Spring naar inhoud

- - - - -

Loki word zwaar :O

• Log in om te reageren
656 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#61 Geplaatst 14 augustus 2012 - 10:18

Ah super, kga dat eens vragen in de gemeente dan. Zo kan het inderdaad niet verder, gisteren zag ik een jong katje lopen van ik schat 3 maand, de moeder van de kittens hier was ook niet echt groot voor zover ik ze zag. En nee, de katten komen niet in huis bij hem, die lopen daar gewoon maar in het bos of weilanden. Uiteindelijk als die dieren blijven kweken en daar blijven lopen zal het toch wel een probleem worden van de gemeente lijkt mij. Mogen ze daar tientallen proberen vangen.

Donderdag komt de dierenarts een kijkje nemen :) en dan gaan we ook mijn kat eens aan ze voorstellen, al kriebelt het om nu al te proberen maar kweet niet goed wat er kan gebeuren, ze kan in elk geval niet aan de kleintjes. Ik hoop echt heel hard dat ze ze aanvaard, en met wat geluk zelfs gaat lacteren, volgens onze leerkracht dierengedrag gebeurt dat toch soms.

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#62 Geplaatst 14 augustus 2012 - 11:49

Eibhlin zei:

Ah super, kga dat eens vragen in de gemeente dan. Zo kan het inderdaad niet verder, gisteren zag ik een jong katje lopen van ik schat 3 maand, de moeder van de kittens hier was ook niet echt groot voor zover ik ze zag. En nee, de katten komen niet in huis bij hem, die lopen daar gewoon maar in het bos of weilanden. Uiteindelijk als die dieren blijven kweken en daar blijven lopen zal het toch wel een probleem worden van de gemeente lijkt mij. Mogen ze daar tientallen proberen vangen.

Donderdag komt de dierenarts een kijkje nemen :) en dan gaan we ook mijn kat eens aan ze voorstellen, al kriebelt het om nu al te proberen maar kweet niet goed wat er kan gebeuren, ze kan in elk geval niet aan de kleintjes. Ik hoop echt heel hard dat ze ze aanvaard, en met wat geluk zelfs gaat lacteren, volgens onze leerkracht dierengedrag gebeurt dat toch soms.

Tof dat je die moeite wil doen! Anders wil ik de gemeente wel voor je contacteren, maar jij weet waar ze zitten he...
en eigenlijk zijn het wel zo goed als zwerfkatten.. en als ze het al niet zijn, dan worden ze het binnen de kortste keren wel... dus geen schuldgevoel naar de gemeente toe in dit geval ... Tja Evy, ik zal dit zeker niet aan de grote klok hangen dat ik zo'n voorstel doe, maar in sommige gevallen lijkt het me de beste oplossing... en dit is er zo één in mijn ogen..
Aan Eibhlin: denk je dat die man er een probleem van zal maken als "zijn" katten geholpen worden? Het zal hem niet om de nestjes te doen zijn, maar eender om het geld waarschijnlijk... en zoals je zelf schrijft, het WORDT anders binnenkort wel een probleem van de gemeente,....
Hopelijk kan er op deze manier geholpen worden... en on-topic:   benieuwd naar donderdag als de DA komt en je probeert ze voor te stellen aan jouw mooierd...

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#63 Geplaatst 14 augustus 2012 - 12:34

Inderdaad, misschien zijn ze me wel erg dankbaar bij de gemeente

Ik heb ze net eten gegeven, de ene drinkt minder dan de andere, eentje heeft 5ml binnen en de andere ongeveer 2-3. Ik heb ze ook met veeeeeel moeite gewogen want die zitten dus geen seconde stil. En ze lijken beide ongeveer 1 tot 2 gram bijgekomen te zijn. Hoeveel moeten ze dagelijks minstens bij komen?

Altijd als ik ze eten gegeven heb gaan ze nog wat na sabbelen op het knuffeldier. Kheb al gekeken of ze nog honger hebben maar blijkt van niet, gewoonte ofzo? Kan ik ze ook voorzichtig wassen? Want finn heeft een beetje melk gemorst en er dan doodleuk in gaan staan :oops:

Bij mn kat ligt nu een shirt van me waar ik ze net over doen lopen heb voor het eten geven zodat hun geur er aan hangt, ik ga ze zo beetje met beetje proberen introduceren :)

hier nog een foto van de vooruitgang, oogjes gaan steeds meer open :)
Geplaatste afbeelding
Lokitje die kwam piepen

Geplaatste afbeelding
beide snoetjes

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten

#64 Geplaatst 14 augustus 2012 - 14:32

Wat een schatjes! :heart:

Ik zou ze persoonlijk oook nog wat langer bij de moeder gelaten hebben tot ze min of meer zelfstandig kunnen eten, maar zo te zien ben je wel heel goed bezig! :d Veel succes er nog mee!

En zou echt goed zijn als die katten van de buurman geholpen worden! Echt belachelijk van die mensen die hun katten weigeren te steriliseren. Ik kende zo ook iemand die ondertussen zo'n 12 kittens hadden lopen, waar ze dan helemaal niet vanaf geraakten en die dan ook niet gesteriliseerd werden en zo bleef dat maar doorgaan :(
Bij mijn buren zitten ook een heleboel zwerfkatten al is dat met goede bedoelingen. ze willen zwerfkatten helpen door hen eten te geven, maar daardoor komen er wel meer en meer. Zo hebben we ook onze kat Nya gevonden in onze tuin met kittens. zij kwam volgens mij ook van daar. We hebben haar dan wel gehouden en natuurlijk laten steriliseren.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#65 Geplaatst 14 augustus 2012 - 14:40

Dankje syntara. Ik hoop dat ik het inderdaad goed doe :) donderdag nog eens vragen aan de DA of ik alles goed doe. Tot nu toe hebben ze nog niet gekakt :d ik masseer hun buikje als ze gegeten hebben dan komt het misschien goed op gang.

Ik heb geen idee hoe veel katten er daar zo rond lopen, ik zie zowat elke dag een ander passeren. Donderdag is de gemeente langer open en ga ik er eens binnen springen. Ik weet niet hoe die man gaat reageren eigenlijk, volgens mij gaat die op zn tenen getrapt zijn. Ik ga het ook zeker eens overleggen met die mensen waar ik voor hun dieren zorg. Met 2 sta je misschien sterker als ze dat al willen.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#66 Geplaatst 14 augustus 2012 - 18:32

Ze zijn eindelijk volledig weg met het flesje, drinken heel goed, vandaag hebben ze beiden al iets meer dan 30ml gedronken :)

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#67 Geplaatst 14 augustus 2012 - 19:11

Wat een mooi gebaar van je om deze kittens te helpen. :thumb: Ik hoop dat je gemeente daadwerkelijk iets doet aan het zwerfkattenbeleid.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#68 Geplaatst 14 augustus 2012 - 21:46

Dankje Mauricke, ik hoop het ook ja.

Zo om 12 uur volgende voederronde :) Ze drinken eindelijk echt goed al wisselt de hoeveelheid soms. Kan het veel kwaad als ze meer dan 5 ml naar binnen slurpen, die ene had net blijkbaar wel wat dorst.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#69 Geplaatst 15 augustus 2012 - 12:36

Ze zijn beiden een goeie 20 gram bijgekomen :) wegen nu dus 220 en 230 grammetjes.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#70 Geplaatst 16 augustus 2012 - 10:47

Beetje nerveus voor vanavond, ik hoop dat de dierenarts zegt dat ze tip top ok zijn :) kga om een konijnenkooitje gaan dan om ze in te doen zodat onze poes aan ze kan wennen, ze ziet ze dan elke dag, ruikt ze maar kan er niet bij :)

En mn vriend zit al bezig dat hij eentje wil houden :d

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#71 Geplaatst 16 augustus 2012 - 12:10

als je poes nieuwsgierig is,en geen agressie toont, en ze zijn gezond bevonden, zou ik haar er direct bijlaten hier. wie weet wast zij hen dan,en zo krijgen ze toch het nestgevoel en wat moederliefde :love3:
het zien er schatjes uit!!! ze zijn prachtig!!! volgens mij ben je goed bezig! ;)
Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#72 Geplaatst 16 augustus 2012 - 13:04

Sinds gisteren heb ik er ook 2 :cry:
4 dagen oud.  Maar het drinken gaat nog niet vlot, ze hebben meer dan 24 u zonder eten gezeten, dus hopelijk hebben ze het snel door.
Beiden wegen ongeveer 150 gr, dus valt wel mee qua gewicht.
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#73 Geplaatst 16 augustus 2012 - 14:22

Wat een mooie katjes! :heart: Toch maar goed dat het kittenseizoen bijna ten einde is! Al die katjes die een thuis nodig hebben :( Echt super wat jullie voor hen doen!!!
Hopelijk komen jouw nieuwe kittens er vlug door Evy!

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#74 Geplaatst 16 augustus 2012 - 14:39

@Evyke, amai, dat is erg jong, toch blij dat die van mij die aller eerste dagen door zijn en toch beetje ouder.

@Kate2: inderdaad, maar kben serieus aant overwegen eentje te houden, kan alleen niet kiezen welk :(

@Nele: Ik ben net zo een kavia of konijnen kooi gaan halen. Zo eentje met een bak onderaan, doorzichtige bak bovenaan en vanboven zo een luikje uit tralies die makkelijk open en toe kan maar vast zit dat de kat er niet in kan.

En de kitjes zitten nu al in de bek hier beneden bij me :) mijn kat heeft er net 10 minuten gehypnotiseerd naar staan gapen met grote ogen maar ze doet niets. Niet blazen of op de kooi springen ofzo en nu is ze op haar gemak buiten gaan kijken :s totaal niet verwacht eigenlijk.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#75 Geplaatst 16 augustus 2012 - 15:05

Zie hier het babypark :) rechts in de hoek waar ze nu liggen zit een kersepitkussentje die ik elke Voederpauze opwarm en bij ze steek en het kikkertje slapen ze ook graag tegen of onder :) Ze hebben net de hele boel verkend en liggen rond te kijken dus ik denk dat hun oogjes ook al volledig werken :) nu ze kunnen zien janken ze ook iets minder als je ze op neemt of in hun bakje zet en kan ik ze de hele dag in het oog houden. Ondertussen zijn ze in slaap gevallen :love3:

Geplaatste afbeelding