Spring naar inhoud

- - - - -

Loki word zwaar :O

• Log in om te reageren
656 reacties op dit onderwerp
LilianB1972
LilianB1972
  • 249 berichten
  • 6 katten

#46 Geplaatst 13 augustus 2012 - 16:10

Ik doe het normaal eerst poeder en dan het water. Voor max 2 voedingen en zet wat over is in de koelkast want met dit weer bederft het snel en dat proeven ze, zelf merk je dat pas als het echt zuur is. En opwarmen in de magnetron, iedere keer paar secontjes en schudden en voelen op de pols. Vooral schudden (niet shaken want dan heb je te veel belletjes en is zeer slecht!) want de magnetron warmt niet alles in 1x en blijft even doorwarmen, zeg ik dat goed? :)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#47 Geplaatst 13 augustus 2012 - 17:35

Ok :) deze middag waren ze heel gulzig en nu hebben ze nog geen zin, dan maar nog een uurtje wachten. Denk dat mama poes niet elke 2 uur kwam.

Hoe voorkom je eigenlijk dat die melk in hun longetjes komt of hoe merk je dat? als ze sabbelen komt er vaak wel veel melk uit. Als ik er op duw daarentegen een mini straaltje. Kheb met een naald 3 gaatjes geprikt maar erg veel komt daar niet uit vind ik.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#48 Geplaatst 13 augustus 2012 - 17:37

Je mag de speen ook niet te vast aandraaien, anders zuigen ze die speen plat.
Kitten op je schoot leggen en ze zo laten zuigen aan het flesje, op de rug leggen is te gevaarlijk.
Mijn opvangertje zette ik op één been en voorpootjes en hoofdje op mijn andere been dat net ietske hoger stond, en het kitten vond het zo fijn om te drinken.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#49 Geplaatst 13 augustus 2012 - 17:57

Ik zet ze ook op mn schoot, hou met mn ene hand ze wat vast anders gaan ze lopen. Zal vast ook beetje kwestie zijn van die speen gewoon te worden denk ik. ze zijn een ietsie pietsie bij gekomen zag ik net. En de vlooien zijn dood :)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#50 Geplaatst 13 augustus 2012 - 18:31

Maar wat kan je dan eigenlijk mis doen om dat melk in hun longen te hebben? Enkel ze op hun rugje leggen dan? Of kan dat ook als ze gulzig drinken ofzo? Kwil dat namelijk echt niet voor hebben :onzeker: Iemand hier dat al voor gehad en hoe te herkennen?

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#51 Geplaatst 13 augustus 2012 - 19:13

De luchtpijp ligt achter de slokdarm. Als ze op hun rug liggen is de kans groter dat de melk naar de verkeerde kant loopt. Op hun buik heb je dat risico minder.
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#52 Geplaatst 13 augustus 2012 - 19:15

Ik kwam net bij die mensen om hun paarden te checken, zie ik daar een rost katje lopen, ik schat een goeie 3 maand, benieuwd hoe veel nestjes er zo dus al geweest zijn :s

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#53 Geplaatst 13 augustus 2012 - 19:17

Evyke81 zei:

De luchtpijp ligt achter de slokdarm. Als ze op hun rug liggen is de kans groter dat de melk naar de verkeerde kant loopt. Op hun buik heb je dat risico minder.

Ah ok, oef zat me al zorgen te maken. Kheb vandaag nieuw flesje gekocht dat ze elk eentje hebben en in deze speentjes gaatjes gedaan want met dat X'je vond ik dat er precies nogal veel melk uit kwam en dat is niet zo goed denk ik. Ik kwam nogal veel verhalen tegen op internet van mensen die hun kittens melk in de longen gegeven hadden, dacht oeioei.

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#54 Geplaatst 13 augustus 2012 - 20:16

Ik heb hier ook 2 kittens opgevangen. Ze waren een vijf weken oud. Ze zaten ook vol vlooien en de dierenarts heeft ze een beetje van een pipet gegeven. Zij niesten ook een beetje maar bleken alleen maar een beetje verkouden te zijn. Ik heb de 2 kleintjes ook direct na de check-up bij de dierenarts bij onze andere (toen 4 katinnen) gezet. En een paar weken later is er ook nog een kater (nu ex-kater) bijgekomen. Het was ook een zwerver die na een paar jaar thuis in de buurt rond te zwerven beslist heeft om toch ook maar thuis te blijven! Hem heb ik na check-up van de dierenarts er ook bijgelaten. Het was in het begin wel een beetje grommen en blazen, maar dat was omdat ik bange en verwende poezels heb!

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#55 Geplaatst 13 augustus 2012 - 20:20

Pijnlijke ontdekking, de ene eet heel goed als je hem op je boezem omhoog laat klauteren zodat hij wat schuin omhoog ligt en dan kan je hem verplaatsen naar plat. Uiteraard overal kleine krabjes maar hij heeft echt heeeel flink gegeten, leek grote honger te hebben. De andere was iets minder, moeilijke eter, heb echt zeker half uur zitten proberen of hij de speen zou nemen. Uiteindelijk gedronken maar minder dan zn broertje, kga hem bij de volgende voeder ronde eens als eerste nemen.

En echt zooo schattig, de ene begon met zn oortjes te flapperen en te knorren terwijl hij at :LOL:

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#56 Geplaatst 13 augustus 2012 - 20:24

anja1 zei:

Ik heb hier ook 2 kittens opgevangen. Ze waren een vijf weken oud. Ze zaten ook vol vlooien en de dierenarts heeft ze een beetje van een pipet gegeven. Zij niesten ook een beetje maar bleken alleen maar een beetje verkouden te zijn. Ik heb de 2 kleintjes ook direct na de check-up bij de dierenarts bij onze andere (toen 4 katinnen) gezet. En een paar weken later is er ook nog een kater (nu ex-kater) bijgekomen. Het was ook een zwerver die na een paar jaar thuis in de buurt rond te zwerven beslist heeft om toch ook maar thuis te blijven! Hem heb ik na check-up van de dierenarts er ook bijgelaten. Het was in het begin wel een beetje grommen en blazen, maar dat was omdat ik bange en verwende poezels heb!

Leuk, ook je eerste keer of al wat meer ervaren? Ik ga ze ook aan elkaar voorstellen binnenkort. Die van mij is ook zo een verwend nestje en van iedereen en alles bang. Vandaag kwam de buurman effe helpen om mn klink van de deur los te maken zodat ze zeker de kamer niet in kan en die heeft ze de hele weg gevolgd als blazend en sissend haha.

Daarnet zat ze weer met grote ogen aan de deur, hele tijd zitten scharten op de vloer om binnen te mogen toen ze ze hoorde piepen.

Vraagje algemeen, is dat normaal dat als je ze terug zet na het eten, ze effe piepen als ze elkaar en een rustplekje zoeken? Mochten ze melk verkeerd gehad hebben zou ik dat ondertussen wel al merken denk ik? kga denk ik voor de zekerheid toch effe de DA vragen of hij niet een kijkje neemt, die mens is echt een enorme dierenvriend (heb er al andere meegemaakt :( (kat dood door een dierenarts)

LilianB1972
LilianB1972
  • 249 berichten
  • 6 katten

#57 Geplaatst 13 augustus 2012 - 21:50

T kan zijn dat het ene te hard moet zuigen om melk uit de fles te krijgen en zo snel moe is. Misschien eens wisselen van fles, dan merk je dat gelijk. Als dat zo is kan je lichtjes meeduwen als het drinkt, dan trekt de fles niet vacuum en moet het niet zo hard trekken/zuigen. Nog een gaatje is moeilijk want eenmaal te veel kan je niet meer minderen he.

Verder als je iets verdachts merkt, wegen, hun gewicht gaat snel achteruit als het niet goed gaat maar je ook niet te erg op focessen. Ik bedoel, nu even elke keer bij voeding wegen maar als het goed gaat maar 1 keer per dag.

Groetjes en succes, Lilian

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#58 Geplaatst 13 augustus 2012 - 22:19

LilianB1972 zei:

T kan zijn dat het ene te hard moet zuigen om melk uit de fles te krijgen en zo snel moe is. Misschien eens wisselen van fles, dan merk je dat gelijk. Als dat zo is kan je lichtjes meeduwen als het drinkt, dan trekt de fles niet vacuum en moet het niet zo hard trekken/zuigen. Nog een gaatje is moeilijk want eenmaal te veel kan je niet meer minderen he.

Verder als je iets verdachts merkt, wegen, hun gewicht gaat snel achteruit als het niet goed gaat maar je ook niet te erg op focessen. Ik bedoel, nu even elke keer bij voeding wegen maar als het goed gaat maar 1 keer per dag.

Groetjes en succes, Lilian

De andere heeft nu ook flink gedronken. Soms laten ze wel effe los met zuigen en komen er belletjes in de fles, geen probleem?

Ze zijn nu weer lekker tegen elkaar aan het kruipen. Ik merk wel dat ze soms op het lakentje of de knuffel gaan sabberen :s De oogjes gaan steeds meer open. Ik ga nu mn bedje in :) klein beetje slapen.

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#59 Geplaatst 14 augustus 2012 - 09:58

Je bent zeer goed bezig! Als iedereen zich zo zou inzetten, de wereld zou mooier zijn...
Ik heb eens op de site van GAIA gekeken, Wetteren heeft een zwerfkattenbeleid..
Aan iedereen die nu gaat schrijven dat dat niet de bedoeling is: jullie hebben volledig gelijk!!!!!!!!! Maar voor het welzijn van deze poezen die daar rondlopen en om te vermijden dat er met de kittens dingen gebeuren waar we zelfs nog niet aan willen DENKEN, mogen we soms eens niet buiten de regels treden om levens te sparen?
Ik ben niet iemand die profiteert van gemeentelijk geld, maar in dit geval zou ik toch overwegen om de gemeente in te schakelen... ook al weet ik dat die vent er dan weer makkelijk vanaf komt... maar ik denk ook aan de poezen, die er weer de dupe van zijn....  want op een bepaald moment gaan er zoveel nestjes komen dat het een "last" wordt... en eerlijk gezegd, ik kan me niet voorstellen dat die vent dan ineens diervriendelijk zal worden... dus wat er dan met de kittens zal gebeuren, ik wil er niet aan denken... (maar doe het wel, daarom mijn idee over de gemeente...)
Trouwens, de poezen lopen er toch maar rond, mogen misschien niet eens binnen... dan zijn het toch voor een deel zwerfpoezen he? O:)

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#60 Geplaatst 14 augustus 2012 - 10:01

Groot gelijk Nadine.

Een kennis van ons zijn katten zijn ook allemaal steriel gemaakt door de gemeente.
Die was daar heel content mee, minder kosten voor hem O:)
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com