Spring naar inhoud

- - - - -

problemen met cattery desperado uit Veerle-Laakdal

• Log in om te reageren
81 reacties op dit onderwerp
Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#46 Geplaatst 25 augustus 2009 - 18:19

@ enza : Nee hoor,mijn katten zijn totaal niet minder aanhankelijk...het belangrijkste is dat je hem die basis geeft,en dan blijven ze zo aanhankelijk.Hier spelen ze met elkaar enz, maar ik word overladen met knuffels, word overal achtervolgd;-) Ik zou zeker een vriendje bijnemen :d

Bewerkt door Serenity, 25 augustus 2009 - 18:20.

Geplaatste afbeelding

Guest_kim p_*
Guest_kim p_*

#47 Geplaatst 05 september 2009 - 11:24

dat duurt ongeveer een weekje normaal en dan wint het zachte karakter en speelse ikzelf heb er 1 van 10 jaar 2 jaar en 2 van 5 maand
even geduld en nu hangen ze hard aan elkaar
elke kat is anders maar zo jong mag dat geen problemen geven

Guest_kim p_*
Guest_kim p_*

#48 Geplaatst 14 september 2009 - 19:43

Naar aanleiding van een gerechtelijk onderzoek werd de inhoud van dit bericht verwijderd.

Bewerkt door akke, 11 oktober 2010 - 11:05.

Guest_Gliss_*
Guest_Gliss_*

#49 Geplaatst 27 september 2009 - 00:02

Jammer dat ik de negatieve berichten over Cattery Desperado moet lezen... Begin mei heb ik er mijn eerste Britse korthaar 'Boo' gekocht, een silver tabby. Een gezonde speelse poes, die van het goeie leven geniet. De indruk die ik van de cattery nog steeds heb, is dat ze hun Britten met liefde behandelen. Ik vind het geschetste probleem van stientje46 eerder een blijk van ongeduld en vind het jammer dat hierdoor de cattery een slechte naam krijgt. Ik hoop dat dit hen niet te veel schaadt en dat ze zeker nog doorgaan!

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#50 Geplaatst 27 september 2009 - 10:51

Een cattery via forums afkraken vind ik gevaarlijk. Als er iets fout liep en de cattery kan niet via de rechtbank aangepakt worden, is het ook gevaarlijk om hen te pakken via forums. Dit kan wel als broodroof beschouwd worden ! Ik denk ook niet dat forums bedoelt zijn voor zo'n dingen, maar om iets bij te leren. Die cattery kan haar ook niet verdedigen hé op zo'n manier...
Als je een kitten koopt/verkoopt doe je dat in vertrouwen. Als dat vertrouwen beschaamd is, dan los je dat toch onderling op. En niet via deze weg. En een kitten kopen houdt altijd een risico in, het blijft een levend dier. Een cattery kan nog zoveel testen doen, er is altijd een risico. Als het kitten verhuisd kan het onder stress komen te staan, andere katten zijn soms aanwezig,...Of mensen kopen in korte tijd soms uit verschillende catteryen katten aan en krijgen dan plots met fip te maken. De cattery kan dan niet altijd als de schuldige aangeduidt worden.

Een goed garantiebewijs en goed vertrouwen is altijd belangerijk.

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#51 Geplaatst 27 september 2009 - 13:09

Als het waar is wat Stientje hier vertelt kan er toch geen sprake zijn van broodroof..

Na EDIT: Had de post over die andere cattery nog niet gelezen.

Bewerkt door MissKitty, 30 september 2009 - 17:59.

Guest_kim p_*
Guest_kim p_*

#52 Geplaatst 30 september 2009 - 15:00

Naar aanleiding van een gerechtelijk onderzoek werd de inhoud van dit bericht verwijderd.

Bewerkt door akke, 11 oktober 2010 - 11:05.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#53 Geplaatst 30 september 2009 - 15:49

Op fip kan je gewoon niet echt testen, dat is het probleem. Je kan als cattery felv, fiv, pkd en hcm testen, geheel perfect en dan een kitten met fip krijgen.
Fiptitertesten is helaas niet betrouwbaar, een kat kan vaak vals hoog testen omwille van stress of een kwaaltje. Een kat met zeer hoge titer kan levenslang gezond blijven en een kat met negatieve titer kan fip ontwikkelen.
Je kan ook nooit aantonen dat de cattery de schuldige is. Het kitten kan net zo goed besmet zijn geweest van één van jouw katten, met een  hoge fiptiter, die toch gewoon levenslang gezond zal blijven. Het is niet omdat jouw katten negatief zijn dat ze toen het kitten besmet werd niet positief waren. Een kat kan de ene maand hoge titers hebben, de andere maand zeer lage of negatief zijn. Zonder dat die ooit fip ontwikkeld. Het zijn immers meestal net de negatieve katten die als ze in aanraking komen met het virus en stress, fip ontwikkelen. Een nieuw kitten brengt immers stress met zich mee, voor het kitten en ook voor de aanwezige katten, waardoor ze tijdelijk verhoogde titers kunnen hebben.
Fip is ook niet besmettelijk. Het virus blijft vaak wel rondcirkelen in de kattenbakken, maar niet alle katten zullen sterven daardoor.

Het is dus zeer moeilijk als cattery om in te schatten waar het probleem zit. Ze kunnen wel testen en de hoge titers scheiden van de lage en de katten rust bieden. Maar als het probleem zich bij één van u katten heeft voorgedaan, is dat alles gewoon voor niets. Tot op heden is nog steeds niet veel bekend over dit virus. De ene kat krijgt het, de andere niet.
Catteryen worden vaak als schuldige aangewezen, niet altijd terecht.
(al geven wij wel het eerste jaar garantie op fip)
Veel kittenbaasjes met een kitten van die cattery zullen wel gelukkig zijn en deze zullen ook nooit ziek worden...
Het blijft een levend dier en soms heb je , hoe erg ook, af en toe pech.
Als een kat kanker ontwikkeld kan je toch ook de cattery niet de schuld geven ?

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#54 Geplaatst 30 september 2009 - 16:03

Maar inderdaad de manier waarop ze er mee omgaan is wat anders...
Maar daarvoor moet je in zoiest beide partijen horen...

Ik blijf vinden dat forums niet de geschikte plaatsen zijn om cattery's af te kraken. Deze kunnen zich immers niet verdedigen als ze er geen weet van hebben...Dat vind ik dan niet echt eerlijk...

Je kan het probleem wel aankaarten, maar dan zou ik er persoonlijk geen naam bij vermelden.

Bewerkt door feroesti, 30 september 2009 - 16:12.

Guest_kim p_*
Guest_kim p_*

#55 Geplaatst 30 september 2009 - 20:51

dat begrijp ik allemaal en van mij mogen ze dit gerust lezen
pech kan je altijd hebben
maar heb ondertussen terug 2 kittens van nu bijna 6 maand en  de oudere katten zijn  nog gezond
dit hoofdstuk is voor mij al even afgesloten maar ik zal wel men mening uiten
ook scheer ik niet alle mensen en cattery,s over dezelfde kam
maar zoals met alles en iedereen zijn er uitzonderingen

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#56 Geplaatst 30 september 2009 - 21:57

Kim het is heel vervelend wat er gebeurt is.
Maar FIP is niet besmettelijk.
Het coronavirus, dat is besmettelijk. Echter het coronavirus is geheel onschuldig.
Hier over kan en mag je een cattery niet de schuld geven.
Zoals Feroesti ook al zegt, het ontstaan van FIP is teveel onbekend.
Stress kan een medeoorzaak zijn.
Echter tussen het ontstaan van FIP, dus het muteren van het corona virus en de dood, daar zit zeker geen 5 maanden tussen. Je schreef eerder dat je het diertje 8 mnd had. Sorry maar FIP is bij jou ontstaan. Daar kan je geen cattery de schuld van geven.
En ja de reactie van de cattery, ik kan daar niet over oordelen. De Cattery zelf kan zich ook niet verdedigen hier. Ik ga daar dus ook geen oordeel over vellen.

Helaas heb je zoals ze dat noemen pech gehad.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#57 Geplaatst 01 oktober 2009 - 09:06

Ik wil hier dan ook de raad geven om niet teveel kittens/katten uit verschillende catteryen op korte tijd aan te kopen. Veel mensen maken die fout en krijgen dan plots met fip te maken.
Ten eerste brengt telkens een nieuwkomer stress met zich mee (ookal merk je er zelf niets van) , ten tweede als die het coronavirus hebben blijft het rondcirkelen en is het wachten tot er eentje door de stress muteerd. Je hebt zoiest als "brittenverslaving" en dan kopen mensen in korte tijd enkel katten aan. Met alle mogelijke risico's op niesziekte en ook fip.

Zo hebben wij destijds een kitten verkocht aan een hele lieve mevrouw. Alleen had die hele lieve mevrouw ons niet verteld dat ze op datzelfde ogenblik ook een kitten in een andere cattery had gekocht. Het lijkt leuk om twee verschillende kittens samen te laten opgroeien...
Maar het is zeer gevaarlijk !! We kregen dan ook een paar maand later de melding dat het andere kitten gestorven was aan fip.We vielen totaal uit de lucht, want we wisten toen niets af van een tweede poesje. Gelukkig is ons meisje er niet ziek van geworden. Maar dat had wel gekund !! Dan zou ik daar toch serieus wakker van gelegen hebben ! En wie treft dan schuld, ik zou het niet weten ?

Nu is er terug hier een kitten gereserveerd en ook die mensen hebben een ander kitten , blauwe rus, tegelijk gereserveerd in een andere cattery. Ik ben wel bang dat zoiets opnieuw kan gebeuren. Het is een risico.
Het kitten zal pas vertrekken als het een mooi gewicht heeft, gevaccineerd is tegen niesziekte en dan nog houdt ik m'n hart vast...
We mogen nu ook niet paranoia gaan worden, vaak loopt het wel goed. Maar het is wel een groot risico. Twee kittens uit dezelfde cattery is veel minder stress en een veel kleiner risico vind ik dan...
Die mensen zijn wel eerlijk en hebben alles heel eerlijk verteld. Maar op fip kan ik ze geen garantie geven...

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#58 Geplaatst 01 oktober 2009 - 10:53

ik zou hier ook geen cattery's zwart gaan maken niet openbaar... wat de ervaring van 1 iemand is wil niet zeggen dat, dat ook de ervaring is van iemand anders....

ik had trouwens bij deze cattery wel mijn kitten afgezegt ondanks dat ik mijn 50 euro dan kwijt zou zijn

Bewerkt door britjes, 01 oktober 2009 - 10:54.

Guest_stientje46_*
Guest_stientje46_*

#59 Geplaatst 03 oktober 2009 - 16:29

ik heb inderdaad de kitten er niet meer gehaald , want ik had totaal geen vertrouwen meer in die mensen.  We hebben er nu eentje van een andere cattery en ben heel tevreden.

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#60 Geplaatst 08 oktober 2009 - 15:22

Ik heb ook al slechte ervaringen gehad met cattery's, maar ook zeer goede.
Van de slechte kan je leren, de eerste keer heb ik ook een poes er gekocht, dat doe je geen tweede keer.
hoe lief en schattig een kitten me aankijkt, ik blijf op dat moment bij mijn standpunt en het doet me pijn om dan door te gaan.
Toch ben ik van mening dat er ook nog veel goede cattery's zijn die echt hun best doen en eerlijk zijn.
Het zou misschien eens leuk zijn om de goede ervaringen ook eens te vermelden en sommige cattery's in de bloemetjes te zetten.
Geplaatste afbeelding