Spring naar inhoud

- - - - -

Loki word zwaar :O

• Log in om te reageren
656 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#121 Geplaatst 20 augustus 2012 - 16:50

Shadow zei:

Wat gebeurt er nu met de 5 andere kittens?
Heb je al een pleegmama gevonden?
Is hun moeder tam?

Die zijn nog maar geboren dus best eerst hun die eerste melk laten krijgen, ze liggen nog in die paardenstal. Het is weer van een van die katten van die buurman dus ik denk dat die moederpoes weer niet bepaald tam is. Morgen gaan we die vent gaan aangeven en kijken wat we kunnen doen en wie de kittens dan kan opvangen.

Kheb al enkele keren geprobeerd een kat van hun te benaderen als ik ze zie maar die lopen echt razend snel weg tot ze uit het zicht verdwenen zijn :o

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#122 Geplaatst 20 augustus 2012 - 17:33

Eibhlin zei:

Die zijn nog maar geboren dus best eerst hun die eerste melk laten krijgen, ze liggen nog in die paardenstal. Het is weer van een van die katten van die buurman dus ik denk dat die moederpoes weer niet bepaald tam is. Morgen gaan we die vent gaan aangeven en kijken wat we kunnen doen en wie de kittens dan kan opvangen.

Kheb al enkele keren geprobeerd een kat van hun te benaderen als ik ze zie maar die lopen echt razend snel weg tot ze uit het zicht verdwenen zijn :o

Ik heb zelf 4 flesserrtjes vanaf morgen terug en 9 zou een beetje teveel zijn spijtig genoeg.
Al weet ik niet of mijn 4 flessertjes bij mij blijven of ze nog terug weg gaan...
Maarja dat weet ik pas over een week.

Best dat ze eigenlijk zo lang mogelijk moedermelk krijgen maarja, dan worden ze misschien ook wild hé.

En waar ga je hem aangeven?

Voor het zelfde gekd zegt hij, dat het zijn katten niet zijn... :trance:

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#123 Geplaatst 20 augustus 2012 - 19:04

Bij de gemeente, die hebben zo een zwerfkatten project. Die komen ze dan vangen en castreren enzo. Ja ze kunnen enkel van hem zijn, ze wonen daar maar met 2, mn vriendin en die vent.

Effe klein vraagje, ik gaf net een van de 2 zn flesje en plots werd die helemaal boos op die fles, pakte die vast met beide pootjes en begon te miauwen. Kheb dan maar zn flesje uit zn mond gehaald. Nog es geprobeerd maar wou dus niet en is in mn vinger gaan bijten voor zover die dat kan. Enig idee waarom ze dat soms doen of is het gewoon een karakterke? Hopelijk niets mis gegaan ofzo?

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#124 Geplaatst 20 augustus 2012 - 21:14

Kheb nog enkele vraagjes eigenlijk :onzeker:
Hoeveel moeten kittens van 2 weken minstens eten per dag?
Moeten ze elke dag een kakje doen of is dat maar om de 2 dagen ofzo?
Waarom worstelen ze soms met hun flesje eer ze er van willen drinken? En soms lijken ze elkaar hier helemaal te vermorzelen, gewoon spelen lijkt me? Al gaat het er hier soms wild aan toe precies. Lijkt wel karate kitten

Bewerkt door Eibhlin, 20 augustus 2012 - 21:20.

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#125 Geplaatst 20 augustus 2012 - 22:34

Ik zal even reageren, hoewel ik geen zekerheid heb over antwoorden... dus dat laat ik over aan degenen die meer ervaring hebben... maar dan komt het topic weer even naar boven en komt er misschien sneller een reactie... ;-)

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#126 Geplaatst 20 augustus 2012 - 22:43

mss zijn ze toch iets ouder, en willen ze al beginnen vast voer te eten? wie weet is dat de reden dat hij in je vinger bijt!
tkan ook gewoon zottigheid zijn natuurlijk :)
Geplaatste afbeelding

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#127 Geplaatst 20 augustus 2012 - 22:52

Eibhlin zei:

Bij de gemeente, die hebben zo een zwerfkatten project. Die komen ze dan vangen en castreren enzo. Ja ze kunnen enkel van hem zijn, ze wonen daar maar met 2, mn vriendin en die vent.

Effe klein vraagje, ik gaf net een van de 2 zn flesje en plots werd die helemaal boos op die fles, pakte die vast met beide pootjes en begon te miauwen. Kheb dan maar zn flesje uit zn mond gehaald. Nog es geprobeerd maar wou dus niet en is in mn vinger gaan bijten voor zover die dat kan. Enig idee waarom ze dat soms doen of is het gewoon een karakterke? Hopelijk niets mis gegaan ofzo?

Ja ik ben ook van Wetteren dus ik weet dat ze een zwerfkattenproject hebben.
Hier komen ze ook langs één dezer dagen/weken hoop ik voor de zwerfkatjes.

Ik hoop dat die andere 5 ook echt een pleegmamatje vinden want zo zijn er toch weer 5 van de straat af.

Goh, kittens hebben ook soms het zot, ook al zijn ze nog klein en 'onschuldig'. Heb ik duidelijk gezien bij Sky haar kleintjes.
Pruts die begon al te spelen toen hij 6 dagen was. :o
Ik denk niet dat je je zorgen moet maken.
Hoeveel wegen de kittens nu?
Hebben ze al iets van tandjes of niet?

Je kan altijd eens proberen met kittennatvoer te geven.
Die van Royal Canin is goed en vind je in Tom&Co.
Is niet goedkoop maar wel het beste voor kittens. ;)
Die van ons waren/zijn er ZOT op!
Ze roken het nog maar en ze gingen al in mijn broek. :o :trance:

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#128 Geplaatst 21 augustus 2012 - 01:28

Thx Nadine voor het topic even terug omhoog te halen :)

@Nele: wel, de dierenarts die dacht eerst ook dat ze al 3 weken waren, maar hun oogjes zijn nog maar pas open van vorige week maandag/dinsdag. Ofwel zijn ze wat traag in ontwikkeling geweest doordat de moeder poes niet voldoende voedingsstoffen gaf?

@Shadow: geen idee of ze al tandjes hebben, kan je wel zeggen dat het toch niet zo deugd deed haha, die kneep echt goed door. Telkens ik die een flesje geef gaat die kei hard flapperen met zn pootjes er naar, er op kloppen, miauwen en beetje nijdig op de speen bijten tot hij uiteindelijk dan toch maar begint te drinken.

De ene weegt ongeveer 270 en de ander 280 gram nu (zover ze stil zitten en je dat heel nauwkeurig ziet), het lijkt alsof ze wat meer dan 10 gram bijkomen per dag, vooral de kleinste is plots een inhaalrace begonnen.

Kzal dat voer eens proberen, was enkel bang dat ze zich er in zouden verslikken ofzo. Moet dat gemengd worden met melk of gewoon zo?

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#129 Geplaatst 21 augustus 2012 - 01:33

Ow ja, en leuk dat er nog een kattenliefhebber is van wetteren :) ben benieuwd hoe ze dat aanpakken die zwerfkatten.

Ik hoop het ook voor dat nestje want kzit daar toch ook wel met in nu ik weet dat er daar weer zitten. Kzou ze zo allemaal willen helpen maar er is jammer genoeg een grens tussen willen en kunnen :( kga in elk geval zoeken of ze ergens heen kunnen.

Ik zag ze net trouwens weer wat vreemd doen. Die ene ging bij de andere gaan likken aan zn privé gebiedje :s kheb hem maar snel daar van af gehaald want dat lijkt me niet zo gezond? Ze slapen nu terug en dat ga ik ook maar weer doen :) dat nachtelijk opstaan lijkt in mn vel te blijven hangen...

Bewerkt door Eibhlin, 21 augustus 2012 - 01:41.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#130 Geplaatst 21 augustus 2012 - 10:43

Ik zit te denken, mag ik die katjes ook een schoteltje melk aanbieden? Die ene neemt echt mooi zn flesje maar die ander doet er liever een half uur karate mee eer hij gaat drinken. Terwijl alles wat op de grond ligt wil die wel in zn mond stoppen. Is dat veilig voor zo kleintjes om het in een laag schoteltje te doen? Hiermee bedoel ik, gaan ze het niet via hun neusje binnentrekken? Anders probeer ik dat straks eens.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#131 Geplaatst 21 augustus 2012 - 10:46

Ik zou het zeker eens proberen.  Ze zullen er misschien invallen, maar opsnuiven via hun neus tot in hun longen gaan ze echt niet doen hoor :)

Of heb je toevallig geen zware lage potjes (zoals van creme brulée?), die zijn stabieler.  Want ik kan me voorstellen dat, als ze op het randje leunen, dat heel de inhoud op de grond loopt.
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#132 Geplaatst 21 augustus 2012 - 10:51

Evyke81 zei:

Ik zou het zeker eens proberen.  Ze zullen er misschien invallen, maar opsnuiven via hun neus tot in hun longen gaan ze echt niet doen hoor :)

Of heb je toevallig geen zware lage potjes (zoals van creme brulée?), die zijn stabieler.  Want ik kan me voorstellen dat, als ze op het randje leunen, dat heel de inhoud op de grond loopt.

Goh ja, kheb die kleinste nu toch al zeker een keer of 3 mogen wassen dusja, de haardroger vinden ze ondertussen al helemaal geweldig. Als ze er in sukkelen dan nog maar eens een wasbeurtje zeker O:) Telkens die moet kakken geeft hij nog een extra duwtje er bij eens het er uit komt en dan heb ik plots enorm veel kak waardoor zn staartje dan ook steeds vies is :trance:

Toevallig heb ik zoiets wel ergens staan ja :) kga eens moeten zoeken. Het is zo een klein stenen potje waar kaas ofzo in zat. Had dat apart gehouden voor mocht ik het eens voor wat nodig hebben. Eens proberen se :)

Mijn kat komt trouwens steeds vaker erbij en dichter. Enkel als ze hier vrij rond lopen staat ze op enkele metertjes afstand te blazen. Ik hou me dan ook altijd al klaar om ze snel de bak in te doen mocht ze in actie komen. Maar soms zit ze ook gewoon te kijken een tijdje.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#133 Geplaatst 21 augustus 2012 - 14:46

Hij is door zn bordje heen gewandeld, kdenk dat ze toch nog beetje zullen moeten groeien. Maar plots dronk hij wel vlot daarnet :s over een weekje nog es proberen :)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#134 Geplaatst 21 augustus 2012 - 18:37

Waarom blijf ik maar op dingen komen die ik me afvraag :onzeker: Soms lopen ze rond in hun bakje, beetje te piepen/miauwen, door de wand kijken, zich eens optrekken er tegen en piepen. Ook al hebben ze een uurtje geleden gegeten. Doen ze dat soms ook zomaar of echt enkel als ze honger hebben?

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#135 Geplaatst 21 augustus 2012 - 18:40

Ze worden groot, ze blijven niet klein hé, ze beginnen meer en meer te zien en willen de wereld ontdekken.
Ook kan het zijn dat ze hun mama (jou dus) zoeken, niet voor metteen voor eten maar voor gewoon bij te zijn.