Spring naar inhoud

- - - - -

problemen met cattery desperado uit Veerle-Laakdal

• Log in om te reageren
81 reacties op dit onderwerp
Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#31 Geplaatst 16 augustus 2009 - 22:16

desorayo zei:

het topic starter is niet meer online gekomen zo te zien.komen ze ff een cattery zwartmaken.en dan hoord ge der niks meer van :louche: :s

Dat was ik nu ook wel een beetje aan het denken. Voor hetzelfde geld beruste alles op een misverstand en is het meteen weer goed gekomen en krijgt de cattery hier voor niks een slechte naam.

Guest_stientje46_*
Guest_stientje46_*

#32 Geplaatst 22 augustus 2009 - 17:17

ben wel op vakantie geweest, dus die flauwe reacties mag je ook wel achterwege laten, heb van cattery gehoord dat ik poesje mag afhalen, dus kan ik een poes gaan halen die ik slechts 1 x gezien heb bij de geboorte.  Nu had ze wel een foto doorgestuurd en dit na 3 maanden erom te moeten bedelen. Toch ongelooflijk he.

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#33 Geplaatst 22 augustus 2009 - 17:24

stientje46 zei:

ben wel op vakantie geweest, dus die flauwe reacties mag je ook wel achterwege laten, heb van cattery gehoord dat ik poesje mag afhalen, dus kan ik een poes gaan halen die ik slechts 1 x gezien heb bij de geboorte. Nu had ze wel een foto doorgestuurd en dit na 3 maanden erom te moeten bedelen. Toch ongelooflijk he.

Als je niet tevreden bent over de cattery kan je dan niet beter het kitten annuleren? Het is namelijk wel de bedoeling dat je ook na de aankoop nog bij de cattery terecht kan, zeker als er iets mis zou gaan qua gezondheid.

Guest_stientje46_*
Guest_stientje46_*

#34 Geplaatst 22 augustus 2009 - 22:47

dat waren we van plan want het vertrouwen is volledig zoek, maar wij krijgen ons 50 euro voorschot niet terug dus...

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#35 Geplaatst 22 augustus 2009 - 23:00

stientje46 zei:

dat waren we van plan want het vertrouwen is volledig zoek, maar wij krijgen ons 50 euro voorschot niet terug dus...

50 euro valt toch nog mee? Ik ben op die manier eens een voorschot van 300 euro kwijtgeraakt :) Liever 50 euro kwijt en dan een kitten van een cattery waar je wel een goede vertrouwensband mee hebt, nee? Je moet het zelf weten natuurlijk :)

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#36 Geplaatst 22 augustus 2009 - 23:08

Het is wel triest,zo weinig info en foto's krijgen van een gereserveerde poes.Persoonlijk vind ik dit niet kunnen als zijnde cattery.Je wil bij reservatie graag weten hoe uw kitten het stelt,hoe het opgroeid,of alles goed gaat.Het gevoel dat je er hele tijd achter moet lopen maakt de kittenkopers ook onzeker.Ok,dat je geen 10x langsgaat om het kitten te bekijken,maar geregeld mailen vind ik wel een must.En als je het druk heb, dan vermeld je dit zodat de mensen van iets weten. Ik had ook gewoon direct naar daar gegaan, en gevraagd waarom een reactie zo lang uitbleef.Van een voorschot moet je ALTIJD een bewijs hebben,anders kunnen ze zeggen wat ze willen.

Gelukkig is het poesje nog voor jou voorbehouden,het had ook anders kunnen zijn.Ik zou zeker wel eens bespreken hoe het komt dat de correspondentie zo slecht verliep...en misschien beruste het allemaal op een misverstand, en is de band met de cattery alsnog hersteld wat alleen maar tengoede komt moesten er later nog vragen zijn ivm het kitten ofzo.Veel succes met het poesje !

Bewerkt door Serenity, 22 augustus 2009 - 23:10.

Geplaatste afbeelding

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#37 Geplaatst 22 augustus 2009 - 23:57

Ik heb ook al voorgehad dat ik maar 1 foto heb gekregen van het kitten.
uiteindelijk is het deels mijn schuld, ik had er om meer moeten vragen.
Ik zelf stuur zoveel mogelijk fotootjes door en daar hoeft de koper niet om te vragen, maar ik mag niet interpreteren dat andere cattery's zo ook werken.
Wat je ook beslist is jou eigen beslissing en ik kan je daar goed in begrijpen.
Misschien eens vragen of ze meer fotootjes en om ze alsnog op te sturen zodat je toch nog ook iets van de kittentijd hebt.
Veel succes met je beslissing.

Bewerkt door amazingdolls, 22 augustus 2009 - 23:58.

Geplaatste afbeelding

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#38 Geplaatst 23 augustus 2009 - 21:35

Langs de andere kant nieuwe eigenaren hoeven ook geen contact meer te hebben met de cattery... Natuurlijk wel vervelend met garantie enzo.
Maar ik heb ook geen contact met de fokker, vorige eigenaars, ... van mijn katten en ze zijn daarom niet minder graag gezien. Of kan je HTK's is zo'n situatie niet vergelijken?

Het belangrijkste is dat het kitten een gelukkige start kan maken bij zijn nieuw personeel!

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#39 Geplaatst 24 augustus 2009 - 02:08

dorien_951 zei:

Langs de andere kant nieuwe eigenaren hoeven ook geen contact meer te hebben met de cattery... Natuurlijk wel vervelend met garantie enzo.
Maar ik heb ook geen contact met de fokker, vorige eigenaars, ... van mijn katten en ze zijn daarom niet minder graag gezien. Of kan je HTK's is zo'n situatie niet vergelijken?

Het belangrijkste is dat het kitten een gelukkige start kan maken bij zijn nieuw personeel!

Ik vind dat nu net een groot voordeel bij het aankopen van een (dure) raskat, dat je dan garantie hebt en bij iemand met al je vragen terecht kan. Dat zou ik er dus toch graag bijhebben.

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#40 Geplaatst 24 augustus 2009 - 13:41

Ik doe er alles aan om contact te houden met de kittens die hier verhuizen, sommige verrassen me met foto's en filmpjes, sommige zijn minder geneigd om contact te hebben, toch stuur ik af en toe een mailtje om te vragen hoe het met hun lieverd gaat.
Ik stuur ook regelmatig een mailtje door de cattery's waar ik mijn schatten heb gekocht.
Ik vind dit wel belangrijk!
Maar wil niet zeggen dat de mensen die geen contact meer met me hebben, minder goed voor hun lieverd zorgen.
Het is een persoonlijke keuze.

Bewerkt door amazingdolls, 24 augustus 2009 - 13:44.

Geplaatste afbeelding

Guest_Suus_*
Guest_Suus_*

#41 Geplaatst 24 augustus 2009 - 13:52

Ik ken een verhaal van Nederlanders die 500 euro hadden aanbetaald bij een cattery in Duitsland

Eerst foto's, en na de aanbetaling ineens niks meer, konden ook maar geen datum afspreken enz enz Uiteindelijk zijn die mensen erheen gereden, mochten niet binnen. Bij dreiging dat de politie gebeld ging worden werd er 500 euro om de hoek gesmeten en klaar was het.

Waar je echt goed mee op moet letten is: er zijn in oa Duitsland catteries die 500 euro aanvragen. Maar (en nu komt ie) zij bepalen of er een kitten geschikt is voor de fok of niet. En dan zeggen ze keer op keer: nee in dit nest zit niks (terwijl je dat wel kittens uit dat nest naar andere catteries ziet gaan!) en op de lange duur ben je je geld kwijt

Ik heb dat in Oostenrijk gehad maar gelukkig geweigerd aan te betalen tot ik zeker wist of het kitten wat ik wilde ook daadwerkelijk voor mij zou zijn. En inees stond er o pde site dat  het kitten naar een ander zou gaan. En in 11 weken tijd niet 1 keer een foto gehad. Enkel de wekelijkse update foto op de site

enza
enza
  • 158 berichten
  • 1 katten

#42 Geplaatst 25 augustus 2009 - 13:55

jammer dat het zo allemaal is moeten lopen. ik zeg het nogmaals mijn kitten komt vandaar en ben er heel content mee.

groetjes

Guest_kim p_*
Guest_kim p_*

#43 Geplaatst 25 augustus 2009 - 15:08

zoals al eerder vermeld heb ik mijn kater gaan halen 10 juli een silver tabby
ik ben er heel blij mee ik heb er nu 4 britten rondlopen
s,avonds komt hij mee op zetel spinnen hij is perfect in orde, bij vragen kan ik haar altijd raadplegen en zelf heeft ze van de week nog gebeld om te vragen of hij zich goed had aangepast dit was trouwens al de 2 de keer
spijtig dat dit zo gelopen is voor u maar ik ben heel gelukkig met mijn casper en blij dat ik op erika kan rekenenen

enza
enza
  • 158 berichten
  • 1 katten

#44 Geplaatst 25 augustus 2009 - 17:21

@ kim p

komen al je britjes vandaar? ik ben ook aan het denken er mss nog eentje bij te halen maar ik heb schrik dat mijn katerke dan van karakter zou veranderen. hij is nu de enige kat in huis en is heel aanhankelijk en speels met mij. zou dat zo blijven of gaat gij dan meer met die andere kat optrekken? hij is nu 7 maanden oud?

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#45 Geplaatst 25 augustus 2009 - 17:48

enza zei:

@ kim p

komen al je britjes vandaar? ik ben ook aan het denken er mss nog eentje bij te halen maar ik heb schrik dat mijn katerke dan van karakter zou veranderen. hij is nu de enige kat in huis en is heel aanhankelijk en speels met mij. zou dat zo blijven of gaat gij dan meer met die andere kat optrekken? hij is nu 7 maanden oud?

In het begin (na het geblaas) zullen ze iets meer met elkaar optrekken. Maar ze kunnen zo genieten van de knuffels van ons. :hug:

Geplaatste afbeelding