Spring naar inhoud

- - - - -

Loki word zwaar :O

• Log in om te reageren
656 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#541 Geplaatst 10 november 2012 - 09:59

Ik heb er mij aan gewaagd deze nacht en ik moet zeggen, het ging heeeeeeel goed!! Ze lagen in de zetel dus ik dacht, nu is de moment en ben gaan slapen. Enkele secondjes later kwam er een klein hoofdje boven de bedrand piepen, daar was Finnetje. Die is dan zich bij mij komen leggen gevolgd door Loki een minutje later. Ze hebben zowat de hele nacht bij me geslapen. Enkel rond een uur of 4 toen ik naar het toilet moest zijn ze effe wakker geworden en mn bed als springkasteel gebruikt. Kheb ze dan beneden gezet waar ze een uurtje gespeeld hebben en toen ik wakker werd lag Loki naast mij en Finn naast mn hoofd. :dancer:

Marlies86
Marlies86
  • 301 berichten
  • 2 katten

#542 Geplaatst 10 november 2012 - 10:03

Zo leuk :). De onze slapen nog steeds liever beneden dan bij ons... Maar vind ik niet zo erg, ze hebben in het begin een paar nachtjes bij ons gelegen en Emile wou midden in de nacht zijn blijdschap tonen door heel luid te spinnnen en te trappelen op en rond ons en dat was toch niet zo bevorderend voor onze nachtrust ;). En hij wou ook onze tenen aanvallen telkens we durven bewegen :s

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#543 Geplaatst 10 november 2012 - 10:29

Haha ja dat deden ze ook effe, de hele tijd alle hobbels en bobbels onder het laken aanvallen. Eens ze sliepen bleven ze wel mooi liggen eigenlijk. :) Kben meer wakker geworden van eigen ongerustheid dat ik wou kijken hoe het met ze was dan door hun.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#544 Geplaatst 12 november 2012 - 10:11

Het gaat steeds beter de nachten. :) Deze nacht lekker door kunnen slapen tot 6uur eer ze actief werden. Vind ik wel prima want Fluffy maakte me anders ook wakker rond dat uur.

Ik vraag me wel nog iets af ivm de katjes. Een katje die als kitten erg wild is, kan dat ook een rustige poes worden later als die groot is? Loki is namelijk echt een droomkitten, die bijt niet, luistert goed, maakt niets kapot, doet niet echt vaak enorm wild, krabt niet, valt niet alles aan dat beweegt, laat Fluffy haar rust en zo verder, eigenlijk dus echt geen problemen mee. Finn daarentegen! Die bijt snel, springt in mn gordijnen, valt alles aan dat beweegt, stalkt Fluffy, loopt hier altijd als een gek rond te crossen waarbij hij alles dat zn pad kruist de grond op gooit en als zeg je 2x duidelijk nee of 10x en haal je hem weg waar hij iets mis doet, gaat hij gewoon waar je bij staat het nog eens doen.

Dus nu vroeg ik me af, gaat Finn altijd zo een eigen karaktertje hebben en mij nogal bezighouden of gaat dat er wel uit met ouder worden? Het is verder echt een enorm lief katje hoor, komt vaak likjes geven en knuffelen. :) Ik ben gewoon erg benieuwd daar naar.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#545 Geplaatst 12 november 2012 - 10:23

Dat betert ze.  Binnen een jaar of 10 :mrgreen:

Finn heeft gewoon een drukker karakter.   Misschien dat het iets beter als hij gecastreerd is, maar dat verschil zal miniem zijn.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#546 Geplaatst 12 november 2012 - 10:40

Alé altijd veel leven in huis dan :) het is inderdaad wel een vrij drukke kat. Echt altijd wel met iets bezig en dan zit zn broertje gewoon te kijken naar hem. :d Daarnet heeft hij zn eerste glas tegen de grond gegooid se. Ne mens moet iets doen he in de voormiddag.

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#547 Geplaatst 12 november 2012 - 13:03

Onze Bruce is ook zo'n geval met energie voor 10 en maar blijven proberen om te spelen met Joske en Trixie ook al willen die niet. Sinds hij 1 jaar is ongeveer, is hij wel al kalmer geworden (of misschien denk ik dat maar), maar hij blijft de enige van de drie die we voortdurend in het oog moeten houden. Dus ik vrees dat hij z'n karakter grotendeels gaat behouden ;)

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#548 Geplaatst 13 november 2012 - 07:28

Ik vind dat super zo een katten met wat leven in. :d
Katten die heel de dag slapen, vind ik minder leuk om naar te kijken, dan zo een over actieve kat. ;)
Ok je hebt meer opkuiswerk met zo'n kat. :p

Dus ik zou zeggen, geniet ervan. :p

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#549 Geplaatst 13 november 2012 - 08:15

Ja opkuiswerk, dat zeker. Gistere ging er al een glas tegen de vlakte, al was dat meer mn vriend zn fout. Ik zeg hem steeds geen glazen op zn bureau te laten staan aangezien die net naast de krabpaal staat, maarja... Ze komen dan van die krabpaal gestoven, over de bureau en jah, daar ging het glas. Altijd als ik iets hoor vallen weet ik zo al door wie het was :)

Gisteren heeft Finn trouwens het beruchte spiegelbeeld ontdekt haha. Die stond precies te dansen voor de spiegel. Zag er best grappig uit en ben toch maar blijven kijken want dat doen ze normaal maar 1x in hun leven :d

Khoop wel dat hij dan zn energie kwijt kan later want Fluf is niet echt een feestbeest en ik denk dat Loki ook een vrij rustige kat gaat worden. Kben wel al lang blij dat ze tijdens de nacht braaf en rustig zijn. Deze nacht hebben ze door geslapen van ongeveer half 11 tot 6u en dan moest ik toch opstaan. :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#550 Geplaatst 13 november 2012 - 15:41

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#551 Geplaatst 15 november 2012 - 15:43

Effe een vraag, misschien een vrij domme vraag :d de bench heeft nog een weekje in huis gestaan en kheb die beetje bij beetje leeg gehaald. Mag ik die al weg halen of moeten ze daar soort van afscheid van nemen? Bedoel, ze hebben toch een redelijke tijd doorgebracht daarin. Loki ging er soms in liggen in zn hangmatje maar die hangt nu aan de krabpaal waar die bij hoorde.

En nog wat anders :) Zoals ik hier al es zei, mn buren zijn nogal lawaai makers en ik merk dat als hun kind begint te janken, krijsen, roepen.... dat mn katten erg druk worden en als gek door het huis gaan lopen. Ik dacht, ik beeld me dat in maar nu hoorde ik net van dat meisje die langs de andere kant van mn buren woont dat hun kat dat ook doet. Telkens als die begint te krijsen gaan ons katten gelijk wilden de trap op en af stormen. Kan dat of voelen die onze stress ofzo?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#552 Geplaatst 16 november 2012 - 16:38

De bench mag je gewoon weg halen hoor ;) . Het kan inderdaad dat ze druk zijn als ze die baby horen huilen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#553 Geplaatst 16 november 2012 - 19:49

Het jammere is dat het al een heuse kleuter is. Maar ze huilt even vaak als een baby, serieus vervelend! Als ze er aan begint met huilen en vaak krijsen eerder lopen ze hier alle 3 gelijk gekken de trap op en af. De kat van dat meisje er naast blijkbaar ook. Moet zijn dat zoiets dan blijkbaar stress geeft aan die diertjes, en die diertjes niet alleen...

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#554 Geplaatst 19 november 2012 - 10:32

Ooooh man man... kheb te vroeg gejuicht. Die 2 bengels zijn er alleen maar actiever en wilder op geworden. Kheb al 2 nachten niet bepaald veel moeten slapen mede door hun. Deze nacht liepen ze rond 1u nog steeds door de kamer te stuiteren. Dan zou je zeggen, steek ze gewoon in huis en doe je kamer toe. Ja, dit is een idee was het niet dat fluffy gewoon is dat ze steeds in en uit mijn kamer kan. Als ze de deur hoort sluiten komt ze protesteren. Zo zit ik dan dus met een kitten, uiteraard overactieve Finn die zit te jammeren en aan de deur te krabben en fluffy die dan naast hem zit te grommen maar toch er naast blijft zitten en op de vloer krabt. :trance: De enige die rustig is is Loki, die besluit zich dan gewoon lekker elders bezig te houden.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#555 Geplaatst 19 november 2012 - 18:34

Jeeej, kheb ze vandaag voor de eerste keer alleen in huis gelaten overdag ipv in een aparte kamer. Kmoest voor school een bedrijfsbezoek doen, ik dacht wel maar 2 uurtjes weg te zijn... Alles is beetje uit gelopen en ze hebben van deze middag tot 18u alleen gezeten met zn 3. Alles lijkt heel goed gegaan, niets afgebroken en nog alle 3 in 1 stuk. :) Flufje lag te slapen en zij zaten boven, ook slapen vermoed ik.