Spring naar inhoud

- - - - -

Loki word zwaar :O

• Log in om te reageren
656 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#301 Geplaatst 06 september 2012 - 19:06

We zijn terug van de dierenarts. Hij zei dat ik dat heel goed gedaan heb, dat ze er beiden heel goed, gezond en levendig uit zien. Eentje had al snel door dat het de dierenarts was en ging al grommen en blazen nog voor de deur open ging van hun bakje :s

Voor hun darmpjes hebben ze een spuitje gehad tegen candida en salmonella omdat finn zn buikje nog steeds zo beetje opgezet en gespannen staat. Ook moeten ze nu een soort vloeibare/papachtige voeding eten als overgang op vast voer om hun darmen beter te laten wennen zodat ze geen diarree ontwikkelen.

Het bloed in hun kakje is dus van te hard te persen zoals al gedacht. Zou wel beteren eens ze wat groter worden en wat meer leren op de bak gaan enzo.

Arme flufjes :( Finn heeft daarnet zelfs al gekakt, geen idee of dat spuitje zo snel werkt? Hopelijk worden ze nu snel beter aan hun buikje. Ziek zijn ze niet dus dat ik wel goed :) Zo zie je, als je het gevoel hebt dat er wat is, is er dus ook wel wat O:) Binnenkort mag ik langs gaan voor hun vaccinaties en krijgen ze hun eigen boekje :d

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#302 Geplaatst 06 september 2012 - 21:44

Ook nog een hele klus die pap in hun mondje krijgen. Ze willen er nog niet van likken dus moest het met een spuitje in hun mondje doen. Mn hele broek en trui en omgeving vol O:) en dan moet je eens die pap in die puit proberen krijgen, leuke nieuwe hobby haha. Kmoet dit een weekje doen en dan mogen ze geleidelijk aan op vast voer gaan.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#303 Geplaatst 07 september 2012 - 10:37

Vandaag eerste ongelukje gebeurt. Eentje moest nodig kaka doen, liep rond in huis en plets op de vloer. Kheb hem snel in zn bakje gezet. Uiteraard kak overal, de kleine mogen wassen. Ben ik met die bezig, moet de andere nodig op de bak, maar die stond klaar om uit te kuisen ivm kak overal. Snel die korrels er uit gevist, de andere snel op de bak, die heeft het gelukkig deftig gehouden :trance:
Misschien beter een 2de bak ergens in huis zetten voor de kleintjes??

Bewerkt door Eibhlin, 07 september 2012 - 10:38.

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#304 Geplaatst 07 september 2012 - 11:14

Dat zou een goed idee zijn, maar dan moet je er ook weer twee uitkuisen he... ;-)
je schreef daarstraks dat je het moeilijk vindt om na te denken over welke wel en welke niet... kan ik me heel goed voorstellen, zou net hetzelfde zijn...
ze allebei houden is geen optie neem ik aan? :oops:

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#305 Geplaatst 07 september 2012 - 11:33

Nadine zei:

Dat zou een goed idee zijn, maar dan moet je er ook weer twee uitkuisen he... ;-)
je schreef daarstraks dat je het moeilijk vindt om na te denken over welke wel en welke niet... kan ik me heel goed voorstellen, zou net hetzelfde zijn...
ze allebei houden is geen optie neem ik aan? :oops:

Bwah ik kuis nu ook 2 bakken uit, eentje er bij zal het niet maken :) Als ze groot zijn komen er toch 2 beneden en eentje boven (staan er nog 2 op zolder die madam fluffy niet wou).

Mn vriend zei ook hou ze beide, maar ik woon in een 2 slaapkamer rijhuisje, de beneden verdieping is 1 ruimte, living, keukentje en klein achterplaatsje waar de krabpaal staat achteraan. Kdenk dat 3 katten beetje veel gaat worden ivm elk zich kunnen rustig terug trekken. Kheb zo al verhalen gehoord van mensen met zelfs nog maar 2 katten die erg klein woonden en die deden dan uit frustratie agressief tegen elkaar en hun baasjes, ze hebben 1 elders gedaan en nu zijn die beiden poeslief. Wil ik nu ook niet tegen gekomen :(

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#306 Geplaatst 07 september 2012 - 11:38

Zo'n schatjes :love3: !!!

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#307 Geplaatst 07 september 2012 - 13:39

Thx :)

Haha ik heb hier echt een half uur met de slappe lach gezeten. De kleintjes waren aan het eten en fluf dacht waarschijnlijk, laat ik ze eens onopgemerkt besluipen. We hebben hier zo een kattenspeeltunnel en aan die tunnel zijn zo kleine zij tunnels waar eigenlijk enkels kittens door kunnen. Nu had fluf zich daar in gewurmd en lag ze precies als een rups die uit die tunnel komt op de vloer, kwam er enkel haar kopje uit die buis die net gepast was :slach:

Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#308 Geplaatst 07 september 2012 - 13:42

ik zou ze toch ook alle2 houden ze :heart:

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#309 Geplaatst 07 september 2012 - 13:42

Stijn_Poezenpaleis:-) zei:

ik zou ze toch ook alle2 houden ze :heart:

Is 3 niet beetje veel dan voor katten die niet buiten gaan in een simpel rijhuisje?

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#310 Geplaatst 07 september 2012 - 13:47

wij hebben er hier ook 3 binnen zitten en zo groot is ons huis ook niet ze

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#311 Geplaatst 07 september 2012 - 13:47

Ze eten trouwens echt super goed, kheb de spuitjes al niet meer nodig, hun portie voor vandaag is zelfs al zowat binnen :o en ze moeten nog 2x eten krijgen... zal wel geen kwaad kunnen dat ze meer eten veronderstel ik. Loki heeft enkele gewone brokjes ook gegeten naast die voeding, kon hem niet van die bak houden en sja, khad er voor de zekerheid toch kitten versvoer in gedaan O:) beiden hebben ze ook hun neus eens in de waterkom gestoken en wat gelikt maar ik doe altijd wat water door hun voeding zodat het minder vast is en dan hebben ze ook vocht binnen.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#312 Geplaatst 07 september 2012 - 13:48

wij hebben er hier ook 3 binnen zitten en zo groot is ons huis ook niet ze

Binnenkort wonen jullie wel groter he :) geen idee wat het oppervlak hier eigenlijk is qua formaat... huurhuis. Kzal het de buisbaas maar niet wijs maken zeker :onzeker:

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#313 Geplaatst 07 september 2012 - 13:49

is toch super dat ze goed eten!!!
ja maar nu leven ze ook op maar een 85-90m² ze

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#314 Geplaatst 07 september 2012 - 13:52

is toch super dat ze goed eten!!!
ja maar nu leven ze ook op maar een 85-90m² ze

Zeker :) al worden ze plots wel erg snel groot zeg. Gisteren zat ik nog papflessen te geven en begin deze week hun plasje en kakje te stimuleren.

Hun oogjes beginnen bruin te worden heb ik gezien.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#315 Geplaatst 07 september 2012 - 17:00

Eibhlin zei:

Is 3 niet beetje veel dan voor katten die niet buiten gaan in een simpel rijhuisje?

Katten denken in 3D, dus als je genoeg mogelijkheden geeft om ook de hoogte in te kunnen mag dit geen probleem zijn. En zo hebben ze altijd iemand om mee te spelen ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag