Spring naar inhoud

- - - - -

problemen met cattery desperado uit Veerle-Laakdal

• Log in om te reageren
81 reacties op dit onderwerp
Guest_stientje46_*
Guest_stientje46_*

#1 Geplaatst 01 augustus 2009 - 17:34

Is er iemand die al problemen heeft gehad met cattery desperado? wij hebben namelijk half mei een poesje gekocht en ze beloofden na 10 dagen nog eens een fotootje door te sturen, dit hebben ze niet gedaan. Als wij via mail hierom vroegen, werd er niet meer gereageerd. Ook als wij telefoneerden, scheepten ze ons altijd af. Wij zouden graag nog eens gaan kijken maar nu nemen ze zelfs hun telefoon niet meer op.
Heeft er nog iemand bij deze cattery een poesje gekocht en dezelfde problemen ondervonden. Wij hebben een voorschot betaald van 50 euro en wij zien dit waarschijnlijk niet meer terug.

Is er iemand die weet wat ik nu in deze situatie moet doen, is er een mogelijkheid om via gerechtelijke weg mijn voorschot terug te krijgen of wat moet je doen in zo'n geval?

Bewerkt door stientje46, 01 augustus 2009 - 17:38.

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 01 augustus 2009 - 17:40

Nee, ken ik niet. Misschien iemand anders van het forum wel?

Vertel eens wat meer over de kittens, over de situatie? Wanneer zijn ze geboren? Wanneer mochten ze het nestje verlaten? Gaat het over kittens met stamboom? Hoeveel keer hebben jullie de kitten al bezocht?

Hoe scheepten ze je dan af aan de telefoon? De ene fokker stuurt natuurlijk al meer foto's door dan de andere..

Geplaatste afbeelding

Guest_stientje46_*
Guest_stientje46_*

#3 Geplaatst 01 augustus 2009 - 17:46

Kittens zijn geboren op 11/5, en mochten het nest verlaten rond 22/8. Heb 2 x gebeld om te vragen om nog eens te mogen komen kijken en ze zeiden dat ze geen zicht hadden op hun agenda en dat ze terug zouden bellen de volgende dag, de volgende dag geen telefoon en als je nu zelf terugbelt, krijg je geen antwoord meer. Ze zijn precies van de aardbol verdwenen. En inderdaad, de ene fokker zal meer foto's doorsturen als een andere maar als ze beloven een foto door te sturen en ze doen het niet, zelfs niet als je er nog eens naar vraagt, dan heb ik hier mijn bedenkingen bij.  Het zijn britse korthaar kittens met stamboom .

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 01 augustus 2009 - 17:57

Als ik eens googel, merk ik dat ze nog steeds 2 kittens beschikbaar hebben. Kan je niet eens aan iemand anders vragen om te bellen (met een andere telefoon, dan weten ze niet dat jij het bent?).
Of anders eens contact opnemen met de da die op hun website staat? Misschien dat hij meer weet?
http://www.everyoneweb.be/desperado/

Bewerkt door Joloka, 01 augustus 2009 - 18:09.

Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#5 Geplaatst 01 augustus 2009 - 18:04

Nog nooit van de cattery gehoord.

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#6 Geplaatst 02 augustus 2009 - 01:16

hebben jullie die 50€ cash betaald of met overschrijving?
Als mensen bij mij een voorschot betalen cash krijgen ze hier een bevestiging op papier van mee en ik hou er ook 1.
Indien je dit niet hebt heb je natuurlijk geen enkel bewijs .
Ben niet bekend bij cattery's van britjes en kan je hiermee niet helpen.
Geplaatste afbeelding

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#7 Geplaatst 02 augustus 2009 - 01:18

even op site gaan kijken , er zijn nog 2 poesjes beschikbaar maar deze hebben wel een andere geboortedatum: 17/5
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#8 Geplaatst 02 augustus 2009 - 08:52

Ze zijn toevallig niet op vakantie?

Moesten ze je echt aan het negeren zijn, wees dan blij dat dit kitten niet door gaat. Als het nu (vooraleer het kitten verhuist is) al zo stroef loopt tussen kittenkoper en fokker, wat dan als er later een probleem is met het kitten? Je moet toch als kittenkoper het gevoel hebben dat de fokker er dan is om advies te geven en steun te bieden.

Anderzijds kan het dus best zijn dat ze op vakantie zijn (hoewel ik met kittens in huis het huis niet uit ga :LOL: Gisteren voor de eerste keer een avondje weg en ik miste ze al :oops: ) of dat ze het door persoonlijke problemen uitzonderlijk druk hebben enz.

Hoe lang probeer je hen ondertussen al te bereiken?

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 02 augustus 2009 - 08:56

Eerlijk gezegd is dat geen goed teken. Beter 50 euro kwijt dan het volldige bedrag betalen en dan misschien met een kitten zitten die niet volledig gezond is en waar je zeker niet op de fokker zal kunnen rekenen. Moest ik van jou zijn zou ik nog eens proberen te bellen en vragen waarom ze zich niet aan haar woord houdt? Dat dit geen goede indruk nalaat bij jou en dat je nu ook wel twijfelt of het wel verstandig is om daar een kitten te kopen. Vraag of je het voorschot terug kan krijgen. Je kan maar vragen. Is het neen? Kan je er volgens mij weinig aan doen. Heb je een bewijs van betaling gekregen? Ergens iets op papier staan?

Ik zou wel eerst naar de reden vragen waarom ze jou niet terugbelt? Wie weet kan ze zich toch verklaren.
Ik had dit ook gehad met één van mijn fokkers. Ze had ook beloofd om een foto te sturen na ons bezoek en een goei week of twee weken later had ik nog steeds niets ontvangen. Ik heb toen een mail gestuurd en ook eerst geen reactie en dan heb ik nog eens een mail gestuurd met de melding dat ik dit niet zo fijn vond en of er een reden was...
Toen kreeg ik plots een mail met de melding dat ze computerproblemen had en al een paar foto's had proberen te trekken, maar niet echt geslaagd waren. Ik kon dat wel geloven, want een wit kitten mooi op foto trekken is niet altijd gemakkelijk. Zeker niet met zo'n vuile eter als onze Sillas :)
Sindsdien liep het contact wel goed en nu nog steeds!

Bewerkt door Mieke'tje, 02 augustus 2009 - 12:23.

Geplaatste afbeelding

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#10 Geplaatst 02 augustus 2009 - 12:00

Zeker en vast nog is proberen te bellen maar zorg dan wel dat je met een andere telefoon belt, zodat het nummer voor hen onbekend is. Hopelijk heb je ook schriftelijk bewijs van de 50 euro voorschot dat je betaald hebt. Als ik zoiets bij een fokker meemaak annuleer ik het kitten. Ik zou absoluut geen goed gevoel meer kunnen hebben bij die mensen. Maar ik zou hen natuurlijk ook eerst wel de kans geven om hen te laten uitleggen waarom het zo stroef verloopt.
Ik heb zoiets soortgelijks ook al is meegemaakt en heb toen het kitten geannulleerd omdat ik totaal geen goed gevoel meer had bij die mensen.
Veel succes nog hè en ik hoop echt dat je een reden krijgt waarom ze jullie negeren. ;)

Guest_raggedy cats_*
Guest_raggedy cats_*

#11 Geplaatst 02 augustus 2009 - 13:57

hm persoonlijk vind ik het een vreemde situatie en een vreemde cattery... Normaal zouden ze; als ze op reis waren, dat toch op voohand zeggen? En als ze pc-prblemen hadden zouden ze een smsje sturen, juist? Als je een kitten gekcoth hebt zou je dar toch op zijn minst elke week eens moeten kunnen komen naar kijken als je wil? Het is ten slotte al een beetje jouw schatje.

Ze hebben zo te zien ook 9 katten én nog een paar paarden ook :trance:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 03 augustus 2009 - 13:49

Als je geen bewijsje hebt van het voorschot dat je betaalde vrees ik dat het moeilijk zal zijn om je geld terug te krijgen. Kan je er niet nog eens naartoe rijden als ze toch de telefoon niet opnemen ? Als ze thuis zijn kan je meteen eenduidelijke uitleg vragen. :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#13 Geplaatst 03 augustus 2009 - 14:40

Ik zou er ook eens naartoe rijden.
Veel succes!!

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 03 augustus 2009 - 14:44

Weet je hen niet wonen trouwens? Hoeveel keer zijn jullie langsgeweest?

Ik zou het voorschot laten voor wat het is en het kitten daar annuleren. Dat voorschot zie je waarschijnlijk toch nooit terug en persoonlijk vind ik het wel een laag bedrag voor een voorschot te zijn. Hier mogen ze zelf kiezen of ze al dan niet een voorschot betalen, maar ik zorg ook wel voor een bewijs, zowel voor mij als voor de koper. Als ze dan zelf een voorschot willen geven, zeg ik er gewoon bij van "ok geen probleem, maar dan wel zo geen belachelijk laag bedrag", want wat is dan eigenlijk nog het nut van een voorschot. Je hebt een heel goeie keuze gemaakt door je aan te melden op dit forum en navraag te doen over deze cattery.
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 03 augustus 2009 - 22:54

Ik zou ook eens bellen met een andere nummer of gewoon aan de deur gaan staan. Je bent er toch al eens geweest neem ik aan?