Spring naar inhoud

- - - - -

Loki word zwaar :O

• Log in om te reageren
656 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#436 Geplaatst 27 september 2012 - 10:07

Evyke81 zei:

Ik zou de trap laten zoals hij is hoor.  Ze zijn op deze leeftijd echt al slim genoeg om te weten hoe ver ze kunnen gaan.  Desnoods leg je kussens onder de trap.

Maar als je alles gaat afzetten is het voor hen nog net iets leuker om over het opstakel proberen te geraken.  Mijn opvangers sprongen vanmorgen op het bed (2e verdieping - 7 weken oud) O:)

Als ik ze laat doen komen ze me inderdaad ook boven tegen :d Kga wel het hekje van de overloop toe maken. Ze durven nogal graag over iets gaan hangen en slieren er dan af. Zelfs fluf is daar al eens naar beneden gedonderd. Ze lopen inderdaad wel al vlot de trap op, sneller dan mij zelfs :o hij is nu weer onderweg naar boven as we speak :trance:

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#437 Geplaatst 28 september 2012 - 12:00

Zo ze hebben beiden een octopusje :) en flufje een kong maar daar kunnen ze niet bij :) iedereen happy

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#438 Geplaatst 28 september 2012 - 21:23

Wacht maar tot ze die Kong in het oog krijgen..  ;-)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#439 Geplaatst 29 september 2012 - 10:06

Nadine zei:

Wacht maar tot ze die Kong in het oog krijgen..  ;-)

Die ligt hoog en veilig in de krabpaal :) als ze groot zijn krijgen ze ook wel eentje elk (dan wel geen roze haha). Fluf is er alvast dol op! Ze ligt die te wassen en knuffelen en valt er dan mee in slaap :heart:

Iemand trouwens een idee hoe je een kitten af leert om te bijten? Ze komen erg vaak knuffelen en likjes geven, dat is echt super leuk uiteraard. Enkel gaan ze dan soms over tot spelen en durven ze wel eens (hard) bijten. Mijn arme vinger is momenteel zowat geperforeerd, echt letterlijk! Hij beet zowat door mn nagel heen :o

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#440 Geplaatst 29 september 2012 - 12:13

IK denk dat je best telkens kordaat "nee" zegt als ze dat doen...
Of terugbijten... dan voelen ze wat dat is...(flauw grapje he)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#441 Geplaatst 29 september 2012 - 16:30

Direct stoppen met spelen als ze gaan bijten en zoals Nadine zegt, kordaat 'nee' zeggen of 'auw'
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#442 Geplaatst 29 september 2012 - 18:13

Dat nee zeggen doe ik, dan stoppen ze effe, kijken eens waar ze nu kunnen toeslaan en zijn ze er weer.Ik probeer nu als ze bijten ze gewoon een meter verder te zetten (zo ver mn arm strekt) en ze niet meer te bekijken. Hopelijk helpt dat ook.

Ze wegen beiden trouwens ook iets meer dan een kilo zag ik vandaag :d hun eerste kilootje.

Ze zijn echt zoooo schatjes :) ik krijg echt zo veel likjes en kopjes en knuffeltjes van hun :) jammer dat fluffy iets minder zo een flossertje is ofwel mindert dat met ouder worden?

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#443 Geplaatst 02 oktober 2012 - 08:06

Fijn, de kleintjes zijn begonnen met planten eten. Kheb alles dat niet zo kat gezond is op een hoge tafel gezet waar ze nog niet bij kunnen. Waar ze wel komen staat er zebragras, dit zou niet giftig zijn en vinden ze blijkbaar ontzettend leuk. Enkel 1 enorme sanseveria kan ik niet echt verplaatsen. Kheb ook nooit katten gehad die daar aan bijten maar deze 2 vinden die plant blijkbaar wel interessant :evil:

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#444 Geplaatst 02 oktober 2012 - 08:22

Kga denk ik vandaag eens in de casa gaan kijken naar iets ter vervanging van de planten op de vensterbank :louche: iets dat niet te vernielen of eten is.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#445 Geplaatst 02 oktober 2012 - 08:54

hihi, als ze ouder worden zullen ze dat wel stoppen hoor (zowel het bijten als het planten eten) nu moeten ze alles nog eens ontdekken en proeven hé :x )
als ze te hard bijten, idd gewoon luid 'ai' roepen, en je arm idd weg leggen, buiten bereik. ze zullen het wel stoppen hoor.
ik moet zeggen dat ik meestal wel zo speelde met mijn kittens, ze mochten wel met mijn hand/arm vechten, alleen niet te wild. naarmate ze ouder worden, stoppen ze dat wel.

enne, ik wil nog eens fotootjes zien van de schatjes :love3: ;)
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#446 Geplaatst 02 oktober 2012 - 09:01

Nele zei:

hihi, als ze ouder worden zullen ze dat wel stoppen hoor (zowel het bijten als het planten eten) nu moeten ze alles nog eens ontdekken en proeven hé :x )
als ze te hard bijten, idd gewoon luid 'ai' roepen, en je arm idd weg leggen, buiten bereik. ze zullen het wel stoppen hoor.
ik moet zeggen dat ik meestal wel zo speelde met mijn kittens, ze mochten wel met mijn hand/arm vechten, alleen niet te wild. naarmate ze ouder worden, stoppen ze dat wel.

enne, ik wil nog eens fotootjes zien van de schatjes :love3: ;)

Khoop het, mn planten waar ze aan kunnen zien er niet uit en het word vrij druk op de tafel waar alles staat waar ze niet bij mogen :d Khad ook bamboo en slaapkamersgeluk, die zijn niet giftig maar die vernielen ze gewoon compleet.

Kga denk ik iets van beeldje of kaarsen halen waar ze niet aan kunnen knabbelen om voor de ruit te zetten. En best ook niet breekbaar voor als ze heen en weer gaan rennen. Kben al blij dat ze niet aan de gordijnen hangen. Maarja als ze voor de ruit zitten kijkt toch niemand naar de decoratie of planten haha. Het is hier een nogal druk begane straat smorgen's en deze morgen was het al "oooh kijk zooo snoeziiiiiig" oooh zieeeee, koetsiekoetsie" :d

Loki begint al beetje te minderen met zn bijten, enkel Finn nog :) Finn bijt niet vaak maar als hij bijt hoor je wel je vinger kraken :o

Kzal nog es proberen een foto maken, ze zitten niet meer zo mooi stil als toen ze kleiner waren. In hun album zet ik wel af en toe es eentje bij :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#447 Geplaatst 02 oktober 2012 - 18:41

Best niets breekbaar aanschaffen dan, anders kan je dagelijks scherven kuisen ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#448 Geplaatst 02 oktober 2012 - 18:49

PeggyJ zei:

Best niets breekbaar aanschaffen dan, anders kan je dagelijks scherven kuisen ;)

Inderdaad :) ben nog niet kunnen gaan, dacht me beter te voelen maar werd al snel weer misselijk :( morgen nog es proberen. Kheb ongeveer iets in gedachten, nu nog zien te vinden. Voorlopig de planten dan maar ergens hogerop zetten :) Uiteraard wel wat zit plaats vrij houden waar ze hun kontje mogen planten :)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#449 Geplaatst 03 oktober 2012 - 09:23

En ik ga vandaag op zoek naar 2 kongs :evil: echt serieus... vanaf nu koop ik alles meteen in 3-voud!

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#450 Geplaatst 04 oktober 2012 - 10:28

Volgens mij heeft Finn vandaag de wind in zn kont haha. Die kleine is onvermoeibaar en stormt hier echt al een ganse ochtend als een gek rond. Valt alles aan dat ie tegen komt, klimt overal op en valt vervolgens ook van de helft weer af. Fluf heeft hij ook al boos gemaakt en mijn arm ook heel erg geliefkoosd :s

Misschien zat er iets bijzonder in zijn bordje eten, beetje speed ofzo :louche:

Bewerkt door Eibhlin, 04 oktober 2012 - 10:29.