Spring naar inhoud


- - - - -

Middel dat vlooien doodt


  • Log in om te reageren
29 reacties op dit onderwerp
SOS Zwerfkatten Eeklo
SOS Zwerfkatten Eeklo
  • 51 berichten
    • Locatie: Eeklo
OFFLINE

#16 Geplaatst 14 augustus 2012 - 02:14

Wel best niet alles door elkaar beginnen gebruiken, voor je het weet heb je je dier vergiftigd met al je mengelingen :s


Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten
OFFLINE

#17 Geplaatst 14 augustus 2012 - 10:36

Ja, ik denk dat ik het idd zo ga proberen. terwijl ze aan het eten is en hopen dat ze het dan niet opmerkt... :p
Nu nog stronghold ergens bestellen :)

Ja, ik weet het. Maar op Nya hebben we niet veel producten geprobeerd, omdat ze zo moeilijk is; En bij ons hondje hebben we altijd een redelijke tijd gewacht...

Hoe lang zou je moeten wachten na een bandje (want dat heeftz e nu nog aan) om een pipetje te geven?

Bewerkt door Syntara, 14 augustus 2012 - 10:38.


Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
    • Locatie: Oost Vlaanderen,buggenhout
  • 2 katten
OFFLINE

#18 Geplaatst 14 augustus 2012 - 10:50

Syntara zei:

Hmm, neen, ze wordt soms al bang als we haar met twee tegelijk willen aaien. Dat is al bedreigend voor haar, zoveel mensen. En als ze weg wil, kan niemand haar tegenhouden (dan doet ze echt álles om weg te geraken en ze is echt nog een wilde kat op zo'n momenten). Ik denk dat het makkelijkst is om het ongemerkt te doen tijdens het aaien of eten en dan maar hopen dat ze het laat geboeg merkt xD

tip; ik wacht altijd tot de onze liggen te slapen en dan realiseren ze het zich niet en slapen ze bij ons gewoon verder
Geplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten
OFFLINE

#19 Geplaatst 14 augustus 2012 - 13:10

Haha :d Maar doordat Nya nu buiten zit, komt ze eigenlijk meteen afgelopen als we de deur opendoen. Daar wordt ze ook van wakker. Dus ik denk niet dat dat nu bij haar zou lukken...

Bridget
Bridget
  • 253 berichten
    • Locatie: Oostende
  • 8 katten
OFFLINE

#20 Geplaatst 14 augustus 2012 - 13:24

Ik heb nog nooit 1vlo in huis gehad!
Waarom mijn katten komen nu wel niet verder dan het koertje dat afgesloten is,
maar ook als ik een nieuw kitten in huis haal dat niet vlo-vrij is geef ik onmiddelijk al bij de vorige eigenaars een pipetje strongholt en behandel ik thuis alle meubels en katten gerief met bio-kill (ook dit word minstens 3keer per jaar gedaan)verder krijgen al mijn katten 3keer per jaar preventief frontline.
Dus zelf al komt er 1vlo binnen lang zal ze hier niet overleven!!!

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten
OFFLINE

#21 Geplaatst 14 augustus 2012 - 14:09

Mijn hondje en kat waren volledig vlovrij. Ze hebben allebei bij het begin van de zomer preventief frontline gehad (was zelfs vooral bedoeld voor de teken omdat we ook nog nooit 1 vlo in huis gezien hadden). Van het moment dat we zagen dat ze toch vlooien hadden (ondanks de preventieve frontline) zijn we ook begonnen met alles met biokill in te spuiten, maar dit hielp eigenlijk echt helemaal niets.
Dus ik zou toch maar opletten met zo'n uitspraken, vlooien zijn soms veel moeilijker buiten te houden dan je denkt. Bij ons waren de vlooien aan zo goed als alles resistent!

SOS Zwerfkatten Eeklo
SOS Zwerfkatten Eeklo
  • 51 berichten
    • Locatie: Eeklo
OFFLINE

#22 Geplaatst 14 augustus 2012 - 14:36

Syntara zei:

Ja, ik denk dat ik het idd zo ga proberen. terwijl ze aan het eten is en hopen dat ze het dan niet opmerkt... :p
Nu nog stronghold ergens bestellen :)

Ja, ik weet het. Maar op Nya hebben we niet veel producten geprobeerd, omdat ze zo moeilijk is; En bij ons hondje hebben we altijd een redelijke tijd gewacht...

Hoe lang zou je moeten wachten na een bandje (want dat heeftz e nu nog aan) om een pipetje te geven?

Vraag gewoon aan je DA of je om stronghold of advantage mag komen, en vertel meteen ook welk bandje je precies gebruikt hebt.

Best trouwens de behandeling een paar keer herhalen met de juiste tussentijd.

Ik lees dat je je omgeving behandeld hebt, maar het is zowat onmogelijk om echt àlles mee te hebben. Eitjes en poppen zijn toch niet zo makkelijk te bestrijden, en het zijn deze die opnieuw gaan uitgroeien tot volwassen vlooien. En die eitjes en poppen zitten in je omgeving. Dus als je stopt na 1 keer zo'n pipetje, heb je het daarna toch weer zitten. Dan lijkt het alsof het niet werkt, terwijl het wel werkt.



Persoonlijk zou ik het afraden om teveel van die supermarktproducten te gebruiken. Die doden volgens mij meestal toch maar alleen de zwakkere vlooien die daar nog gevoelig aan zijn, waardoor je de aanwezige vlooienpopulatie net versterkt ipv verzwakt. Stronghold of advantage lijkt duurder, maar op termijn zal het goedkoper uitkomen...
Mijn mening eh, anderen mogen het flagrant oneens zijn.





Ik heb trouwens één keer een gigantische vlooieninfestatie in m'n huis gehad. We hadden het druk met verbouwen in ons nieuw huis, en niet meer gedacht aan de pipetjes :oops: . Dat komt ge ook maar één keer tegen, man man. Ons huis meerdere keren moeten behandelen met Bolfo Fleegard Fogger, de katten langdurig behandeld, mezelf behandeld want ik ben allergisch aan vlooienbeten... Ik vergeet die pipetjes nooit meer, geloof me :o


Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten
OFFLINE

#23 Geplaatst 14 augustus 2012 - 15:11

Het Serestobandje dat we hadden gebruikt, was nog heel nieuw. Het was de tweede keer dat mijn da het zag, dus ik weet niet of hij dat zo goed zal kunnen inschatten.
Ook stronghold heeft hij niet liggen. Het enige dat hij had, was frontline wat we dus al geprobeerd hadden... Hij zal nu waarschijnlijk wel stronghold kunnen bestellen, maar dan zal het bestellen via medpets sneller gaan waarschijnlijk.

En de omgeving is ondertussen al een paar weken zo goed als vlovrij. Wij zijn al maanden aan het behandelen, wassen, stofzuigen. en nu eindelijk lijken er geen vlooien meer bij te komen uit de omgeving. Dus dat deel is echt geen probleem meer. Het enige probleem is dus dat Nya nog geen goede behandeling gehad heeft en dus nooit meer binnen mag omdat ze dan weer vlooien mee binnenbrengt en we weer van nul beginnen. Zij moet dus eerst ontvlooid worden voor ze weer binnen mag.

Prijs maakt niet uit, zolang het goed werkt en doenbaar is. We hebben ook niet echt supermarktproducten gebruikt. In het begin biokill en daarna ben ik gaan opzoeken wat zoal werkt en hebben we via medpets indoor x besteld. ook het serestobandje hebben we speciaal besteld omdat dat beter zou moeten werken dan de standaarddingen...

En ja, we gaven vroeger ook al altijd preventief pipetjes, maar dan frontline waaraan de vlooien dus blijkbaar ondertussen resistent zijn. We blijven sowieso wel preventief pipetjes geven, hoor...

Ik weet dat alle reacties hier waarschijnlijk goed bedoeld zijnen ik neem het jullie ook niet kwalijk ofzo. Maar na een paar maand met vlooien heb ik echt al alles erover opgezocht n al ontzettend veel te weten gekomen en geprobeerd. Het enige wat we niet vinden is iets dat heel zeker de vlooien doodt zodat Nya weer binnenkan zonder dat er opnieuw een vlooienplaag begint. En soms is het wat frustrerend om dan alle tips te lezen om vlooien te voorkomen en omgeving te behandelen, want daarover weet ik ondertssen al alles xD En dat is ook opgelost. Ook preventief hebben we het altijd redelijk goed gedaan (bvb de kat bij mijn moeder heeft in de 8 jaar dat ik haar heb nooit vlooien gehad terwijl we tussen velden en bossen wonen en ze daar heel veel zat), maar we hebben gewoon de pech gehad dat de vlooien resistent waren aan frontline en we net frontline gebruikten.
Maar dit klinkt veel ondankbaarder dan ik ben, hoor, maar wou het gewoon even vermelden voor ik me er meer aan begin te ergeren : p
In ieder geval al iedereen bedankt voor de reacties! Ik ga Stronghold bestellen en een paar weken na het bandje gebruiken. Hopelijk lukt het om het te doe terwijl ze eet zodat ik het pipetje toch redelijk goed op haar vel krijg ipv op de haren en dan hopen dat het goed werkt zodat de vlooien niet terugkomen nu ze eindelijk weg zijn :d

Bewerkt door Syntara, 14 augustus 2012 - 15:13.


SOS Zwerfkatten Eeklo
SOS Zwerfkatten Eeklo
  • 51 berichten
    • Locatie: Eeklo
OFFLINE

#24 Geplaatst 15 augustus 2012 - 18:02

Ik ken je geschiedenis niet, dus sorry. Wou alleen maar helpen ;)
Nu vind ik het wel wat raar dat een DA geen stronghold of advantage heeft liggen :censored: . Of dat het lang zou duren... Als een DA dat bestelt dan heeft ie dat toch tegen de volgende dag? :oops: (of nog dezelfde dag als de bestelling vroeg genoeg gebeurt). En je kan dat ook bij de apotheek krijgen. Ooit eens bij de DA gestaan die net die dag z'n laatste doosjes had verkocht. Voorschriftje meegekregen, telefonisch besteld bij apotheek, en een paar uur later had ik het al :LOL:


SOS Zwerfkatten Eeklo
SOS Zwerfkatten Eeklo
  • 51 berichten
    • Locatie: Eeklo
OFFLINE

#25 Geplaatst 15 augustus 2012 - 18:06

En dat serestobandje is blijkbaar imidaclopride, dan weet ge al dat ge advantage niet meer moet proberen, maar daar was je allicht zelf ook al aan uit...


Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten
OFFLINE

#26 Geplaatst 15 augustus 2012 - 21:18

Ja, ik neem het je ook niet kwalijk, hoor :) En ik had het ook niet specifiek op jou ofzo :) Maar ik wou het toch even zeggen ;)
En nee, het enige wat mijn da had liggen, was frontline.
En ik denk zelf dat het serestobandje wel helpt want het lijkt wel te beteren. Bij ons hondje daarentegen leek het op het eerste zich niet zo veel uit te halen (maar is altijd moeilijk te zeggen natuurlijk). Maar ik wil vooral iets waarmee ik echt zeker ben dat ze vlovrij is voor ze binnenkomt (en dat vertrouwen heb ik niet in het serestobandje doordat de vlooien bij ons hondje rustig onder het bandje zaten).
Misschien als ze stronghold bij de apotheek zouden hebben dat het wel snel zou gaan ja. Ik baseerde me vooral op dat serestobandje dat ze hier nergens in belgie hadden. En daarbij duurde het even lang om te bestellen.
Nu ja, als ik stronghold via medpets bestel, komt het met kiala aan in de carrefour bij ons in de buurt waar we sowieso naartoe gaan om eten te kopen. Dus dat is dan nog makkelijker dan kwartier naar onze dierenarts rijden. En ik ga Nya eerst oefenen van elke keer als ze eet een spuitje in haar nek te houden (zonder dat er iets in isà. Zodat ze eraan went. Want nu is ze nog heel wantrouwig als ik iets in mijn handen heb...

Guest_Natasch_*
Guest_Natasch_*
OFFLINE

#27 Geplaatst 20 augustus 2012 - 15:15

Wij gebruiken inderdaad ook altijd stronghold.
hier zijn ze ook resistent voor Frontline.
Stronghold werkt snel en effectief. :d

Guest_rijngeest_*
Guest_rijngeest_*
OFFLINE

#28 Geplaatst 24 december 2012 - 10:59

Is ook via webshop in Nl te bestellen, dan wordt het thuis bezorgt.

Casper-Cartouche
Casper-Cartouche
  • 5.282 berichten
OFFLINE

#29 Geplaatst 24 december 2012 - 16:38

:d: Ik gebruik altijd preventief " Frontline combo " en dan alleen voor de poezen die buiten mogen aan de lijn , nog nooit vlooien gehad , ook geen teken meer !!!
Geplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten
OFFLINE

#30 Geplaatst 26 december 2012 - 14:55

Het probleem is al een hele tijd geleden opgelost :d
We hadden al even het gevoel dat Nya geen vlooien meer had en we hadden dan voor de zekerheid nog even stronghold gebruikt en sinds daarna hebben we geen last meer gehad van de vlooien. Mijn vader wil Nya nu misschien volledig gaan binnenhouden om zo ook minder kans op vlooien te krijgen in de toekomst.
Nya is de laatste tijd toch vooral binnen en als ze even buiten is, is ze na een kwartiertje al terug aan de deur om binnen te mogen.
Maar we gaan dan een beetje kijken hoe goed ze kan wennen aan het volledig binnen leven...