Spring naar inhoud

- - - - -

Loki word zwaar :O

• Log in om te reageren
656 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#331 Geplaatst 08 september 2012 - 22:27

Nadine zei:

Zal wel niks zijn hoor... ze kunnen wel tegen een stootje... en als het tapijt dik is, dan is hij veilig geland he...
Geef hem even een dikke knuffel en hij is het alweer vergeten...
Wat dat houden van alletwee betreft... ik wilde je niet pushen hoor... ;-)
Ik ga ervan uit dat je er zelf ook goed over nagedacht hebt... en je vriend wilde het ook al he... :oops: dat ik me achteraf niet verveeld moet voelen omdat ik je een paar keer gevraagd heb of allebei houden geen optie is... ;-)

Haha nee, ik had ook nog nergens eentje ter adoptie gezet omdat ik het zelf echt nog niet wist. Maar kheb er al die tijd sinds ze hier zijn zitten over denken wat te doen. Ik zou er echt het hart van in zijn als ik ze zou scheiden en dat ene alleen ergens beland zonder zn broertje. En ik hou wel van een poezenbende :heart: ik wou al langer nog een katje en dan kwamen deze 2 op mn pad, het lot :)

Ja tapijt is best dik, het is zo een hoogpollig uit de weba. Zal wel wat van de schok gevangen hebben en de zetel is gelukkig geen enorm hoge ofzo. Maar toen ik hem zag gaan stond de wereld echt even stil hoor. Hij liep dan weg met zn mondje open, dacht ohneee zn kaak ofzo. Maar kheb gevoeld en hij beet gewoon in mn vinger en dan nog wat gegeten dus dat zou hij niet doen als er wat mis is lijkt me? Misschien wat van een schrik gehad ook. Kga in elk geval deze nacht even komen checken of hij ok is :onzeker:

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#332 Geplaatst 08 september 2012 - 22:28

En ik heb hem trouwens enorm geknuffeld haha, kheb die kleine echt wel 100 zoentjes en knuffels gegeven :d

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#333 Geplaatst 08 september 2012 - 22:39

Ik denk nu trouwens aan iets, we hebben hier een draaitrap staan, daar gaan die vast ook op springen als ze wat groter zijn, met het gevaar van vallen. Iemand daar ervaring mee? Tapijt er op plakken ofzo?

Kga denk ik toch blij zijn als ze wat groter en steviger zijn hoor :) zal gezonder zijn voor mn gemoedsrust.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#334 Geplaatst 09 september 2012 - 10:37

Kheb het huis deze morgen kittenproof gemaakt :d alles weg gestopt dat ze kunnen omgooien eens ze groot genoeg zijn om op kasten te springen. Mn rieten manden in mijn rek een plank hoger gezet want nu klimmen ze er in en passen ze nog tussen die gleuf tussen mand en kast. Kleine hoekjes toe gemaakt door er wat voor te zetten. Nu kunnen ze op hun gemakje rond wandelen als ze wakker zijn :) Enkel moet ik nu wel dus de zetel in de gaten houden want daar weten ze zelf al in te springen/klimmen :o alleen naar beneden komen is een andere zaak...

Ik zit nu enkel nog verveeld met die trap. Het is een open draaitrap, zelfs fluf is er al eens af gedonderd. Dus daar moet ik nog iets op vinden dat ze er niet af vallen of schuiven. Die staat midden in huis dus afsluiten gaat niet.
Oja, en mn planten, kheb een aloe vera en een ficus staan, beiden giftig. Fluf blijft er af maar ik weet niet wat de kleintjes gaan doen. Buiten zetten???

Bewerkt door Eibhlin, 09 september 2012 - 10:39.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#335 Geplaatst 09 september 2012 - 15:35

Voor de trap zou je eventueel tijdelijk de achterkant kunnen dicht maken met karton want een open trap kan inderdaad wel gevaarlijk zijn voor zo'n kleintjes. De planten zalje zelf een beetje moeten zien.Als je echt ziet dat ze erop gan knabbelen, misschien toch maar best buiten bereik zetten tijdelijk.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#336 Geplaatst 09 september 2012 - 15:48

Kben gaan kijken in de weba voor traptapijten. Zo van die zelfklevende dingen die je er op kan kleven, toch al minder kans op uitglijden dan, hadden ze dat daar niet eens :o kga morgen dan maar naar de leen bakker hier wat verderop, daar hebben ze dat wel. Die kartontjes zijn ook wel een goed idee, kunnen ze enkel nog langs de zijkant vallen maar dat zou al straf zijn zeker. De overloop boven ga ik ook afsluiten want daar staat zo een simpel hekentje die open is onderaan. Zelfs fluf is daar eens naar beneden gedonderd en wonderwel veilig geland.

Ik denk dat een aloe wel buiten kan staan, misschien in de zomer minder. Desnoods geef ik hem aan mn ma ofzo voorlopig, haar kat blijft toch van planten af. Khad vroeger een spray dat je op dingen kon spuiten om je kat van vb planten weg te houden maar ik vind dat maar rommel. Je hele huis stinkt en de kat komt geheel niet meer in de buurt van het raam, wat ook niet de bedoeling is.

Voor de rest moet ik enkel nog wat vinden op de kabels achter de tv kast :) en dan zou normaal alles zo veilig mogelijk moeten zijn.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#337 Geplaatst 09 september 2012 - 16:02

Eibhlin zei:

Voor de rest moet ik enkel nog wat vinden op de kabels achter de tv kast :) en dan zou normaal alles zo veilig mogelijk moeten zijn.

Bij Ikea, of misschien ook wel in een lokale doe-het-zelf zaak, kan je van die flexibele buizen kopen waarin je je kabels kan opbergen ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#338 Geplaatst 09 september 2012 - 16:07

PeggyJ zei:

Bij Ikea, of misschien ook wel in een lokale doe-het-zelf zaak, kan je van die flexibele buizen kopen waarin je je kabels kan opbergen ;)

Ah handig, morgen eens gaan kijken, naast de leenbakker voor die tapijten is er een brico :) , de tv kast is al in orde. Kheb de kast naar achter geschoven, tis zo een kast met links en rechts een grote kast en midden een lage waar de tv op staat. Normaal een gesloten geheel maar mn ex vriend had een te grote tv gekocht, kasten konden niet open enzo verder. Maar goed, kheb dus de boel naar achter geschoven en die is nu volledig afgesloten :) Enkel nog de kabels aan mn vriend zn computer dus nu :)

Kzat te denken mn ficus op een tafeltje ofzo te zetten, dat die hoog staat en er geen kat bij kan. De aloe staat op een tafeltje maar naast de zetel, kga die gewoon verzetten dat ze er ook niet bij kunnen.

Kheb een checklijst gemaakt haha :d ben aan het denken of ik iets over het hoofd zag... de krabpalen zijn geen probleem veronderstel ik.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#339 Geplaatst 09 september 2012 - 19:56

Kheb ze eindelijk nog eens normaal kunnen wegen :) Loki weegt nu 550 gram en Finn 600. Finn is beetje afgevallen maar dat komt dus omdat hij nu eindelijk goed beginnen kakken is, hij hield alles op. Zn buikje is echt enorm verbeterd sinds dat spuitje :) Hun kakjes zijn niet zo dun meer en ze kakken veel ipv zo een klein scheetje. Ze eten ook echt super goed. Ze eten elk een zakje vers voer per dag, is dat veel, genoeg, te weinig? Kga morgen inkopen doen voor kittenvoeding, welk merk kan ik het beste nemen volgens jullie? Ze hadden nu royal ragout omdat dit zonder suikers, smaak en kleurstoffen is.

Bewerkt door Eibhlin, 09 september 2012 - 19:57.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#340 Geplaatst 09 september 2012 - 20:44

Ze drinken wel nog steeds geen water, moet ik dat in hun papflesje bij geven? Sinds vandaag doe ik geen extra vocht door hun voeding omdat ze het zo eten. Ik zet steeds een kommetje, ze gaan er wel heen maar steken enkel hun neus er in, schrikken eens en gaan weer weg.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#341 Geplaatst 10 september 2012 - 11:21

Hun oogjes zijn al voor de helft verkleurd :) ik zie wel dat ze beiden een andere oogkleur hebben. Het lichte katje heeft donker bruine oogjes en het donkere katje heeft gele oogjes. Zouden die verschillende oogkleuren hebben of trekt dat gewoon bij als ze ouder worden? Wel grappig, 2 broertjes die rost zijn maar toch zo verschillend.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#342 Geplaatst 11 september 2012 - 10:15

Ze zijn eindelijk water beginnen drinken :) alleen willen ze dus enkel water uit de grote kom van fluf :) hun klein schaaltje heb ik ze nog niet zien aan komen.
Ook laat ik nu de hele dag als ik thuis ben de bench gewoon open en ik merk wel dat ze rustiger zijn nu. Ze gaan terug de bench in als ze moe zijn en gaan wat slapen, zijn ze wakker komen ze er weer uit gewandeld :) Enkel snacht's doe ik die wel dicht ivm veiligheid want de kunnen al zelf in de zetel springen.

Bewerkt door Eibhlin, 11 september 2012 - 10:16.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#343 Geplaatst 11 september 2012 - 18:30

Effe vraagje, vanaf welke leeftijd kan je ze een bandje aan doen? Kzou dat handig vinden nu ze nog klein zijn ivm het belletje, dan weet ik tenminste waar ze uithangen. Of ze later een bandje dragen ga ik nog zien, ze komen toch niet buiten.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#344 Geplaatst 11 september 2012 - 18:36

mag nu al hoor, zou al kunnen dat ze al te 'oud' zijn om er vlug aan te wennen. de eerste dagen kunnen ze er geambeteerd van lopen, dus gewoon doorbijten, ze raken het wel gewoon.
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#345 Geplaatst 11 september 2012 - 22:13

Nele zei:

mag nu al hoor, zou al kunnen dat ze al te 'oud' zijn om er vlug aan te wennen. de eerste dagen kunnen ze er geambeteerd van lopen, dus gewoon doorbijten, ze raken het wel gewoon.

Eens testen hoe dik die nekskes zijn dan. Kheb 2 super cute bandjes hihi :heart: Loki krijgt een zwartje en Finn een babyblauw, zo van die speciale kittybandjes, super klein en snoezig. Zou wel handig zijn als dat nu al zou kunnen want ik loop echt een ganse dag ze te zoeken in huis en vind ze dan terug in mn rek of in een hoekje.