Spring naar inhoud

- - - - -

PDS - Crohn

• Log in om te reageren
453 reacties op dit onderwerp
Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#271 Geplaatst 11 april 2013 - 12:07

Heb ik genomen om andere redenen. Mijn weerstand, vermoeidheid enz. Ik weet eigenlijk niet of ik veel gemerkt heb... Zitten wel veel nodige voedingsstoffen in. Traag opbouwen en stoppen aan de hoeveelheid die je darmen kunnen verdragen. Ik moest beginnen met 1 pil, als ik die verdroeg opbouwen naar... 3-6 pillen per dag, geloof ik??

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#272 Geplaatst 11 april 2013 - 12:20

Bekijk berichtNasa, op 11 april 2013 - 12:07, zei:

Heb ik genomen om andere redenen. Mijn weerstand, vermoeidheid enz. Ik weet eigenlijk niet of ik veel gemerkt heb... Zitten wel veel nodige voedingsstoffen in. Traag opbouwen en stoppen aan de hoeveelheid die je darmen kunnen verdragen. Ik moest beginnen met 1 pil, als ik die verdroeg opbouwen naar... 3-6 pillen per dag, geloof ik??
Ja inderdaad zoiets, ik ben ook aan het opbouwen en kijken wat het geeft. Ik denk dat ik voor 4 per dag ga, lijkt me een mooi gemiddelde. Ze kunnen me handig van pas komen omdat de stoffen er in makkelijk zouden opgenomen worden, ook voor mensen met crohn. Er zit ijzer en B12 in en dat moet ik bij nemen. Tot nu toe heb ik nog geen vreemde klachten ofzo, ik neem er nu 2 per dag.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#273 Geplaatst 11 april 2013 - 13:46

Ik drink nu kefir bijna elke dag alé 's avonds voor ik ga slapen en ik moet zeggen mijn darmen voelen zich voor het moment er ook goed bij.
Kefir koop je in de colruyt maar ze hebben er ook in de delhaize heb ik me laten vertellen.
Spirulina heb ik geen ervaring mee.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#274 Geplaatst 11 april 2013 - 13:51

Schijnt inderdaad gezond te zijn maar ik ga al over mn nek als ik gewoon al de geur van melk ruik. Ik heb nooit wat gehad met zuivel, de smaak en geur maken me ziek. :( Daarom dus nog niet durven proberen. Mijn ma drinkt het soms omdat zij ook gevoelige darmen heeft maar geen crohn.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#275 Geplaatst 13 april 2013 - 01:28

Bekijk berichtcatherine, op 11 april 2013 - 13:46, zei:

Ik drink nu kefir bijna elke dag alé 's avonds voor ik ga slapen en ik moet zeggen mijn darmen voelen zich voor het moment er ook goed bij.
Kefir koop je in de colruyt maar ze hebben er ook in de delhaize heb ik me laten vertellen.
Spirulina heb ik geen ervaring mee.

kefir in de colruyt?
In welke afdeling staat dat dan ?
(als ik halve trouwboek er naar wil laten zoeken moet ik hem toch beetje in de goeie richting kunnen sturen)
En wat staat er dan op de verpakking precies?
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#276 Geplaatst 13 april 2013 - 12:14

In de koelafdeling bij de drink yoghourts staat dat.

kefir.png

#277 Geplaatst 13 april 2013 - 16:03

Aha, dan ga ik daar ook eens op letten. Vroeger had mijn mama zo van die bloemetjes en maakte ze zelf Kefir.
Maar ze zit nu al een tijd zonder.

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#278 Geplaatst 13 april 2013 - 16:48

Kefir is zuurder van smaak maar ik doe er wat suiker in of fruit zoals de aardbeien er nu weer aankomen, jamie lekker. Je kan je fruit ook mixen en erbij doen dan kan je het drinken en anders stukken fruit en lepel je het op.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#279 Geplaatst 13 april 2013 - 17:01

Bekijk berichtcatherine, op 13 april 2013 - 16:48, zei:

Kefir is zuurder van smaak maar ik doe er wat suiker in of fruit zoals de aardbeien er nu weer aankomen, jamie lekker. Je kan je fruit ook mixen en erbij doen dan kan je het drinken en anders stukken fruit en lepel je het op.
Vandaar dat mn ma er zo dol op is. Die kan zelfs zonder verblinken karnemelk naar achter slaan. :misselijk:

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#280 Geplaatst 13 april 2013 - 17:14

@ Eihblin, er bestaat ook waterkefir. Ik maakte die vroeger zelf met waterkefirkorrels maar sinds mijn verbouwingen staat dit stil.
Ik voelde mij daar wel bijzonder goed bij. Die korrels vermeerderen zich en zo heb ik er aan een collega gegeven die ook heel veel last had van PDS, die is ook gi-gan-tisch verbeterd.
'k Ga binnenkort mijn salsaparilla-stokerij (zo noemen we het al lachend) weer opstarten want 'k heb nu wat korrels van haar teruggekregen (de mijne lagen helemaal stil) maar het is echt een aanrader.

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#281 Geplaatst 13 april 2013 - 17:21

Bekijk berichtSabine2, op 13 april 2013 - 17:14, zei:

@ Eihblin, er bestaat ook waterkefir. Ik maakte die vroeger zelf met waterkefirkorrels maar sinds mijn verbouwingen staat dit stil.
Ik voelde mij daar wel bijzonder goed bij. Die korrels vermeerderen zich en zo heb ik er aan een collega gegeven die ook heel veel last had van PDS, die is ook gi-gan-tisch verbeterd.
'k Ga binnenkort mijn salsaparilla-stokerij (zo noemen we het al lachend) weer opstarten want 'k heb nu wat korrels van haar teruggekregen (de mijne lagen helemaal stil) maar het is echt een aanrader.

Smaakt dat dan ook beetje melkproduct/yoghurt achtig?

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#282 Geplaatst 13 april 2013 - 17:32

Neen, totaal niet, het is wat zurig op zijn eigen.
Maar je kan daar zelf smaken aan toevoegen terwijl het gistingsproces gebeurt (ik doe daar fruitthee - de infusies - bij). De smaak is wat gewoon worden maar soms kwam ik wel eens op een lekker brouwsel uit :)

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#283 Geplaatst 25 juni 2013 - 15:47

Aaahwww balen! Door die opstoot zijn mn darmen gevoelig. Nu sinds ik die druppels neem die ik neem heb ik geen last meer van diaree. Op zich goed maar nu zit ik met een scheurtje. :cry:  Deed net echt onwijs pijn om naar het groot toilet te gaan en de keer erna was het allemaal bloed. Klinkt niet smakelijk, ik weet het. Het is dan ook echt altijd schrikken als dat gebeurd. :(

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#284 Geplaatst 25 juni 2013 - 17:00

Zeker dat je geen aambeien hebt want die kan je ook krijgen van veel diarree.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#285 Geplaatst 25 juni 2013 - 17:14

Bekijk berichtcatherine, op 25 juni 2013 - 17:00, zei:

Zeker dat je geen aambeien hebt want die kan je ook krijgen van veel diarree.
Ja ben daar al eens voor naar de dokter gegaan niet zo lang geleden en die heeft gekeken. Kheb gewoon snel last van scheurtjes. :( En diarree heb ik nu niet vaak meer met die druppels.

Bewerkt door Eibhlin, 25 juni 2013 - 17:15.