Spring naar inhoud

- - - - -

Loki word zwaar :O

• Log in om te reageren
656 reacties op dit onderwerp
Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#496 Geplaatst 12 oktober 2012 - 12:35

Doch, zo heb ik kittens en katten ook al zien hoesten met niesziekte vroeger in mijn ouderlijk huis bij de straatkatjes...
Niesziekte hoeft niet altijd niezen en traanogen/snot te betekenen!

Bewerkt door Serenity, 12 oktober 2012 - 12:35.

Geplaatste afbeelding

dell Arte
dell Arte
  • 203 berichten
  • 4 katten

#497 Geplaatst 12 oktober 2012 - 12:37

Zo'n geluiden worden hier ook soms geproduceerd hoor :d Niets om je zorgen over te maken :)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#498 Geplaatst 12 oktober 2012 - 13:13

Serenity zei:

Doch, zo heb ik kittens en katten ook al zien hoesten met niesziekte vroeger in mijn ouderlijk huis bij de straatkatjes...
Niesziekte hoeft niet altijd niezen en traanogen/snot te betekenen!

Inderdaad, fluf hoeste ook zo, maar dan zou hij wel vaker moeten hoesten lijkt me. Toen fluf dat had zat die echt vaak te hoesten. Hier is het zo heel sporadisch een keertje. Ze zijn beiden gevaccineerd tegen niesziekte. Kga het in het oog houden en mocht het vaker gebeuren of de haarbal blijft uit eens DA bellen. Binnen 2 weken moeten we er ook sowieso naartoe voor hun 2de vaccintje. Moest hij niesziekte hebben zou dat toch al vroeger moeten door gebroken zijn, niet? Ze komen niet in contact met andere katten en als ik bij iemand anders ga was ik steeds mn handen bij thuiskomst.

Ze hebben hun haarbalsnoepje in elk geval binnen en het duurde niet echt lang om dat te doen ook. Vielen duidelijk erg in de smaak.

Bewerkt door Eibhlin, 12 oktober 2012 - 13:14.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#499 Geplaatst 12 oktober 2012 - 13:23

Ah ok, mogelijke bron gevonden. Fluf heeft ooit niesziekte gehad en als een kat dat gehad heeft zijn ze drager. Maar dan zou Loki toch ook moeten hoesten of ziek zijn?

Beter eens DA bellen dan of niet?

Bewerkt door Eibhlin, 12 oktober 2012 - 13:24.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#500 Geplaatst 12 oktober 2012 - 15:45

Ondertussen niet mee gehoest. De laatste keer, effe opgezocht hier, was een goede maand geleden dat ik hem eens hoorde hoesten. Moest hij ziek zijn zou dat ondertussen toch wel al erger zijn geworden lijkt me.

Hopelijk gewoon een haarballetje :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#501 Geplaatst 12 oktober 2012 - 19:37

Mij lijkt het ook op het ophoesten van een haarbal ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#502 Geplaatst 12 oktober 2012 - 20:01

Taco hoest ook regelmatig zo.  Soms hoor ik hem een maand niet en soms hoest hij 2 of 3 keer per week zo.  Balou heeft ook 1 of 2 keer zo gehoest, vlak nadat taco in huis kwam,  vond ik wel vreemd toen
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#503 Geplaatst 12 oktober 2012 - 21:16

chanatas zei:

Taco hoest ook regelmatig zo.  Soms hoor ik hem een maand niet en soms hoest hij 2 of 3 keer per week zo.  Balou heeft ook 1 of 2 keer zo gehoest, vlak nadat taco in huis kwam,  vond ik wel vreemd toen

En wat is/was het? Voorlopig heb ik hem nu ook niet meer gehoord. Misschien een haartje of pluisje die verkeerd zat in zn keeltje. Gaat altijd over als hij wat eet of drinkt ook, daarom denk ik dat misschien, beetje doorspoelen. Wij hebben soms ook zonder reden een kriebel in de keel toch :)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#504 Geplaatst 12 oktober 2012 - 21:17

PeggyJ zei:

Mij lijkt het ook op het ophoesten van een haarbal ;)

Ieuw, wie weet moet ik hier ook smorgen's beginnen uitkijken voor vieze haarpropjes met slijm :d

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#505 Geplaatst 17 oktober 2012 - 08:24

Voorlopig niet meer horen hoesten, wel gezien dat hij zoals ik al dacht, werkelijk alles op eet aan pluisjes of wat dan ook op de grond. Weten we ook meteen de oorzaak lijkt me zo. Al krijgen ze nog wel hun haarbal snoepjes, die vinden ze precies heel lekker.

Ze hebben ondertussen ook de trap barricade weten te omzeilen en dus moet ik opnieuw gaan zoeken naar een oplossing zodat zij niet boven kunnen maar fluf wel. Ik blijf het echt een rottrap vinden :evil: stom gevaarlijk ding midden in huis.

Voor de rest groeien ze nog steeds als kool en mogen ze volgende week al om hun 2de vaccintje waarna ze een jaartje goed zijn. :)

Hun diarree (bij alle 3) is nu ook over, ik geef ze enkel nog maar almo. Ik probeerde af en toe die andere zakjes enzo er tussen te geven dat die op raakten maar daarvan gingen ze dus aan de diarree. Kzal die dan wel eens doneren hier en daar.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#506 Geplaatst 17 oktober 2012 - 20:55

Iemand een idee waarom katjes soms miauwen als ze op je schoot liggen en je ze aan het aaien bent? Gewoon extra aandacht ofzo?

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#507 Geplaatst 17 oktober 2012 - 21:04

Die gaan goed hè!
Prachtige kittentjes. :love4:
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#508 Geplaatst 17 oktober 2012 - 21:13

kiki zei:

Die gaan goed hè!
Prachtige kittentjes. :love4:

Ja ze worden echte poezen al :) groeien echt zo snel.

Binnenkort achter plexiglas, dan kunnen ze al zeker niet van de overloop donderen en kunnen ze met een gerust hart boven rond stuiteren :d

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#509 Geplaatst 19 oktober 2012 - 08:55

Met mn hart in mn keel is het volgende nacht hun laatste nachtje in de bench (jeeeej). Ze worden morgen 11 weekjes oud en zijn al goed vaardig met springen en klimmen. Zaterdag gaan we naar de brico om plexiglas en gaan we de overloop afsluiten zodat ze niet onder het hekje door in het trapgat kunnen tuimelen. De trap zelf zijn ze wel al aardig vlot op. Hopelijk moet ik mn bed dus niet uit spurten voor vreemde geluiden.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#510 Geplaatst 21 oktober 2012 - 22:29

Ik heb een dringende vraag. Daarnet sprong loki zonder dat ik wist dat hij al zo ver kon springen op de dressoir en heeft een puntje van mijn plant op gegeten, dit is een Spathiphyllum en zou giftig zijn? Moet ik iets doen? Maak me best zorgen.