Spring naar inhoud

- - - - -

Welke krabpaal voor een Ragdoll?

• Log in om te reageren
121 reacties op dit onderwerp
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#61 Geplaatst 24 september 2013 - 11:09

ik zou toch ook wel de Joy nemen ze Jo'ke... zeker als je qua prijs vergelijkt met de andere... en een bodemplaat die 50 x 50 of 60 x 60 is, weinig verschil in ruimte maar wel een gigantisch verschil in stabiliteit ze!

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#62 Geplaatst 24 september 2013 - 11:09

Ik heb ook de Sonja....die is wel wat groter dan die op foto eruit ziet maar de Joy zou, denk ik, perfect voor je zijn!!

Anja, nog eens bedankt om het hangmatje op de juiste manier op te hangen.....buiten Phlox gaat nu ook Io er in liggen :duim:

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#63 Geplaatst 24 september 2013 - 11:18

Bekijk berichtJo, op 24 september 2013 - 11:08, zei:

Haha als hij me dan niet is opgevallen dan zal die precies toch niet echt groot zijn Hahahaha

Seg kan jij hem niet overtuigen? Jij hebt uwe vent al kunnen overtuigen voor 8 katten :p
Kan je de mijne wel overtuigen voor een grote krabpaal :p

:lachen: Ik zou dat mss wel kunnen :lol2:  ik zal al wat vibes sturen zoem zoem.. :lachen:

:ha  Heb jij die echt niet gezien? :ha  Stond tussen mijn zetels :p

Bekijk berichtchatoela, op 24 september 2013 - 11:09, zei:

Ik heb ook de Sonja....die is wel wat groter dan die op foto eruit ziet maar de Joy zou, denk ik, perfect voor je zijn!!

Anja, nog eens bedankt om het hangmatje op de juiste manier op te hangen.....buiten Phlox gaat nu ook Io er in liggen :duim:

:lachen: Dat was wel grappig he :lachen:
Ooh super dat er nu twee in gaan liggen, ik had dat hier ook gemerkt dat ik ze hoger hang dat het meer gebruikt wordt,
ik ben blij dat het bij jouw ook zo is en dat nu ook Io er in gaat liggen. :d

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#64 Geplaatst 24 september 2013 - 11:20

Bekijk berichtSolotje, op 24 september 2013 - 11:18, zei:

:lachen: Ik zou dat mss wel kunnen :lol2:  ik zal al wat vibes sturen zoem zoem.. :lachen:

:ha  Heb jij die echt niet gezien? :ha  Stond tussen mijn zetels :p

Ja ik kan me het beginnen herinneren. Ik denk dat toen Spano erin lag... Hmm dan valt die inderdaad goed mee!
"Schaaaaaat, ik moet iets vragen!" :lachen: :lachen:

| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#65 Geplaatst 24 september 2013 - 11:45

Bekijk berichtJo, op 24 september 2013 - 11:20, zei:

Ja ik kan me het beginnen herinneren. Ik denk dat toen Spano erin lag... Hmm dan valt die inderdaad goed mee!
"Schaaaaaat, ik moet iets vragen!" :lachen: :lachen:

nee nee je begint verkeerd: schaaaaat, ik heb iets besteld via internet ;)

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#66 Geplaatst 24 september 2013 - 11:53

Ik ga hier even de 'spelbreker' zijn. Hier staat de Joy en een plafondpaal. En ik merk dat de Joy minder geschikt is om echt in te klimmen. Het hangt van de poezels zelf af of ze graag klimmen en dat kun je nu misschien nog niet weten. Beetje vervelend wel. Alleszins zou ik die plafondpaal niet meer willen missen omdat dat echt een meerwaarde is voor Sonja, het klimmertje in huis.
En bij mij staat die plafondpaal zoveel steviger, ook al heb ik maar een bodemplaat van 40x40. Daar wordt in geraasd dat het geen naam meer heeft, zonder problemen. De Joy daarentegen, met een bodemplaat van 60x60, kwakkelt wel als Sonja er in vliegt. Niet dat ze zal omvallen, maar ik denk dat het voor een kat ook minder leuk is als de paal zo meegeeft.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#67 Geplaatst 24 september 2013 - 12:08

Welke plafondpaal is dat dan Dorothea?

Ik heb er hier nog niet gemerkt dat die onstabiel is, of wiebelt als ze er hevig in klimmen, ik heb wel kleine katjes maar jij ook he :lachen:
Maar hoe breed is jouw paal, mss dat het daar aan ligt?

mss de Jolanda of Juliette dan, deze gaan tot aan de plafond.

http://shop.petfun.de/de/jolanda.html

http://shop.petfun.d...e/juliette.html

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#68 Geplaatst 24 september 2013 - 12:11

Bekijk berichtDorothea, op 24 september 2013 - 11:53, zei:

Ik ga hier even de 'spelbreker' zijn. Hier staat de Joy en een plafondpaal. En ik merk dat de Joy minder geschikt is om echt in te klimmen. Het hangt van de poezels zelf af of ze graag klimmen en dat kun je nu misschien nog niet weten. Beetje vervelend wel. Alleszins zou ik die plafondpaal niet meer willen missen omdat dat echt een meerwaarde is voor Sonja, het klimmertje in huis.
En bij mij staat die plafondpaal zoveel steviger, ook al heb ik maar een bodemplaat van 40x40. Daar wordt in geraasd dat het geen naam meer heeft, zonder problemen. De Joy daarentegen, met een bodemplaat van 60x60, kwakkelt wel als Sonja er in vliegt. Niet dat ze zal omvallen, maar ik denk dat het voor een kat ook minder leuk is als de paal zo meegeeft.

Bekijk berichtDorothea, op 24 september 2013 - 11:53, zei:

Jou paal wou ik ook heel graag omdat ik die enorm mooi vind. Maar die lig vlakken zijn wat klein voor de dolletjes. Ga er vanuit dat een van de twee wel 6kg+ zal worden en er dan niet goed in zal passen...

Bekijk berichtSolotje, op 24 september 2013 - 12:08, zei:

Ik heb er hier nog niet gemerkt dat die onstabiel is, of wiebelt als ze er hevig in klimmen, ik heb wel kleine katjes maar jij ook he :lachen:

Ik dacht eerder aan de Jacky o met combinatie van Juliette, namelijk het mandje in het midden. ;)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#69 Geplaatst 24 september 2013 - 12:14

je kan gerust mandjes en hangmatjes wisselen, heb ik ook gedaan met de sonja.
Dan kan je best Juliette bestellen en daar aanpassingen aan doen omdat de andere een tapijt heeft op de bodemplaat.

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#70 Geplaatst 24 september 2013 - 12:15

Bekijk berichtSolotje, op 24 september 2013 - 12:08, zei:

Ik heb deze. Met palen van 11,5cm doorsnede.
http://www.dekattenk...fondpalen/poem/

De Joy heb ik palen van 12cm, dus misschien dat die minder zwaar is dan die met 14cm palen.

Bekijk berichtJo, op 24 september 2013 - 12:11, zei:

Jou paal wou ik ook heel graag omdat ik die enorm mooi vind. Maar die lig vlakken zijn wat klein voor de dolletjes. Ga er vanuit dat een van de twee wel 6kg+ zal worden en er dan niet goed in zal passen...

Ik dacht eerder aan de Jacky o met combinatie van Juliette, namelijk het mandje in het midden. ;)
Die paal van mij is zeker niet geschikt voor je Ragdolls. Als je een plafondpaal neemt, zal je sowieso eentje van Petfun moeten nemen. En dan misschien best die hangmatjes dubbel gestikt nemen.

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#71 Geplaatst 24 september 2013 - 12:16

Bekijk berichtJo, op 24 september 2013 - 12:11, zei:

Mmmmm dan gaat de petfun ook te klein zijn hoor...ter illustratie een paar fotokes van Obi (+ 7kg)in de petfun :x maar toch ligt hij er vaak en graag in!

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#72 Geplaatst 24 september 2013 - 12:18

Bekijk berichtchatoela, op 24 september 2013 - 12:16, zei:

Mmmmm dan gaat de petfun ook te klein zijn hoor...ter illustratie een paar fotokes van Obi (+ 7kg)in de petfun :x maar toch ligt hij er vaak en graag in!

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Hahaha, dacht dan wel de mandjes van 52cm doorsneden en niet de 42. Of heb jij die?

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#73 Geplaatst 24 september 2013 - 12:19

Bekijk berichtchatoela, op 24 september 2013 - 12:16, zei:

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Heerlijke foto's! :lachen:

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#74 Geplaatst 24 september 2013 - 12:22

Bekijk berichtJo, op 24 september 2013 - 12:18, zei:

Hahaha, dacht dan wel de mandjes van 52cm doorsneden en niet de 42. Of heb jij die?

Ik heb die van 52cm doorsnede ;)

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#75 Geplaatst 24 september 2013 - 12:24

Bekijk berichtDorothea, op 24 september 2013 - 12:15, zei:

Ik heb deze. Met palen van 11,5cm doorsnede.
http://www.dekattenk...fondpalen/poem/

De Joy heb ik palen van 12cm, dus misschien dat die minder zwaar is dan die met 14cm palen.

Die paal van mij is zeker niet geschikt voor je Ragdolls. Als je een plafondpaal neemt, zal je sowieso eentje van Petfun moeten nemen. En dan misschien best die hangmatjes dubbel gestikt nemen.

Ja juist die paal :)
het is altijd steviger als je een paal neemt die vast staat tot de plafon.
Maar Sigrid heeft ook de sonja en die staat niet vast en die is zeer stabiel dus ja, bij andere lichtere palen heb je dat wel sneller maar de petfuns zijn zo stevig,
ik heb dat probleem echt niet met mijn joy, mss ligt het idd aan de dikte, dus dan zou ik zeker gaan voor 14 cm Jordy.