Spring naar inhoud

- - - - -

PDS - Crohn

• Log in om te reageren
453 reacties op dit onderwerp
catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#151 Geplaatst 14 november 2012 - 22:01

Moet je die druppels laten voorschrijven of kan je die zo krijgen bij de apotheker. Mss helpt dit me ook wat bij mijn stress, want stress is de hoofdzaak bij mij.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#152 Geplaatst 14 november 2012 - 22:16

Die kan je gewoon krijgen, is homeopatisch van A. Vogel. Mn ma had die vroeger ook altijd in huis omdat ze ook wat stressig van aard is :) Khad tot nu toe rescue van bach maar mn flesje is op en geen idee waar je die kan vinden.

Bewerkt door Eibhlin, 14 november 2012 - 22:16.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#153 Geplaatst 15 november 2012 - 10:36

rescue vindt je ook gewoon bij de apotheek hoor ;) .
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#154 Geplaatst 15 november 2012 - 10:40

Bekijk berichtPeggyJ, op 15 november 2012 - 10:36, zei:

rescue vindt je ook gewoon bij de apotheek hoor ;) .
ah :) eens vragen dan, is altijd handig om op zak te hebben aangezien die andere druppeltjes in een glas water moeten. Ik dacht dat je die enkel vond in natuurwinkels enzo. :)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#155 Geplaatst 15 november 2012 - 12:03

Rescue heb ik hier ook maar dat helpt geen steek bij mij. Ik geef het soms in het water van de katten en hondjes.
Ik heb pillekes van A Vogel tegen stress maar dat helpt ook niet en mijn huisarts heeft me gezegd dat die niet straf genoeg zijn omdat ze zo vrij verkocht worden.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#156 Geplaatst 15 november 2012 - 12:52

Ik doe mn uiterste best me echt niet meer zo veel aan te trekke of me druk te maken maar dat is dus zo moeilijk. Daarnet weer iemand die vervelend ging lopen doen tegen me en ik was alweer vertrokken met stressen.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#157 Geplaatst 15 november 2012 - 15:03

Wat mensen zeggen en denken daar kan ik gemakkelijk foert op zeggen. Dat trek ik me zo niet aan.
Maar ja soms heb ik stress zonder er erg in te hebben ben nu éénmaal een nerveus type en denk dan soms toch dat ze beter dat zouden behandelen en dat mijn pds dan zou verdwijnen of toch veel zou minderen.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#158 Geplaatst 15 november 2012 - 15:10

Mja bij mij is het beetje met school. Kdoe zo mn best om alles op tijd af te krijgen maar met die periode ziek te zijn kon ik dus niet of weinig naar de les. Krijg ik dan soms van die vragen of opmerkingen waar ik precies een sarcastische ondertoon in vind alsof ik voor de lol thuis blijf. En nu ik beter ben zien ze dus niets aan mij en begrijpen vele dus niet dat er perioden zijn waar ik me ook heel slecht kan voelen. En jammer genoeg trek ik me dat dan wel aan als iemand zo een opmerking geeft. Ik zorg altijd dat mn taken gedaan zijn en doe mijn deel bij groepswerken dus vond ik dat erg onterecht eigenlijk. Leek alsof ze jaloers zijn omdat ik thuis bleef maar ze zien wel niet dat ik hier niet in de zetel filmpjes lag te kijken met een kom chips maar op de wc zat met een emmer.

Ik merk dat soms ook dat ik gestrest loop zonder er veel erg in te hebben. Tot zo plots dat soort drukkend en nerveus gevoel me begint op te vallen. Bij mij zou dat ook echt een enorme oplossing zijn. Het is mij vb al opgevallen dat als ik op reis ga dat ik compleet klachtvrij ben! Ik mag doen wat ik wil, eten wat ik wil, een ganse week echt niets van last. Ik kom thuis en begin er weer aan...

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#159 Geplaatst 16 november 2012 - 16:55

Vanaf maandag verhuist het kantoor tijdelijk in het gebouw hiernaast, wegens super-grote renovatie die een dik jaar gaat duren.
Nu bekijk ik het plan eens goed van waar ik zit en wat is er niet op dat 3e verdiep.............. ne WC
:censored: :censored: :censored:
Ik moet dus vanaf maandag altijd een verdieping naar boven of beneden crossen... en 'k moet jullie niet vertellen dat iemand met PDS en lactose-intolerantie en een blijkbaar mysterieuze aandoening aan de galblaas met galzouten die tilt slaan, meestal maar een paar minuten heeft tussen de opkomende kramp en "de groten drasj" in de pot, en dat een trap op- of af-crossen niet echt bevorderlijk is.
'k Zit mij hier nu te ambeteren van "oe-is-da-nu-godver-de-godver-toch-mogelijk" :NoWhy:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#160 Geplaatst 16 november 2012 - 18:06

@Sabine2
kan je daar niet met je baas over spreken...
dat ze je beter op een ander verdiep (met wc) een plaatsje geven?

@Eibhlin
die bach rescue hebben ze al in veel winkels ze, onder andere in de DI winkels hebben ze een groot gamma
daar hebben ze de druppels, de snoepjes en zelfs de spray
(de spray vind ik handig om in mijn handtas te hebben, als je geen glas water in de omtrek hebt en toch rescue wilt nemen!)

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#161 Geplaatst 16 november 2012 - 18:53

Tja, 'k zal er iets mee moeten doen hé. 't Is wel niet direct een gesprek waarvoor ik sta te springen...
Voor de dagen dat ik het al van 's morgens heb, en als ik geen vergaderingen of zo heb, kan ik misschien van thuis proberen te werken.
En anders kan ik misschien elke morgen een heel fleske Bach rescue uitdrinken en een overdosis valeriaan tabletten pakken (of in poeder malen en opsnuiven), zodat ik het mij niet aantrek als ik in mijn broek k*k :goofy:

Allé ja, 'k probeer mijn miserie wat te relativeren en ermee te lachen, maar 't is toch maar een beetje groen... :|

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#162 Geplaatst 16 november 2012 - 19:20

Kheb de druppeltjes toch moeten bestellen, ze had ze niet meer binnen. Veel gestreste mensen in Wetteren zeker :d

@Sabine: Oei, dat is inderdaad wel serieus vervelend. Feit alleen dat je daar zit en beseft dat je zo ver moet voor de wc is vaak al genoeg om er last van te krijgen. Kzou ook niet echt staan springen voor zo een gesprek inderdaad, hopelijk zijn ze wat begrijpend en vinden ze een oplossing.

Ik schrok vandaag wel effe. Kmoest voor school allerlei verzekeringensinfo verzamelen voor een taak. Zit ik door die papieren te bladeren van de hospitalisatie. Staat daar een stuk in ivm ernstige ziekten. Dat er blijkbaar voor 27 geselecteerde ernstige ziekten een bepaalde regeling is ofzo. Valt mn oog er op dat crohn er tussen staat samen met nog een hoop dingen die je echt niet wil meemaken. Gaf ook wel geen geweldig gevoel moet ik zeggen...

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#163 Geplaatst 19 november 2012 - 12:22

Mijn verloren kilo's zijn er nog steeds niet bij. Ik eet nochtans al een tijdje terug normaal en geen last gehad van diarree of overgeven. Kweet niet of dat kwaad kan, ik weeg nu ongeveer 60kg en dit al meer dan een week. Komt niets bij, gaat niets af.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#164 Geplaatst 21 november 2012 - 20:08

Iemand een idee hoe erfelijk crohn is? Mn broer kwam net in paniek vragen of hij dat ook kan hebben. Die sukkelt nu ook al effe met zn buik.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#165 Geplaatst 21 november 2012 - 20:16

Bekijk berichtEibhlin, op 21 november 2012 - 20:08, zei:

Iemand een idee hoe erfelijk crohn is? Mn broer kwam net in paniek vragen of hij dat ook kan hebben. Die sukkelt nu ook al effe met zn buik.

Tis nog niet heel duidelijk in hoeverre Crohn erfelijk is, maar er is wel een erfelijkheid. Ik en mijn oudste broer hebben het beide. Mn andere broer kwampt ook met buikklachten. Mn tante heeft het en mn opa had het waarschijnlijk ook.
Geplaatste afbeelding