Spring naar inhoud

- - - - -

Loki word zwaar :O

• Log in om te reageren
656 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#211 Geplaatst 28 augustus 2012 - 21:38

Pff soms kakt die gewoon op mn hand als het er uit kom, lijkt wel een tube tand pasta waar iemand op duwt. :d

Ik ga morgen eens gaan kijken voor ander kattenzand, mn gevoel zegt dat ze eerder in fijnere korrels gaan gaan dan die grote houtkorrels. Hij lijkt altijd een putje te willen graven, gaat dan zitten, gaat weer graven en stopt. Effe naar de speciaal zaak voor kitten proof korreltjes dan.

Dat bloed kan dan beetje zijn van te persen? Het was niet dat er echt een druppel of een hele boel uit kwam. Kzag gewoon zn poepje beetje rood worden binnenin en toen ik daarnet keek zag ik dat er klein beetje opgedroogd aan hing. Kheb het mooi afgekuist met een vochtig doekje.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#212 Geplaatst 28 augustus 2012 - 21:43

Ah verdorie, zie net dat die blauwe zakken van catsan goed zijn. Kheb er nog naar staan kijken in de winkel net en toch maar niet mee gedaan. Nu mag ik er morgen te voet om want ik heb geen auto :(

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#213 Geplaatst 29 augustus 2012 - 11:40

Vandaag de poepjes gecheckt en er was geen nieuw bloed bijgekomen. Kheb catsan katenbak vulling gehaald. Eentje dook alweer op de korrels alsof ze eetbaar zijn maar kheb ze dan hun plasje laten maken en gezorgd dat ze beiden op de korrels effe plasten en ze er aan laten snuffelen. Toen begrepen ze blijkbaar dat het geen gigantische voederbak is. Kheb ook zo een mouse van science plan gekocht speciaal voor heel kleine kittens. Ze gaan er naar toe, likken eens, snuffelen wat maar eten er nog niet van.

En mijn kat lijkt toch al een voorkeur te hebben voor Finn lijkt het. Die zat zich te wassen, ging ze zich er bij zetten beetje aan hem snuffelen en ze blaasde niet.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#214 Geplaatst 30 augustus 2012 - 12:02

Zucht... daarnet moesten ze beiden ontlasten en beiden gingen ze enorm hard persen. Hun kak was terug beetje vloeibaar maar volgens een leerkracht/dierenarts op school is dat perfect normaal bij fleskittens. Alleen gaan ze nu beide plots enorm hard persen. Kan dit soms iets te maken hebben met het feit dat ze ontwormd zijn? Iets dat ze er uit willen krijgen ofzo? In hun ontlasting zit geen bloed in elk geval.

Finn zijn buikje is wel al VEEL beter geworden. Staat niet meer gezwollen zoals toen ik ze net had. Hij kan nu normaal lopen en spelen en klimmen. Nu zijn ze beiden enorm actief. Ze beginnen zelfs al te springen en de krabpaal te ontdekken.

Eten is dan weer wel vaak een gedoe. Ze gaan steeds naar de eetpotjes van fluffy, lijken geïnteresseerd dus geef ik ze mouse voor kleine kittens maar daar komen ze niet aan. Dan geef ik ze een flesje maar daar drinken ze pas van als ze eerst mn handen volledig hebben open gekrabd, erg frustrerend kan je wel zeggen :o
Kheb al eens wat mouse op hun neusje gedaan en in hun mondje maar ze happen nog niet toe terwijl ze op de speen van die fles wel gaan knabbelen alsof het eetbaar is.

En als laatste is fluf ook enorm raar. Ze gaat de kittens steeds gaan opzoeken in de zin van vlak in hun buurt gaan zitten of zelf naar hun toe lopen. Maar dan gaat ze dus gaan blazen als ze naar haar komen of als ze aan hun snuffelt. Er logisch lijkt dat niet haha, precies een haat-liefde relatie ofzo. Ondanks al het geblaas blijf Loki steeds maar naar haar toe lopen, die geeft niet op precies :d

Net dus een uur! bezig geweest met kakjes, kontje checken en verzorgen en proberen doen eten :trance:

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#215 Geplaatst 30 augustus 2012 - 12:08

ja, het is veel werk hé! als ze eens zelf op de kattenbak gaan, en zelf eten, zal je al veel minder werk hebben.

jouw kat zal er wel aan wennen, tis goed dat ze ze zelf opzoekt ;) dat blazen zal wel minderen.

mss zit er toch een verstopping in hun darmen, en is het enkel het 'slappe' dat kan passeren? kweet het niet, mss toch eens een druppeltje olijfolie bij hun eten doen.

als ze knabbelen op de speen, doe eens wat mousse op het speentje, en laat ze er dan op sabbelen :)

hier begon ik eten te geven, meestal in het begin met een lepeltje, zodat ik het een beetje in hun mond kon doen, dus eerst met mijn vinger een beetje, dat ze de smaak te pakken hebben, en hebben ze dan interesse, dan met een lepeltje, dan kan je het zo meer voor hun mondje houden.

je bent alleszins goed bezig hoor :)
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#216 Geplaatst 30 augustus 2012 - 12:17

Ja meestal doe ik het echt met plezier maar nu zat ik er behoorlijk verslagen bij haha. Was echt plots complete choas. Had hun melk staan maken, waren ze al aan het neuten als gek, loki heeft nu de leuke gewoonte gekregen op mn been omhoog te klimmen als ik aan de keuken sta. Dat deed fluffy ook toen ze klein was, auwtch!

Eerst een heel gevecht in de kattenbak, dan gooit loki zn fles lekker omver, gelukkig had ik nog een restje in de kan waardoor ik kon bijvullen. Vloer mogen staan dweilen daar. Loki wassen want die dacht dat hij kon zwemmen in de melk...toch niet nee. Finn begon het dan op te likken, ja inderdaad van de vloer wel en van een bordje niet :trance: haha echt ik werd gek!

Kga morgen eens die olijfolie er in doen, dan ben ik toch de hele dag thuis en kan ik ze helpen als er ongelukjes gebeuren. Ik zat dat inderdaad ook al te denken dat er iets moet zijn dat vast zit, anders zouden ze zo niet gaan persen. Kheb mn vermoeden dat die mama poes ook niet zo goed hun buikjes masseerde als je kijkt hoe finn er nu op vooruit gegaan is. Ze kakken al moeilijk van in het begin dat ik ze heb. Nu zit ik ze elk dik een kwartier te masseren na hun eten, gelukkig vallen ze in slaap op mn schoot ondertussen, maar dat lijkt geen verschil te maken.

De mouse heb ik ook op het speentje gedaan :d ik dacht, als ze het toch al beknabbelen :) deze namiddag nog maar eens proberen.

Er zit hier wel een dief in huis, fluf ligt altijd plat op haar buik, met haar poot zo ver mogelijk in die bench om hun eten te stelen. Nochtans als ik ze mouse geef krijgt ze ook steeds beetje eten. Khoop wel dat ze binnenkort wat minderd met blazen, je die arme pluisjes zo ineen duiken. Ik denk dat ze haar dominantie wil laten gelden ofzo om te voorkomen dat ze over haar heen gaan lopen binnenkort. Want gisteren zat ze ook met haar pootje klaar in de lucht om te meppen als hij haar zou aanraken :louche:

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#217 Geplaatst 30 augustus 2012 - 12:59

Kheb effe naar de dierenarts gebeld en die zei dat het niet van het ontwormen kon komen omdat ik dat begin deze week gedaan heb en dan hadden ze er al eerder "last" van gehad moeten hebben. Kheb dan toch maar een druppeltje olie in hun flesje gedaan, hopelijk komt alles er vanavond vlot uit geslierd :)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#218 Geplaatst 30 augustus 2012 - 15:09

Finn heeft mouse gegeten *doet vreugdedansje*

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#219 Geplaatst 30 augustus 2012 - 16:06

:thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#220 Geplaatst 31 augustus 2012 - 09:41

Ik blijf het fantastisch vinden dat jij als jong meisje je zo inzet om dit tot een goed einde te brengen... (nee, ik vergeet alle anderen niet die dat ook doen.. ;-)
maar af en toe moviteren en een pluimpje geven mag wel he.. ;-)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#221 Geplaatst 31 augustus 2012 - 11:16

Dankje :) je moet er soms ook wat voor opgeven he :) dit weekend gaan mn vrienden en mn vriend naar laundry day en ik blijf kitten sitten :d

Er zijn hier spectaculaire vorderingen gemaakt. Deze morgen was ik de keuken nog wat aan het opruimen na dat ze hun flesje gekregen hadden en plots kijk ik naar de bench waar ik mn 2 kleintjes zie liggen en...fluffy :o ze was er gewoon bij gaan liggen. Het blazen mindert plots ook en daarnet nam ze aanstalte om te spelen met Finn, heeft ze het licht gezien ofzo?

Ik weet wel niet goed wat de reden is maar het lijkt alsof ze verdraagzamer en zorgzamer is voor Finn dan Loki. Dus misschien dat het dan Finn word die blijft dan hebben we F2 :)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#222 Geplaatst 31 augustus 2012 - 11:21

Ow ja, laatst vroeg ik of ze soms langer haar zouden kunnen hebben dan een kortharige. Nu vandaag kreeg ik op school dus ook de vraag "zijn die middellang harig"? zou het dan toch? Je kan er in elk geval punkers van maken haha, ze hebben zo lange haartjes op hun hoofd :d

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#223 Geplaatst 31 augustus 2012 - 11:55

Whooeeeehooeeeee!!! Ik zette net Loki op de kittenbak om hem te laten plassen. Zet ik hem er in en begint die rond te graven. Ik denk, ik laat hem doen. Begint die gewoon zelf te plassen!! Opnieuw *vreugdedansjeeeee* nu nog Finn :)

Ik denk eigenlijk dat ze het toch van Fluffy leren. Ze zijn aan de krabpaal gaan krabben nadat ze haar bezig zagen, daarnet zaten ze in de buurt van de kattenbak toen fluf er in ging. En toen ze haar zagen eten hadden ze plots ook belangstelling voor het vast voer. Dus hoewel ze niet echt zo close zijn met mn grote kat pikken ze er wel dingen van op :d great!!!!!

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#224 Geplaatst 31 augustus 2012 - 16:01

Ten eerste: ja hoor, ze leren veel van Fluffy... dat is ook de reden dat men aanraadt om kittens zo lang mogelijk bij de moeder te laten als de mogelijkheid er is...
Ten tweede: ik hoop dat je inderdaad alsnog afscheid zal kunnen nemen van één van de twee... ;-)
en ten derde: wees blij dat je blijft kittensitten.... wie wil er nu naar Laundry Day? :-))

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#225 Geplaatst 31 augustus 2012 - 16:07

Ja had het alleen niet zo verwacht omdat ze nooit echt in haar buurt zijn tijdens haar dagdagelijkse was en plas :) enkel beetje van ver zitten kijken. Maar ben wel blij dat ze het doen :)

Mijn vriend zei het ook al haha, zegt die "ja ji gaat die beide houden" maar gaat beetje moeilijk :( ik woon in een niet al te groot rijhuis en denk dat 3 katten beetje veel is. Ze moeten nog elk hun plekje hebben ook natuurlijk. Het liefst wil ik hem bij iemand doen die ik ken. Als hij een heel goede thuis krijgen en ik er af en toe nog wat van hoor is dat ook wel geruststellend :)

Nog nooit naar laundry day geweest eigenlijk :) ze waren het enkel nu plots van plan. Ach ik zit lekker warm en droog en heb pluisbolletjes om te knuffelen :LOL:

Bewerkt door Eibhlin, 31 augustus 2012 - 16:08.