Spring naar inhoud

- - - - -

Loki word zwaar :O

• Log in om te reageren
656 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#181 Geplaatst 25 augustus 2012 - 21:15

Nele zei:

niet te snel panikeren, zij voelt ook jouw stress op zo'n momenten hé!
normaal zal een kat niet snel aanvallen ofzo hoor, zeker niet naar kittens ;) laat ze maar bij elkaar (onder toezicht), ze zullen wel aan elkaar wennen :)

Ja denk ook dat ze beetje mijn stress over nam. Maar toch haha, brrr toch effe eng om zo een piepke van bijna 300 gram te zien tegenover een kat van 5kg. De kittentjes leken in elk geval erg enthousiast om haar te zien. Die gingen zo heel zelfzeker in een rechte lijn naar haar gelopen :LOL:

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#182 Geplaatst 25 augustus 2012 - 23:44

Amai, sinds ik hun buikjes langer masseer kakt die ene nogal wat af. Zn buikje is ook al minder dik, zal dus ook daar aan gelegen hebben. Wel raar dat mama poes de ene dan blijkbaar meer zn buikje masseerde dan de ander. Nu dat zn buikje dunner is begint er ook meer vaart op zn wandelpas te komen :LOL:

Zo meteen eerste nacht in hun bench. Fluffy zit er nogal vaak bij gewoon te kijken terwijl ze liggen te slapen. Hopelijk gaat ze niet met haar pootjes er in naar de kleintjes grabbelen ofzo. Maar dat is vast weer een of ander gek doom scenario in mn hoofd, overbezorgd ofzo :oops:

Guest_wolfie_*
Guest_wolfie_*

#183 Geplaatst 25 augustus 2012 - 23:51

veel succes met de kleintje ! kben ook al een paar dagen bezig met 3 kittens op te voeden. lukt me aardig en de vooruitgang is super om te zien :)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#184 Geplaatst 25 augustus 2012 - 23:54

wolfie zei:

veel succes met de kleintje ! kben ook al een paar dagen bezig met 3 kittens op te voeden. lukt me aardig en de vooruitgang is super om te zien :)

Ja echt he, je ziet ze bijna groeien waar je bij staat. Al is het vaak wel wat zoeken en proberen in het begin maar leer zo elke dag wel wat bij :) Hoe oud zijn die van jou?

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#185 Geplaatst 26 augustus 2012 - 09:00

Je doet het geweldig goed met de kleintjes. :d
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#186 Geplaatst 26 augustus 2012 - 12:32

Dankje Maurice

Kheb net mijn angst beetje van me af gezet toen fluf eentje benaderde. Mn hart sprong er bijna uit maar kheb ze beiden effe laten doen. Fluf heeft een tijdje zitten snuffelen aan de kleine maar dan blaasde ze terug en liep een metertje weg om daar dan weer te blijven zitten O:) het kleintje deed niks, die zat gewoon haar aan te kijken alsof die er alle vertrouwen in had.

Het lijkt wel alsof er een aantrekking is tussen Loki En fluffy want hij liep gisteren op haar af en vandaag koos ze hem om aan te snuffelen terwijl ze Finn niet eens bekeek.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#187 Geplaatst 26 augustus 2012 - 15:55

Eentje van de 2 had daarnet belangstelling voor de kattenbak, begon er wat in rond te graven. Na een tijdje heb ik hem dan maar wat geholpen maar kwam enkel een plasje uit.

Kheb net ook gezien dat de hoektandjes er zitten, heel mini maar ze zijn er :) volgend weekend dan eens proberen met kittenvoedel, misschien lusten ze het dan wel al :) nu is vast nog beetje te vroeg denk ik.

Finn zn buikje is gelukkig al beter al lijkt hij nog steeds wel wat op te houden. Ik probeer een goed kwartier te masseren maar gaat erg moeilijk, ze willen constant spelen met elkaar en op mij kruipen en rond lopen.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#188 Geplaatst 26 augustus 2012 - 16:45

Kga ook eens gaan kijken voor die glycerine, vind je dat gewoon bij de apotheek?

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#189 Geplaatst 26 augustus 2012 - 17:06

Eibhlin zei:

Kga ook eens gaan kijken voor die glycerine, vind je dat gewoon bij de apotheek?

DOe je al een druppeltjes olie (sla-olie of derg.) in hun melkje?

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#190 Geplaatst 26 augustus 2012 - 17:09

Maylun zei:

DOe je al een druppeltjes olie (sla-olie of derg.) in hun melkje?

kheb enkel olijfolie, nog niet gedaan omdat als ze kakken het nogal dun is, geen drolletjes en dan word het misschien erger? Is dat 1 drupje op 1 flesje?

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#191 Geplaatst 26 augustus 2012 - 17:13

Eibhlin zei:

kheb enkel olijfolie, nog niet gedaan omdat als ze kakken het nogal dun is, geen drolletjes en dan word het misschien erger? Is dat 1 drupje op 1 flesje?

Ik doe idd 1 druppeltje per flesje..
Nu niet meer, want nu is de stoelgang naar de mousse kant. ;)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#192 Geplaatst 26 augustus 2012 - 17:39

Tot welke leeftijd moet je eigenlijk ook hun buikjes masseren? Hier is het ook zo beetje een mouse-achtige stoelgang. Geen water maar wel zo een romige massa en dan duwen ze er nog beetje bij waardoor het echt zo prrrrttt een hele boel in ene keer is als ze dan kakken. Heerlijk zo een hele hoop plots in je hand :o

Ik was net jouw topic aan het door lezen, nog steeds bezig eigenlijk :) die mouse waar je het over hebt, is dat gewoon kitten nat voer beetje pletten?

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#193 Geplaatst 26 augustus 2012 - 19:45

Foto's van vandaag, kleine update hoe goed ze groeien :)
Finnetje:
Geplaatste afbeelding
Loki die nooit zo mooi stil blijft zitten als zn broertje
Geplaatste afbeelding
en Loki was vandaag wakker geworden tussen zn eetbeurten door, had deze morgen 2 keer maar 5ml gedronken en had dus nu honger. Dan maar beetje melk gegeven. Finn is lekker door blijven slapen. Na zn eetbeurt is hij tijdens het masseren van zn buikje op mn schoot in slaap gevallen :heart: heeft daar zo een uur gelegen haha
Geplaatste afbeelding
En onze fluf die kwam snuffelen en vervolgens weer al blazend de aftocht maakte. Tegenwoordig durft ze al zelf tot bij hun komen en met haar neus er praktisch tegen gaan snuffelen maar dan blaast ze dus nog steeds. Hopelijk komt dat goed binnen een weekje of 2.
Geplaatste afbeelding

Sorry voor de misschien vele berichtjes maar ben best wel trotst op hun en dat het me tot zo ver gelukt is :)

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#194 Geplaatst 26 augustus 2012 - 20:16

Ooh, zo lief :heart: prachtige kittens en ze blijven goed groeien :heart:
banner

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#195 Geplaatst 26 augustus 2012 - 20:57

Ja...ik heb weer eens een vraagje. Ze krijgen nu al enkele dagen om de 4uur hun flesje, drinken goed en hebben de hoeveelheid binnen die ze horen te drinken maar soms zoals nu beginnen ze plots rond te lopen en te piepen/miauwen. Ze kregen eten om 19u, dus kunnen ze toch nog geen honger hebben? ze zijn momenteel beetje op mij aan het klimmen enzo O:) Kan het zijn dat ze toch honger hebben of nog gewoon zijn aan hun oude voederpatroon? Of hebben ze niet genoeg meer aan melk en moet ik kittenvoer proberen?