Spring naar inhoud

- - - - -

Loki word zwaar :O

• Log in om te reageren
656 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 12 augustus 2012 - 15:49

Hey

Ik ben nieuw hier en dacht dat het misschien handig is me eens aan te melden bij al deze katten kenners :)

Ik heb gisteren een nestje kittens gevonden (2) in de paarden stal van mensen die op reis zijn en voor wiens paarden ik zorg. Het is een nestje van een zwerfkat. Ik heb gebeld naar een opvang centrum maar deze hadden hun handen vol, zo ook andere centra die ze gecontacteerd hadden. Kheb dan maar besloten die kleintjes zelf op te voeden tot ze oud genoeg zijn voor een thuisje. Alle spulletjes in huis gehaald enzo.

De kittens zijn zover mn kennis reikt, ik studeer dierenzorg maar ben nog maar een 1ste jaars (ga nu naar mn 2de jaar) zijn de kittens nog geen 2 weken oud. Oogjes zijn nog gesloten, wel zijn ze vrij actief. Morgen, aangezien het nu zondag is ga ik wat halen tegen vlooien want die hebben ze al. Ook ga ik donderdag eens langs bij de dierenarts voor een kleine check up om zeker te zijn dat alles goed gaat.

Ik vraag me nu wel nog 1 ding af. Ik heb zelf een kattin in huis, nooit kleintjes gehad en leeft alleen. Ze toont enorm veel belangstelling voor het gepiep van de kleintjes en ligt de hele dag voor de deur van de kamer waar ze zitten. Ik hou ze voor de veiligheid gescheiden. Maar zou het kunnen dat mn kat toch ergens een moederinstinct heeft zitten? Of is het te gevaarlijk om ze kennis te laten maken? Ik dacht de kittens in een katten draagbak te doen en ze zo met elkaar te laten kennis maken?

Lang verhaal ik weet het, ik kijk alvast uit naar tips :)

Bewerkt door Eibhlin, 17 juni 2013 - 20:02.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#2 Geplaatst 12 augustus 2012 - 15:59

ik zou ze zeker laten kennismaken, wie weet neemt jouw kat wel een deel van de verzorging op zich!
maar uiteraard pas nadat ze vlovrij en gezond bevonden zijn door de dierenarts.