Spring naar inhoud

- - - - -

Loki word zwaar :O

• Log in om te reageren
656 reacties op dit onderwerp
Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#196 Geplaatst 26 augustus 2012 - 21:09

ik zou toch al eens vaste voeding proberen, gewoon natvoer goed pletten, en mengen met een beetje kittenmelk, zodat het een heel smakelijk papje is :misselijk: (alé, zo doe ik het ;) )
tonen ze niet veel interesse, es een beetje met je vinger in hun mondje doen.
wie weet zal het hen al smaken!
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#197 Geplaatst 26 augustus 2012 - 21:25

Ik ga het straks eens proberen. Echt geen idee waarom ze plots begonnen rond te lopen. Die ene was net in de bak aan het krabben maar hij deed niets. Dan maar een tijd zitten helpen maar kwam enkel wat urine uit en heeeeeel klein beetje kaka. Nu lijken ze beiden weer te slapen gelukkig.

*edit* Moet ik trouwens aan de bench iets voorzien dat ze hun kopje er niet tussen de tralies steken? Gewoon gaat het er niet door maar schuin misschien wel? Of proberen ze dat helemaal niet?

Bewerkt door Eibhlin, 26 augustus 2012 - 21:42.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#198 Geplaatst 27 augustus 2012 - 13:23

Ik wou graag deze mooie foto delen van mijn 3 fluffy's samen :)
Geplaatste afbeelding

Ze lopen meer en meer gewoon rond als ik thuis ben. De bench zet ik open zodat ze in en uit kunnen. Fluf en de kleintjes hebben hier dik 2 uur bij elkaar geweest. Loki is per ongeluk in een snel vaart richting eetbakken van fluf gelopen en dit terwijl ze aan het eten was. Buiten erg verbaasd omkijken heeft ze gelukkig niets gedaan. Volgens mij hebben ze wel al belangstelling voor dat vast voedsel dus heb ik een schaaltje gezet met geplet vers voer zodat het een papje is. Hier ontstond dan weer wel ruzie over. Enfin ruzie, denk eerder meer een dominantie strijdje. Fluf wou het bordje en de 2 kleintjes kwamen er ook meteen naartoe. Vervolgens is ze dan beetje gaan blazen en heeft zich er dan zetten naar kijken al grommend en mopperend. Maar geen erge voorvallen of gemep ofzo :) Volgens mij is dit een positieve vooruitgang?

De kleintjes hebben wel nog niet echt aan dat eten geweest buiten eens snuffelen en een klein likje, het staat nu bij hun in de bench. En ik heb ze ook net alle 3 ontwormd, ging nog vlot bij de kleintjes. De grote daar waag ik me niet aan, kheb de pasta door prepare gemengd en dat ging ook vlot binnen :d

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#199 Geplaatst 27 augustus 2012 - 13:32

Zalig he om zo'n evolutie van dichtbij te kunnen meemaken...

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#200 Geplaatst 27 augustus 2012 - 13:35

@Nadine: ja echt, kvind het echt super leuk. En ik ben echt trots op mijn eigen kat ook. Iedereen beweerde dat dit nooit ging lukken, dat ze daar te gemeen voor is en dat ze die kleintjes iets ging aandoen omdat ze naar zowat iedereen blaast enzo. Maar zo zie je dat ze je wel eens goed kunnen verbazen. Ongelijk bewezen bij deze :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#201 Geplaatst 27 augustus 2012 - 14:28

:thumb: :thumb: :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#202 Geplaatst 27 augustus 2012 - 21:22

Weet iemand dit soms. De moeder van de kittens van geloof ik halflang harig en de papa denk ik kort. Kunnen die kittens ook halflang haar hebben? Ik vind ze nogal pluizig op hun hoofdje. Geen idee of kittens altijd zo pluizig zijn maar zat me dit af te vragen of het kon.

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#203 Geplaatst 27 augustus 2012 - 23:59

Eerst en vooral, leuke foto. :heart:
Even een tip.. als je het natvoer geeft, best enkel in de bench geven met het deurtje toe. Zodat jouw kat geen extra stress ervaart. Want eten geven, en zij mag er niet aankomen.. is niet zo leuk.

Als ik natvoer geef aan kittens.. krijgen mijn eigen katten wat snoepjes.. en laten ze dat natvoer met rust, en kijken ze er ook niet naar om. Mijn eigen katten zijn dit na een paar dagen gewoon en willen dan zelfs geen snoepjes meer.

Als nadien de kittens vrij rondlopen hier tussen mijn katten.. dan weten mijn katten waar hun eten staat en dat van de kittens. Zij zullen er NOOIT van eten, ook al ruikt het ontzetten lekker en smaakt het ook nog eens goed.

Eibhlin zei:

Weet iemand dit soms. De moeder van de kittens van geloof ik halflang harig en de papa denk ik kort. Kunnen die kittens ook halflang haar hebben? Ik vind ze nogal pluizig op hun hoofdje. Geen idee of kittens altijd zo pluizig zijn maar zat me dit af te vragen of het kon.

Het kan, maar het kan ook 'nesthaar' zijn. En dan zijn ze kortharig.
Ik ben hier ook volop aan het twijfelen bij mijn kittens.. maar ik zal het pas binnen een paar weken goed zien.
Ze zien er idd pluizig uit, maar dat doen ze allemaal op die leeftijd. :oops:

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#204 Geplaatst 28 augustus 2012 - 07:52

Khad fluffy ook een eigen bordje gegeven, met de restjes van dat kitten voer haha. Blijft anders toch open staan. Maar ze vond dat ander bord er blijkbaar beter uit zien. Ze had haar eten, dat extra voer, de prepare staan, maar toch... Kheb het uiteindelijk wel in hun bench gezet. Tis beetje zoeken he :) nooit meer dan 1 kat gehad thuis en al doende leert men natuurlijk. Ik wist wel al dat je katten altijd tegelijk eten moet geven dus daar had ik wel al naar gekeken :)

Kben toch wel benieuwd in elk geval. Ik weet natuurlijk niet wie de papa is van de kleintjes, al heb ik mn vermoeden. Maar die heeft een vrij rare vacht, kort haar maar toch heel erg vol en een dik pak. Er loopt namelijk maar 1 roste kater :d

En de kitten krabpaal is ook al in gebruik, door fluffy :s ze heeft er hier 2 staan, van die hele grote en waar gaat ze krabben smorgen's, aan dat mini ding waar ze net onder past. Het scheelt dat ze zelf niet groot is.

Deze namiddag komt er nog eens een kind (12jaar) langs om de poesjes beetje met gewoon te maken :)

Fluffy blaast nog steeds maar ze lijkt ze enigszins te tolereren. Vanmorge liep Loki het hoekje om in de keuken en liep zowat knal tegen fluffy haha. Die blaasde alweer gewoon es maar bleef wel zitten en de kleine ging dan maar elders rondsnuffelen. Khoop alleen dat ze hun geen trauma bezorgd met al haar geblaas. Ik kijk al uit naar de dag dat ze dat niet meer doet.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#205 Geplaatst 28 augustus 2012 - 12:53

Loki gaat vaak op zn bakje gaan graven en gedraagt zich alsof hij een plasje of kakje wil doen maar dan gaat hij miauwen. Moet ik hem laten doen tot hij zelf een plasje maakt of zoals ik nu doe gewoon steeds gaan helpen als hij het vraagt? Ik vind wel die houtkorrels misschien beetje onhandig want soms vallen ze om als ze in de bak er op lopen O:) misschien dat gewoon zand dat geschikt is voor kittens handiger is en ze meer aanzet tot zelf hun behoefte doen?

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#206 Geplaatst 28 augustus 2012 - 20:23

Effe dringend vraagje. Eentje kakte daarnet en redelijk veel. Was niet hard maar gewoon dun en ik zag dat zn poepje beetje bloede. Moet ik mij daar zorgen over maken of kan dit zijn door te hard te persen ofzo???

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#207 Geplaatst 28 augustus 2012 - 21:15

Iemand? sorry maar maak me beetje zorgen. Tis niet dat het veel bloed, er zat in zn kakje niets van bloed maar steeds als hij kakt perst hij zelf ongelooflijk bij. Misschien wat geïrriteerd of een kloofje?

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#208 Geplaatst 28 augustus 2012 - 21:23

het kan idd zijn dat er gewoon een bloedvaatje gesprongen is door het persen. als het maar eenmalig is, moet je je geen zorgen maken ;)
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#209 Geplaatst 28 augustus 2012 - 21:25

Ok, ik ga het zeker in de gaten houden. Hij is nog steeds heel erg levendig, klaagt niet en eet goed dus denk niet dat er iets aan zn darmen is. Hij houd zn kakje altijd op tot op een keer dat er dus enorm veel tegelijk uit komt en dan kan ik niet volgen met papier :trance:

Kan ik beter dan toch een drupje olijfolie in zn flesje doen?

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#210 Geplaatst 28 augustus 2012 - 21:32

goh, als je zegt dat het niet hard is, is dat niet het probleem denk ik.
als ze in de kattenbak krabben, mss niet te snel te hulp schieten? het zal er uiteindelijk toch wel eens uitkomen denk ik ;) wacht een minuutje of 10, dat zal wel geen kwaad kunnen.

en dat je soms niet kan volgen met het papier is normaal hoor, had dat hier ook soms :LOL:

Bewerkt door Nele, 28 augustus 2012 - 21:32.

Geplaatste afbeelding