Spring naar inhoud

- - - - -

PDS - Crohn

• Log in om te reageren
453 reacties op dit onderwerp
Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#391 Geplaatst 23 augustus 2013 - 09:56

Ben al terug flink begonnen met mijn pilletjes en de colofiber :)
En het gaat alweer beter nu :)
En ook geen cola meer gedronken :)

Marlies86
Marlies86
  • 301 berichten
  • 2 katten

#392 Geplaatst 23 augustus 2013 - 19:32

http://www.deredacti...23_leuven_crohn

Nieuw medicijn tegen Crohn

*Loentje
*Loentje
  • 518 berichten
  • 4 katten

#393 Geplaatst 24 augustus 2013 - 23:14

Bekijk berichtMarlies86, op 23 augustus 2013 - 19:32, zei:

http://www.deredacti...23_leuven_crohn

Nieuw medicijn tegen Crohn

Ben blij met deze doorbraak! Nu geraak ik mss eindelijk van die 2maandelijkse Remicade af :)

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#394 Geplaatst 29 augustus 2013 - 18:06

Hier al weer meer nieuws.
Het stoelgangonderzoek was oké, niets gevonden.
Dus nu ga ik volgende week terug een afspraak maken met mijn HA en verder kijken wat/hoe.
Ik denk toch echt sterk aan PDS. Sinds ik dan de medicatie neem is het stukke beter geworden, van enkele keren per dag naar hooguit 1 keer en geen platte stoelgang meer.
Maar nu heb ik 2 dagen achter elkaar rauwe groentjes tussen mijn sandwishes gegeten en had prijs vandaag.
Ook meer stress (terug werken vanaf volgende week) en dan wordt het ook weer erger.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#395 Geplaatst 30 augustus 2013 - 23:57

Ik ben pas verhuisd, dus moet me over laten schrijven van ziekenhuis. Vandaag naar gekeken, maar voor de afdeling interne geneeskunde was geen algemeen nummer, alleen maar nummers van schillende artsen (ik weet toch niet welke ik moet hebben) Dus het infocentrum gebelt, maja die was dus maar tot half 1 open...maandag maar opnieuw proberen en vragen bij wie ik terecht kan.las wel dat er 1 arts echt onderzoek doet naar Crohn, dus daar wil ik het liefste bij terecht natuurlijk. Ben alleen onwijs bang dat ik weer een endoscoptie moet ondergaan, vorige keer alles meegemaakt en daarna onwijze last...wil ik niet nog en keer.
Vandaag had ik trouwens zwarte ontlasting, lijkt me ook niet heel goed. Geen drop gegeten of wijn gedronken...dus even kijken hoe het van het weekend is. Mn medicatie wel weer slecht ingenomen, maar kreeg daar eerder nooit zwarte ontlasting van enkel buikpijn en diarree...dat had ik niet.
Geplaatste afbeelding

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#396 Geplaatst 31 augustus 2013 - 09:36

Minder leuk als je van ziekenhuis moet veranderen en misschien eventueel terug die endoscopie moet laten doen.
Daar ben ik persoonlijk ook best bang van :(
Zwarte ontlasting, das raar. Toch maar goed in het oog houden en terug goed je medicatie innemen.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#397 Geplaatst 31 augustus 2013 - 17:19

zou je niet beter eens bellen naar de dokter en dat vermelden van die zwarte ontlasting?
Zwarte ontlasting wijst toch op oud bloed in je ontlasting?
Als t vers bloed zou zijn van een gesprongen bloedvaatje ofzo zou je rood in je stoelgang zien dacht ik?
Ik wil je niet bezorgd maken, maar met bloed in je ontlasting, vers of oud, ben je toch  best voorzichtig;
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#398 Geplaatst 31 augustus 2013 - 17:46

Klinkt inderdaad niet zo goed als het zwart is.

Mij viel net te binnen dat ik mn pillen ben vergeten nemen. Moest een keer lukken. Valt nog mee 1x vergeten op ondertussen bijna 2 maand. Kwas vanmorge heel erg slecht, ganse tijd diarree, denk iets verkeerd gegeten gisteren. Gelukkig is het ondertussen precies over. Kzal er vanavond maar best een lichte maaltijd van maken.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#399 Geplaatst 31 augustus 2013 - 23:35

Zwarte ontlasting kan ook voort komen van bv ijzer inname.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#400 Geplaatst 31 augustus 2013 - 23:42

Bij mij is dat altijd groen van ijzer als ik dat pas neem. :lachen:

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#401 Geplaatst 01 september 2013 - 19:01

Bekijk berichtcatherine, op 31 augustus 2013 - 23:35, zei:

Zwarte ontlasting kan ook voort komen van bv ijzer inname.

Klopt, kan er van meespreken.

Bekijk berichtchanatas, op 30 augustus 2013 - 23:57, zei:

Ik ben pas verhuisd, dus moet me over laten schrijven van ziekenhuis. Vandaag naar gekeken, maar voor de afdeling interne geneeskunde was geen algemeen nummer, alleen maar nummers van schillende artsen (ik weet toch niet welke ik moet hebben) Dus het infocentrum gebelt, maja die was dus maar tot half 1 open...maandag maar opnieuw proberen en vragen bij wie ik terecht kan.las wel dat er 1 arts echt onderzoek doet naar Crohn, dus daar wil ik het liefste bij terecht natuurlijk. Ben alleen onwijs bang dat ik weer een endoscoptie moet ondergaan, vorige keer alles meegemaakt en daarna onwijze last...wil ik niet nog en keer.
Vandaag had ik trouwens zwarte ontlasting, lijkt me ook niet heel goed. Geen drop gegeten of wijn gedronken...dus even kijken hoe het van het weekend is. Mn medicatie wel weer slecht ingenomen, maar kreeg daar eerder nooit zwarte ontlasting van enkel buikpijn en diarree...dat had ik niet.

Je spreekt hier over wijn, heb je dan soms zwarte ontlasting als je de dag ervoor wijn hebt gedronken?

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#402 Geplaatst 02 september 2013 - 13:15

Van rode wijn kun je zwarte ontlasting krijgen, van alcohol in het algemeen kun je dat krijgen trouwens, doordat het veel ijzer bevat ofzo. Ik heb dat niet altijd hoor...maar soms wel als ik iets teveel alcohol/wijntjes heb gedronken haha! Tis trouwens weer normaal!
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#403 Geplaatst 11 september 2013 - 21:03

Ik heb een afspraak op 4 oktober (dierendag)in het andere ziekenhuis. Had eerst zelf gebelt, maar na 10 minuten in de wacht gehangen te hebben opgehangen. Toen mn moeder gebelt en die heeft toen gebelt...binnen een minuut had ze iemand aan de lijn...irritant dat ik zolang moest wachten. Maja ben benieuwd, mn moeder gaat waarschijnlijk mee... 2 horen meer dan 1, en we willen beide eigenlijk wel een andere medicijn of optie hebben...de medicijnen die ik nu heb zijn gewoon heel duur...dus ben benieuwd.
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#404 Geplaatst 11 september 2013 - 21:12

Bekijk berichtchanatas, op 11 september 2013 - 21:03, zei:

Ik heb een afspraak op 4 oktober (dierendag)in het andere ziekenhuis. Had eerst zelf gebelt, maar na 10 minuten in de wacht gehangen te hebben opgehangen. Toen mn moeder gebelt en die heeft toen gebelt...binnen een minuut had ze iemand aan de lijn...irritant dat ik zolang moest wachten. Maja ben benieuwd, mn moeder gaat waarschijnlijk mee... 2 horen meer dan 1, en we willen beide eigenlijk wel een andere medicijn of optie hebben...de medicijnen die ik nu heb zijn gewoon heel duur...dus ben benieuwd.
Heeft je moeder ook crohn?

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#405 Geplaatst 11 september 2013 - 22:15

Misschien verkeerd verwoord. Ik had gebelt en stond 10 minuten in de wacht, toen was mn beltegoed zowat op, dus mn moeder gebelt of die wilden bellen voor mij...zij kreeg binnen een minuut iemand aan de lijn...ze heeft altijd geluk. Dus nee die heeft geen crohn..mn oudste broer wel. Die heeft geen medicijnen, maar zit aan de remicade (ook een medicijn uiteraard), dat wordt geheel vergoed door ze zorgverzekering. Ik betaal ongeveer 750 euro per jaar, daarvan wordt 450 vergoed...dus 350 moet ik zelf betalen. Krijg dit jaar wel 99 euro vergoed, maar vorig jaar was dat 308 euro...weet niet of dat onder iets anders valt dan de 99 euro, maar denk het niet...dus betaal alsnog 250 euro zelf...terwijl mn broer dus niets betaal. Dus we gaan proberen of ik ook iets van dat krijg...of evt de humira (dat zelf prikken, weet alleen niet of dat vergoed wordt). Sowieso mag ik met deze medicatie niet zwanger worden. Nu heb ik geen vriend op het moment, maar als ik die wel zou hebben zou ik al minstens 6 maanden van te voren moeten stoppen als ik zwanger wil worden. En ja ben wel 26, dus misschien wel verstandig om alvast op iets anders over te stappen.

Mn moeder heeft trouwens wel darmproblemen, maar dan precies het tegenovergestelde...die heeft eerder last van obstipatie, krijgt daar ook zakjes voor enzo wat ze moet innemen.
Geplaatste afbeelding