Spring naar inhoud

- - - - -

royal canin uit de dierenwinkel of van bij de dierenarts

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp
Guest_scalea_*
Guest_scalea_*

#1 Geplaatst 01 augustus 2009 - 13:02

Ik vraag mij af of er een verschil is tussen de royal canin die je in de dierenwinkel kan kopen en deze van bij de dierenarts. En ik bedoel dan de gewone voeding (niet de voeding voor bijvoorbeeld katten met diabetes of nierproblemen).
Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen "young female" van de dierenarts en voeding van in de dierenwinkel zoals "indoor 27" of "exigent 35/30", "sensible 33", "fit 32". Dan hebben ze ook nog een reeks "care nutrition". Helpen deze echt?

Weet er iemand of je "young female" van bij de dierenarts mag geven aan een kat die niet gesteriliseerd is?

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 01 augustus 2009 - 13:04

Waarom zou je young female geven? Uiteindelijk zijn dat allemaal dieetvoeders.
Ik zou haar gewoon RC indoor geven dan. Zolang er geen reden is om zo'n voeding te geven, zou ik het niet doen.
Het is waarschijnlijk ook duurder.
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#3 Geplaatst 01 augustus 2009 - 13:18

Toen ik nog brokken gaf, gaf ik de RC lijn van de Da. Ik vind die zelf veel beter als de gewone die je in de winkel kan vinden. De vachtjes glanzen prachtig, geen haarballen. Dacht toen voor het gemak eens zo'n zak indoor te halen bij de dierenwinkel, maar die aten ze hier met lange tanden en hun conditie ging in mijn ogen echt achteruit.
Dus toch maar weer de Da-brokken (in ons geval was dat de variant voor gesteriliseerde poezen) gegeven en we waren weer tevreden. We kochten altijd de grote zakken (10 kilo?)

Inmiddels geef ik grotendeels vers en bijna geen brokken meer, dus nu wissel ik af tussen verschillende merken in kleinere zakjes (orijen, arden grange, rc van de da)