Spring naar inhoud

- - - - -

Loki word zwaar :O

• Log in om te reageren
656 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#511 Geplaatst 21 oktober 2012 - 22:42

Kan nu niet slapen

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#512 Geplaatst 21 oktober 2012 - 22:46

Eibhlin zei:

Ik heb een dringende vraag. Daarnet sprong loki zonder dat ik wist dat hij al zo ver kon springen op de dressoir en heeft een puntje van mijn plant op gegeten, dit is een Spathiphyllum en zou giftig zijn? Moet ik iets doen? Maak me best zorgen.

Ik kan je jammer genoeg geen raad geven...misschien best een nieuw topic beginnen met als titel "dringende vraag" ofzo...!! Dan zal dit veel meer opvallen en zal je waarschijnlijk direct meer reactie krijgen... ;) :oops:

Wens je het allerbeste voor je lieverdje... :heart: :love3: :hug:
Geplaatste afbeelding

Guest_Blomme_*
Guest_Blomme_*

#513 Geplaatst 21 oktober 2012 - 22:46

Gevonden op internet (ging over katten) :
Van Spathyphyllum is de bloem giftig, en dan met name de stamperachtige  lange sliert die er uit komt. Ook het sap uit de zachte delen van de  wortels is giftig. De plant verder niet.
Het is familie van de aronskelk, en dat is een giftige familiesoort.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#514 Geplaatst 21 oktober 2012 - 22:48

Er stonden geen bloemen meer op, enkel een opgedroogde. Het is een puntje van een blad van ongeveer 1à2 cm dat er af is. Een klein stukje lag nog op de kast.

Voel me echt zo rot dat ik het niet gezien heb en durf nu niet gaan slapen :cry:

furrball
furrball
  • 553 berichten
  • 4 katten

#515 Geplaatst 21 oktober 2012 - 22:48

Dat dacht ik ook, de bloem is het giftigst.  Dus als je lieverd enkel aan een blad heeft geknabbeld dan is het ok.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#516 Geplaatst 21 oktober 2012 - 22:52

Kheb het effe in een topic gegooid.

furrball
furrball
  • 553 berichten
  • 4 katten

#517 Geplaatst 21 oktober 2012 - 22:57

Ik snap je bezorgdheid, ik heb ooit naar het anti-gifnummer gebeld omdat de pup van mijn ouders van mijn kuiswater had gedronken.  Die vrouw aan de lijn kon amper haar lach inhouden en ik maar blèten.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#518 Geplaatst 21 oktober 2012 - 23:00

furrball zei:

Ik snap je bezorgdheid, ik heb ooit naar het anti-gifnummer gebeld omdat de pup van mijn ouders van mijn kuiswater had gedronken.  Die vrouw aan de lijn kon amper haar lach inhouden en ik maar blèten.

Pff ja idem, voel me echt zwaar rot en bang :cry:

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#519 Geplaatst 21 oktober 2012 - 23:03

Als hij maar een klein stukje heeft gegeten, zal het zo erg niet zijn denk ik :hug:
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

furrball
furrball
  • 553 berichten
  • 4 katten

#520 Geplaatst 21 oktober 2012 - 23:05

Ik denk echt dat het wel meevalt hoor, de bloem was al dor, en het is het sap van de bloem en de stengel die het gevaarlijkst is, dus ...

Je kan morgen nog altijd naar de dierenarts gaan, moest je nu merken dat Loki diarree heeft of overgeeft.

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#521 Geplaatst 21 oktober 2012 - 23:08

Eibhlin zei:

Pff ja idem, voel me echt zwaar rot en bang :cry:

:hug: I know the feeling. Ik was laatst onder m'n frigo aan het stofzuigen & bij het terug rechtstaan, had ik niet gezien dat Bailey over m'n schouder vanop het aanrecht mee aan het volgen was. Gevolg: hard met mijn schouder tegen haar kopje :( ('k voel me er nog altijd schuldig over).

't moment/avond zelf zaten ook de ergste scenario's door m'n hoofd (schedelbreuk, ...) maar uiteindelijk is er niets van uitgekomen ;)

'k zou beginnen met die plant al buiten te smijten (met een stampje -stoute plant- :censored: ) :d

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#522 Geplaatst 21 oktober 2012 - 23:08

Kheb ze in elk geval buiten gezet se! Hij heeft net zitten eten dus denk niet dat hij last heeft van zn mond of buik. Ik geloof dat fluf er ook ooit wel eens van gegeten heeft maar zij is zo veel groter en ik maak me echt belachelijk snel en veel zorgen als het om de kleintjes gaat :(

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#523 Geplaatst 21 oktober 2012 - 23:10

Sedes zei:

:hug: I know the feeling. Ik was laatst onder m'n frigo aan het stofzuigen & bij het terug rechtstaan, had ik niet gezien dat Bailey over m'n schouder vanop het aanrecht mee aan het volgen was. Gevolg: hard met mijn schouder tegen haar kopje :( ('k voel me er nog altijd schuldig over).

't moment/avond zelf zaten ook de ergste scenario's door m'n hoofd (schedelbreuk, ...) maar uiteindelijk is er niets van uitgekomen ;)

'k zou beginnen met die plant al buiten te smijten (met een stampje -stoute plant- :censored: ) :d

Oh ja idem, fluf zat eens op het aanrecht en was in de kast boven mij bezig. Doe mn arm naar beneden en echt knal op haar koppie, maakte zelfs zo een tok lawaai. Kheb me denk ik wel 100x geëxcuseerd toen :oops:

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#524 Geplaatst 27 oktober 2012 - 08:28

Kleine update over mn lieverdjes. Ze hebben gistere hun 2de vaccin gehad en zijn nu ook goed voor een jaartje. Begin januari zouden ze hun mannelijkheid verliezen maar dat is nog effe ver weg.

Ze wegen beiden rond de 1600 gram, Loki weegt 50 gram meer dan zn broertje. Verwonderde me wel want Loki ziet er veel voller en zwaarder uit dan Finn. Zou aan zn lichaamsbouw liggen zei de DA. Hij vroeg zich al af of ze beiden misschien een andere vader hadden wegens de nogal grote verschillen die toch wel duidelijk worden nu :) Finn heeft een andere vacht structuur, smaller gebouwd, ander vachtpatroon, andere kleur dan Loki. Maarja, zullen we niet achterhalen he :)

Hij zei dat ze het beiden super goed doen en ze er enorm op vooruit gegaan zijn sinds de eerste keer dat hij ze dag als baby'tje :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#525 Geplaatst 27 oktober 2012 - 18:53

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag