Spring naar inhoud

- - - - -

Loki word zwaar :O

• Log in om te reageren
656 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#166 Geplaatst 24 augustus 2012 - 22:01

Oooh zo mooie, die laatste lijkt beetje op mn kat die ik vroeger had.

Nee hij is niet zo veel bijgekomen in 24uur hoor :)
                   .........gisteren ..........          vandaag
loki             ...313 ongeveer      .....347
Finn             ..345                    ...................366

Loki was de kleinste en dronk het minst maar die is plots even veel beginnen drinken als de grote en komt het meest bij eigenlijk.

Hier is hun kakje gewoon bruin van kleur, denk ook wel dat het aan die melk ligt. Hier klommen ze uit de doos, met die klauwtjes in dat karton en ze waren weg. Dus nu in zo een hamsterbak maar kben es rond aan het kijken voor een bench als ze wat groter zijn. Ze beginnen namelijk ook aan een goed tempo rond te lopen. Fleece dekentjes hebben ze ook. Kerstenpit lag er ook altijd bij maar daar gingen ze gewoon echt nooit op liggen. Kheb nu wel zo een schapenvacht matje er in gelegd naast hun dekentje.

Bewerkt door Eibhlin, 24 augustus 2012 - 22:02.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#167 Geplaatst 24 augustus 2012 - 22:20

Helpt het ook om hun buikje misschien langer te masseren? Geen idee hoe lang jullie dat doen? Misschien dat hun kakje dan ook sneller komt of er meer uit komt per keer.

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#168 Geplaatst 24 augustus 2012 - 22:32

Eibhlin zei:

Helpt het ook om hun buikje misschien langer te masseren? Geen idee hoe lang jullie dat doen? Misschien dat hun kakje dan ook sneller komt of er meer uit komt per keer.
Ik masseer minimum 15 min. als er niets komt.. omdat ik toch zeker wil zijn dat als er iets is.. het zou komen.

De eerste minuten is dit zwaar protest.. maar nadien ga ik gewoon over op het zachtere masseren met een vingertje over hun buikje.. is eerder om hun darmen te laten werken.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#169 Geplaatst 24 augustus 2012 - 22:34

Maylun zei:

Ik masseer minimum 15 min. als er niets komt.. omdat ik toch zeker wil zijn dat als er iets is.. het zou komen.

De eerste minuten is dit zwaar protest.. maar nadien ga ik gewoon over op het zachtere masseren met een vingertje over hun buikje.. is eerder om hun darmen te laten werken.

Hier echt totaal niet, ze gaan zelf op hun rugje liggen en beginnen hun pootjes te wassen terwijl ik op hun buikje wrijf :d misschien eens 5 minutjes of langer proberen tot er iets uit komt :)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#170 Geplaatst 25 augustus 2012 - 00:19

Zo, net beiden 15 minutjes hun buikje gemasseerd. Al is dat bij Loki echt niet makkelijk want die gaat altijd aan het lopen. Ze hebben beiden ne goeie drol gelegd haha.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#171 Geplaatst 25 augustus 2012 - 09:12

Effe update op de toestand met mn oudste kat. Ze lijkt zich steeds beter op haar gemak te voelen in hun buurt. Ik laat ze vaak los lopen en dan kijkt ze op een metertje of 2 afstand toe. Uiteraard zit ik ook klaar om in actie te komen mocht er wat mis gaan, op dat vlak is ze nooit sneller geweest dan mij haha. Deze ochtend zat ik ze eten te geven, is ze gewoon voorbij gewandeld. Dan buikjes masseren, eentje liep rond te snuffelen, liep ze gewoon voorbij, keek er eens naar. Geen geblaas of gegrom om poging tot aanvallen ofzo. Kben echt heel trotst op haar, had dit eerlijk gezegd niet verwacht aangezien ze normaal angstig-agressief reageert op andere katten en daar bij wel in de aanval durft gaan.

Zo meteen gaan we dan eens kijken voor een bench, eerst die persoon bellen en heeft zij er geen gaan we naar de maxi zoo. Kmoet enkel nog een nieuwe mand hebben, wat speeltjes en een malse mat om er in te leggen. Verder denk ik niet dat ik iets vergeten ben? Kheb een kitten kattenbakje, kleine eetbakjes, een kitten krabpaal van mn kat toen ze klein was. Nog suggesties?

Deze morgen hebben ze trouwens 2x na elkaar gekakt, kheb ze op hun bakje gedaan voor het eten, dan buikjes gemasseerd en dan nog eens. Eentje van de 2 wandelde plots zelf zn bakje al in :d gaat helemaal goedkomen haha.

Mn vriend reageerde gisteren enkel nog wel eens met, amai dure hobby heb je, maar ja, kwil wel het beste voor die katjes. Die melk is niet goedkoop en ja een bench, veiligheid voor alles hoor. Betaal het allemaal toch uit eigen zak dus last heeft hij er niet van :)

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#172 Geplaatst 25 augustus 2012 - 09:38

Eibhlin zei:

Effe update op de toestand met mn oudste kat. Ze lijkt zich steeds beter op haar gemak te voelen in hun buurt. Ik laat ze vaak los lopen en dan kijkt ze op een metertje of 2 afstand toe. Uiteraard zit ik ook klaar om in actie te komen mocht er wat mis gaan, op dat vlak is ze nooit sneller geweest dan mij haha. Deze ochtend zat ik ze eten te geven, is ze gewoon voorbij gewandeld. Dan buikjes masseren, eentje liep rond te snuffelen, liep ze gewoon voorbij, keek er eens naar. Geen geblaas of gegrom om poging tot aanvallen ofzo. Kben echt heel trotst op haar, had dit eerlijk gezegd niet verwacht aangezien ze normaal angstig-agressief reageert op andere katten en daar bij wel in de aanval durft gaan.

Zo meteen gaan we dan eens kijken voor een bench, eerst die persoon bellen en heeft zij er geen gaan we naar de maxi zoo. Kmoet enkel nog een nieuwe mand hebben, wat speeltjes en een malse mat om er in te leggen. Verder denk ik niet dat ik iets vergeten ben? Kheb een kitten kattenbakje, kleine eetbakjes, een kitten krabpaal van mn kat toen ze klein was. Nog suggesties?

Deze morgen hebben ze trouwens 2x na elkaar gekakt, kheb ze op hun bakje gedaan voor het eten, dan buikjes gemasseerd en dan nog eens. Eentje van de 2 wandelde plots zelf zn bakje al in :d gaat helemaal goedkomen haha.

Mn vriend reageerde gisteren enkel nog wel eens met, amai dure hobby heb je, maar ja, kwil wel het beste voor die katjes. Die melk is niet goedkoop en ja een bench, veiligheid voor alles hoor. Betaal het allemaal toch uit eigen zak dus last heeft hij er niet van :)

Je doet het heel goed. :thumb:

Hou er rekening mee dat kittens ook nog heel veel plasjes naast de kittenbak gaan doen.. Dus telkens zal je het malse matje moeten wassen uit de bench.

Persoonlijk werk ik niet met een bench. Bij mij krijgen ze een konijnenren. Pas op een leeftijd van 6 weken of later doen ze pogingen om er uit te klimmen en tegen dan mogen ze dat.. en groeien ze verder op tussen mijn katten.

Mijn katten kijken eigenlijk amper om naar die kleine ratjes. ;) Ik laat ze wel telkens ruiken aan de kittens. (katten communiceren met geuren)
Ze zullen hen nooit iets aandoen.. daarvoor weten ze gewoon dat het katjes zijn.
Je kat zal hen ook wel niets aandoen hoor. Ze zal af en toe misschien eens wat wilder spelen met hen.. maar dat is zelfs heel goed. Zo leren de kittens de kattentaal en krijgen ze hun opvoeding.

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#173 Geplaatst 25 augustus 2012 - 11:03

Eibhlin zei:

Zo super van jou dat je dit allemaal doet voor die kleine hummeltjes, ik zou het ook doen. Goe bezig !! ;)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#174 Geplaatst 25 augustus 2012 - 11:39

Dankje beiden :)

Ja kweet het, maar die bench zal ik groot genoeg nemen zodat de kattenbak niet op het dekentje staat, en anders jah, wassen he :) ik was hier toch elke dag hun fleece dekentjes al, elke dag verse :) dan leg ik voorlopig wel wat anders er in. Mijn eigen kat heeft ook lakentjes genoeg overal rond liggen. Kheb hier slaapplaatsen alsof ik 10 katten heb lopen. Die bench kan ik nadien misschien nog wel kwijt aan mn pa, die heeft honden.

Zo een konijnenren is inderdaad handig maar als ik een examen ben gaan doen, ben ik al gauw 2uur tot 3uur weg en ik vertrouw fluffy toch nog niet de volle 100% dat ze echt niets gaat doen. Kzou ze wel eens bij haar willen proberen zetten maar dan zie ik allerlei enge scenario's door mn hoofd heen gaan. Ze zien er gewoon nog zo kwetsbaar uit al weet ik dat katten taaie diertjes zijn.

Ik probeer ze nu ook echt steeds dichter en vaker in haar buurt te krijgen. Ze passeert soms echt op nog geen 30 cm afstand als ik ze eten zit te geven en ze dan nog even laat spelen. En altijd nadien laat ik ze aan mn handen ruiken zodat ze hun geur telkens weer krijgt.

Straks de hele bende hier ontwormen :)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#175 Geplaatst 25 augustus 2012 - 11:41

Over 3 weken als ze ook 6 weekjes zijn denk ik trouwens ook wel dat ze wat sterker zijn en ze mooi met mijn kat kunnen verder opgroeien, of eerder als het goed gaat.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#176 Geplaatst 25 augustus 2012 - 15:20

Zo hun nieuwe thuis, ze lopen nog beetje te zoeken en verkennen en piepen maar ze vinden hun draai wel zeker :)

Geplaatste afbeelding
de krabpaal er naast is voor als ze wat groter zijn, ben bang dat ze er nu gaan af donderen :)

en hier zie je in de hoek fluffy heel benieuwd kijken, oorspronkelijk waren er 2 lieverheersbeest speeltjes maar ze heeft eentje gestolen :x

Geplaatste afbeelding

Bewerkt door Eibhlin, 25 augustus 2012 - 15:21.

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#177 Geplaatst 25 augustus 2012 - 16:01

:LOL: zoooooo koddig !! Leuk dat Fluffy zo nieuwsgierig is, Nanou zou dat ook zijn (pft en nu wat werken want ik blijf hier op de KS plakken :ha :ha :ha )

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#178 Geplaatst 25 augustus 2012 - 16:19

marieke v. Damme zei:

:LOL: zoooooo koddig !! Leuk dat Fluffy zo nieuwsgierig is, Nanou zou dat ook zijn (pft en nu wat werken want ik blijf hier op de KS plakken :ha :ha :ha )

Haha zelfde hier :) kga hun lakentjes en meneer kikker buiten hangen dat ze die terug hebben. Was aan een wasbeurtje toe en dan eindelijk nog beetje studeren :) tijd gaat zo snel...

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#179 Geplaatst 25 augustus 2012 - 20:11

Ohjee, mijn hart sloeg hier effe over. Fluffy liep hier rond en de kleintjes ook in de keuken. Besloot mijn vriend effe met fluf te gaan spelen waardoor die 3 dus plots door elkaar liepen (hartslag ging nog meer omhoog). Neemt Loki plots in een sneltempo een spurtje richting Fluffy :o Ze heeft er effe aan gesnuffeld en dan met een blaas weg gelopen.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#180 Geplaatst 25 augustus 2012 - 21:11

niet te snel panikeren, zij voelt ook jouw stress op zo'n momenten hé!
normaal zal een kat niet snel aanvallen ofzo hoor, zeker niet naar kittens ;) laat ze maar bij elkaar (onder toezicht), ze zullen wel aan elkaar wennen :)
Geplaatste afbeelding