Spring naar inhoud

- - - - -

Gabriël: terug wondje *40

• Log in om te reageren
58 reacties op dit onderwerp
Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#1 Geplaatst 02 augustus 2009 - 07:28

Gisterenmiddag ontdekte ik bij Gabriël een kale plek op zijn buik. Toen ik goed keek, merkte ik een heel klein wondje op. Ik heb er direct rescuezalf op gedaan. Gisterenavond riep mijn man me in paniek dat Gabriël gewoon zijn haar aan het uittrekken was. Dat was echt niet leuk om te zien. Direct weer gekeken: 2 kleine bloedende wondjes op zijn buik. Ik heb er weer rescuezalf op gedaan en hem ook wat rescue remedy extra gegeven.
Het enige waar ik kan aan denken is dat hij vorige week een pipetje Profender spot-on heeft gekregen en eergisteren een pipetje Frontline Combo. Op de plaats waar het pipetje is toegediend is er niets te zien.
Ik heb even gegoogled en het kan zijn dat hij allergisch reageert op die Frontline met jeuk als gevolg?
Deze nacht heb ik hem toch wat in de gaten gehouden en ik heb niet gemerkt dat hij zich aan het krabben was (maar ik heb natuurlijk ook geslapen) en deze ochtend heb ik zijn buikje gecontroleerd en de wondjes zagen er toch iets beter uit. Afwachten wat de dag vandaag brengt en als het morgen niet beter is: da. Maar ik neem zeker telefonisch contact op om het hem te melden.
Gabriël kreeg normaal gezien Stronghold maar de da vond Frontline Combo beter voor buitenkatten.

Bewerkt door Joloka, 16 augustus 2009 - 21:01.

Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 02 augustus 2009 - 09:49

Oei, klinkt inderdaad niet leuk om te zien! Ik zou ook niet weten wat de oorzaak zou kunnen zijn. Even bellen naar de DA en als het niet betert toch even langsgaan.
Veel beterschap :hug:
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 02 augustus 2009 - 11:22

Hopelijk is het niets ernstig :duim: :duim: , veel beterschap :rub:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 02 augustus 2009 - 11:24

Op dit moment krabt hij toch niet (meer). Dirk en ik hebben er al opnieuw zalf aangedaan (wat een gevecht :cry: ) en het zag er iets beter uit. Opvolgen dus...

Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#5 Geplaatst 02 augustus 2009 - 11:52

Oei, Veel beterschap!!

BlackRose
BlackRose
  • 534 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 02 augustus 2009 - 11:57

Aj, kan het ook wat van stress komen?

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 02 augustus 2009 - 12:03

BlackRose zei:

Aj, kan het ook wat van stress komen?

Ik denk het niet. Twee dingen zijn hier veranderd: Er staat hier nu wel een ren dus hij ziet de kleintjes nu ook buiten (en houdt echt alle andere katten van onze tuin) en voor de rest staat er een nieuwe eetkom. Maar hij krijgt nog steeds de Bachbloesems en hij komt veel knuffelen. Als Gabriël normaal stress heeft, vliegt zijn haar in het rond en krijgt hij allemaal schilfers in zijn haar. Maar dat heeft hij nu niet.

Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#8 Geplaatst 02 augustus 2009 - 12:39

Oh..da's niet zo tof. Mijn mama haar kat trok ook zijn haar uit..dat was volgens zijn vorige eigenaars van de stress omdat hij niet buiten kon dus mijn mama heeft hem dan overgenomen want bij haar kan hij wel buiten.
Na een tijdje begon hij daar ook weer met haar uittrekken omdat er nog een poes was bijgekomen dus ja, het kan wel stress zijn..
Maar zoals je zelf zegt..als Gabriel stress heeft dan merk je het aan andere dingen ook dus dan zal het wel iets anders zijn...

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#9 Geplaatst 02 augustus 2009 - 13:16

ik zou idd contact opnemen met de da - als er geen duidelijke oorzaak is voor stress, dan moet je het medisch toch ook eens controleren hé. en als het dan gewoon een allergische reactie op die vlooienmiddeltjes is dan kan je het gemakkelijk vermijden in de toekomst hé

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#10 Geplaatst 02 augustus 2009 - 13:36

Ai toch, arm manneke!
Ik zit hier ook met een krabbend likkend Louke en ik maak me daar serieus zorgen om. Het moet van ergens komen hè?
Een reactie op een vlooienbehandeling is mogelijk maar zou zich dat dan niet plaatselijk uiten, in de nek waar het pipetje wordt gegeven?
Iig, als het niet betert natuurlijk richting DA maar weer!
Succes hoor!
Geplaatste afbeelding

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#11 Geplaatst 02 augustus 2009 - 14:12

Hoop dat hij snel weer beter is :hug:

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#12 Geplaatst 02 augustus 2009 - 14:29

Hier heeft één van mijn katten een antivlooienmiddel-allergie, wat zich uit met kale plekken op zijn buik door overvloedig wassen en haar uittrekken!! Waarschijnlijk heeft hij ook een vlooienallergie, maar aangezien hij binnenleeft is de kans kleiner dat hij een vlooienbeet krijgt. Hij is hier vorig jaar in nov'08 komen inwonen nadat hij van straat is geholpen. Toen had hij effectief last van een vlooien-allergie. Nu heeft hij enkel nog last van de producten die ik tegen vlooien gebruik. Gebruik ik een omgevings-spray tegen vlooien of een pipetje tegen vlooien dan vertoont hij deze allergische reactie. Wanneer de allergische reactie blijft aanhouden, krijgt hij een cortisone-spuitje tegen de jeuk! En dan is het meestal opgelost!

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#13 Geplaatst 02 augustus 2009 - 14:50

oei, maar ik lees juist dat het toch al wat beter gaat! hopelijk gaat het postief verder evolueren!!!!!!!!!!

Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 02 augustus 2009 - 15:50

Daarnet weer een kale plek op zijn buik gevonden. :(

Geplaatste afbeelding

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 02 augustus 2009 - 16:07

oei oei :cry:
Zou het kunnen dat je de frontline iets te snel hebt toegediend na de Profender?
Hoop dat het snel beter is :cry: