Spring naar inhoud

- - - - -

Loki word zwaar :O

• Log in om te reageren
656 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#346 Geplaatst 12 september 2012 - 07:52

Ze zijn nog te klein, kan zeker 2 vingers er nog bij steken, ook op kleinste stand. Nog een weekje wachten dus :(

Kga vandaag de trap afsluiten want loki was al op de eerste trede gesprongen daarnet. Nu nog effe uitvissen hoe ik dat het beste doe...

Bewerkt door Eibhlin, 12 september 2012 - 07:59.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#347 Geplaatst 12 september 2012 - 10:46

Pff kheb ze de bandjes toch maar aan gedaan, ze gaan niet over hun kopje volgens mij is valt nog best mee, zo erg los zitten ze niet. Kheb ze hier beiden weer super lang lopen zoeken en zo vind ik ze tenminste. Ook veiliger als je in de keuken bezig bent, vooral mn vriend is vrij lomp en kmoet hem steeds zeggen "pas op kitten achter je", hoor hoort hij ze. Ze hebben er blijkbaar geen probleem mee met die bandjes. Kdeed ze aan en ze huppelden vrolijk verder.

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#348 Geplaatst 12 september 2012 - 10:49

Zalig.... ze zijn toch wel elastisch he de bandjes... als ze er dan toch eens ergens mee zouden bijven achterhangen, dan gaan ze vanzelf uit..; (maar daar heb je waarschijnlijk zelf ook wel aan gedacht... ;-)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#349 Geplaatst 12 september 2012 - 11:50

Nadine zei:

Zalig.... ze zijn toch wel elastisch he de bandjes... als ze er dan toch eens ergens mee zouden bijven achterhangen, dan gaan ze vanzelf uit..; (maar daar heb je waarschijnlijk zelf ook wel aan gedacht... ;-)

Jup, en tis met zo een springslotje die ook los schiet, al vind ik dat je er nogal aan moet trekken eer het dus wel degelijk open gaat.

Maar goed, kheb ze ondertussen toch maar weer even aan de kant gelegd eigenlijk :( , kwas ze aan het gade slaan en mij leek het jammer genoeg dat de bandjes toch nog net iets te groot zijn, kwil niet dat ze er plots een pootje bij hebben zitten of zoals fluffy het in hun mondje trekken. Was al het kleinste modelletje dat ik vond. Was wel schattig en handig :) gelukkig groeien ze snel ;) Loki zag zichzelf als speelgoed en zat achter die bel aan, finn had er vrede mee, maarja loki vind zen staart ook super dusja :d

Hoeveel ruimte moet er eigenlijk dan tussen hun nek en het bandje zijn? Mijn ma zei vroeger altijd 1 vinger maar dat lijkt me dan voor een volwassen kat eerder.

Bewerkt door Eibhlin, 12 september 2012 - 11:50.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#350 Geplaatst 12 september 2012 - 16:10

Oh jeee, ze hebben door dat die grote dingen in huis krabpalen zijn. Nu moet ik dus de hele tijd heen en weer rennen tussen de krabpaal en de zetel :trance: ze kunnen al vrij aardig uit de voeten op die krabpalen zeg.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#351 Geplaatst 12 september 2012 - 17:32

Nog maar eens een vraagje. Nu ze die grote krabpaal ontdekt hebben willen ze niets liever dan daar op klimmen en springen. Ze kunnen in hun eentje echt gewoon tot het eerstvolgende platform klimmen en mocht ik ze laten doen nog hoger! Ik haal ze er nu steeds af als ze op het platform aangekomen zijn omdat ik niet goed weet of en hoe ze er af kunnen komen op een veilige manier.

Vanaf welke leeftijd is het wel veilig om ze gewoon te laten doen op een krabpaal zonder dat ik er de hele tijd waakzaam bij moet gaan zitten? :) Zij vinden het super leuk maar ik vind het doodeng momenteel. Mijn eigen kat kreeg die krabpaal toen ze zelf ook nog maar een maand of 6 was denk ik.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#352 Geplaatst 12 september 2012 - 19:17

ik zou ze laten doen, maar leg eronder dikke dekens of kussens ofzo, als ze vallen, dat ze zacht vallen :)
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#353 Geplaatst 12 september 2012 - 19:26

Nele zei:

ik zou ze laten doen, maar leg eronder dikke dekens of kussens ofzo, als ze vallen, dat ze zacht vallen :)

De paal is wel groter dan ik op zn hoogst :d kzou eens moeten kijken, misschien enkele oude donsdekens naar beneden halen. Ik was op internet gaan zoeken en daar stond overal dat kittens van die leeftijd geen interesse hebben in grote krabpalen. Zullen die van mij toch niet zijn :o en toen kwam fluf er bij en zag je loki zo kijken van woooow ik wil ook zo springeeeeeen.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#354 Geplaatst 13 september 2012 - 10:24

Iemand tips om kittens te leren dat mijn planten geen grote zand- en speelbak zijn :o ik moet ze hier om de 5 minuten uit mn planten halen en dus constant met de kruimeldief rond lopen. Binnenkort halen we tafeltjes om ze op te zetten waar ze dan hopelijk niet meer bij kunnen ;)

Selmo
Selmo
  • 718 berichten
  • 4 katten

#355 Geplaatst 13 september 2012 - 10:30

stenen in u planten steken :oops: wel van die grotere keiachtige he, daar kunnen ze niet in krabben

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#356 Geplaatst 13 september 2012 - 12:48

Zo te lezen wordt je goed bezig gehouden met 2 van die kleintjes in huis :lachen: :lachen: :lachen:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#357 Geplaatst 13 september 2012 - 12:50

Selmo zei:

stenen in u planten steken :oops: wel van die grotere keiachtige he, daar kunnen ze niet in krabben

Owww  :wall: zo dom dat ik daar niet aan dacht. Herinner me net met je bericht te lezen dat ik dat met fluf inderdaad ook deed toen ze klein was. Ergens liggen die hier wel...ergens....

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#358 Geplaatst 13 september 2012 - 13:04

Nashota zei:

Zo te lezen wordt je goed bezig gehouden met 2 van die kleintjes in huis :lachen: :lachen: :lachen:

Amai nog niet. Ze springen nu in de zetel, op de grote krabpaal, in de planten. Alleen de andere richting naar beneden is nog iets anders. De zetel valt nu mee, ze weten al hoe ze beetje deftig moeten springen en landen enzo. Maar die krabpaal is nu toch alweer een beetje TE hoog gegrepen, letterlijk! En je hoort ze er dus niet op klimmen he, dan ben ik met de ene bezig kijk ik om, zie de andere ergens er op zitten. Kheb ze net eens gefilmd.

http://www.kattensit...n.html#bekijken

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#359 Geplaatst 13 september 2012 - 15:46

:LOL: :LOL: :LOL: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#360 Geplaatst 13 september 2012 - 20:40

Vraagje: één van de 2 kittens eet zn versvoer niet zo graag, die eet meer droge brokjes. Hij eet er beetje van maar gaat dan al snel verder met spelen en dan kuist zn broertje zelfs zijn bord mee uit. Hij komt wel nog steeds flink bij en weegt al 700 en een beetje gram. Misschien ander voer proberen voor hem of gewoon hem die droge brokjes laten eten?