Spring naar inhoud

- - - - -

Loki word zwaar :O

• Log in om te reageren
656 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 13 augustus 2012 - 07:57

Ok, thx, ga het meteen halen en dan verse dekentjes enzo, nieuwe doos, zitten ze goed en hopelijk verlost van die vieze vlooien.

Ik zag net dat bij 1 van de 2 de oogjes klein beetje beginnen te openen :LOL:
ben op aanraden ook zo een dagboekje aan het bijhouden van hun vorderingen, gewicht, ontlasting, eten. Normaal gingen ze namelijk naar kittens in nood maar die had zelf al een hele bende zuigelingetjes, vandaar dat ze hier zijn :)

LilianB1972
LilianB1972
  • 249 berichten
  • 6 katten

#17 Geplaatst 13 augustus 2012 - 07:59

Jammer dat je ze niet wat langer bij de moeder heb gelaten, ze zijn nog zo teer als ze zo klein zijn...Ook op wat latere leeftijd had je ze nog kunnen pakken en dan verder verzorgen.

Over vlooien, gewoon pipet in de nek, als het een moeilijke is doe je dat best als ze eet, dan ziet ze het niet aankomen. Stronghold is de beste maar de duurste, daar gaan ook de eitjes van dood en komen niet meer uit.

Heb je ze al gewogen want zo kan je zien hoe goed ze voorruit gaan. En welke warmteborn gebruik je? En welke melk?
En nooit te lang wachten met ingrijpen, de beestjes zijn zo teer, ze gaan zo dood zonder dat je weetwat er nu eigenlijk aan de hand was.

Heel veel succes!

Ps, ik wil er ook omkomen als je er mee worsteld en dan bv terugbrengen als ze oud genoeg zijn...

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#18 Geplaatst 13 augustus 2012 - 08:29

Tof dat je het wil proberen.  Er zeker op letten dat je ze geen melk geeft op hun rug, maar op hun buikje.  Als ze zich verslikken als ze op hun rug liggen, zijn ze een vogel voor de kat.  Dan komt de melk in hun longen, met een longontsteking tot gevolg.

Hopelijk kan je ze erdoor halen :flower:
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 13 augustus 2012 - 11:46

Hey, ja ik heb uiteraard eerst heeeeeel veel info verzameld eer ik ze eten gaf. Speentjes uitgekookt, flesje proper gemaakt, geef ze eten als ze op hun buikje zitten of klein beetje met mn hand naar boven heffen dat ze niet helemaal plat zitten.

Het probleem was, dat het vorige nestje na dat het ontdekt werd door de moeder direct verplaatst is waardoor de jongen niet meer terug gevonden zijn en geen idee wat er met gebeurd is. Was toch wel ook een risico toch?

Ik geef ze KMR melkpoeder, gehaald bij de apotheek van wacht gisteren. Ben ook net om frontline spray geweest voor de vlootjes, fleece dekentjes en een mooie bak om ze in te doen want die karton doos is niet zo handig. Ga die weg gooien ook met die vlooienhandel + de klimmen er uit :s

Ik weeg ze elke middag om 3 uur :) gisteren waren beiden 200 grammetjes. Ondertussen eten ze erg goed. Ga ze meteen weer eten geven :)

Dankje voor het aanbod om hulp, als er wat was mocht ik ook naar kittens in nood bellen. Maar tot nu toe gaat alles prima. Donderdag gaan we naar de dierenarts voor een controle, weten we ook meteen of alles tiptop is. In elk geval als ik zoiets later als job wil is dit wel erg interessant om te leren en ik geef echt enorm veel om dieren dus wees gerust, als er wat is zoek ik meteen wel hulp :)

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#20 Geplaatst 13 augustus 2012 - 11:51

veel succes ;)

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#21 Geplaatst 13 augustus 2012 - 11:52

Opletten met de dierenarts, deze kittens zijn niet ingeent, en dus heel vatbaar voor ziekte.  Als ze niets mankeren, goed eten en plassen, zou ik er niet teveel mee verhuizen.

KMR is supermelk :)

Weet je wat er met de mamapoes is gebeurd of waar die nu is?
Wordt ze gesteriliseerd door de gemeente?
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#22 Geplaatst 13 augustus 2012 - 11:53

En het is voor iedereen ooit es zn eerste keer geweest toch? :)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#23 Geplaatst 13 augustus 2012 - 11:56

Geen idee waar die poes is. Ik kwam de buurman tegen en ik vroeg hem of hij soms een kat had zoals mn beschrijving. Zegt die van "och ja kan wel" en voegde er doodleuk aan toe dat hij wel 5 katten lopen had ergens en dat er 2 ook drachtig waren. Dus ik zei tegen hem dan dat hij die beter kon steriliseren dat die diertjes anders echt geen toekomst hebben en er binnen de kortste keren een hele kattenpopulatie zit. Daar kon die blijkbaar met lachen, ok dan...

Vandaar dat het me gewoon niet zo een goed idee leek die kleintjes daar te laten, wat moet daar van komen :(

Kan ook de dierenarts hierheen laten komen?

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 13 augustus 2012 - 12:21

Ohja en om ze warm te houden heb ik een kersepitkussentje :) maar ze gaan steeds op het deken liggen weg van de warmte. Tis ook heel goed weer en niet bepaald koud in huis, misschien hebben ze het goed zo?

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#25 Geplaatst 13 augustus 2012 - 12:34

Ik dacht dat de temperatuur ongeveer 25 graden moest zijn de eerste week, daarna 22.  Dus met de temperaturen buiten, zal je daar niet ver af zitten.

MAW: volgend jaar heb je weer een nestje rondlopen in de buurt :censored:

Zijn de kittens ziek?  Anders zie ik het nut van de dierenarts niet echt in?  Kwestie van het infectiegevaar zo laag mogelijk te houden.
Kan je trouwens de mamapoes niet in huis nemen?  Dan kan zij voort haar kindjes zogen.
Geplaatste afbeelding

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#26 Geplaatst 13 augustus 2012 - 13:00

Is er geen zwerfkattenproject in je gemeente? Of kan je niet proberen met de dierenarts af te spreken dat hij een goedkoper tarief hanteert om die man zijn dieren te laten helpen?
Dat is weer zo'n geval waar mijn haar van naar boven staat... gelukkig heb jij er al een paar "gered"... maar er is kans dat die mama weer zwanger is ondertussen...
kan iemand me zeggen of die mama nu niet aan het zoeken is, is die nu niet ongelukkig? Toen ik ons Yana redde met haar kittens, hebben we de kleintjes na een tijd ook afgestaan aan een GOED asiel... en Yana kreeg ongelooflijk harde, grote platte platen aan haar tepeltjes... doordat je de kleintjes wegnam... en ja hoor, ze waren meer dan oud genoeg... maar toch stopte die melkproductie niet... ik ben dan op een zondag (de dag nadat we de kittens weggebracht hadden) naar de DA van wacht gereden om Galastop te kopen... daarom vraag ik me nu af of het niet pijnlijk en zielig is voor de mama... ook al weet ik dat dit het beste was wat je kon doen!

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#27 Geplaatst 13 augustus 2012 - 13:02

Nog even terug... kan je niet nog eens proberen die man duidelijk te maken dat het noodzakelijk is om zijn dieren te laten helpen? Vraag hem desnoods wat hij met al die nestjes zal gaan doen... (ik ben al bang voor het antwoord)
Vraag hem eventueel of hij al een goede thuis heeft voor alle kittens die nog geboren zullen worden... ik weet niet hoe oud je bent en hoe mondig je bent, maar het is het proberen waard he?
Kan je het niet eens bespreken met de mensen waarvan de paarden zijn? Misschien kunnen zij de buurman ook eens aanspreken... want zij zullen ook merken dat er binnen de kortste keren heel veel poezen zullen zitten... de vraag is of die mensen dierenvrienden zijn of niet...

Bewerkt door Nadine, 13 augustus 2012 - 13:03.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#28 Geplaatst 13 augustus 2012 - 13:03

Evyke81 zei:

Ik dacht dat de temperatuur ongeveer 25 graden moest zijn de eerste week, daarna 22.  Dus met de temperaturen buiten, zal je daar niet ver af zitten.

MAW: volgend jaar heb je weer een nestje rondlopen in de buurt :censored:

Zijn de kittens ziek?  Anders zie ik het nut van de dierenarts niet echt in?  Kwestie van het infectiegevaar zo laag mogelijk te houden.
Kan je trouwens de mamapoes niet in huis nemen?  Dan kan zij voort haar kindjes zogen.

Idd vrees er ook voor dat daar constant nestjes gaan komen. En de eigenaars van de stal kijken er ook niet naar om.

Nee ze drinken goed, oogjes en neusjes zijn proper. Het blauw is al beetje zichtbaar van de oogjes en de 2de begint ze nu ook te openen. Lijkt me toch dat het goed met ze gaat :) Het ene poesje drinkt echt enorm makkelijk de andere moet je wat meer aanmoedigen :)

De mama poes heb ik niet meer gezien, zag wel andere katten daar rond hangen. De buurman wist zelf ook niet eens waar ze kon zijn. Ze zijn trouwens echt enorm wild, die zou je al moeten vangen met een val, en dan? Vrees dat ik de kamer niet in kom met die moeder poes, was al blij dat ze niet in mn nek hing die dag dat ik ze ontdekte. Die is er vandoor gespurt en niet meer gezien. Kheb 3 uur lang in huis op het bovenverdiep de boel in de gaten gehouden. Kheb ze ook pas weg gehaald toen die mensen van kitten in nood zeiden dat ik ze beter weg nam. Ga zeker geen roekeloze beslissingen nemen :)

Ik wil wel nog steeds proberen hoe mijn eigen kattin reageert, ze zijn momenteel gefrontlined :) zal anders straks effe een foto posten hoe ze er bij zitten, kunnen jullie altijd nog een checken of ik het goed doe :)

Kheb hier al redelijk wat verhalen gelezen over poesjes zonder moeder opvoeden met het flesje, dus moet dat toch wel te doen zijn :)

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#29 Geplaatst 13 augustus 2012 - 13:06

Ja, het is te doen, maar als wij papfleskittens hebben, proberen we in eerste instantie om een mamapoes te vinden.
Zij leert hen kattentaal, dat kunnen wij niet.  Het is allemaal leuk en lief en schattig, maar tegennatuurlijk.

Maar als ze goed bijkomen, ben je goed bezig :)
Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#30 Geplaatst 13 augustus 2012 - 13:19

Je doet dat goed meid, en als je eigen kat de mamapoes misschien een beetje kan vervangen zal dat ook wel helpen.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe die kleine kittens eruitzien? kan je niet enkele foto's posten. :)