Spring naar inhoud

- - - - -

Welke drinkfontein?

• Log in om te reageren
66 reacties op dit onderwerp
chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 29 augustus 2012 - 23:56

Ik ben aan het kijken voor heet drinkfontein, omdat ik hier veel positieve reacties over hoor. Welke drinkfontein raadde jullie aan, of zijn jullie tevreden over? Ik bestel altijd bij zooplus, dus liefst 1tje van daar, aangezien ik binnenkort ook weer voer moet bestellen.
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 30 augustus 2012 - 00:02

Ik had de cat mate was er heel content van redelijk geruisloos, maar de pomp verstopte redelijk snel. Ik moest die wekelijks in azijn leggen tegen de kalk en zo. vond het na een tijdje ook naar aquarium stinken, nog thans zijn het filters erin met koolstof. Ben nadat mijn pompke de geest had gegeven gestopt ermee en heb gewoon terug water kommekes gezet, spaart ergens ook weer elektriciteit uit.

meijden1983
meijden1983
  • 199 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 30 augustus 2012 - 07:50

Ik heb de Catit Design Fresh & Clear drinkfontein 2 l. Deze heb ik inmiddels ruim 2 jaar. Makkelijk schoon te maken. Is ook te bestellen bij zooplus.

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 30 augustus 2012 - 09:11

Mijn drinkfontein heeft niet lang meegegaan. Duvel vond het leuker om het water eruit te halen door de fontein alle hoeken te laten zien. Gevolg altijd natte plekken op de muren en de vloer. :x

Sabine2
Sabine2
  • 8.834 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 30 augustus 2012 - 09:37

Ik heb de pet mate fresh flow en ben er zeer content van.
Broer en schoonzus hebben de cat mate en zijn er ook zeer content van.
Beiden zijn verkrijgbaar bij Zooplus

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 30 augustus 2012 - 10:52

Hier een cat-it drinkfontein en ben er ook tevreden van, is zeer gemakkelijk in onderhoud. Ik heb ook nog een keramieke drinkfontein en die vind ik helemaal super, maar is wel heel prijzig.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Jo V.H.
Jo V.H.
  • 245 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 30 augustus 2012 - 11:02

Wij hebben ook een cat-it fontein.
Zeer tevreden.
Zeker nu Tommie hem niet meer kan verschuiven ;)
(zie Oplossing drinkfontein!)

Ze drinken er graag uit en makkelijk in onderhoud.

Tommie & Ieniemienie
Geplaatste afbeelding

Guest_*Joke*_*
Guest_*Joke*_*

#8 Geplaatst 30 augustus 2012 - 11:06

Wij hebben de cat-it fresh flow en die is prima, afgezien van het feit dat Gizmo er genoegen in schept om de hele fontein leeg te scheppen. Dus willen we nu die keramieken fonteint die geen waterreservoir heeft waar ze bij kunnen.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 30 augustus 2012 - 19:35

Dank voor jullie reacties. Had al zitten kijken naar de catit fresh&clear en naar de Fresh flow deluxe. Qua uiterlijk vind ik de fresh flow mooier, de catit lijkt me zo kolosaal en ook  vrij hoog om te drinken, hebben jullie katten daar geen probleem mee?

Ik heb nog even tijd om te bedenken, wil het pas bestellen als ik weer voer nodig heb...en zit te wachten tot zooplus weer korting geeft over het voer ;)
Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 30 augustus 2012 - 22:03

Ik had de cat it, maar die was altijd zo snel leeg (de hondjes dronken er ook uit) en toen ze die stuk hebben gekregen, heb ik een dog it gekocht. Daar kan een pak meer in, een goede 10 liter water. Nu hoef ik tenminste niet bang meer te zijn dat ze zonder drinken zitten als ik niet thuis ben. En zowel de katten als de honden vinden het een geweldig ding.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 30 augustus 2012 - 22:18

Tinne zei:

Ik had de cat it, maar die was altijd zo snel leeg (de hondjes dronken er ook uit) en toen ze die stuk hebben gekregen, heb ik een dog it gekocht. Daar kan een pak meer in, een goede 10 liter water. Nu hoef ik tenminste niet bang meer te zijn dat ze zonder drinken zitten als ik niet thuis ben. En zowel de katten als de honden vinden het een geweldig ding.

Ja met hondjes gaat het snel he. Ik heb nu 2 bakjes water staan voor de katten, maar zoveel wordt er niet uit gedronken. Ze komen natuurlijk ook buiten, dus als het regent dan is er water genoeg voor ze. En Balou drinkt het liefste uit de wasbak, of wc haha...
Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice
  • 4.989 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 30 augustus 2012 - 22:51

ik heb hier ook al een paar jaar de cat-it :d
geen problemen mee, makkelijk te reinigen
hoor je lucht aanzuigen, dan moet je water bijgieten ...

wat ik wel zou veranderen als deze de geest zou geven
is overschakelen maar de dog-it
heeft een groter reservoir, en met drie katten kan vers gekoeld water nooit teveel aangeboden worden

de cat-it is net op goeie hoogte dat ze zittend of rechtstaand makkelijk kunnen drinken

hier drinken ze sindsdien meer en vaker ...

ik vul die wel met cat water van zoomart omdat er hier teveel kalk in het leidingwater zit

Bewerkt door Kaprice, 30 augustus 2012 - 22:57.

Sabine2
Sabine2
  • 8.834 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 31 augustus 2012 - 10:37

De mijne drinken altijd boven aan het stroompje van de fresh flow, waar het water uitkomt voordat het in het reservoir stroomt, heel plezant om zien.

En wee mijn gebeente als hij bij de afwas staat en niet snel genoeg afgewassen wordt :zweep:

DWcats
DWcats
  • 213 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 15 september 2012 - 16:59

Hoe zit het met geluid maakt dat niet  lawaai???

en bestaat zo'n ding ook op batterijen?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 15 september 2012 - 21:03

De drinkfonteinen maken enkel geluid als je ze moet bijvullen, anders hoor je ze normaal niet. Heb het nog niet op batterijen gezien.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag