Spring naar inhoud

- - - - -

Loki word zwaar :O

• Log in om te reageren
656 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#91 Geplaatst 17 augustus 2012 - 11:31

Evyke81 zei:

Ideaal.  Die heb ik ook voor de opvangertjes :)

Ok super, komt die zak uiteindelijk na 2 jaar nog van pas haha.

Op welke leeftijd beginnen ze met speeltjes te spelen? Ze lopen hier ganse dagen op en af in hun bakje, soms eens wat slapen en dan gaan ze weer rond stuiteren.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#92 Geplaatst 17 augustus 2012 - 13:35

Goed nieuws ivm de zwerfkatten populatie. Kheb het overlegd met mn vriendin die nu thuis is van reis, haar verteld wat die buurman zei. Haar toch ook overtuigd dat het beter is voor haar katten ook dat er wat gedaan word en ze gaat volgende week langs gaan bij de gemeente om het probleem aan te kaarten. Haar kat was gisteren namelijk even buiten gegaan en ook weer aangevallen door een van die katten die daar rond dwalen. Blijkbaar krijgen die katten daar ook helemaal geen eten, zijn er katten die al enkele jaren oud zijn maar enorm klein blijven waardoor we denken dat die dieren ook te weinig voedingsstoffen hebben en dus de kittens hier waarschijnlijk ook niet enorm goed gevoed werden. Ze groeien in elk geval als kool sinds ze hier zijn :)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#93 Geplaatst 18 augustus 2012 - 13:40

Moet ik iets doen bij deze warmte om ze wat afkoeling te geven? Het is nogal doef in huis :onzeker:

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#94 Geplaatst 18 augustus 2012 - 13:44

Eibhlin zei:

Moet ik iets doen bij deze warmte om ze wat afkoeling te geven? Het is nogal doef in huis :onzeker:

Zorgen dat ze ook een plaatsje hebben waar geen dekentje ligt? Als ze dan verfrissing willen, dan kunnen ze daar toch gaan liggen he?...

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#95 Geplaatst 18 augustus 2012 - 14:45

Gedaan, maar ze kiezen precies toch hun dekentje. Kheb in de hoek van de kamer een ventilatortje gezet zodat het wat frisse lucht geeft maar uiteraard niet op hun blaast :) de grote kat ligt onder het bed, daar zal het het frist zijn zeker.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#96 Geplaatst 18 augustus 2012 - 19:17

Ik heb nog een vraagje ivm ontlasting. Beetje zitten zoeken op het forum maar vind geen antwoord. Ze komen beiden heel goed bij, de ene weegt nu 240grm, deze was zo al de kleinste en de andere weeg 261 gram. Als ze ontlasten is hun kakje bruin van kleur maar geen worstje, het is ook niet heeeeel erg vloeibaar maar niet vast ook. Misschien door het wennen aan de melk nog? In elk geval vraag ik me af of dit erg is. Ze ontlasten ongeveer een keer of 2 per dag voor de rest zijn het plasjes.

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#97 Geplaatst 18 augustus 2012 - 22:43

Daar kan ik je jammer genoeg geen sluitend antwoord op geven... ik denk dat het normaal is dat het niet echt worstjes zijn... zolang het geen lopende ontlasting is, is het volgens mij OK... maar hopelijk krijg je nog snel van iemand anders met meer ervaring ...

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#98 Geplaatst 18 augustus 2012 - 23:06

als ze nog maar enkel melk drinken is het logisch dat het worstje niet supervast is. zolang het geen diarree is, dus niet langs hun poepje loopt, en nog de vorm heeft van een worstje moet je je geen zorgen maken ;)
eens ze korreltjes eten, zal je het wel zien veranderen!

mag jouw poes er nu al bij? als ze al rondwandelen, kan je mss al overwegen om hun ruimte iets groter te maken :)
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#99 Geplaatst 18 augustus 2012 - 23:12

Lopen doet het niet zoals water maar als ze kakken geven ze er nog een duwtje bij waardoor het een hele klodder is die er uit komt. Meer klodder dan worstje dus.

Mijn kat is nog steeds bang :s ze komt af en toe kijken. Snacht's blijven ze gewoon beneden en slaapt zij bij mij. Geen idee of ze dan ook gaat kijken. Maar van het moment dat ze piepen of bewegen schrikt ze zich rot, blaast eens en loopt snel de trap op. Misschien nog wat kwestie van geduld, het is nog maar van vrijdag middag dat ze openbaar beneden staan, daarvoor zaten ze op een aparte kamer. In het begin durfde ze wel de living niet in, nu loopt ze op kousen voetjes er wel al langs. Al kijkt ze alsof er elk moment een monster uit die bak haar gaat bespringen :o

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#100 Geplaatst 18 augustus 2012 - 23:22

in de gaten houden, maar zoals je het beschrijft lijkt het nog geen erge diarree ofzo.

hoe oud zijn ze nu?

met jouw kat komt het wel in orde, is normaal dat ze er een beetje bang van is! hihi, al zijn het natuurlijk wel geen monsters die haar gaan bespringen :LOL:
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#101 Geplaatst 18 augustus 2012 - 23:55

Vandaag net 2 weken en 1 dagje, naar schatting natuurlijk :) we hebben ze hier net eens op de mat laten lopen, de kleinste is erg actief, hele tijd rond lopen, de grote iets minder avontuurlijk, die slaapt ook algemeen het meest. Vraag me soms wel af of die niet een te dikke buik/poep heeft. Die had dat al van in het begin. De dierenarts zei er wel niets over dat het niet goed was. Het is ook de zwaarste van de 2.
Geplaatste afbeelding

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#102 Geplaatst 19 augustus 2012 - 09:20

Wat een schattig poezeke. :heart: Ze worden super goed verzorgd. :thumb:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#103 Geplaatst 19 augustus 2012 - 09:20

Kreeg net niet zo geweldig nieuws. Mn vriendin was de stal binnen gegaan waar ik deze 2 snoesjes vond en tot haar ontzetting vond ze een nest van maar liefst 5 kittens! 2 zoals deze en 3 grijsjes. We hebben nu echt geen idee wat we met deze 5 moeten. Ze moeten sowieso nog bij de moeder voor de nodige voedingsstoffen maar ik kan er hier geen 5 bij nemen. We gaan dinsdag naar de gemeente het gaan aangeven maar als ze in een asiel komen krijgen ze een spuitje zei mn dierenarts :(

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#104 Geplaatst 19 augustus 2012 - 09:23

Mauricke zei:

Wat een schattig poezeke. :heart: Ze worden super goed verzorgd. :thumb:

Thx :) het is erg moeilijk welke ik uiteindelijk ga houden. Maar de keuze ligt bij fluffy (de grote) welke ze het best tolereerd. Ze gaat gewoon in de bak die op paar meter van de kooi staat en waar ze ze dus ook beetje ziet dus denk dat ze al wat meer op haar gemak begint te komen. Ook heeft ze deze nacht gewoon beneden geslapen in haar mandje. Dus dan lagen ze in de zelfde ruimte en ik alleen :onzeker: maar het is wel goede vooruitgang vind ik.

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#105 Geplaatst 19 augustus 2012 - 10:00

Eibhlin zei:

Kreeg net niet zo geweldig nieuws. Mn vriendin was de stal binnen gegaan waar ik deze 2 snoesjes vond en tot haar ontzetting vond ze een nest van maar liefst 5 kittens! 2 zoals deze en 3 grijsjes. We hebben nu echt geen idee wat we met deze 5 moeten. Ze moeten sowieso nog bij de moeder voor de nodige voedingsstoffen maar ik kan er hier geen 5 bij nemen. We gaan dinsdag naar de gemeente het gaan aangeven maar als ze in een asiel komen krijgen ze een spuitje zei mn dierenarts :(
oeie emor allez zeg pfft, goeie moed