Spring naar inhoud

- - - - -

Loki word zwaar :O

• Log in om te reageren
656 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#586 Geplaatst 21 december 2012 - 17:01

Kleine lieve loki kan soms heeeeeeeeel vervelend zijn. Hij springt naar ALLES! Doe je een trui aan springt hij naar de mouwen, buk je je dan springt hij naar je haar en dus gezicht, neem je iets op van de vloer dan springt hij naar je handen, doe je je broek zelfs nog maar aan dan hangt hij dus aan je armen. Ik heb echt geen idee hoe ik em dit kan afleren, ik heb hem echt al zo vaak weg geduwd en duidelijk nee gezegd, toch blijft en blijft hij het maar doen. Finn die doet dit dus echt zelden tot nooit. Ik vind het in elk geval enorm irritant want mijn handen liggen al open, kledij beschadigd en gelukkig mn gezicht tot nu toe weten te redden.

Iemand tips om die sprinkhaan dit af te leren?

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#587 Geplaatst 21 december 2012 - 17:14

Ik denk dat Loki een duracelkatje is. :goofy:  is er zo niets van speelgoed ofzo waar hij zich eens goed mee kan bezighouden zodat hij moe is/wordt?
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#588 Geplaatst 21 december 2012 - 18:00

:lachen: :lachen: , sorry, vindt het best grappig, maar ik begrijp dat wanneer hij het elke keer doet, het wel heel vervelend kan zijn. Misschien moet je hem uit de kamer zetten telkens je je moet omkleden ?
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#589 Geplaatst 21 december 2012 - 18:13

Bekijk berichtLilia2055, op 21 december 2012 - 17:14, zei:

Ik denk dat Loki een duracelkatje is. :goofy:  is er zo niets van speelgoed ofzo waar hij zich eens goed mee kan bezighouden zodat hij moe is/wordt?
Ja duracel die zichzelf herlaad om het uur. Het ligt hier vol maar echt vol met speelgoed. Muizen, balletjes, krabspeelgoed, play circuit, hengels waar ik vaak met speel. Onlangs hem proberen moe krijgen, na 2 uur het gewoon echt opgegeven, ik was moe... loki daarentegen...

Bekijk berichtPeggyJ, op 21 december 2012 - 18:00, zei:

:lachen: :lachen: , sorry, vindt het best grappig, maar ik begrijp dat wanneer hij het elke keer doet, het wel heel vervelend kan zijn. Misschien moet je hem uit de kamer zetten telkens je je moet omkleden ?
Ja dat kan je doen maar al doe je je jas aan, veters knopen, is hij daar dus ook. :d Of er ligt vb een brokje op de grond, een papiertje, iets dat valt, durf je het op rapen heb je ook er een extra kitten bij die in je vel hangt. :o

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#590 Geplaatst 21 december 2012 - 18:22

Dan zal het een kwestie zijn van 'nee' blijven zeggen en volhouden, in de hoop dat hij het afleerd.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#591 Geplaatst 27 december 2012 - 21:22

Klein vraagje, de kittens worden dus morgen gecastreerd, hun eten heb ik weg gezet aangezien ze dus nuchter binnen moeten. Alleen viel mn oog op hun knabbelplanten. Moeten die ook weg of kan kattengras en andere sprietige plante geen kwaad?

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#592 Geplaatst 27 december 2012 - 21:26

alles weg ;)
de planten kriebelen de maag en wekken een respons op. Buiten dat kan alles vasts wat in hun maag zit met de narcose een respons geven. Als ze misselijk worden kunnen ze gaan overgeven, en dat wil je zoveel mogelijk voorkomen.

Heeft je da aangegeven vanaf hoe laat ze niet meer mogen eten? Voor kittens wordt meestal zo'n 8 uur aangehouden voor nuchter zijn. Meestal

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#593 Geplaatst 27 december 2012 - 21:34

Bekijk berichtginnie, op 27 december 2012 - 21:26, zei:

alles weg ;)
de planten kriebelen de maag en wekken een respons op. Buiten dat kan alles vasts wat in hun maag zit met de narcose een respons geven. Als ze misselijk worden kunnen ze gaan overgeven, en dat wil je zoveel mogelijk voorkomen.

Heeft je da aangegeven vanaf hoe laat ze niet meer mogen eten? Voor kittens wordt meestal zo'n 8 uur aangehouden voor nuchter zijn. Meestal

Nee hij zei enkel, ze nuchter binnen brengen. We moeten er om 9u zijn. Kzal de plantjes dan ook wegruimen :)

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#594 Geplaatst 27 december 2012 - 21:55

wij deden altijd voor we naar bed gingen het eten wegnemen. Dan zijn ze minimaal 8 uur nuchter. Voor volwassenen is het wat langer, dan namen we het wat eerder weg.
Nu we twee keer per dag voeren is dat 'probleem' er niet meer. Ze krijgen zo tussen 18 en 19 hun laatste portie, dus mocht er een castratie (of iets anders) nodig zijn, dan hoeven we niet eens af te wijken van de dagelijkse routine :)

Laat je wel hun water staan? ;)

Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#595 Geplaatst 27 december 2012 - 21:59

Bekijk berichtginnie, op 27 december 2012 - 21:55, zei:

wij deden altijd voor we naar bed gingen het eten wegnemen. Dan zijn ze minimaal 8 uur nuchter. Voor volwassenen is het wat langer, dan namen we het wat eerder weg.
Nu we twee keer per dag voeren is dat 'probleem' er niet meer. Ze krijgen zo tussen 18 en 19 hun laatste portie, dus mocht er een castratie (of iets anders) nodig zijn, dan hoeven we niet eens af te wijken van de dagelijkse routine :)

Laat je wel hun water staan? ;)

Jup, waterkommetjes staan er nog. Hier krijgen ze ook altijd hun 2de portie rond 18-19u dus ook niet moeten wijzigen. Alleen hebben ze niet veel gegeten met dat voorval met ons buren weer. Maarja tis niet zo lang. Half 9 vertrekken we er mee morgen.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#596 Geplaatst 27 december 2012 - 22:02

komt helemaal goed dan :)

Sterkte met wachten morgen

Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#597 Geplaatst 27 december 2012 - 22:03

Bekijk berichtginnie, op 27 december 2012 - 22:02, zei:

komt helemaal goed dan :)

Sterkte met wachten morgen

Thx, best wel beetje nerveus, gelukkig geen grote ingreep maar narcose is toch altijd narcose he :(

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#598 Geplaatst 27 december 2012 - 22:04

herkenbaar hoor. Ik heb elke keer weer een knoop in mijn maag als er een onder het mes moet
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#599 Geplaatst 28 december 2012 - 17:23

Mijn kleintjes zijn terug thuis :jump:
Alles is goed gegaan en ze lopen hier al weer wat rond te wandelen, wel nog erg rustig. Fluffy heeft haar serenade aan blazen ook alvast laten horen maarja, was vorige keer ook. Weer 3 dagen lol met haar dus, blazen en grollen.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#600 Geplaatst 28 december 2012 - 19:12

Fijn dat alles goed verlopen is en dat ze terug thuis zijn :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding