Spring naar inhoud

- - - - -

Loki word zwaar :O

• Log in om te reageren
656 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#271 Geplaatst 04 september 2012 - 12:59

PeggyJ zei:

Als het vers bloed is dat je ziet, moet je je niet direct zorgen maken hoor. Door het persen kan er een klein haarvaatje gesprongen zijn wat dit bloedspoor kan geven, dit is niet ernstig. :geluk: :geluk:

Ja was vers bloed, niet echt enorm veel maar beetje, kheb het hier effe staan onderzoeken :misselijk: Er kwam in elk geval veeeeel uit, maarja had dan ook al weer 2 dagen niet gekakt. Kben wel blij dat ze zelf op het bakje gaan, al heb ik Loki uit Fluffy haar kattenbak gevist, geen idee of hij geplast heeft daar. Die dacht, ik ga voor het grote werk zeker?

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#272 Geplaatst 04 september 2012 - 14:19

als ze in fluffy haar kattenbak willen gaan, laat ze maar doen hoor, de geur van fluffy haar urine enzo zal ze mss meer stimuleren om op de kattenbak te gaan ;)

en het bloed kan idd gewoon een adertje zijn dat gesprongen is :)

ze zijn prachtig!!!! :heart: en je levert supergoed werk!!
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#273 Geplaatst 04 september 2012 - 14:26

Nele zei:

als ze in fluffy haar kattenbak willen gaan, laat ze maar doen hoor, de geur van fluffy haar urine enzo zal ze mss meer stimuleren om op de kattenbak te gaan ;)

en het bloed kan idd gewoon een adertje zijn dat gesprongen is :)

ze zijn prachtig!!!! :heart: en je levert supergoed werk!!

En misschien went ze dan ook meer aan hun geur :) het enige nadeel is dat daar klontervormend grind in zit. Kheb wel een testje gedaan hoe klontervormend het is. Enkele korrels in een bodempje water gedaan en het loste meteen op. Het is op basis van klei dus ik denk als ze het op eten dat het gewoon oplost of een vieze pasta word in hun mond.

Ja ze zijn echt super snoezig :) beide van die grote blauwe kijkers en dan zitten ze soms zo naast elkaar me aan te staren :) En ze zijn zoooooo pluizig :love3:

Kheb ze trouwens een heel gama kittenvoer gekocht voor kittens jonger dan een jaar aangezien ze aan die mouse van royal canin totaaaaal niet kwamen, niet de minste interesse. Gisteren dan wat geprobeerd, waren kleine brokjes, heb ze wat geplet maar ook geen succes. Dan een mouse van Hill's en daar kwamen ze wel aan snuffelen en hun kopje in steken :)

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#274 Geplaatst 04 september 2012 - 15:08

als ze er klaar voor zijn,z ullen ze wel eten. blijven aanbieden ;)
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#275 Geplaatst 04 september 2012 - 15:12

Ik zet het altijd standaard in hun bench :) in zo een schattig mini potje :)

Loki gaat nu volledig op de bak, plassen en alles. Moet ik die dan nog stimuleren na zn flesje? Hopelijk gaat Finn hem snel achterna...

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#276 Geplaatst 04 september 2012 - 15:14

Eibhlin zei:

Ik zet het altijd standaard in hun bench :) in zo een schattig mini potje :)

Loki gaat nu volledig op de bak, plassen en alles. Moet ik die dan nog stimuleren na zn flesje? Hopelijk gaat Finn hem snel achterna...

nee, als hij alles doet in kattenbak, gewoon na het eten in de kattenbak zetten. finn zal wel snel volgen! is al veel werk minder hé!
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#277 Geplaatst 04 september 2012 - 15:19

Nele zei:

nee, als hij alles doet in kattenbak, gewoon na het eten in de kattenbak zetten. finn zal wel snel volgen! is al veel werk minder hé!

Ja amai zeg wel, en pijnlijke polsen, de laatste tijd krabben ze nogal als ik ze in hun bakje probeer te houden om een plasje te doen. Ik zag af en toe plasjes liggen maar was niet zeker van wie maar aangezien er soms uit Loki geen druppel komt en ik hem nu al 2x zelf op de bak heb zien gaan... hij gaat ook na zn eten zelf eigenlijk. :)  Als ik ze hun flesje geef lopen ze altijd rond tot ze zelf in hun bench terug kruipen om te slapen en dan staat hun bakje altijd in huis gewoon :) Enorm handig :d

Khad nochtans gedacht dat Finn sneller ging zijn met alles, was beetje de grootste en at het meest maar uiteindelijk is de kleinste met alles als eerste begonnen: krabpaal uitproberen, kattenbak, rondrennen, fluf lastig vallen... Enkel op vlak van eten is Finn iets sneller, die heeft al enkele keren van dat vast voer gelikt als ik het op mn vingers doe.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#278 Geplaatst 04 september 2012 - 15:22

oja, als ze teveel krabben, mag je de scherpe puntjes van de nageltjes knippen hoor, zal mss iets aangenamer zijn dan :)
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#279 Geplaatst 04 september 2012 - 15:37

Nele zei:

oja, als ze teveel krabben, mag je de scherpe puntjes van de nageltjes knippen hoor, zal mss iets aangenamer zijn dan :)

Ah :) gohja ik overleef het wel zeker :) mn benen zien er wel niet uit haha, allemaal van die kleine schrammetjes :d ze denken dat mn benen klimpalen zijn denk ik.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#280 Geplaatst 04 september 2012 - 19:52

Ze beginnen nu ook op hun bench te klimmen :s hopelijk kan het niet te veel kwaad als ze daar van naar beneden donderen. Ze willen hier werkelijk op alles klimmen.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#281 Geplaatst 04 september 2012 - 20:15

ik zou toch hun nageltjes een beetje knippen, dan worden ze dat toch al wat gewoon ;)
goh, laat ze er maar afdonderen, de bench is niet zo hoog hé.
jaja, het jonge geweld zal snel overal op/onder/tussen zitten :x

Bewerkt door Nele, 04 september 2012 - 20:15.

Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#282 Geplaatst 04 september 2012 - 20:19

Nele zei:

ik zou toch hun nageltjes een beetje knippen, dan worden ze dat toch al wat gewoon ;)
goh, laat ze er maar afdonderen, de bench is niet zo hoog hé.
jaja, het jonge geweld zal snel overal op/onder/tussen zitten :x

Bwa toch een halve meter denk ik. Zelfde met hun krabpaal, die is wel wat lager maar kzag er net ook eentje af "springen". Kheb hem maar effe apart gezet met die bengels. Vandaag zaten ze in mn schoolmappen in het boekenrek haha. Kzag er net een staartje uit komen :d en ze willen overal op springen maar komen dus niet toe haha, zeker als de fluf op een kast zien zitten. Dan springen ze en baf tegen de kast :trance:

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#283 Geplaatst 04 september 2012 - 21:17

Ik vraag me wat af, ze krijgen nu om de 4uur eten. Zijn vrijdag 5 weken oud. Maar nog niet aan dat vast voer geweest hoewel ze al prima tandjes hebben. Misschien hebben ze er geen zin in omdat ze toch zo veel melk krijgen? Zou het dan niet een goede oplossing zijn om hier meer uurtjes tussen te laten? Ik geef ze nu om 12u hun laatste flesje en om 6uur het volgende. Zouden ze niet eten als ik voorbeeld dat flesje over sla of is dat niet zo een strak plan? Kben beetje aan het zoeken :) ze tonen wel belangstelling maar aangezien ze steeds een fles aangereikt krijgen doen ze vast gewoon geen moeite denk ik?

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#284 Geplaatst 04 september 2012 - 21:25

daarom dat ik zei van er een beetje meer tijd tussen te laten (ergens hiervoor) door dehonger zullen ze mss sneller vast eten ;)
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#285 Geplaatst 04 september 2012 - 21:28

Nele zei:

daarom dat ik zei van er een beetje meer tijd tussen te laten (ergens hiervoor) door dehonger zullen ze mss sneller vast eten ;)

Ja kweet het maar ben er nog niet uit hoeveel tijd :d Kdacht, als ik nu eens een bordje bij hun zet nu en eens een beetje nachtrust neem zullen ze vast toch wel eten. Ze zijn ondertussen alweer acrobaat op de bench aan het spelen maar ze moeten ook wel leren dat ze niet constant hier rond kunnen crossen, soms moet je slapen ook :)