Spring naar inhoud

- - - - -

Loki word zwaar :O

• Log in om te reageren
656 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#526 Geplaatst 08 november 2012 - 14:12

Mijn kleintjes zijn nu bijna 14 weekjes oud en ik zou eigenlijk graag de bench weg doen. Neemt namelijk wel wat plaats in hier in huis en overdag zitten ze daar dus toch nooit in. Mn vriend wil nog niet dat ze snacht's rond lopen omdat hij vind dat ze te veel lawaai maken beneden als ze op de zetel springen. Kzou het toch dit weekend eens willen proberen om ze gewoon beneden te laten tijdens de nacht. Het enige dat ik me nog af vraag, is die trap al wat veiliger op deze leeftijd? Bedoel, gaan ze geen domme of lompe dingen uit halen dat ze er af donderen en ik met een gerust hart kan slapen.

Ze zijn al zooooo groot :d :

Geplaatste afbeelding

Gato64
Gato64
  • 297 berichten
  • 1 katten

#527 Geplaatst 08 november 2012 - 14:39

Bekijk berichtEibhlin, op 08 november 2012 - 14:12, zei:

Mijn kleintjes zijn nu bijna 14 weekjes oud en ik zou eigenlijk graag de bench weg doen. Neemt namelijk wel wat plaats in hier in huis en overdag zitten ze daar dus toch nooit in. Mn vriend wil nog niet dat ze snacht's rond lopen omdat hij vind dat ze te veel lawaai maken beneden als ze op de zetel springen. Kzou het toch dit weekend eens willen proberen om ze gewoon beneden te laten tijdens de nacht. Het enige dat ik me nog af vraag, is die trap al wat veiliger op deze leeftijd? Bedoel, gaan ze geen domme of lompe dingen uit halen dat ze er af donderen en ik met een gerust hart kan slapen.

Ze zijn al zooooo groot :d :

Geplaatste afbeelding

Onze poes is inmiddels 8 maanden oud en mocht van de eerste dag overal rondhuppelen; ook de trap op-ze is er al een keer afgetotterd toen ze achter een speeltje aan het rennen  was maar voor de rest geen probleem hoor.Poezen hebben een goed evenwichts gevoel dus ze zullen zo snel niet ergens afvallen
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#528 Geplaatst 08 november 2012 - 14:46

Ja als ze een speeltje zien dan verdwijnt al de rest precies, ze moeten en zullen dat speeltje hebben. :d Finn zn evenwicht is toch net iets minder goed dan zn broertje, hij is wel al van de tv kast gedonderd.

Hier zijn ze het gewoon in de bench te slapen omdat ik ze al heb van hun 9 dagen oud. Kvind ze nu alleen wat groot worden daar voor. Khoop wel dat ze Fluffy ook rustig laten slapen, en mij. Overdag lopen ze hier ook gewoon overal rond hoor :) enkel als ze savond's in slaap beginnen vallen leg ik ze daar dan en als ik opsta komen ze er terug uit. Probleem is dus als ze gaan rond lopen en spelen, dat mn vriend dan gaat beginnen zagen dat ze lawaai maken. Hij hoort nooit wat maar dat dan weer wel :s

Marlies86
Marlies86
  • 301 berichten
  • 2 katten

#529 Geplaatst 08 november 2012 - 16:10

Wij hielden ons kleintjes in het begin in de keuken, we hebben geen deuren tussen keuken en living dus maakten we gebruik van 2 houten platen. Tot ze erover konden springen.... Maar in de living staat onze open trap... Hebben de onderste treden met aluminiumfolie bedekt en ze bleven eraf. Tot ze toch een op de trap konden, en eentje er is afgevallen, de schrik van mijn leven opgedaan! Heel eventjes grote paniek, zag mezelf al naar DA gaan want hij bewoog efkes niet (achteraf gezien was dat maar een fractie van een seconde, maar mijn hart stond stil!). Maar niks aan de hand, derna liep hij weer vrolijk rond.

Dan hebben we lange stroken aluminiumfolie rond 3 treden gedaan, langs voor en achter (wel niet praktisch voor ons op de trap op en af te gaan ;)). Na een aantal weken hebben we alle aluminiumfolie weggedaan en gingen ze voorzichtig op de trap, en na een keer of 5 leek het alsof het niets was :).

Nu zijn ze 6 maand, rennen ze op en af de trap als 2 wilde gekken, en af en toe zie je dat ze vlugger naar beneden gaan dan hun pootjes aankunnen, maar vallen doen ze niet meer :).

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#530 Geplaatst 08 november 2012 - 16:17

Hier is alles 1 grote ruimte beneden, enkel na de keuken word het wat smaller. Kzat ook al te kijken of ik dat deel niet zou kunnen afsluiten met iets maar het is toch nog steeds 2 meter breed. Khad ook al eens gedacht aan misschien zo een kamerscherm ofzo.

De trap gaan ze nu ook wel vlot op en af. Het probleem is vooral dat ze soms durven spelen op de trap. Finn zit soms achter zn eigen staart helemaal bovenaan op de bovenste tree. Dan springt mn hart er ook echt effe uit. Eens proberen die aluminium folie, de kans bestaat wel dat ze het leuk vinden en de boel verscheuren denk ik. :d
Ze zijn wel leuk en lief zo klein maar kga toch blij zijn en geruster als ze wat groter zijn.

Marlies86
Marlies86
  • 301 berichten
  • 2 katten

#531 Geplaatst 08 november 2012 - 16:20

Hihi, dat herken ik, hier zitten ze allebei soms op 1 van de hoogste treden achter hun staart, dan ben ik toch ook niet gerust...

Hier zijn ze al iets rustiger (sinds een 3-tal weken zijn ze gecastreerd) maar ze hebben regelmatig nog hun zotte kuren!

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#532 Geplaatst 08 november 2012 - 16:45

Mijn dierenarts vroeg me of ik ze vroeger wou castreren of op 6 maand. Sowieso 8 weken deed hij niet omdat hij ze te klein vond en het onhandig werken is. Kzit er nu ook al een week aan te denken of ik wacht tot 6 maand of het eerder laat doen. Fluffy was vroeger krols dan die 6 maand. Kben beetje bang dat ze op haar zouden proberen kruipen. Ze is zelf ook wel gecastreerd maar volgens mij gaat ze er absoluut niet mee kunnen lachen.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#533 Geplaatst 08 november 2012 - 16:47

Amaiiiii, die zijn inderdaad een pak gegroeid.
Ze zien er fantastisch uit, hele mooie schattekes. :love2: :love2:

Geplaatste afbeelding

Marlies86
Marlies86
  • 301 berichten
  • 2 katten

#534 Geplaatst 08 november 2012 - 16:49

Bij ons waren ze dus ongeveer 5 maand. Wij hadden het gevoel dat het tijd werd. Kan het niet uitleggen maar ze deden 'anders', sowieso waren ze wild en speels maar we merkten een verschil.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#535 Geplaatst 08 november 2012 - 18:06

@Marlies: Misschien dat ik het hier ook wel op 5 maand doe. Kwil echt niet voor hebben dat ze hier op fluffy kruipen, kdenk dat ze hun een ongeluk doet met alle lawaaihinder vandien want katten krijsen dan nogal. Sebiet staan de buren hier of we ons kat iets aandoen ofzo (erg dunne muren).

@Kiki: Enorm he, ik was gisteren door de foto's aan het bladeren van pakweg zelfs nog maar 2 weken terug en wat een verschil! :o  Begin al te denken dat ze beiden toch wel een stukje groter gaan worden dan Fluffy. Als ze rond haar lopen komen ze toch al op aardige hoogte.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#536 Geplaatst 08 november 2012 - 20:45

Ik zou het toch ook al proberen zonder bench. Het is wel mogelijk dat ze de eerste nachten wat zullen spelen en lawaai maken, maar normaal als je dit gedrag gaat negeren, stopt het vanzelf wel.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#537 Geplaatst 09 november 2012 - 09:03

Awel, kben er zeker van dat het een nacht zonder bench word. Het protest dat ze gehouden hebben vond ik voldoende deze morgen. Kwam beneden, de volledige vloer rond hun bench vol kattengrid, de bench vol kattengrid, waterkom om gegooid, water all over. Hun slaapmatje lag door de bench gegooid in hun water en dus zit nu de volledige inhoud in de wasmachine. Eigenlijk kort samen gevat, het enige dat nog gans was, was de bench zelf. Kheb hier dus net mn kuiswerk gehad :d leek me een duidelijke hint haha. Khad ze deze nacht effe bij mij genomen maar Loki ligt de hele tijd in zn slaak zo een smekkend geluid te maken en kwerd er lichtjes gek van haha.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#538 Geplaatst 09 november 2012 - 09:28

En de giftige planten zijn nu ook weg trouwens :) Kheb plaats vrij gemaakt op mn schoenenkast in de gang en daar konden er 4, de ficus verhuist ook naar daar al is die precies heel erg dood aan het gaan. En de rest dat giftig was zijn op vreemde wijze ook dood gegaan. :louche:  Kheb hier enkel nog planten staan die ze wel mogen/kunnen eten.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#539 Geplaatst 09 november 2012 - 22:20

Met een klein hartje ga ik dan richting bed. Ze hebben me net nog eens heeeel veel klamme handjes bezorgd met beetje op de trap dwaas te doen. Maar ja, het moet een keer he. Ik hoop alvast op een goede nachtrust!

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#540 Geplaatst 09 november 2012 - 22:31

Loki ligt mooi te slapen terwijl Finn mn zenuwen op de proef stelt. Net nu ik in mn bed wil kruipen haalt hij de ene na de andere stomme toer uit :louche: