Spring naar inhoud

- - - - -

Loki word zwaar :O

• Log in om te reageren
656 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#391 Geplaatst 15 september 2012 - 16:20

Hij lijkt nog steeds ok en doet alsof er helemaal niets aan de hand was. Net lekker lopen spelen en ravotten, flink gegeten, gedronken. Zal toch een pluisje geweest zijn denk ik. Hij heeft nu al zeker 4uur niets vreemd meer gedaan, houden zo :)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#392 Geplaatst 15 september 2012 - 20:01

Effe klein vraagje. Volgende week krijgen ze hun eerste vaccintjes. Laat ik ze dan best testen op Leucose/Fiv? Dat is het zelfde he die 2? En komt die ziekte vaak voor? Zijn er nog dingen die ik beter laat testen?

Bewerkt door Eibhlin, 15 september 2012 - 20:27.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#393 Geplaatst 16 september 2012 - 17:09

Zwerfpoesjes laten ze meestal testen op Fiv en Felv.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#394 Geplaatst 16 september 2012 - 17:43

PeggyJ zei:

Zwerfpoesjes laten ze meestal testen op Fiv en Felv.

Best testen dan want die moeder is vast nooit ingeënt noch deftig verzorgd, misschien nooit een DA gezien.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#395 Geplaatst 17 september 2012 - 18:00

Even wat vragen over die kleur van hun oogjes. Blijft die deze kleur of gaat dat nog veranderen met ouder worden? :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#396 Geplaatst 18 september 2012 - 14:48

de oogkleur veranderd met ouder worden ;) , ik dacht dat alle kittens geboren werden met blauwe oogjes, maar daar ben ik niet zeker van.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#397 Geplaatst 18 september 2012 - 15:11

PeggyJ zei:

de oogkleur veranderd met ouder worden ;) , ik dacht dat alle kittens geboren werden met blauwe oogjes, maar daar ben ik niet zeker van.

Ja ze waren blauw maar die van finn zijn al de helft donker bruin en die van loki groen. Vroeg me af of dat bruin en groen blijven :)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#398 Geplaatst 19 september 2012 - 12:12

Effe een kleine update. Ze groeien beiden heel goed en het kleinste heeft de andere helemaal ingehaald :) Finn weegt ondertussen een flinke 845 gram en Loki 830 gram. Loki eet heel vlot zowel droog voer als zn kittenmouse. Finn is meer fan van zn droge brokjes dan de mouse. Wel stopt hij zn neus graag bij Fluf in de pot om wat van haar voer mee te pikken. Zij krijgt almo, denk niet dat dat zo kwaad kan dat hij daar wat van mee snoept.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#399 Geplaatst 19 september 2012 - 15:45

Straks komt er een vriendin langs die de kittens eens wil zien. Nemen jullie voorzorgen zoals dat ze vb hun handen eerst moeten wassen? Ze heeft zelf katten en kzou niet graag hebben dat ze wat over zou kunnen brengen.

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#400 Geplaatst 19 september 2012 - 16:31

Eibhlin zei:

Effe klein vraagje. Volgende week krijgen ze hun eerste vaccintjes. Laat ik ze dan best testen op Leucose/Fiv? Dat is het zelfde he die 2? En komt die ziekte vaak voor? Zijn er nog dingen die ik beter laat testen?

Leucose of Felv is niet hetzelfde als FIV of kattenaids. De test wordt wel in één moeite gedaan door het nemen van een beetje bloed. Enkele minuutjes later, is het resultaat bekend... Mocht er een positieve test volgen, dan wordt er bloed naar een labo gestuurd om 100% zeker te zijn.

Bewerkt door snoopy, 19 september 2012 - 16:31.

Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#401 Geplaatst 19 september 2012 - 16:40

Ah ok, is dat aan te raden of komt dat heel zelden voor?

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#402 Geplaatst 19 september 2012 - 17:41

Aangezien het katjes zijn afkomstig uit niet geteste ouders, lijkt het mij het beste om ze te laten testen. Op die manier ben je helemaal zeker dat ze alvast niet via de placenta en/of de moedermelk besmet zijn geraakt. Een negatieve test is natuurlijk geen garantie dat ze de ziektes nooit zullen oplopen...die kans sluit je in principe enkel uit door hen een thuis te geven binnenshuis, waar ze niet met besmette katten in contact kunnen komen.
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#403 Geplaatst 19 september 2012 - 17:51

snoopy zei:

Aangezien het katjes zijn afkomstig uit niet geteste ouders, lijkt het mij het beste om ze te laten testen. Op die manier ben je helemaal zeker dat ze alvast niet via de placenta en/of de moedermelk besmet zijn geraakt. Een negatieve test is natuurlijk geen garantie dat ze de ziektes nooit zullen oplopen...die kans sluit je in principe enkel uit door hen een thuis te geven binnenshuis, waar ze niet met besmette katten in contact kunnen komen.

Ze blijven sowieso wel binnenshuis :) mn oudste kat is ook nooit buiten geweest. Kga het vrijdag eens vragen aan de DA. Kga dan langs voor een eerste vaccin, hij rade aan om op 7 weken eentje te geven met het dood virus ofzo omdat ze van een zwerfkat komen. Zou de kans groot zijn denk je dat ze wat hebben of valt dat nog mee? Kheb hier toch nog geen mensen melding zien maken die papfles kittens opvangen sinds ik hier op het forum lees :)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#404 Geplaatst 19 september 2012 - 17:53

Ben trouwens het Fip topic aan het doorlezen. Maar hoe meer je weet hoe slechter dat is voor je tikker haha. Ben zo al snel bezorgd, maargoed dit schooljaar krijg ik er toch les over.

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#405 Geplaatst 19 september 2012 - 17:56

Super dat je ze binnen gaat houden :thumb:     Of ze al dan niet besmet zijn...da's een beetje een loterij hé. Symptomen van de ziektes ontwikkelen zich gaandeweg, het is niet zo dat besmette kittentjes meteen doodziek zijn. Ik duim in ieder geval dat de testen negatief zullen uitdraaien en dat je kleine schatjes waar je al zo hard je best voor gedaan hebt, een mooi lang gelukkig luilekker leventje tegemoet mogen gaan  :thumb:
Geplaatste afbeelding