Spring naar inhoud

- - - - -

PDS - Crohn

• Log in om te reageren
453 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#451 Geplaatst 27 september 2013 - 18:33

Bekijk berichtCarowlina, op 26 september 2013 - 09:32, zei:

Veel beterschap Eibhlin!
Dankje :)

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#452 Geplaatst 07 oktober 2013 - 19:05

Vrijdag kennis gemaakt met mijn nieuwe arts in een nieuw ziekenhuis, hele aardige arts. Ik heb nu sinds ruim 2 weken last van uitslag rond mn mond/kin..het valt op dit moment gelukkig mee, maar daarvoor was het onwijs rood, beetje dik en schilferig...en het jeukde als een malle...vooral sochtends. Vorige week een dure creme gekocht zonder alcohol en dergelijke, want daar reageerd mn huid erg slecht op...en mn huid heel vet gehouden daarnaast met vaseline. Van de zomer had ik ook al uitslag op mn arme en benen, waarschijnlijk door warmte. Verder had ik vroeger al last van roodheid in mn gezicht, alsof het verbrand was..en vaker uitslag gehad. De arts in dit ziekenhuis denkt dat het wel door de medicatie komt...in het vorige ziekenhuis dachten ze van niet. Terwijl dat wel bij de bijwerkingen staat, vooral zonne-allergie (nou heb ik eerder warmte-allergie denk ik). Maar ik mag nu afbouwen met mn medicatie, van 100 mg naar nu 75 (wel lastig de pilletjes door midden snijden) en straks dan hopelijk naar 1 pil weer.
Moest vrijdag meteen bloedprikken en moet ook ontlasting inleveren, maja was net die ochtend al naar de wc geweest....en normaal ga ik 1x per dag, dus dacht dan lever ik het vandaag in...ja hoor vandaag dus nog niet geweest. Dus hopelijk morgen, dan kan ik het inleveren...want het duurt 10 dagen voor de uitslag er is, en volgende week vrijdag(de 18e) moet ik weer naar het ziekenhuis voor de uitslag en om te kijken of mn huiduitslag verminderd is. Nou vind ik dat wel kort om dat op 2 weken te zeggen of dat door de medicatie komt of niet, want het was daarvoor al minder doordat ik andere creme gebruikte.
Maja in de ontlasting kunnen ze dus zien of mijn crohn actief is of niet, ik heb op dit moment geen klachten ervan, maar hij zei dat ondanks dat de crohn alsnog actief kan zijn (wist ik niet), mocht dat zo zijn dan moeten we kijken naar een andere behandeling. En als mn huiduitslag blijft, dan is dat sowieso misschien wel verstandig (mits het daardoor komt).
Maar ik ben wel blij met deze arts, mn vorige arts heb ik 1x gezien in 2 jaar tijd ofzo...verder wel contact gehad met iemand die alles regelde voor hem...maja toch fijn om regelmatig even gewoon langs te gaan en te vertellen hoe het gaat.

En misschien toch wel handig om een keer naar een dermatoloog te gaan, want ik heb tevaak huidproblemen, ik ga dan volgende week vrijdag even met die arts bespreken hoe hij daar over denkt.
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#453 Geplaatst 07 oktober 2013 - 19:07

Mijn uitslag van die medicatie is al veel verbeterd gelukkig. Ik mag mn doosje uit nemen en dan stoppen met die pillen. Dan zal het weer weg gaan, hoeraaaa!

De humira lijkt ook goed aan te slaan. Vandaag weer om 2 inspuitingen moeten gaan. Vanaf nu is het elke 2 weken 1 spuit. Ook al 2 kilotjes bij gekomen, het is toch iets. :)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#454 Geplaatst 22 oktober 2013 - 11:30

Nog 4 dagen en ik ben eindelijk van die stomme pillen af! Hopelijk verdwijnen die stomme bijwerkingen dan ook snel want het is echt enorm irritant.