Spring naar inhoud

- - - - -

Loki word zwaar :O

• Log in om te reageren
656 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#151 Geplaatst 23 augustus 2012 - 20:58

Amai die prutske komen goe bij elke dag. Gisteren woog Loki 241gram en vandaag 270 gram, Finn gisteren 265 gram en vandaag 280 gram :o vandaag hebben ze de eetkamer verkend onder waakzaam oog van onze fluffy :louche:

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#152 Geplaatst 24 augustus 2012 - 09:18

De kittens beginnen heel vlot rond te lopen in huis. Ik laat ze na elke maaltijd ook even de boel verkennen maar ik denk dat ze over een week beetje te groot en actief gaan zijn voor de bak waar ze in zitten O:) Ik zat te denken aan een bench om ze dan in te doen? Maar waar vind je een die groot genoeg is om hun bakje, eten en slaapplaats er in te doen en die ook niet enorm belachelijk duur is. Later kan ik dan de deur open laten en kunnen ze zelf in en uit dat ding lopen als ze vieligheid willen ivm onze grootste huistijger.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#153 Geplaatst 24 augustus 2012 - 09:27

Op Zooplus verkopen ze benches, maar wat je ook kan doen is een konijnenren kopen en die kan je in de woonkamer (of keuken) open zetten in bv een hoek van de kamer, klein beginnen en steeds groter maken. Let wel dat ze hier natuurlijk overheen kunnen klimmen; :oops:

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#154 Geplaatst 24 augustus 2012 - 09:33

hilleke zei:

Op Zooplus verkopen ze benches, maar wat je ook kan doen is een konijnenren kopen en die kan je in de woonkamer (of keuken) open zetten in bv een hoek van de kamer, klein beginnen en steeds groter maken. Let wel dat ze hier natuurlijk overheen kunnen klimmen; :oops:

Klimmen doen ze al als de beste, onlangs vind er eentje mn rug een ideale klimplaats. Het is eigenlijk vooral om ze veilig te kunnen onderbrengen dat fluf er niet bij kan, dus zou best gesloten zijn. Al lijkt zo een open ren erg handig maar ben nog steeds wat bang voor haar reactie als er geen plastiek/ren tussen zit. Kheb wel al plaats gemaakt voor een mooie oppervlakte qua loopren :) de bak met kittens staat nu ook erg centraal in huis zodat mijn kat ze wel moet passeren en zien. Ze staan ook op 2 meter van haar eetplaats en daar lijkt ze niets op tegen te hebben. Zo zien zij haar dan ook :)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#155 Geplaatst 24 augustus 2012 - 09:37

Hah heb eentje gevonden denk ik. transportkooi double door xl, staan enkele foto's met katjes in bij de honden benches en sommigen hebben dat enorm goed gedaan om plaats te besparen zo te zien, een hangmat om in te slapen zodat ze meer plaats hebben beneden :) 50€ voor de grootste. Kan die altijd later voor iets anders gebruiken of verkopen ofzo als ik ze niet meer gebruik.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#156 Geplaatst 24 augustus 2012 - 09:48

je kan ook altijd ns kijken op de zoekertjessites of er geen 2dehands te vinden zijn natuurlijk. :d

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#157 Geplaatst 24 augustus 2012 - 11:22

Kheb iemand gevonden via mn ma die een opvang heeft voor kittens maar ze verhuizen naar het buitenland en doen een hoop spullen van de hand, ik ga daar eens naar bellen of ze iets dergelijk weg doen :)

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#158 Geplaatst 24 augustus 2012 - 12:13

Dat is inderdaad interessant. Hopelijk zit er iets bij dat je kan gebruiken. :d

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#159 Geplaatst 24 augustus 2012 - 18:37

Pfff krijg hier effe heel wat stress van, echt een dik half uur die ene proberen eten geven, zat die niets anders te doen dan de fles weg trekken en op de speen zitten kauwen. Geef ik hem een schaaltje melk wil die dat ook niet. Deze morgen dronk hij wel heel goed overigens, misschien geen honger ofzo. Kheb hem dan maar zonder eten in zn bakje gedaan, over 3 uurtjes zal hij wel honger krijgen veronderstel ik.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#160 Geplaatst 24 augustus 2012 - 20:50

Zou het kunnen dat ze dat doen omdat hun tandjes er door beginnen komen? Zover ik weet bijten baby's toch ook op dingen dan? Ik zie wel nog geen tandjes zitten (en ook nog niet gevoeld)

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#161 Geplaatst 24 augustus 2012 - 21:19

Eibhlin zei:

Kheb nog enkele vraagjes eigenlijk :onzeker:
Hoeveel moeten kittens van 2 weken minstens eten per dag?
Moeten ze elke dag een kakje doen of is dat maar om de 2 dagen ofzo?
Waarom worstelen ze soms met hun flesje eer ze er van willen drinken? En soms lijken ze elkaar hier helemaal te vermorzelen, gewoon spelen lijkt me? Al gaat het er hier soms wild aan toe precies. Lijkt wel karate kitten

De kittens zien er me iets ouder uit dan jouw schatting.

Aan de hand van het openen van de oogjes schat ik ze bijna 3 weken.
Op die leeftijd mag je de kittens 10 ml geven per flesbeurt en dit om de 4 uur.

Ze zullen niet altijd die 10 ml. opdrinken hoor.
Als ze 300 g. wegen.. zou ik zelfs 10 tot 15ml. tot 6 keer per dag geven. (dus weer een voeding minder)

Mijn flessertjes zijn nu 12 dagen.. wegen elk 215g. en drinken om de 4 uur, 7ml.

Om de 2 flesbeurten doen ze hier kaka.. plassen doen ze elke keer nu hun flesje. Als ik merk dat ze persen, en veel piepen tijdens het stimuleren na hun flesje.. en er komt niets uit.. dan durf ik een druppeltje olie gebruiken.. en dan meestal komt de stoelgang er als een vlot lang worstje uit.

Hoe meer kaka ze doen, hoe rustiger ze tussen de voedingen zijn. Dan hebben ze zeker geen krampjes.

Ik lees je topic nu pas. Je doet het heel goed.
Dikke duim voor je.

Deze fleskittens zijn al mijn 5de of 6de nestje. Niet allen even succesvol. :(
Ik weet nog goed de allereerste keer en de hulp die ik van de ks'ers heb gekregen. :)

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#162 Geplaatst 24 augustus 2012 - 21:24

Eibhlin zei:

Zou het kunnen dat ze dat doen omdat hun tandjes er door beginnen komen? Zover ik weet bijten baby's toch ook op dingen dan? Ik zie wel nog geen tandjes zitten (en ook nog niet gevoeld)

Bij de mijne zijn de hoektandjes er de eerste keer doorgekomen als ze 9 dagen waren.
Bij zo'n kleine kittens, trekken de hoektandjes wel nog eens weg, om dan na een paar dagen weer tevoorschijn te komen.

Als je merkt dat een kitten al 2 voedingen minder heeft gegeten, of meer heeft zitten sjieken op een speentje.. zou ik er eerst voor zorgen dat het kitten kaka doet.
Je mag best een glycerin druppeltje in het poepje inbrengen.. dat lost de harde bol op en nadien kan dan alles wat zich heeft opgehoopt eruit komen.

Als de kittens telkens zoveel bijkomen en dan weer even niet.. is dat door de stoelgang die zich ophoopt.
Als je ervoor zorgt dat de stoelgang regelmatiger komt.. dan gaan de gewichtjes per dag met 10g. omhoog.

Veel succes.
Vanaf nu ga ik je topic zeker blijven volgen. :)
Vind het wel eens leuk te weten dat ik niet de enigste ben die 's nachts opstaat om te flessen. :oops:

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#163 Geplaatst 24 augustus 2012 - 21:30

Dankje, die eerste keer voel je je echt een complete noob haha. Vandaag zijn ze inderdaad 3 weekjes geworden (ongeveer). Ik was in het begin ook echt enorm bang iets mis te doen, ze waren echt zo enorm klein, bijna de helft van wat ze nu zijn. De dierenarts dacht vorige week dat ze al 3 weken waren waren maar hun oogjes zijn nog  niet zo enorm lang open, kan misschien zijn dat ze beetje achter kwamen  ofzo. Ze wegen beiden al dik over de 300 gram ondertussen. Loki is al  347 gram en Finn 366 gram.

Hier kakken ze ook om de 2 of 3 keer. Plassen elke keer als ik ze eten geef en soms ook nog een extra plasje als ik over hun buikje wrijf. Eens ik ze op gang gekregen heb duwen ze soms zelf een straaltje plas er uit :) zelfde met kaka, komt er plots een hele hoop in 1 keer :o handen te kort dan

Ze eten inderdaad rond de 10-12 ml per keer, soms keer 5 maar dan halen ze het de beurt erna goed in :) Daarnet gelukkig direct gegeten, geen hele heisa enzo, oef :) ze liggen nu vredig te slapen. Ben aan het denken toch eens te proberen met geplet kittenvoer met beetje melk door.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#164 Geplaatst 24 augustus 2012 - 21:37

Het was gelukkig maar 1 voeder beurt dat hij geen zin had :) kheb dan ook hem proberen doen kakken en plassen, is toen gelukt maar had nog steeds geen zin. En denk dat hij uiteindelijk ook gewoon moe en verveeld werd. Daarnet heeft hij dan 12ml binnen geslurpt :) Hard is hun stoelgang nog steeds niet echt dus ik weet niet of het echt ophoopt, het zijn nog geen worstjes maar ook geen water.

Haha het is altijd even zombie hoofd als die wekker gaat he. Ondertussen geef ik ze wel rond 12u-1u hun laatste flesje en dan het volgende om 6uur en dan zo weer om de 3 uur maar denk dat het inderdaad beter is om de 4 uur zoals je zei :) Maar jammer genoeg zit die extra voederbeurt snachts wel nog beetje in mn lijf, soms word ik gewoon standaard 3uur wakker en ga ik eens kijken of er eentje wakker is of niet. Maar ze liggen steeds vredig te slapen :)

Bewerkt door Eibhlin, 24 augustus 2012 - 21:37.

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#165 Geplaatst 24 augustus 2012 - 21:55

Eibhlin zei:

Het was gelukkig maar 1 voeder beurt dat hij geen zin had :) kheb dan ook hem proberen doen kakken en plassen, is toen gelukt maar had nog steeds geen zin. En denk dat hij uiteindelijk ook gewoon moe en verveeld werd. Daarnet heeft hij dan 12ml binnen geslurpt :) Hard is hun stoelgang nog steeds niet echt dus ik weet niet of het echt ophoopt, het zijn nog geen worstjes maar ook geen water.

Haha het is altijd even zombie hoofd als die wekker gaat he. Ondertussen geef ik ze wel rond 12u-1u hun laatste flesje en dan het volgende om 6uur en dan zo weer om de 3 uur maar denk dat het inderdaad beter is om de 4 uur zoals je zei :) Maar jammer genoeg zit die extra voederbeurt snachts wel nog beetje in mn lijf, soms word ik gewoon standaard 3uur wakker en ga ik eens kijken of er eentje wakker is of niet. Maar ze liggen steeds vredig te slapen :)

Is Loki dan 60gr. bijgekomen op 24uur?

Sorry ik kan je gewichtenschema niet echt volgen. :catscratchhead

Hier zijn de voedingstijden.. 4u. - 8u. - 12u. - 16u. - 20u. - 24u. en telkens 10ml.
Hier zitten ze nog in de doos met hun fleece dekentje.. om de 4 uur wordt ook hun kersenpit kussen opgewarmd en onder de fleece gelegd. Meestal liggen ze daarop.. maar soms ook niet.

Ik heb ooit ook eens een nestje met KMR grootgebracht.. en dan was de stoelgang gelig en romig. :misselijk: ;)
Nu geef ik RC en is de stoelgang veel vaster en zijn het worstjes.

De stoelgang is dus verschillend naar gelang de soort melk. Ik doe er ook een druppeltje koffiemelk onder en Lysine (is wat weerstandspoeder).

Liesje en Roosje een paar dagen geleden in hun nestje.
IMG_3985.JPG

Liesje vandaag 12 dagen.
SV103832.JPG

Roosje vandaag 12 dagen.
SV103834.JPG

Ik zal ook eens een eigen topic aanmaken.. met hun foto's en verslagjes.

Bewerkt door Maylun, 24 augustus 2012 - 22:01.