Spring naar inhoud

- - - - -

PDS - Crohn

• Log in om te reageren
453 reacties op dit onderwerp
lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#346 Geplaatst 18 juli 2013 - 23:36

Bekijk berichtEibhlin, op 18 juli 2013 - 20:24, zei:

Nee gewoon algemeen bedoeld :)
Dat bitsige is omdat ik het gewoon echt zat ben altijd veroordeeld te worden omdat ik toch wou proberen iets anders te vinden. Als je niet probeert kan je niet weten toch. Wel nu hebben we ontdekt dat er niets is of althans in mijn ogen, niets wil gemaakt worden dat gezonder is.

Wel nu je ontdekt hebt dat er niets alternatiefs is dat helpt zou je ipv bitsig te zitten doen tegen de mensen die je al de hele tijd proberen te helpen ook gewoon kunnen zeggen dat blijkt dat zij gelijk hadden jammer genoeg en ze bedankt zijn om te proberen om je te helpen.
Ipv te zitten doen alsof het maar allemaal lastigaards zijn en enorme zagen...
Niemand veroordeeld je omdat je toch wou proberen iets anders te vinden, dat maak jij er van, t enige wat men hier al de hele tijd zit te doen is proberen om je beter te doen voelen door je dingen aan te reiken die wel effectief helpen maar je wil ze blijkbaar niet aangereikt worden...

Bekijk berichtEibhlin, op 18 juli 2013 - 18:53, zei:

En altijd dat gedoe over die stress, heeeeel vriendelijk voor de hulp maar ik ken mezelf het beste. Momenteel voel ik me een pak rustiger in huis nu ik alleen ben dus dankje. Ik ben geen rondrennend idioot die zich ganse dagen loopt te stressen en op te jagen hoor. Al lijken jullie me blijkbaar graag zo te zien? Ik kan gewoon heel slecht om met dom gedrag en dat dom gedrag is nu uit mn huis en leven gebannen.

Niemand wil jou graag zo zien.
Maar dat is het portret dat je zelf schildert.
Dat is t geen mensen hier lezen.
buitenstaanders kunnen objectiever kijken naar welk gedrag iemand vertoont dan dat die persoon er zelf naar kan kijken.
Blijkbaar vind je het maar niks dat ik en nog andere mensen je vertellen dat je beter zou werken aan de stress en een bezoek aan een therapeut wel eens goed zou kunnen zijn voor jou.
Waarom denk je dat mensen je dat zeggen?
Lees onderstaande ne keer en vertel me ne keer welke indruk dat nalaat :

-ik zit beetje echt in de knoop, k heb me hier al enorm rot bij gevoeld, Ik zat hier gewoon echt te huilen als een klein kind uit miserie,
Het is jammer genoeg al een heel stressvol jaar geweest, erger dan anders

-krijg ik er gewoon stress van, als je die bijsluiters leest

-Pillen nemen geeft me enkel maar meer stress en wroeging waardoor ik dan ziek word daar van

-Ik ook, zelfs echt stomme dingen zoals de deur uit gaan, net iets gestreken hebben en het idee "ohnee, is het ijzer wel uit?" Hop en ik heb het zitten

-Ik heb nu al een tijdje toch iets meer last dan anders maar kvoel me ook al enkele maanden enorm gejaagd en zal daar wel met te maken hebben. Eerst die herexamens, tegelijk die kleintjes opvoeden, was best stressvol. Dan gedoe met school en nu zit ik me alweer veel te vaak op te jagen in enkele vakken die ik moet hernemen maar absoluut niet zie zitten

-Kvoel me echt serieus moedeloos en moe eigenlijk. Loop al enkele weken behoorlijk te tobben en nadenken. Kweet dat het weer puur van me te veel op te jagen is maar wat doe je er aan.

-Morgen naar de dokter bellen maar ben eigenlijk doodsbang voor wat hij gaat zeggen?

-school draait maar door, mensen denken dat je lui bent als je thuis blijft. Huishouden blijft ook maar doordraaien. Je kan es niet zeggen van pfff, stop nu alles en ik haal effe adem. En zo blijf ik maar in dat stress gevoel zitten.

-Dankje, ik hoop het ook want voel me de laatste week vrij ellendig. Soms zit ik gewoon te huilen op het toilet.

-Zo lijken er heel wat mensen geholpen met het specifieke koolhydraten dieet, alleen moet ik dan dus mn hele voedingsgewoonte omgooien en vind ik het moeilijk er aan te beginnen, zeker als je niet enkel voor jezelf kookt.

-Ik doe mn uiterste best me echt niet meer zo veel aan te trekke of me druk te maken maar dat is dus zo moeilijk. Daarnet weer iemand die vervelend ging lopen doen tegen me en ik was alweer vertrokken met stressen.

-Ik merk dat soms ook dat ik gestrest loop zonder er veel erg in te hebben. Tot zo plots dat soort drukkend en nerveus gevoel me begint op te vallen.

-Enkel zou ik de stress moeten zien kwijt te graken maarja

-Ik voel me constant gejaagd en daar word ik dus soms slecht van

-Ik heb het geprobeerd en ik voelde me er zo danig nerveus door dat ik aldoor diarree had en stressig liep. Elk pijntje of wat dan ook was ik aan het panikeren, oohneee bijwerking!

-Voor mij is stress de grote factor en daar word aan gewerkt zodat ik rustiger kan leven.

-Kzal het best vermelden zeker bij het interimkantoor dat ik crohn heb, kunnen ze er misschien rekening mee houden. Ik vrees dat bandwerk of uren achter een kassa geen al te strak plan is. Het maakt me behoorlijk nerveus eigenlijk.

-Kga eerst zien wat de verhuis geeft, of ik de spanning dan van me af kan zetten. Als ik merk dat het een probleem blijft, soort van trauma misschien? Dan inderdaad eens kijken naar zoiets want ik wil me graag volledig kunnen geven voor mn studie binnenkort.

-Ze benadrukte nog even dat ik voor mezelf zeker moest zorgen dat ik voldoende nachtrust krijg en zo min mogelijk stress, nja... word aan gewerkt
. -
Het probleem met die pillen was dat ik er gewoon stress van kreeg ook.

wat lezen mensen hier constant?
Dat je gestressed bent, dat je bang bent, dat je van streek bent, dat je je ellendig en miserabel voelt.
En niet alleen omwille van je ex vriend en omwille van het lawaai in je voormalige woning, maar gewoon om alles, alles veroorzaakt stress, omwille van je school en je examens, omwille van het vooruitzicht nog maar dat je misschien pillen zou moeten slikken, als je de deur uitstapt en je begint te denken of je ijzer wel afstaat, om t feit dat je stomme commentaar en opmerkingen krijgt  van buitenstaanders, omwille van t feit dat het leven zijn gewone gang gaat en nooit stilstaat en stopt en je niet de gelegenheid krijgt om even op adem te komen...
En vooral dat laatste is belangrijk toch.
Je bent dan wel van je ex vanaf en je bent weg uit dat lawaaierig kot maar t leven gaat nog steeds niet stilstaan hoor en je even op adem laten komen.
Je gaat er voor moeten zorgen dat er brood op de plank komt, je gaat er voor moeten zorgen dat je huishouden draaiende blijft, als je nog wil verder studeren ga je er voor moeten zorgen dat je dat dan kan doen en je je lessen kan  bijwonen en je examens kan doorspartelen, je woont niet meer thuis, je woont alleen, je moet nu voor jezelf zorgen.
Je hebt veel geluk dat je bij je ouders terechtkan in noodgevallen maar je gaat toch je plan moeten kunnen trekken in t dagelijks leven zonder constant dan met stress te lopen en daar dan ziek van te worden.
En om dat laatste te bekomen moet je dan toch wat doen aan t feit dat je van vanalles en nog wat gestressed en bang geraakt (je raakt al gestressed als je de deur uitgaat en je er aan begint te denken of t ijzer wel afstaat).
Ik lees altijd maar dat er aan gewerkt wordt aan die stress maar ik vraag me dan af hoe?
Want t geen je tot nu toe gedaan hebt heeft blijkbaar niet bijster veel effect (je zit nu toch een maand thuis met een opstoot nietwaar)
Maar dat wil je niet horen.
Want volgens jou heb je absoluut geen probleem met stress en ben je nu de kalmte in persoon.
En het is een gedoe als mensen je goedbedoeld het advies geven om naar een therapeut te stappen en er ne keer alles uit te smijten daar wat op je weegt en samen met die therapeut te werken aan de dingen die je nog geen plaats hebt kunnen geven (oa de dood van je ex vriend om zo maar ne keer iets op te noemen en je enorme angst voor pillen die eerlijk gezegd niet in verhouding staat met de realiteit en een therapeut zou je alvast kunnen helpen leren om om te gaan met t feit dat je een chronische aandoening hebt die gaat blijven opspelen, alleen al op dat laatste vlak zou je wel wat hulp kunnen gebruiken toch)
Ik snap niet wat je van de mensen verwacht?
Als je dan komt neerpennen dat je je ellendig en miserabel voelt en je tranen met tuiten zit te wenen en je enorm gestressed bent, wat moeten mensen volgens jou dan zeggen?
Gewoon komen neerpennen 'veel sterkte toegewenst' en het daar dan bij laten?
Daar ga je veel aan hebben amai mijn voeten.
Mensen proberen je gewoon op een constructieve manier te helpen
Er zijn hier genoeg mensen die al veel langer dan jou te maken hebben met chronische invaliderende aandoeningen,die jouw worsteling herkennen want ze hebben er zelf mee te maken gehad, denk je niet dat die personen juist goed geplaatst zijn om een beetje advies te geven ivm hoe je met zoiets t best omgaat?
En hoe je het het best gaat kunnen verwerken en plaatsen dat je met zo een chronische aandoening zit?
Maar nee, dat is maar gezaag...
Ik kan me voorstellen dat je niet constant naar goedbedoelde raad wil zitten luisteren
En je ook wel ne keer gewoon je hart wil kunnen komen luchten.
Maar sommige goedbedoelde raad kan je effectief helpen en je zou beter leren om diene raad er uit te pikken en er iets mee te doen.
Ipv iedereen over dezelfde kam te scheren als zijnde een bende zagen en neuten die jou vooroordelen/veroordelen

deze neut wenst je gewoon veel beterschap toe en hoopt dat als we 10 pagina's verder zijn ze dan niet meer moet lezen hoe gestressed en hoe bang je bent omwille van x of y en je met een zoveelste opstoot zit.
Ik hoop van ganser harte dat het waar is, dat je nu rustig bent.
Maar k vrees dat het ijdele hoop is van mijn kant want je zit nog altijd met je angst ivm pillen, pillen die je nu toch moet slikken en medicatie  die je gaat ingespoten worden.
Dat is toch gewoon de realiteit?
Wat is daar nu plots aan veranderd dan?

Je zegt het trouwens zelf : Het probleem met die pillen was dat ik er gewoon stress van kreeg ook. Ik zat zo te piekeren over die bijwerkingen dat ik daar dan slecht van werd. Buiten dat ben ik zelf beetje overtuigd dat reguliere medicatie enkel maar de boel wat in toom houd maar de oorzaak toch wel te vinden moet zijn op psychisch vlak.

als volgens jou de oorzaak te vinden is op psychisch vlak, werk er dan aan en werk er ne keer serieus aan, pak je angsten aan op een effectieve manier en ga naar een therapeut die je daar mee kan helpen want t is toch ondertussen wel heel duidelijk geworden dat je bepaalde angsten niet op je eentje onder controle krijgt met als resultaat dat je dan in een vicieuze cirkel komt vast te zitten
Maar alé, k ga stoppen met zagen, t is nu toch wel al genoeg keren gezegd geweest nietwaar, wat baten kaars en bril...

Bewerkt door lathyrus, 18 juli 2013 - 23:37.

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#347 Geplaatst 18 juli 2013 - 23:52

En voor ge u weer aangevallen voelt wil ik juist nog zeggen dat ge ne keer moet nadenken over waarom mensen hun irritante raad proberen te geven
Omdat ze ondanks dat ze u persoonlijk niet kennen ze wel om u geven en ze willen dat gij je goed voelt en dat gij een goed leven kunt leiden ipv een leven te lijden.
Ik vind dat eerlijk gezegd vrij beledigend naar al die mensen toe dat er dan gedaan wordt alsof ze blij zouden zijn dat je pillen moet slikken om te kunnen functioneren (en je volgens jezelf dan aan je laatste tijd op de aardkluit gaat beginnen, wat volgens mij ook nogal van de pot gerukt is, sorry hoor) en dat ze blij zouden zijn dat het slecht met je gaat.
Het enige wat ik wil is dat een jonge vrouw haar levenslust terug krijgt en ze iets van haar leven maakt waar ze blij mee kan zijn
Want ik betwijfel ten sterkste dat je blij bent met je leven.
Afgaande op wat je onlangs schreef, iets in de trant van dat je verder leeft omdat je wel moet, dat doet bij mij serieuze alarmbellen rinkelen want ik herken dat van bij mezelf.
Alleen al omwille van dat laatste zou je best wat professionele hulp kunnen gebruiken, want er scheelt toch wel wat aan je levenslust als ge t mij vraagt...
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#348 Geplaatst 19 juli 2013 - 00:01

Kon het niet beter verwoorden. Hopelijk leest ze je tekst want lange teksten vond ze ook al te vermoeiend.
Sorry eibhlin was je mijn dochter kreeg je een fixe trap onder je kont zodat je eens wakker schoot en zag wat moois de wereld en het leven je nog te bieden heeft.

Door zwartgallig te zijn geraak je nergens, iedereen heeft het hier goed met je voor, zie dat maar eerst eens in.
En die afspraak met pscholoog maak je beter vandaag dan morgen, je hebt het hard nodig.
Die kan je helpen, zodat je op houdt met in kringen te lopen en alles zwart in te zien.
Zoals Nadine zegt hier op ks zitten nog meerdere mensen met chronische aandoeningen die weten wat het is, ik heb pds idd niet zo erg als crohn maar ik moet er ook mee leven heb het ook niet altijd gemakkelijk maar ik neem mijn medicatie en probeer toch buiten te komen, het moet gewoon. Wil je niet leven voor je eigen doe het dan voor je poezeltjes die hebben je ook nodig. Stel je eens voor als je er niet meer bent wat gaat er met ze gebeuren... ja in het asiel komen ze mss terecht. Dus herpak je.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#349 Geplaatst 19 juli 2013 - 00:18

Lange teksten schrijven is ook vermoeiend...
De enige reden dat ik me er de moeite voor doe is omdat ik het beste voor haar wil en ik het  goed met haar voorheb en ik herken in haar sommige dingen, dingen die me zorgen baren.
En ik zie het blijkbaar toch niet alleen.
Er zijn nog mensen die het zien.
Maar t is t laatste dat ik er over gezegd heb, k vond het gewoon nogal beledigend, de reactie na Nasa haar reactie (terwijl ik heel goed weet hoeveel moeite het heeft gekost voor nasa om te komen posten) en die reactie over dat iedereen nu wel blij ging zijn, k vond het er over en daarom heb ik nog gereageerd.
Maar nu stop ik er toch mee, of de euro nu  valt of niet...
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#350 Geplaatst 19 juli 2013 - 01:15

Idd groot gelijk, heb mijn zegje al vele keren gezegd. Ze weet ons te vinden indien ze ons nodig heeft.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#351 Geplaatst 19 juli 2013 - 08:54

Ik sluit mij aan bij hierboven.... Ik lees nog maar net mee (en zoals ik zei heb ik lang niet alles gelezen), maar je wentelt jezelf de diepenrik in!
Dit is niet slecht bedoelt, maar ik ken je gevoel heus wel hoor. Ipv je mama, geef jezelf eens een trap onder je achterwerk.
Maak een lijstje met doelen die je wil bereiken, realistische doelen he. Denk er dan over na hoe je die wil bereiken. Elke keer je een doel bereikt hebt, laat je die op je lijstje staan maar geef je die een kleurtje. Zo kan je achteraf zien wat je al WEL bereikt hebt.
Want enkel en alleen maar jij kan je helpen hoor! Jij moet geholpen willen worden.
En je zal wel zeggen dat dit zo is (en zal ook zo zijn), maar onbewust sleep je jezelf de diepenrik altijd in.
Je kan niets verwezelijken zolang je er zelf niet voor zorgt.
Ik vind dat hier goede tips worden gegeven, ik zou deze voor lief nemen.
Veel succes en vooral veel positieve energie!

Wat ook zeer belangrijk is, is aanvaarden dat je deze ziekte hebt. Ze gaat niet meer weg, dus je kan blijven kniezen (geloof me, ik heb dit ook gehad) of je kan je herpakken en ermee leren leven. Dit is met vallen en opstaan, maar geloof me.... ! Gewoon al aanvaarden wat je hebt en kijken vanuit het standpunt van 'dit kan ik toch nog', en er zal een heel andere wereld voor je open gaan.

Da's niet gemakkelijk, zeker niet als je weer pijn hebt of weer iets moet laten, maar toch.... zeker doen!

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#352 Geplaatst 19 juli 2013 - 09:38

eibhlin staan hierboven vrij pittige stukjes..
Kan je alleen maar als buitenstaander zeggen dat ik inderdaad het gevoel heb dat ze het allemaal super met je voor hebben :)

Ik mag in mijn handen klappen dat ik gelukkig gezond van lijf en leden ben, maar ken verschillende mensen die doormaken wat jij ook meemaakt. Een vriendin van me heeft en crohn en fybromyalgie.. daarbij nog andere dingen die ik niet hier on-line ga zetten.
Ja ze zit ook wel eens in zak en as..  en als ze het nodig heeft ben ik een luisterend oor.. en bij tijd en wijlen geef ik haar ook wel eens de wind van voren.. want dat heeft ze echt ook wel eens nodig

vrienden zijn niet de mensen die je vertellen wat je nodig hebt.. het zijn de mensen die voor je klaar staan dag en nacht en je soms eens flink de wind van voren geven. Het is op het moment zelf echt niet leuk, maar daarna ben je ze dankbaar.. geloof me.

Zoals ik je hier on-line heb leren "kennen" ben je een heel veelzijdig persoon en ja je bent ook zwartgallig op zijn tijd, maar gelukkig ben je dat niet alleen.. Soms kom je enorm sterk over en in sommige levensvisies die ik meen te herkennen (iet in dit topic, maar vooral in andere), kan ik me ook enorm vinden..
Zorg dat je die kracht vind en dan lach het leven dan toe.. gewoon omdat je het verdient

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#353 Geplaatst 19 juli 2013 - 10:18

Bekijk berichtgrumpje, op 19 juli 2013 - 09:38, zei:

Zoals ik je hier on-line heb leren "kennen" ben je een heel veelzijdig persoon en ja je bent ook zwartgallig op zijn tijd, maar gelukkig ben je dat niet alleen.. Soms kom je enorm sterk over en in sommige levensvisies die ik meen te herkennen (iet in dit topic, maar vooral in andere), kan ik me ook enorm vinden..
Zorg dat je die kracht vind en dan lach het leven dan toe.. gewoon omdat je het verdient

helemaal mee eens
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#354 Geplaatst 19 juli 2013 - 10:27

@Lathyrus: Wat is er dan mis met op je eigen tempo gaan? Ik zou hier altijd direct moeten springen als iemand wat zegt. Ik had echt gehoopt iets te vinden en het is niet omdat er niets publiekelijk gemaakt word dat het er trouwens niet zou zijn. Ik blijf er bij dat die grote pillen fabrikanten ons acht niet willen genezen, gewoon op de been houden. Die overtuiging blijft wel hoor.

En zo kan je van iedereen hier een lijstje posten hoor om die slecht af te schilderen.Er zijn er veel waaronder jijzelf die dagelijks bijna in het klaag topic posten. Jij krijgt er ook wat van dat anderen zouden geholpen worden en jij je in de steek gelaten voelt door instanties. Daar is heeeelemaal geen stress mee gemoeid zeker? Trouwens, werk ik niet aan die stress situaties? Mag ik geen relatie hebben die niet meer werkt? Alsof een relatie die niet goed zit allemaal lalala en regenboogjes mee brengt? Tuurlijk brengt die stress en die vorige woon situatie ook! Die mensen die daar nu nog wonen hebben ook stress en lopen de muren op omdat ze niet rustig kunnen wonen. Misschien kunnen die dan mee naar de psycholoog. En examens en school, ken jij een student die de kalmheid zelve is tijdens de examens? Ik niet hoor, ken zelfs enorm grotere zenuwpezen dan ik. Misschien moet je ook eens andere zaken quoten want hier zet je een heel eenzijdig beeld neer! Ik post ook in het goed nieuws topic en ik post ook in andere topics waar ik wel blije berichten zet!

En ik kan mijn plan trekken in het leven! Wat is me dat zeg! Ik heb al alleen gewoond hoor hiervoor. Prima rond gekomen en alles draaiende weten te houden. Jij kent niet mijn hele leven he, ik heb nog een leven voor ks!

Van waar haal jij het dat ik de dood van mn ex vriend niet heb kunnen plaatsen? Alweer een veronderstelling. Ik heb dat wel degelijk kunnen plaatsen! Het zal altijd een deel blijven in mn leven, logisch ook. Als iemand sterft vergeet je die niet he!

Die angst voor pillen hebben trouwens nog meer mensen, lees maar zelf. En wat is daar erg aan? Nee die angst zal niet plots weg gaan en ja als ik iets nieuw moet slikken zal het niet met dol enthousiasme zijn. Sta jij te springen voor medicatie dan?

Momenteel ben ik niet zo blij nee. Mag dat dan niet, een dip? Lijkt me toch vrij logisch dat als je gans je leven op zn kop gegooid ziet worden dat het je wat doet. Ik mag dan gerust huilen en eens stressen vind ik. Geen emoties tonen is ook niet gezond. Ik moet nu vanalles herbekijken qua studie en job. Tuurlijk brengt dat onrust mee, is voor elke persoon toch zo. Ik zie echt niet waarom dat voor mij dan abnormaal moet gevonden worden. Niet iedereen heeft altijd een leven dat van een lijen dakje gaat jammer genoeg. Ik zou ook heel graag hebben dat ik kan zeggen voila, en nu is alles rustig en in orde. Daar moet aan gewerkt worden en als ik eens een tegenslag heb dan post ik dat eens hoe ik me voel ja. Blijkbaar doe ik dat beter niet meer. Moest ik niet meer proberen en er aan werken, dan zouden er beter alarmbelletjes af gaan.

Vaak schrijf ik inderdaad gewoon iets om het eens van me af te schrijven. Ik vind het gewoon niet aangenaam dat ik wel vaak een veroordelende toon voelde. Ik wou niets liever dan iets anders vinden en vond hier nergens steun. En dan kan je zeggen dat het goed bedoeld advies is, toch weet ik zeker dat er wel degelijk andere dingen zijn. Alleen kan je in je eentje en in dit belgen land niet ver komen op dat vlak. Ik wil gewoon op mijn tempo alles doen en ontdekken. Zo ben ik altijd geweest. Ik loop nog liever eens tegen de lamp om het zo te zien. Ik heb altijd mezelf prima weten te redden uit allerlei situaties en geprobeerd en mn grenzen verkend, ik wil ook die grenzen weten. En merk je dat iets niet lukt, dan zoek ik een andere weg. Maar ik wil gewoon heel graag dat mensen me die weg laten gaan. En al vinden jullie dat dan dom of weet ik veel, dat ik toch mijn keuze? Ik ben dan uiteindelijk naar een andere dokter gegaan enzo, omdat dat MIJN keuze is. Ik wil stappen nemen als ik voel dat het daar tijd voor is. Voor mij voelt al die constante raad zoals jullie het noemen eerder als een groot oog die in mn nek staart en me wil pushen. Daar hou ik gewoon echt niet van. Ik hou ook helemaal niet van iets doen omdat een ander het zegt, ik wil iets doen omdat ik zelf het nodig acht. Jullie snappen die visie waarschijnlijk niet of vinden dat koppig maar zo leer je het best bij. ;)

Ik ben blij dat er hier toch nog zijn die me wel zien als iemand die meer is dan het klaag topic. :)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#355 Geplaatst 19 juli 2013 - 11:00

Voila se, mn pillen gaan halen, helemaal zelfstandig en alleen. Kheb zo een doosje er bij genomen met de dagen van de week want ik ken mezelf. Ik en pillen nemen gaat qua planning alleen al wel eens fout! Zo heb ik een beter over zicht. Kmoet ze in de voormiddag nemen bij mn ontbijt. Het is nu wel al bijna 11u maarja, laat ontbijt dan maar.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#356 Geplaatst 19 juli 2013 - 11:16

En ze zijn binnen! Hopelijk zijn jullie bij deze trots op me. :) Al was dat wel een ferme water overload om 4 pillen weg te werken en is mn buik bij deze niet zo heel blijtjes.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#357 Geplaatst 19 juli 2013 - 12:01

om te antwoorden op je vraag, nee ik zit niet gestressed omdat anderen geholpen worden door instanties en ik niet.
Ik word er wel eens pissed off van op de moment zelf dat het gebeurdt en ik vind het niet fair.
Ik heb een nogal sterk ontwikkeld rechtvaardigheidsgevoel en als ik vind dat iets onrechtvaardig is dan maak ik me daar boos om.
Maar dan maak ik me eens kwaad, kom het eens neerpennen en klaar.
Ik zit niet te stressen daarover en ik zit daar geen tranen met tuiten om te huilen of weet ik veel wat en ik krijg daar geen opstoten van.
Je denkt blijkbaar dat iedereen t zelfde reageert dan jou op situaties maar dat is dus niet zo.

Ik schilder je ook niet slecht af.
Integendeel, k zal het nog voor je opnemen als dat nodig is.
Wat ik wel gedaan heb is alles wat jij zelf hebt neergepend hier ivm je stressen en je state of mind op een rijtje zetten.
Waarom heb ik dat gedaan?
Om je ogen eens open te trekken, omdat je doet alsof iedereen je wil zien als een gestressed hysterisch mens maar je herhaalt zelf altijd maar keer op keer hoe gestressed je bent van vanalles en nog wat...alles maar dan ook alles veroorzaakt blijkbaar stress.
Ik probeerde je duidelijk te maken dat dat het beeld is dat je van jezelf schetst, dat je mensen niet kan kwalijk nemen dat ze je de raad geven om eens naar een therapeut te stappen en bepaalde zaken daar onder de loep te nemen en er aan te werken want je schrijft zelf keer op keer op keer hoe gestressed je wordt van alles.
Dat zuigen mensen niet uit hun duim , dat is naar jouw eigen zeggen zo
Als je deze topic volledig leest kan je niet anders dan denken dat jij constant serieus gestressed loopt.
Ik heb al die dingen niet neergepend, jij hebt ze neergepend.
Moet je dan werkelijk op je kop gekakt zijn omdat mensen je aanraden om daar iets aan te doen?
Dat is het punt dat ik wou maken maar dat heb je blijkbaar toch nog niet door, nee, nu schilder ik je zogezegd slecht af...
Ik heb trouwens heel duidelijk gezegd dat je niet alleen stress krijgt blijkbaar van je ex en je vorige woonsituatie maar ook van andere dingen.
Dus waarom je hier nu de vraag stelt "mag ik geen relatie meer hebben die niet meer werkt?"en je blijkbaar insinueert dat je in die relatie had moeten blijven zitten van mij gaat mijn pet te boven en waarom je de woonsituatie aanhaalt ook, k dacht dat ik toch vrij duidelijk was in de stelling dat alles je blijkbaar stress bezorgt...
Ook het gewone dagdagelijkse leven...en dat is toch net het probleem.
Dat schrijf je zelf dat alles je stress bezorgt,alweer, ik zuig dat niet uit mijn duim.
En natuurlijk gaat een ander ook zenuwachtig worden van examens en dergelijke dingen.
Dat is maar normaal.
Maar jij stressed zodanig dat je een opstoot krijgt.
En t zou toch beter zijn voor jou dat je dat stressen onder controle krijgt en je geen opstoten meer krijgt?
Vandaar dat mensen je aanraden om iets te doen aan de stress en om daar mee te leren omgaan.
Maar als gij vindt dat ge het prima doet op dat gebied, mij ook goed hoor.
Ik hang niet met mijne kop over de wc iedere keer...

Ik schrijf inderdaad veel op de klaagtopic, voor mij is dat al meer een babbeltopic eerlijk gezegd, maar ik zit hier niet te stressen hoor, als ik daar iets neerpen dan ben ik er klaar mee...
Ik kan ook wel ne keer in de stress schieten over iets, dat ik me zenuwachtig maak in iets, maar dat is direct over ook, ik zoek gewoon een oplossing voor t geen dat me stressig doet worden en ik pak het probleem aan en dan is t klaar.
Jij stresst naar je eigen zeggen over vanalles en nog wat en je kan blijkbaar niet tot rust komen, er is wel altijd iets dat je doet stressen.
En dat heeft een effect op je gezondheid want je krijgt opstoten.
Lijkt het mij toch verstandig te zijn dat je daar dan ne keer iets aan doet.
Zoals bv je onrealistische angst voor pillen en medicijnen.
Want nu moet je medicijnen nemen en moet je inspuitingen krijgen.
Je visie op die dingen is ondertussen toch nog niet veranderd.
Maar t gaat geen probleem zijn dan nu?
Ge gaat nu dan niet in de stress schieten van t moment dat je iets voelt of ziet dat je anders niet voelt of ziet?
Ik hoop het dat het waar is maar ik betwijfel het ten sterkste afgaande op wat je er zelf al meermaals over hebt neergepend.
Maar hé, nogmaals, ik hang niet met mijne kop over de pot...

En ik zeg niet dat je je plan niet kan trekken in t dagelijks leven, ge weet heus wel hoe je een huishouden moet runnen.
Je moet niet zitten doen alsof ik zeg dat je je plan niet kan trekken in de zin van een huishouden draaiende houden.
Wat ik wel gezegd heb, voor de zoveelste keer, is dat je je stress onder controle zal moeten zien te krijgen want als dat niet lukt ga je met je kop boven de wc blijven hangen en wie gaat er dan brood op de plank brengen misschien en je huur en je gas en elek. en alle andere rekeningen betalen?
De kabouterkes?
Je krijgt hulp nu van je moeder oa maar je moeder heeft ook niet t eeuwig leven en wat ga je dan doen als zij er niet meer is om in noodgevallen je uit de brand te helpen?
Dat bedoel ik.
Het lijkt mij toch wel heel belangrijk te zijn dat je ervoor kan zorgen dat je met vanalle verschillende situaties kan omgaan zonder dat je opstoten er van gaat krijgen.
Zodat je geen hulp nodig hebt van een ander, financieel of gelijk hoe dan ook.
Maar alé, t zal niet waar zijn zeker...
Als je in de huidige situatie je ouders niet had dan zat je daar nu toch schoon in de problemen, of niet misschien?
Dat bedoel ik dan met je plan kunnen trekken.

En als jij het heel normaal vindt dat je maar leeft omdat je wel moet, prima voor mij ook hoor.
Ik vind dat zonde, zonde van een schoon jong leven
Een jonge vrouw die nog een hele toekomst voor haar heeft liggen met vanalle mooie dingen nog in t verschiet, maar hé, ze leeft maar omdat ze wel moet...
Ipv blij en verheugd te zijn over de dingen die nog gaan komen en die toekomst blij tegemoet te treden je erdoor slepen omdat het wel moet
Ja, dat is echt wel normaal...zo moet het zijn jong...dat is de visie op t leven die iedereen zou moeten hebben...
Zonde is het...

Dat jij een veroordelende toon voelt vaak als mensen je proberen advies te geven en je proberen te helpen dat is heel spijtig
Je zou misschien ne keer moeten ondervinden hoe het is om helemaal niemand te hebben en dan zou je het misschien ne keer waarderen dat er mensen zijn die om je geven en die het beste met je voor hebben , dan zou je misschien ne keer ipv alleen maar veroordelen en vooroordelen te zien ne keer blij kunnen zijn dat je er niet alleen voor staat en ne keer blij kunnen zijn met t feit dat anderen bereid zijn om tijd en moeite in jou te steken
Maar je ziet vaak alleen maar veroordelen en vooroordelen...
Spijtig
Spijtig dat je zo veel tijd gaat verspillen met ontelbare keren nog met je kop tegen de muur te lopen terwijl het niet nodig is.
Dat vind ik ontzettend zuur.
Maar dat is jouw keuze hé en dat moet jij maar weten.
Je zou misschien ne keer beter even stilstaan bij wat de mensen gezegd hebben en er ne keer over nadenken, dan zou je euro misschien vallen dat als x aantal mensen t zelfde zien en t zelfde daar op reageren dat die x aantal mensen misschien wel ne keer iets kunnen objectief zien dat jij van jezelf helemaal niet kan zien of niet wil zien.
Je zou misschien ne keer kunnen inzien dan dat er een serieuze grond van waarheid inzit en dat de mensen hun advies je een serieuze stap vooruit kan helpen.
Maar nee, t is allemaal maar gezaag en bestweterij natuurlijk.
Goed dat mensen nu dan weten dat ze geen moeite meer moeten doen in de zin van proberen voorkomen dat je extreem begint te stressen over dingen waardoor je dan een opstoot krijgt.
En goed dat mensen dan weten dat ze er blijkbaar niet moeten mee inzitten dat je je ellendig en miserabel voelt en tranen met tuiten zit te wenen omdat je extreem zit te stressen.
Ik zie dan niet in hoe ze je kunnen steunen?
Hoe kan iemand je nu steunen als ze je recht zien afstevenen op een grote dikke muur en ze weten dat je er met je kop gaat tegenkwakken en je dan gaat komen neerpennen hoe miserabel en ellendig je je wel voelt.
Ik vind het vrij normaal dat men probeert te voorkomen dat je je miserabel en ellendig moet voelen maar in jouw ogen is dat dan maar gepush en een groot oog dat in je nek staart.
Ik snap echt niet wat je dan verwacht van mensen, welke reacties dat je dan verwacht.
Ik heb het je al gevraagd en ik heb geen antwoord gekregen, waarschijnlijk omdat je t zelf ook niet weet, volgens mij gaat niks goed zijn, gelijk wat een mens doet of zegt...
Want als ze weinig gaan zeggen en weinig gaan reageren dan gaan ze er volgens jou waarschijnlijk dan niet om geven.
En als ze wel wat zeggen en wel reageren dan is t ook niet goed, dan zijn t bemoeizuchtige zagen en neuten die blij zijn als het slecht met je gaat.
Wat wil je dan eigenlijk?
Als je nu binnen x aantal dagen komt neerpennen dat je dit of dat gevoelt en volgens jou is t van die medicatie en je zit daar dan enorm over te stressen, hoe moeten mensen dan reageren?
Want ik weet het niet hoor...
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#358 Geplaatst 19 juli 2013 - 13:52

Als ik wat voel van die medicatie bel ik naar mn dokter en ga hier niet zitten schrijven lijkt me... Wat moeten jullie doen aan een bijwerking, niets toch?

Voor de rest heb ik eerlijk gezegd echt geen zin meer in die hele discussie hier over. Ik neem nu medicatie, ik ga naar een specialist en dat telt toch.

Voor de rest, ik ben momenteel niet gestrest, ik heb me deze week ook nog niet opgejaagd of stressig gelopen. Ik voelde enkel angst voor die pillen, iets wat meer mensen hebben. Dat probleem is nu van de baan, ik moet die specifieke pillen niet slikken. Ik ben nu vooral aan het rusten, op mn plooien komen en proberen aansterken want ik heb blijkbaar serieus ondergewicht. Ik weeg momenteel nog maar 53kg en dat is veel te weinig. Dat zijn momenteel mn prioriteiten, dat werk zie ik wel. Ik ga me daar nu niet met bezig gaan houden, ik zit nog effe thuis. Als ik me beter en sterker voel ga ik wel zoeken achter iets anders, zorgen voor morgen zoals ze zeggen. Ik woon hier nu rustig met mn poezen. Slaap hier beter, voel me beter, terug in mn vertrouwde omgeving. Ik krijg nu inderdaad even hulp van mn ma die komt helpen met kuisen omdat ik zo danig flauw loop dat ik misselijk word als ik veel doe. Financieel ga ik niet rap hulp vragen. Hij is nu een maand weg en tot nu heb ik alles prima weten te betalen en rond te komen.

Bewerkt door Eibhlin, 19 juli 2013 - 13:53.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#359 Geplaatst 19 juli 2013 - 15:04

Ik heb niet de energie om nu alles te lezen en uitgebreid te antwoorden...
Als iemand de hele tijd schrijft dat ze enorm in de put zit en zich slecht voelt is het normaal dat mensen willen helpen. Gelukkig maar! Mensen zijn sociale wezens.
Je spreekt jezelf nogal tegen... Soms zeg je dat je in een jaar maar 2 opstoten had, dan weer zijn het er constant. Je maakt de ellendigste dingen in de wereld mee, en dan weer zeg je dat het toch normaal is en iedereen zich zo zou voelen. Je legt de oorzaak van JOUW stress buiten jezelf. Zolang je dat doet ga je niks kunnen veranderen. Je gaat altijd problemen blijven tegenkomen in de wereld, niemand heeft een leven van rozengeur en manenschijn. De manier waarop je zelf omgaat met tegenslag is het enige wat je wel kan beïnvloeden. Ik weet wat van tegenslag en van ziek zijn. En ik leer daarmee omgaan zodat ik toch mijn draai een beetje vind in deze wereld. Alle hulp die ik kan krijgen is me daarbij goed. Pillen zodat ik kan functioneren als een half mens ipv geen mens? Ok, geef maar hier, beter dat dan de rest van mijn leven in bed. Kiné behandelingen, baxters, uitkeringen aanvragen,... Niet om trots op te zijn allemaal, maar wat moet dat moet. Meer mensen hebben het hard, maar door alleen het negatieve in te zien en zo te klagen dat anderen de nood voelen om erop te reageren ga je jezelf niet beter voelen. Denk eerder eens na waarom jij zo sterk reageert op die adviezen, wij zijn niet allemaal irritante mensen die niemand begrijpen... Dan zou ik in het verkeerde beroep gaan zitten binnenkort 8)

Maar ik moet leren om niet meer te reageren, het is alleen jammer om regelmatig te lezen hoe jij de dieperik in gaat en blijft volhouden dat niemand jou kan begrijpen. Da's wat egocentrisch, niemand begrijpt jouw en alle slechte dingen vinden zijn oorzaak in anderen en de wereld. Om het in termen van psychologie te zeggen: uw locus of control ligt buiten jezelf, die moet in jezelf gaan liggen.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#360 Geplaatst 19 juli 2013 - 15:13

Tja sommige mensen willen nu eenmaal niet geholpen worden en in hun eigen visie blijven rond dolen.
Doe zoals je wil eibhlin, wij hebben er geen last van, wouden je alleen helpen.