Spring naar inhoud

- - - - -

Welke drinkfontein?

• Log in om te reageren
66 reacties op dit onderwerp
kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#16 Geplaatst 11 oktober 2012 - 13:59

Ik zou graag hebben dat mijn katjes goed drinken, zeker nu Joe zoveel blaasontstekingen heeft gehad en zo'n zware operatie heeft gehad. Ik lees hier overal op het forum dat katjes beter drinken van een drinkfontein. Maar moet zo'n fontein in het stopcontact? En welke drinkfonteinen zijn het meeste aan te raden qua merk en model?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#17 Geplaatst 11 oktober 2012 - 14:06

Zo'n drinkfontein staat best dag en nacht aan dus idd in het stopcontact. Ik had de cat mate was er redelijk content van. Weinig geluid. Maar vond dat de filters snel vies werden met precies een slijmlaag, ik kuiste dat spul elke dag uit met azijn en toch verkalkte de pomp. Ze dronken er wel graag van zowel de hondjes als de katten maar heb ze uit miserie weg genomen, nu drinken ze terug uit gewone kommen. Als je niet veel katten hebt is dit ideaal, hier waren ze met teveel + de hondjes dan nog erbij. En sommige vonden het heel plezant om in het water te spelen. ;)

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#18 Geplaatst 11 oktober 2012 - 14:11

Hihi, ja, dat risico loop ik met Lilly ook. Voorlopig drinkt ze heel vaak uit het wc :o Daarom en omwille van Joe dacht ik dat een drinkfontein wel leuk zou zijn. Maar weet niet of ik nog een prise bij de grond heb op een plaats waar ze graag komen :(

Hihi ja, met 15 katten! Hoeveel was ooit je maximum? ;)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#19 Geplaatst 11 oktober 2012 - 14:26

Heel raar net ik reageer op je bericht en krijg zo een rare pagina en mijn bericht verdwenen. :s

15 katten en 2 hondjes is de absolute maximum. Hier komt niets meer bij ook geen verdwaald ziel. Heb 2 pestkoppen er tss zitten die graag eens een paar andere pesten. Je kan natuurlijk niet verwachten dat ze allemaal vriendjes zijn, ze komen redelijk goed overéén maar af en toe is er eens een strubbeling.
Als de groep veel veel later natuurlijk afslankt komen er ook niet direkt andere bij, Voor later wil ik een groepje van 4 katten dat is meer dan genoeg ik wordt er ook niet jonger op. ;)

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#20 Geplaatst 11 oktober 2012 - 14:28

Ik had ene van 2 liter (die blauwe van Cat-it), Kate had de groene van 3 liter.
Maar omdat haar katten er steeds de filter uitprutsten hebben we gewisseld.
Ik heb hem bijna een jaar staan, en hij werkt nog perfect.  Ik was hem vaak uit, maar ontkalken heb ik nog niet moeten doen.

Jake staat er altijd middenin om te drinken, Billie drinkt er nooit uit.
Pluche wil ook niet , Spike en de hond wel.
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#21 Geplaatst 11 oktober 2012 - 14:40

catherine zei:

Heel raar net ik reageer op je bericht en krijg zo een rare pagina en mijn bericht verdwenen. :s

15 katten en 2 hondjes is de absolute maximum. Hier komt niets meer bij ook geen verdwaald ziel. Heb 2 pestkoppen er tss zitten die graag eens een paar andere pesten. Je kan natuurlijk niet verwachten dat ze allemaal vriendjes zijn, ze komen redelijk goed overéén maar af en toe is er eens een strubbeling.
Als de groep veel veel later natuurlijk afslankt komen er ook niet direkt andere bij, Voor later wil ik een groepje van 4 katten dat is meer dan genoeg ik wordt er ook niet jonger op. ;)

:lachen: Ik wilde er 1, heb er nu 2 en normaal komt er nog een derde O:) Ik hoop dan wel ff te stoppen, al is 4 zo'n mooi even nummer hé :d Wel knap dat ze allemaal toch redelijk overeen komen! Kunnen ze vrij binnen buiten? (ik zou beter een ander topic openen :onzeker: ) Vraag me af of je 4 zal volhouden later ;)

Mijn topic is samengevoegd met een oud topic (had nochtans gezocht in de zoekfunctie naar een oud topic :catscratchhead ), misschien daarom?

Evyke81 zei:

Ik had ene van 2 liter (die blauwe van Cat-it), Kate had de groene van 3 liter.
Maar omdat haar katten er steeds de filter uitprutsten hebben we gewisseld.
Ik heb hem bijna een jaar staan, en hij werkt nog perfect. Ik was hem vaak uit, maar ontkalken heb ik nog niet moeten doen.

Jake staat er altijd middenin om te drinken, Billie drinkt er nooit uit.
Pluche wil ook niet , Spike en de hond wel.

Bedankt! En die zal dan ook wel met een stopcontact zijn... Zal eens kijken op zo-plus of ze die merken hebben waar jullie over spreken! Gezien Lilly haar fascinatie voor wc's denk ik dat ze er ook wel in zal staan :) Ik dacht dat alle katjes daar graag uit zouden drinken, maar blijkbaar... Ik ververs mijn drinkkommen wel twee tot drie keer per dag, dus dat water zal ook wel vers zijn...

venusschoen
venusschoen
  • 1.141 berichten
  • 7 katten

#22 Geplaatst 11 oktober 2012 - 14:44

Ik heb de Drinkwell kat, katten drinkfontein, katten-waterfontein goedkoop bij zooplus: Drinkwell Platinum Kattenfontein
Drinkwell platinum en de Fresh Flow, Freshflow goedkoop bij zooplus: Fresh Flow Deluxe kattendrenkplaats

Fresh flow de luxe voor mijn 3 katten ze drinken meer en van beide, de Drinkwell is wel van zwaarder materiaal gemaakt dan de Fresh flow

Bewerkt door venusschoen, 11 oktober 2012 - 14:44.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#23 Geplaatst 11 oktober 2012 - 14:46

Die zijn nog niet zo lelijk ook niet. Zal vanavond eens zoeken of ergens een stopcontact heb bij de grond op een plaats waar ze vaak komen en die ver genoeg van het eten en de kattenbak afstaat :)

kattenfluisteraar
kattenfluisteraar
  • 433 berichten
  • 31 katten

#24 Geplaatst 11 oktober 2012 - 18:57

Wij zijn aan onze derde drinkfontein toe, eerst hadden we een kleintje, waarvan de motor al gauw stuk was, dan hebben we er een gekocht van vijf liter, die werkte goed, tot op de vierde dag, toen ze moest schoongemaakt worden, alles gedemonteerd, alles uitgekuist, alles terug op zijn plaats gestoken en.............. niets meer. Nu uiteindelijk is er een keramische drinkfontein, ik kan er nog niet veel van zeggen, want ik heb ze nog maar twee dagen, maar leef op goede hoop :paw

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#25 Geplaatst 11 oktober 2012 - 21:37

Is dat onderhoudsvriendelijk een drinkfontein of moet je zo 100 kleine onderdeeltjes met veel uitsteeksels aan apart afwassen en terug monteren? :oops:

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 11 oktober 2012 - 21:46

Het is echt makkelijk :)
Onze fontein bestaat uit 5 a 6 delen en is in één twee drie gedemonteerd en weer gemonteerd :d
Drinkwell kat, katten drinkfontein, katten-waterfontein goedkoop bij zooplus: Drinkwell Platinum Kattenfontein
All you need is love...and a cat! :love3:

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#27 Geplaatst 11 oktober 2012 - 22:18

Ik weet nu niet of je lacht of serieus bent :catscratchhead 6 delen in 1-2-3 monteren? Ook de vrouwen die niet met euhm... handigheid behept zijn? :d En ook snel afgewassen?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#28 Geplaatst 11 oktober 2012 - 23:06

[quote name='kate2'] :lachen: Ik wilde er 1, heb er nu 2 en normaal komt er nog een derde O:) Ik hoop dan wel ff te stoppen, al is 4 zo'n mooi even nummer hé :d Wel knap dat ze allemaal toch redelijk overeen komen! Kunnen ze vrij binnen buiten? (ik zou beter een ander topic openen :onzeker: ) Vraag me af of je 4 zal volhouden later ;) quote]

[SIZE=4]Ze kunnen door de dag vrij buiten via een kattenluik in de tuin. Op de tuin afsluiting staan 4 schrikdraden dus ze kunnen er niet uit. Behalve ene die mag eruit via een luik in de schutting dat ik op en toe doe want er zit een schuifslotje op. [/SIZE]
Ja echt wel 4 wordt dan de maximum. 15 katten is heel veel werk hoor, al die kattebakken, heel veel stofzuigen dagelijks van boven tot onder, dweilen om de 2 dagen en soms alle dagen als ze eens overgegeven hebben. Soms voel ik me meer slaaf dan baasje van hen. Haren altijd overal en dat wordt je wel eens beu dus koop me blauw aan plakrollen. Maar voor de rest zie ik ze allemaal even graag en voel me ellendig als ze ziek zijn. Het is ergens een opoffering waarvoor we gekozen hebben al zijn mijn kinderen er niet altijd zo blij mee. ;)

Guest_Wendyke_*
Guest_Wendyke_*

#29 Geplaatst 11 oktober 2012 - 23:29

Ik heb de ' Fresh Flow Deluxe Black' Drinkfontein kat, katten drinkfontein, katten-waterfontein goedkoop bij zooplus: Fresh Flow Deluxe kattendrinkfontein black
Hier ben ik zeer content van. Want ons Soske dronk ervoor relatief weinig, en nu hoor ik hem slurpen ervan tot in de living O:) ! (staat in keuken).
Dus was een goede aankoop. Ik dacht wel, dat ik hem in promotie heb gekocht ofzo, want 46,90 euro heb ik er nooit voor gegeven.

Bewerkt door Wendyke, 11 oktober 2012 - 23:29.
Reden van bewerken: wat tekst teveel :-)

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 11 oktober 2012 - 23:30

Haha :)
Nee neee echt heeeel makkelijk WANT ik ben helemaal niet technisch aangelegd ;)
De zes delen zijn ook ehm: de onderkant(de bak water), de filter(een rechthoekig stoffen ding), de fontein(waar het water uitkomt), het deksel van de fontein en een kleiner filtertje...
Dit alles past maar op één manier op mekaar en ik was ze uit in de douche, eenmaal per week gewoon wat uitspoelen(om stof en haren weg te wassen) en één keer per maand gebruik ik één drupje afwasmiddel, zo kan ook de kalk verwijderd worden.

Ik doe er zo'n tien minuutjes over, dus echt zo gebeurd :)
All you need is love...and a cat! :love3: