Spring naar inhoud

- - - - -

Loki word zwaar :O

• Log in om te reageren
656 reacties op dit onderwerp
MissSanne
MissSanne
  • 81 berichten
  • 2 katten

#286 Geplaatst 04 september 2012 - 23:50

Hun gedrag lijkt helemaal op de mijne! Hij is ook 5 weken en wilde zelfs op zijn krabton kruipen! Halfweg hard gezaag omdat hij niet terug kon!!:-)
Ik geef snachts geen eten meer!

Alleen heb ik nog zen ander vraagje weet er iemand wanneer er volledig op vast voer mag gegaan worden?
Hij wil namelijk nimeer drinken van zijn fles.
Ik spuit het er 4 keer per dag dan maar met een spuitje in( voor zijn vocht!)

Mag ik nu al volledig overschakelen?

Groetjes

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#287 Geplaatst 04 september 2012 - 23:59

Drinken ze ook niet uit een schoteltje?

Amber is op nu 8 weken, en als ik haar liet doen zou ze nog elke 3 uur melk vragen.
Dus nu aanhoor ik gewoon het gezeur :)
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

MissSanne
MissSanne
  • 81 berichten
  • 2 katten

#288 Geplaatst 05 september 2012 - 00:16

Het concept drinken snapt hij nog niet zo goed!!!
Hij gaat er alleen instaan!
Eten gaat wel!
Maar ik voel me niet goed bij dat dwingend eten geven met de spuit!! :trance:

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#289 Geplaatst 05 september 2012 - 00:29

Mijn ander opvangkitten wou enkel brokjes eten.

Toen ze op haar 12 weken werd geadopteerd, lustte ze nog steeds geen natvoer
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#290 Geplaatst 05 september 2012 - 09:08

Hier het zelfde, bij Loki dan, die wandelt gewoon door zn eten. Ze snappen het concept schoteltje en likken ook niet goed. Hoewel ze wel aan mn vingers likken. Dan toon ik ze het schoteltje maar nee... Vaak zet ik een bordje vers voer en een kommetje met een bodempje melk. Kheb ze nu gisteren 10u laatste fles gegeven, gewacht tot net en ze kwamen er niet aan. Kheb dan fluffy gehaald, enfin, dat was niet veel moeite. Ze laten eten voor hun neus dat ze het zien. Dan gingen ze eens snuffelen en liepen weer verder.

Hier is dat dus ook met die krabpaal haha. Gaan ze klimmen en dan hangen ze daar, miiiiiw miiiiiw en moet ik ze komen helpen :LOL:

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#291 Geplaatst 05 september 2012 - 14:36

Oh boy... daarnet is er eentje eindelijk dan beginnen eten. Khad brokjes geweekt in melk, natvoer met melk en natvoer brokjes haha. Keus te over toch. Ging die ene naar de brokjes in melk, hij had al in fluf haar brokjes gehangen ook daarvoor. Nam die een korrel, zit daar kei lang op te sjieken. Komt die plots terrecht tussen zn kaak en zen tandvlees, zat dus vast :s dan maar effe geholpen en dan heeft hij het op gegeten. De eerste korrel is binnen maar toen had hij er dus genoeg van. Kheb het hele gamma natvoer in hun bench gezet, die brokjes niet om verdere ongelukken te voorkomen.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#292 Geplaatst 05 september 2012 - 21:09

Hun oogjes beginnen te verkleuren? Nu al?

Vandaag hebben ze beiden wat meer interesse getoond voor hun vast voor :) en Finn gaat nu sinds deze middag ook zelf op de bak, jeeeeej :LOL:

MissSanne
MissSanne
  • 81 berichten
  • 2 katten

#293 Geplaatst 05 september 2012 - 21:52

Wooow wat een vooruitgang!! Morge zie ik mijn kleintje eindelijk terug!!! Zit op kot en mama heeft een weekje voor hel gezorgd! Ben bang dat ik veel stapjes heb gemist!!
Leuk om jou verhaal te volgen!!

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#294 Geplaatst 05 september 2012 - 22:21

MissSanne zei:

Wooow wat een vooruitgang!! Morge zie ik mijn kleintje eindelijk terug!!! Zit op kot en mama heeft een weekje voor hel gezorgd! Ben bang dat ik veel stapjes heb gemist!!
Leuk om jou verhaal te volgen!!

Ja die groeien echt als kool en elke dag nieuwe dingetjes die ze leren en doen. Zo zijn ze pas beginnen spelen met hun muisjes enzo :)
Daarnet wou fluffy precies mee spelen maar die werd echt te opgehitst en te wild, leek me toch echt niet veilig meer hoor. Ze begon hier als een gek rond te springen en rennen, zich verstoppen voor de kleintjes en als die voorbij kwam gaan meppen. Maar ochere die verschoten zich kapot. Kheb ze dan maar effe voorzichtig richting bench geloodst, fluf is in elk geval nog effe te keer aan het gaan. Crazy cat :d

Al hebben ze me net echt de schrik van mn leven bezorgd, enfin eentje toch. Kreeg hier uiteraard zelf ook een aanval van mn crohn van de stress.

Loki was hier aan het rond rennen in volle vaart, liep die plots echt knal tegen de deur van zn bench die open stond. Die staat nochtans zo ver mogelijk open dat die praktisch in het verlengde van de kooi is om tegen lopen te voorkomen. Begon die plots zo enorm aan zn hoofdje te krabben maar ja, dat betekent hoofdpijn he. Dacht hier al dat het helemaal mis aan het gaan was. Compleet in paniek hem helemaal gaan checken. Maar uiteindelijk begon hij terug interesse te krijgen in zn muisje en rond te rennen en snuffelen. Enfin, in de badkamer toch, kheb hier het laatste half uur op de wc kunnen door brengen :evil: overbezorgd zijn, het is iets... nu effe wat kalmeren en dan mn bedje in :trance:

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#295 Geplaatst 06 september 2012 - 09:40

Iemand een tip om spring actieve kittens te wegen? Ze blijven niet meer zitten op de keukenweegschaal. Kheb ze al in een enorm grote kom gezet maar dan gaan ze dus alsnog rond springen waardoor de cijfers op het display tilt slaan :d en een kleine kom kruipen ze dus gewoon uit.

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#296 Geplaatst 06 september 2012 - 10:09

Misschien kun je het proberen als ze net wakker worden :)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#297 Geplaatst 06 september 2012 - 10:15

Nashota zei:

Misschien kun je het proberen als ze net wakker worden :)

Die komen dan al direct aangestoven haha, oogjes open en actieeee. Kheb al geprobeerd na hun flesje als ze wat rustiger zijn. Ook als ze net wakker zijn, maar dan worden ze binnen 3 seconden actief. Kheb ze ook al in de reismand gestoken en met de hele boel er op maar ze gaan dan rond springen en klauteren waardoor het ook niet lukt. Finn durft soms blijven zitten maar Loki is echt een ramp. Gistere hem wel zeker 10 opnieuw er op gezet. Vanavond mag de DA ze wegen haha :)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#298 Geplaatst 06 september 2012 - 11:49

Goed nieuws, mijn dag word steeds beter haha. Loki eet vast voer!!!!! Nu Finn nog, weeral, die komt zn broer altijd beetje achterna haha. Ik ben zoooo blij. Kheb een half uur echt de hele tijd ze hun eten getoond, beetje op mn vinger, laten aflikken, voorzichtig kopje richting schaaltje en plots begon die gewoon te likken en eten. Khad wat vers voer met wat van hun melk gemengd. Hij heeft de brokjes ook gegeten en nog een goede portie zelfs, die bleef eten haha. :eDance: uiteraard bewijs vast gelegd :)

Geplaatste afbeelding
Loki's eerste hapjes :)

Bewerkt door Eibhlin, 06 september 2012 - 11:52.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#299 Geplaatst 06 september 2012 - 12:15

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#300 Geplaatst 06 september 2012 - 14:33

Ik zit echt zo al een hele tijd te tobben welke hier nu zou blijven uiteindelijk en welke niet. Klinkt misschien dom maar voel me daar zo schuldig bij om van de ene te zeggen van jou wil ik en jou niet. Kzie ze beiden super graag maar mn gevoel zegt dat 1 van de 2 toch beter hier zou passen dan de andere, en gezien we maar 1 houden. Stom he :onzeker: