Spring naar inhoud

- - - - -

PDS - Crohn

• Log in om te reageren
453 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#256 Geplaatst 26 februari 2013 - 07:00

Ik vraag me af, als je vb crohn hebt, kan het zijn dat die buikgriep langer in je lijf blijft hangen? Gisteren voelde ik me vrij goed maar vanmorgen toch weer effe onwel geworden en kwam er weer wat gal. Het was echt totaal niet veel maar toch... Khad nu wel weer een slechte nacht achter de rug. Kben begonnen sinds gisteren met echinacea druppels te nemen.

Lise
Lise
  • 167 berichten
  • 2 katten

#257 Geplaatst 26 februari 2013 - 14:21

Bij buikgriep heb je koorts en bij een opstoot niet. Bij mij was het toch zo..Ik heb regelmatig eens een opstoot en er is duidelijk verschil met de buikgriep!!
En gewoon uitzieken zei de dokter, wat Motilium voor de maag en Loperamide tegen diaree..

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#258 Geplaatst 26 februari 2013 - 15:41

Bij buikgriep heb je bijlange niet altijd koorts.
Wij hebben het hier bij kerst ook allemaal gehad en niemand had koorts.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#259 Geplaatst 26 februari 2013 - 15:47

Ik heb bij opstoten wel koorts eigenlijk. Zeker als de vermoeidheid toe slaat, dan begin ik heel snel koorts te maken.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#260 Geplaatst 26 februari 2013 - 23:04

Als het na je verhuis niet beterd dan zal je toch antistress oefeningen moeten gaan leren.
Want zo dikwijls overgeven is niet gezond.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#261 Geplaatst 27 februari 2013 - 09:40

Bekijk berichtcatherine, op 26 februari 2013 - 23:04, zei:

Als het na je verhuis niet beterd dan zal je toch antistress oefeningen moeten gaan leren.
Want zo dikwijls overgeven is niet gezond.

Ik denk dat het sowieso niet direct zal over zijn, zal beetje uit mn lijf moeten gaan, zeker na zo lange periode.
Ik denk dat dat overgeven soms ook is door vermoeidheid, kheb het vooral na heel erg slechte nachten. Als ik vb tot 1u wakker heb moeten zitten doodmoe.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#262 Geplaatst 27 februari 2013 - 13:25

Toch wel raar overgeven omdat je oververmoeid zijt, nog nooit van gehoord.
Zou je niet beter foto's laten maken van je maag? Mss heb je wel een maagbreuk of iets anders.

Ik weet dat ze ook foto's nemen via een camera pil, die slik je in en die filmt de hele weg tot ze eruit is.
In St truiden in de kliniek werken ze daar mee. Je moet wel ze opvangen terug. :)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#263 Geplaatst 27 februari 2013 - 17:02

Het is niet dat ik hier elke dag moet overgeven hoor. Ik word jammer genoeg wel onwel als ik echt heeeeeel vermoeid ben, dan gaan mn darmen ook meer opspelen.

Het is me nu wel al vaak opgevallen dat ik precies zieker ben als ik hier thuis ben. Vandaag naar school gegaan, deze namiddag info sessie voor mn nieuwe studie en ik voelde helemaal niets! Ben niet onwel geworden, niet 1x naar de wc gemoeten, mn maag deed niet vreemd. Het lijkt wel alsof ik ziek word van hier in dit huis te zijn. Kan het me inbeelden maar ik heb dat echt al vaak willen merken precies...

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#264 Geplaatst 27 februari 2013 - 17:26

Bekijk berichtcatherine, op 27 februari 2013 - 13:25, zei:

Toch wel raar overgeven omdat je oververmoeid zijt, nog nooit van gehoord.

zo vreemd is dat niet , ik heb dat ook, ik ben iedere dag kotsmisselijk gewoon omdat mijn lichaam compleet uitgeput is, hoe moeier en uitgeputter ik ben hoe zieker ik word en dat gaat ook tot overgeven toe
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#265 Geplaatst 27 februari 2013 - 17:47

Ik heb vorige week ook buikgriep gehad (merk zelf het verschil tussen buikgriep en een opstoot wel gelukkig).Had maar 1 dag echt buikgriep...maar nog wel 2 dagen niet helemaal fit geweest. Op dit moment gaat het allemaal erg goed. Vorige week wezen bloedprikken en ontlasting ingeleverd...mijn bezinking was weer in orde, dus geen ontstekingen meer...uitslag van de ontlasting krijg ik volgende week. En dan hopelijke vanaf half maart weer afbouwen met de medicijnen.

Ook mijn ontlasting is een stuk beter, eerder moest ik elke ochtend..en dan was het wat slap, maar nu heb ik soms 2/3 dagen geen ontlasting, moet zeggen dat dat ook niet altijd prettig is...want als ik dan moet is het heel veel en ook wel pijnlijk soms. Zoals vanmorgen,maja ik had een sollicitatiegesprek en de spanning slaat altijd heel erg op mijn darmen....

Het ziek voelen/zijn thuis en ergens anders niet, herken ik heel erg...maar misschien komt dat doordat je als je op school of werk bent meer afleiding hebt. Toen ik in het begin dat het nog niet ontdekt was ging werken, had ik op werk dus weinig last (behalve dat ik niet kon eten)...zodra is thuis was, moest ik meteen naar de wc...en kwam alles er weer uit (maja ga ook liever thuis naar de wc, dan ergens anders). En dan komt de vermoeidheid en alles eruit....
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#266 Geplaatst 27 februari 2013 - 17:52

Heb ik ook vaak, ik kom de straat in of de deur open en plots is het daar. :s

Ik heb toch wel een dikke week er mee gezeten eigenlijk. Maandag voelde ik me een stuk beter maar dan gistere weer een enorme dip gehad. Vandaag helemaal geen last gehad van iets.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#267 Geplaatst 29 maart 2013 - 12:21

Oh boy, ik ben dom geweest. :(
Mn vriend zat hier maar aan mn kop te zagen met zn stomme voedselpiramide. Iemand op zn werk of weet ik veel had op hem zitten in praten en hij is al zo beïnvloedbaar. Nu had hij het in zn hoofd gestoken dat hij elke avond aardappelen met een berg groenten moest eten en vlees. Met een berg, bedoel ik dan ook echt een berg trouwens! Nu, ik heb al iets meer dan een jaar die crohn en ondertussen wel in grote lijnen ontdekt wat wel en niet goed valt, aardappelen lust ik niet echt zo geweldig dus at ik zelden. Nu was het me echt zo kotsbeu dat gezaag van hem elke dag over dat stomme eten. Alsof ik geen deftig eten maak, ik kook ook zat vaak groenten maar verwerk die gewoon meer in de recepten dan dat je daar letterlijk een berg op je bord ziet.

Ik dus in mn kwaadheid gezegd, ok! we gaan eens een week zo eten!!

Nu na een dag of 2 is de ellende begonnen voor mij. Elke nacht na mn avond eten zat ik op de wc met hevige krampen en de emmer op mn schoot. Na wat opzoekwerk zou dit dus te wijten kunnen zijn aan die stomme aardappelen. Blijkbaar zijn die enorm slecht voor een gevoelige maag en darm en al helemaal als je ze dagelijks eet. Nu zit ik hier dus met de miserie want mn hele buikinhoud doet pijn en is lastig. Ik ben nu al 2 dagen gestopt met met hem mee te eten, we koken ons eten apart nu. Het overgeven is al iets beter maar nog steeds om de 2u diarree. :( Ik hoop echt dat het snel over gaat, mn darmen waren net eens vrij rustig hiervoor. :(

Lise
Lise
  • 167 berichten
  • 2 katten

#268 Geplaatst 29 maart 2013 - 16:08

Ja 's avonds moet ik ook geen warm eten meer eten hoor..
Juist 2 boke's met iets ertussen en nog een youhurt, anders verteer ik dit ook niet...
En zonder medicatie zal het waarschijnlijk veel langer duren eer het overgaat!!

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#269 Geplaatst 29 maart 2013 - 16:39

Bekijk berichtLise, op 29 maart 2013 - 16:08, zei:

Ja 's avonds moet ik ook geen warm eten meer eten hoor..
Juist 2 boke's met iets ertussen en nog een youhurt, anders verteer ik dit ook niet...
En zonder medicatie zal het waarschijnlijk veel langer duren eer het overgaat!!
Overgaan zal het niet he, het is chronisch. Het is gelukkig wel al een pak beter door de laatste 2 dagen geen aardappelen te eten. Hopelijk morgen nog beter en ben ik er snel weer vanaf. Waarom altijd hopen en leven op medicatie zeg... Pillen gaan slikken omdat ik iets verkeerd gegeten heb?

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#270 Geplaatst 11 april 2013 - 11:34

Heeft hier iemand ervaring met spirulina? Sinds 2 weekjes ben ik begonnen deze te nemen. Ik heb het eens zitten opzoeken en het zou bij crohn toch wel heel positieve effecten hebben. Geen idee hoe lang je het moet nemen eer je daar ook werkelijk iets van zou merken.