Spring naar inhoud

- - - - -

Loki word zwaar :O

• Log in om te reageren
656 reacties op dit onderwerp
Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#421 Geplaatst 21 september 2012 - 18:25

Eibhlin zei:

Man man Loki kan mij toch soms echt serieus doen schrikken ze. Die wil dus niets liever dan altijd maar hoger en altijd maar verder te klimmen en springen. Werkelijk alles test die kleine uit! Krabpaal met 3 verdiepen, wedden dat ik heeeelemaal tot boven klim? En weg is ie. Daarnet kreeg hij plots het geweldig geniale plan om van de krabpaal naar de bureau te willen springen :o Spring ik er als een gek naartoe, uiteraard baf 2 pootjes op de bureau en dan richting vloer. Al een geluk dat de kattentunnel zn val wat brak, sjeeez :s Ik denk dat die kleine een serieuze acrobaat gaat worden! En dan lag ik me niet druk maken haha, kwil nu ook niet dat hij te pletter stort :s

Pffff je hart staat zowat stil he als je zoiets ziet, gelukkig is het goed afgelopen, de kleine acrobaat zal je nog wel vaker laten schrikken vrees ik :)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#422 Geplaatst 21 september 2012 - 18:57

Ja amai, als je zoiets ziet lijkt alles precies in slow motion te gaan, echt zo van nooooooooooooooo... Hij verkend echt zn grenzen en het vervelende is dat zn broertje hem al snel volgt.

We zijn ook net terug van de dierenarts, ze hebben hun eerste babyvaccin gehad :) hij zei dat ze er heel goed uit zagen en goed groeien.

Kheb gevraagd om die fiv en felv testen maar hij zei dat ze nog iets te jong zijn en nu soms een vals resultaat kunnen geven. Maar hij zei dat gezien ze met de fles opgevoed zijn ze normaal een iets zwakkere weerstand hebben dan kittens die nog bij de mama zijn en mochten ze iets dragen je dat wel al wat zou zien aan hun ontwikkeling of reeds ziek zouden kunnen zijn. Hij rade aan als ik die testen wou doen om dat bij hun volgend vaccin op 12 weekjes te doen.

Dus ook even gevraagd voor mn gemoedsrust of het echt vaak voor komt en hij zei dat het vooral voor komt bij open katers die vaak vechten en vooral rond steden. Dat vb in gent 20% van de zwerfkatten positief zijn en dus bij deze 2 de kans veel lager ligt omdat ze uit een meer gesloten groep komen niet dicht bevolkt. Dus me proberen niet druk maken nu zeker.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#423 Geplaatst 22 september 2012 - 15:36

:thumb: :thumb: , fijn dat alles goed is met de kleintjes  
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#424 Geplaatst 25 september 2012 - 14:36

Het gaat ondertussen nog steeds heel goed met de kleintjes. Alleen vraag ik me af wat ik hier mee moet. Ik was gisteren om speeltjes geweest en had er 3 mee, 2 identieke balletjes en zo een octopus ding. Nu maken de kleintjes dus ruzie om dat octopusje. Loki loopt er met rond en finn wil die dan ook of wil mee spelen maar Loki gaat grommen naar hem en ik zie aan zn gedrag dat hij gewoon alleen wil spelen. Nog een octopusje halen? Octopusje afnemen? Ze het laten uitvechten?

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#425 Geplaatst 25 september 2012 - 14:59

Haal nog een octopusje bij, dan is het opgelost. Afnemen zou ik niet doen als ze het zo'n leuk speelgoed vinden :)
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#426 Geplaatst 25 september 2012 - 15:03

Tinne zei:

Haal nog een octopusje bij, dan is het opgelost. Afnemen zou ik niet doen als ze het zo'n leuk speelgoed vinden :)

Kzou zeggen, ik ga meteen maar moet een dik half uur rijden enkel en t regent :( kga er meteen nog 2 halen, zie dat fluf plots ook denkt van oeeeeh leuk speeltjeee dat wil ik oooook :o

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#427 Geplaatst 25 september 2012 - 15:05

Gelukkig wou Fuffy trouwen met hem spelen :)

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#428 Geplaatst 26 september 2012 - 11:17

een octopusje?
een Kong dus waarschijnlijk, hier is mijn Witje ook verslaafd :o

ik zou het een paar dagen aanzien, blijft de verslaving, dan zou ik er inderdaad een tweede bijhalen...

en koop dan meteen ook een flesje catnip erbij :twisted: , dan moet je enkel af en toe eens hun kongs in een afgesloten doosje steken met wat catnip, of eens insprayen met die catnipspray en ze zijn weer verslaafd aan hun "octopusje"

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#429 Geplaatst 26 september 2012 - 11:26

Kaprice zei:

een octopusje?
een Kong dus waarschijnlijk, hier is mijn Witje ook verslaafd :o

ik zou het een paar dagen aanzien, blijft de verslaving, dan zou ik er inderdaad een tweede bijhalen...

en koop dan meteen ook een flesje catnip erbij :twisted: , dan moet je enkel af en toe eens hun kongs in een afgesloten doosje steken met wat catnip, of eens insprayen met die catnipspray en ze zijn weer verslaafd aan hun "octopusje"

Nee het is zo een klein blauw ding met pluisjes aan uit de zoomarkt, uit die bak voor 1€

Hoe dan ook, hij loopt dus ondertussen al weer te grommen en met een speeltje rond te slepen waar absoluuuut niemand aan mag komen maar vandaag is het wat anders :catscratchhead Finn heeft dan maar wijselijk besloten een ander speeltje te kiezen en fluf bekijkt hem alsof hij een verwend joch is, dat zal hij dan nog wel voelen denk ik als hij tegen haar vervelend gaat lopen doen. In elk geval moet ik dan niet speciaal om een octopusje rijden want het ligt blijkbaar meer aan hem ofzo.

Bewerkt door Eibhlin, 26 september 2012 - 11:27.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#430 Geplaatst 26 september 2012 - 11:34

Ach... had beter niets gezegd, hij heeft zn octopus terug in het visier en loopt daar nu mee rond te zeulen al grommend als finn dichter bij komt. Verdorie...

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#431 Geplaatst 26 september 2012 - 12:08

als het maar een speeltje is van 1€ zou ik der ik al in de auto zitten en der nog een aantal halen

als het toch zijn favo speeltje is!

en aan die prijs kunde niet geruineerd zijn hé 8)

of bel de Zoomart dat ze der een aantal voor je opzij leggen...

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#432 Geplaatst 26 september 2012 - 13:48

Kaprice zei:

als het maar een speeltje is van 1€ zou ik der ik al in de auto zitten en der nog een aantal halen

als het toch zijn favo speeltje is!

en aan die prijs kunde niet geruineerd zijn hé 8)

of bel de Zoomart dat ze der een aantal voor je opzij leggen...

Ja mocht ik een auto hebben ik ook :d maar het is met het bromfietske helemaal tot daar en dat is een mindere... Maar kga er denk ik vrijdag om, dan moet ik toch naar school en ben ik al 2/3 van de afstand ver :)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#433 Geplaatst 26 september 2012 - 21:11

Pfff mn hart sloeg over daarnet, loki dacht waarschijnlijk bij zichzelf, ik ga ook boven slapen. Kijk ik naar de trap zie ik hem net boven op de overloop verdwijnen :o Morgen eens zoeken hoe ik die trap dan eindelijk eens veiliger kan maken. De traptapijten zijn wel handig voor grip maar kzou niet willen dat ze tussen de open treden slieren. Het is nu wel echt een zeer vervelende trap om toe te maken :( kzie nog niet goed hoe.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#434 Geplaatst 27 september 2012 - 09:48

Ik wil gewoon effe zeggen hoe blij ik ben met mn 2 lieve snoezies :) Ik ben echt super content dat ik ze zelf heb opgevoed en ze niet naar een kittenopvang gegaan zijn. Het was tot nu toe een vrij stressvolle, omdat alles nieuw was, maar toch mooie ervaring. Morgen zijn ze 8 weekjes oud en ik vind het echt super om ze hier door het huis te zien crossen en spelen en klimmen (behalve op de trap). Ik zie ze ondertussen echt super graag :heart:

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#435 Geplaatst 27 september 2012 - 09:50

Ik zou de trap laten zoals hij is hoor.  Ze zijn op deze leeftijd echt al slim genoeg om te weten hoe ver ze kunnen gaan.  Desnoods leg je kussens onder de trap.

Maar als je alles gaat afzetten is het voor hen nog net iets leuker om over het opstakel proberen te geraken.  Mijn opvangers sprongen vanmorgen op het bed (2e verdieping - 7 weken oud) O:)
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com