Spring naar inhoud

- - - - -

Loki word zwaar :O

• Log in om te reageren
656 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#76 Geplaatst 16 augustus 2012 - 16:22

En ik dacht dat die de hele tijd sliepen daar boven. Ze zijn hier aan het rondwandelen in hun bakje en met elkaar aan het rollebollen haha. Ze gaan precies wel zowat nooit tegen die warmtebron liggen.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#77 Geplaatst 16 augustus 2012 - 16:29

ik denk ook niet dat die nu nodig is.  22 graden is voldoende ondertussen en volgens mij zit je daar nu wel boven.

Zeker met een afgesloten platic bak ga je zelfs moeten opletten dat het niet té warm wordt :oops:
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#78 Geplaatst 16 augustus 2012 - 16:36

Evyke81 zei:

ik denk ook niet dat die nu nodig is.  22 graden is voldoende ondertussen en volgens mij zit je daar nu wel boven.

Zeker met een afgesloten platic bak ga je zelfs moeten opletten dat het niet té warm wordt :oops:

Ja denk het ook, maar doe het er maar in voor het zekere af en toe, als ik zie dat ze het toch zo laten liggen haal ik het er wel uit, plaats genoeg nu :) de ruit staat wel open achteraan in het huis zodat er hier wat frisse lucht is maar hier zitten ze uit de tocht :) ze voelen in elk geval lekker warm als ik ze neem om eten te geven. De bovenkant is wel volledig open met zo een roosterje :)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#79 Geplaatst 16 augustus 2012 - 19:11

Volgens de dierenarts zijn ze kerngezond en ben ik heel goed bezig en gaan ze beiden mooie grote poezen worden :) over een weekje mag ik ze eens ontwormen. Hij vond ze super schattig uiteraard :)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#80 Geplaatst 16 augustus 2012 - 21:45

Iemand enig idee waarom die soms gaan rond wandelen in hun bakje? Ze hebben net gegeten dus honger kan het niet zijn toch.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#81 Geplaatst 16 augustus 2012 - 22:45

Eibhlin zei:

Iemand enig idee waarom die soms gaan rond wandelen in hun bakje? Ze hebben net gegeten dus honger kan het niet zijn toch.

ze beginnen gewoon de wereld te verkennen ;) niet te lang wachten om een klein kattenbakje erbij te zetten, dan kunnen ze dat ook al leren kennen.
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#82 Geplaatst 17 augustus 2012 - 07:18

Zal ik vandaag al mogen doen, deze nacht heeft eentje gekakt, door zn kakje gelopen, de hele kooi vol besmeurs en de andere er bij. Kheb ze net beiden mogen wassen haha. Ze zitten nu in een proper vers kooitje :) bestaan er zulke mini mini kattenbakjes of gewoon een schaaltje met zand?

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#83 Geplaatst 17 augustus 2012 - 10:10

Ze proberen ze steentjes op te eten :s

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#84 Geplaatst 17 augustus 2012 - 10:29

Op zich kan dat geen kwaad, maar let er zeker op dat het geen klonterende vulling is.  Anders vormt dat een steen in de maag
Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#85 Geplaatst 17 augustus 2012 - 10:30

Eibhlin zei:

Ze proberen ze steentjes op te eten :s

Dat proberen veel kittens, zeker zorgen dat je geen klontvormend kattengrit gebruikt!

Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#86 Geplaatst 17 augustus 2012 - 10:34

Ok, denk niet dat ze wat opgegeten hebben in elk geval. Kan het kwaad als het wel zo is, was wel klontervormend maar denk niet dat ze een hap binnen hebben. Dan kakken ze dat vast wel uit toch? Kzal vandaag dan maar zoeken achter wat anders.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#87 Geplaatst 17 augustus 2012 - 10:36

Kheb de bak maar zo gelaten dan voorlopig, had ze er even op gezet om hun plasje te laten doen dat ze de associatie maken.

Kmoet me toch geen zorgen maken nu? Denk niet dat ze echt veel steentjes binnen hebben. Er hing gewoon wat aan hun mondje en die heb ik meteen weg gehaald.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#88 Geplaatst 17 augustus 2012 - 10:48

Effe snel mn dierenarts lastig gevallen haha. Hij zei dat die kleintjes dat normaal niet zomaar snel inslikken. En als ze wat binnen hebben dat dat er vrij snel wel door zal gaan.

Mijn grote kat doet dat soms wel eens maar die eet dan ook gewoon echt alles wat ze vind.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#89 Geplaatst 17 augustus 2012 - 11:13

Ik heb hier korrels op houtbasis gevonden. Staat niet dat ze klontervormend zijn. Het zijn van die bruine staafjes. Ooit gekocht voor mijn kat maar die weigert daar op te plassen. Zou dit meer geschikt zijn?

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#90 Geplaatst 17 augustus 2012 - 11:29

Ideaal.  Die heb ik ook voor de opvangertjes :)
Geplaatste afbeelding