Spring naar inhoud

- - - - -

PDS - Crohn

• Log in om te reageren
453 reacties op dit onderwerp
Karianne
Karianne
  • 4.655 berichten
  • 2 katten

#61 Geplaatst 16 oktober 2012 - 22:07

ja ik ga eens horen, en langs een andere dokterm want ik krijg nooit niets voorgeschoteld daarvoor en ik verga van de ontzettende buikpijn

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#62 Geplaatst 16 oktober 2012 - 22:13

Mij zeiden ze altijd: "u minder opjagen". Had ik echt zoiets van, moest ik dat kunnen, denk je niet dat ik dat ondertussen al niet gedaan had?!

Karianne
Karianne
  • 4.655 berichten
  • 2 katten

#63 Geplaatst 16 oktober 2012 - 22:20

ja maar da is het bij mij ik ben de rust zelv .. mijn vriend zegt het ook altijd
ik krijg da zo vaak op kalme momenten

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#64 Geplaatst 16 oktober 2012 - 22:22

Karianne zei:

ja maar da is het bij mij ik ben de rust zelv .. mijn vriend zegt het ook altijd
ik krijg da zo vaak op kalme momenten

Misschien een soort van weerslag? Ik weet voorbeeld dat als ik veel doe, me om veel druk maak zoals voorbeeld na een examen periode. Ik ongeveer een weekje later ziek ben. Lijkt alsof je dus extra last krijgt eens je stil valt.

Karianne
Karianne
  • 4.655 berichten
  • 2 katten

#65 Geplaatst 16 oktober 2012 - 22:26

goh ik weet het niet
maar zoals nu heb ik het ook
en is men buik echt steeeeeeeeeeeeeeeeen hard ...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#66 Geplaatst 16 oktober 2012 - 22:31

Warme handdoek op leggen dat ontspant.

Karianne
Karianne
  • 4.655 berichten
  • 2 katten

#67 Geplaatst 16 oktober 2012 - 22:34

i try het ventje naar boven sturen voor men kersenpitje <3

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#68 Geplaatst 16 oktober 2012 - 23:40

Eibhlin zei:

Misschien een soort van weerslag? Ik weet voorbeeld dat als ik veel doe, me om veel druk maak zoals voorbeeld na een examen periode. Ik ongeveer een weekje later ziek ben. Lijkt alsof je dus extra last krijgt eens je stil valt.

Ik kan in het stress situaties hebben, maar ook in rust. Ik weet nog wel toen ik nog niet de diagnose ziekte van crohn had (maar ik wel mijn vermoedens had) Ik in stress situaties bijvoorbeeld bij examens, of presentaties ik echt en enorm veel last had. En later toen ik echt ziek werd had ik er thuis heel veel last van, continu naar de wc..om de 10 minuten..maja ik ging dus in het begin nog wel werken...en op werk had ik gek genoeg veel minder last ervan, moest veel minder naar de wc (kon ook niet echt vaak gaan natuurlijk) en had ook minder buikpijn...maja vanaf het moment dat ik onderweg naar huis ging kreeg ik last.

Maar ik moet zeggen dat ik sinds ik medicijnen heb weinig last heb, toevallig de afgelopen dagen een beetje...maja was ook een beetje ziekig, dus heeft denk daar mee te maken.
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#69 Geplaatst 17 oktober 2012 - 07:42

Hier is dat dus ook zo bizar soms. Ik kan ergens zijn, geen last, stap in de auto richting huis, halfweg of nog 5 minuten van mn deur af en daar is het! :evil: Moet ik vragen aan mn vriend gewoon voor de deur te stoppen zodat ik er uit spurten.

Ik heb nu al een tijdje toch iets meer last dan anders maar kvoel me ook al enkele maanden enorm gejaagd en zal daar wel met te maken hebben. Eerst die herexamens, tegelijk die kleintjes opvoeden, was best stressvol. Dan gedoe met school en nu zit ik me alweer veel te vaak op te jagen in enkele vakken die ik moet hernemen maar absoluut niet zie zitten. :(

Lise
Lise
  • 167 berichten
  • 2 katten

#70 Geplaatst 17 oktober 2012 - 12:38

En helpt Buscopan niet tegen de krampen?
Van mij ook maar nu en dan..
Sedert ik calciumtabletten neem is de diaree toch wat minder, ze zeggen toch dat dit stopachtig is hé!!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#71 Geplaatst 17 oktober 2012 - 23:18

De vroegere buscopan de dikke die hielpen wel maar die zijn uit de handel genomen net zoals vysceralgin dat was een heel goede siroop tegen krampen. Al wat goed is nemen ze weg.
Van die calciumtabletten wist ik nog niet.
Ik neem nu van A vogel plantaardige tabletjes om de stoelgang vaster te maken en dat helpt momenteel ook.
Maar ben een zenuwpees en dat slaat altijd op mijn darmen.

Lise
Lise
  • 167 berichten
  • 2 katten

#72 Geplaatst 18 oktober 2012 - 10:11

Karianne kun je niet eens naar een andere dokter gaan? Ik zie dat je van het Antwerpse bent, sedert ik naar Dr. Terriere van het Middelheim ga ben ik veel beter. Ik heb andere medicamenten(inspuitingen) en de opstoten zijn toch veel verminderd. Vroeger ging ik naar Bonheiden en ik moest altijd meedoen aan proefmedicamenten, maar ik werd zieker en zieker..

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#73 Geplaatst 20 oktober 2012 - 11:12

Ik maak echt elke dag de zelfde fout en toch blijf ik het doen. :wall: Ik eet zooooo graag snoepjes en zoetigheden en toch weet ik dat ik er de ochtend nadien last ga van hebben.

Lise
Lise
  • 167 berichten
  • 2 katten

#74 Geplaatst 20 oktober 2012 - 11:23

Ik heb eigenlijk meer last van tomaten, zowel koude als warme en ik kan het ook niet laten van ze te eten...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#75 Geplaatst 20 oktober 2012 - 11:29

Lise zei:

Ik heb eigenlijk meer last van tomaten, zowel koude als warme en ik kan het ook niet laten van ze te eten...

Pitjes uit de tomaten halen en alleen vlees opeten je gaat zien dat je dan minder last hebt. Het zijn de pitten die boosdoener zijn.