Spring naar inhoud

- - - - -

Welke drinkfontein?

• Log in om te reageren
66 reacties op dit onderwerp
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#46 Geplaatst 20 maart 2013 - 08:55

die van ons draait eigenlijk constant, gisteren was het de 1e volledige dag dat hij er stond en onze conclusie: Pikachu is er zot van, komt zelfs speciaal binnen om te drinken van de fontein ipv aan de hond zijn waterbakjes, Gizmo drinkt er ook graag van, Yumi twijfelt nog wat en steekt af en toe haar tongske er eens in, Nala is er bang van

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#47 Geplaatst 20 maart 2013 - 09:05

Zo schattig, wat doet Nala dan? :)
Ik heb hem dus uitgezet voor vannacht en vandaag, maar zal hem dan vanavond terug in het stopcontact steken en laten zitten. Joe is er ook zot van, maar Lilly (voor wie ik het gekocht had) is er ook bang van :)

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#48 Geplaatst 20 maart 2013 - 09:21

Nala loopt er in een boogje rond en als je haar opneemt en dichter in de buurt brengt begint ze te blazen :)

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#49 Geplaatst 20 maart 2013 - 10:00

Oei :lachen: Da's dan wel duidelijk :d Lilly stapt er zo heel nieuwsgierig en voorzichtig naar toe en rekt zich dan helemaal uit om haar neus dichter te brengen, maar haar poten op een zo'n groot mogelijke afstand van dat ding te houden :lachen: Echt hilarisch :) Maar ze heeft er nog niet van durven drinken.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#50 Geplaatst 22 maart 2013 - 23:51

hmm voorlopig geen drinkfontijn voor mijn katjes. Ik werk op dit moment erg weinig, dus kan net aan mijn vaste lasten betalen + boodschappen (en wat extra's voor mijn katten of nichtje). Taco drinkt sowieso wel goed uit het waterbakje. Balou niet, maar die is echt een wc of gootsteen drinker haha
Geplaatste afbeelding

Sloeberke
Sloeberke
  • 187 berichten
  • 3 katten

#51 Geplaatst 31 maart 2013 - 16:13

Hy,

Ik heb me een maand of 2 geleden een nieuwe moeten aanschaffen. Mijn tevredenheid van de drinkwell platinum is gewoon 0 op 10.
Die is gewoon heel slecht te onderhouden, de filter op was eigenlijk het enige dat ik oke vond. Het pompje was ook dat niet, veel te luidruchtig.
Als het in huis te stil was kon je het overal horen... niet altijd even fijn. Bovendien is het hendeltje van het pompje afgekraakt waardoor je het ook
niet meer correct kon afstellen!! Zo'n afschuwelijk ding en dat ik nog duur vond op de koop toe. Zo eentje zal ik me zeker niet meer aanschaffen en
ik raad het zeker niemand aan. Gewoon het feit dat het niet goed schoon te houden is, is al voldoende om het niet te kopen!

Nu heb ik Fresh & Clear gekocht, een stuk goedkoper en veel gemakkelijker schoon te houden!!
Bovendien merk ik dat mijn poezeltjes allebei nog meer drinken dan voordien!
Ik moet het dagelijks zeker 1 keer bijvullen (soms 2 maal) ...
Er kan wel maar 2 liter water in maar dat ik wel oke ... dan kun je veel beter controleren of ze elke dag goed drinken.
Mijn tevredenheid is hier echt wel 9 op 10. Het is wel niet gemakkelijk om dat ding los te krijgen wanneer je hem moet demonteren hih
heb hier al wat problemen gehad maar eventjes trekken en het lukt wel :catwalk2 :catwalk

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#52 Geplaatst 08 april 2013 - 17:48

We hadden vroeger een fresh flow, gekocht toen onze Joppe* een blaasontsteking kreeg op jonge leeftijd. En omdat ik toch kattengek ben :mrgreen:
Hebben ze veel plezier aan beleefd! Sam was dol op zijn fonteintje, Jaro eigenlijk ook (Joppe* heeft er niet lang van kunnen genieten en dan is Jaro gekomen). Snoet dronk er volgens mij ook wel uit. Daarna hebben we 2 jaar gewoon kommetjes staan gehad. Telkens die fontein uit elkaar halen en wassen was me wat veel werk. Je krijgt die na een tijd ook niet meer proper. Het pompje moest ik ook telkens uit elkaar halen om het haar en slijm eruit te halen. Jaro probeerde telkens de filter eruit te halen, hij kwam die ook stelen als ik de fontein uit elkaar haalde om hem te wassen. Dus ik moest de fresh flow dicht plakken met duct tape :mrgreen:. Jaro is een keer heel ziek geweest (overgeven) omdat hij de inhoud van de filter had opgegeten, gelukkig was het ongevaarlijk, maar heb gedweild omdat het er echt uit spoot.

Sam was geobsedeerd door het reservoir, als er water doorliep naar het drinkgedeelte waren daar bubbeltjes en geluid en daar kon Sam uren op staan wachten :lol2: Met de pootjes lekker in de fontein spetsen, ook geweldig. Nu drinkt Sam meerder malen per dag van de kraan.

Maar vuil dat dat ding kon worden! We moesten ook vaak bijvullen en het reservoirtje terug vullen.
Als ik de katers mee zou nemen om alleen te gaan wonen wou ik een nieuwe fontein (en nieuwe kattenbakken, en ...). Maar nu Jaro een week bij de dierenarts doorbracht omdat hij niet kon plassen wil ik het zekere voor het onzeker nemen en ervoor zorgen dat de katten alvast genoeg drinken. Heb de cat mate besteld, die heeft verschillende hoogtes en die vind ik het mooist.
Ik ben benieuwd of mijn kater er terug zoveel pret in gaan hebben.
Enige probleem is: ik ben door de week op kot, in het weekend kan ik de fontein kuisen, maar door de week niet. Hoop dat die niet te vuil wordt tussendoor. Ouders gaan dat echt niet doen, ik kan hoogstens vragen om bij te vullen.

Bewerkt door Nasa, 08 april 2013 - 17:50.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#53 Geplaatst 09 april 2013 - 10:53

Hier staat nu de nieuwe versie van de dog it. Lijkt heel erg op de cat it maar dan groter.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#54 Geplaatst 21 april 2013 - 17:58

Cat mate staat er nu! Ben héél tevreden! Bijna geen stukken om in- en uit elkaar te halen. Gaat best wat water in, geen geluid, werkte meteen. En Jaro kan niet aan de filter.
Katten dronken er meteen aan en hebben al een zwembad gemaakt. Lekker spetteren en met de pootjes in de fontein, ha! Nu Sam nog leren dat hij niet aan de kraan moet drinken als de fontein er staat. Hij mag nog aan de kraan drinken hoor, maar hij staat daar soms precies zo lang te wachten.
Heb al een keer bijgevuld, na 2 dagen. Ook de Snoet drinkt eraan.
Is wel een stress plekje, de doorgang van keuken naar living, en plaats van de fontein, vlak bij Jaro zijn tafel. Merkte dat aan Sam. Drinkkommen stonden daar ook altijd, maar Sam gebruikte meer de kraan en nu wil hij toch de catmate gebruiken. Jaro ging nu ook zoveel drinken aan het kommetje bij de kraan (voor als we de kraan niet aan kunnen zetten). Alsof de fontein stimuleert om andere drinkplaatsen ook te gebruiken...

Sarah*
Sarah*
  • 1.218 berichten

#55 Geplaatst 28 april 2013 - 09:42

Ik heb denk ik al alle variaties gehad van de Hagen Cat-it / Dog-it (behalve de laatste Cat-it want toen was ik al over naar Dog-it).

Behalve van de eerste Cat-it dat ik had (die met die bol en dat voederbakje) altijd heel erg tevreden geweest van deze drinkfonteinen.
Ze gaan telkens lang mee en tegen dat we ze vervangen zijn ze eigenlijk nooit stuk gegaan. Altijd werkend kunnen doorgeven aan een ander die er dan ook terug plezier van kan hebben.

Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#56 Geplaatst 28 april 2013 - 09:46

Ik twijfel heel erg of ik eentje zou aanschaffen. Kheb bijna genoeg punten op zooplus voor eentje maar ik vraag me af of dat makkelijk in onderhoud is. Er staat wel bij hoe je het moet onderhouden maar kan een hele rotklus zijn eens je het in praktijk doet.

Sarah*
Sarah*
  • 1.218 berichten

#57 Geplaatst 28 april 2013 - 10:19

De welke is het die je via de puntjes kan nemen?

Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#58 Geplaatst 28 april 2013 - 10:22

Bekijk berichtEibhlin, op 28 april 2013 - 09:46, zei:

Ik twijfel heel erg of ik eentje zou aanschaffen. Kheb bijna genoeg punten op zooplus voor eentje maar ik vraag me af of dat makkelijk in onderhoud is. Er staat wel bij hoe je het moet onderhouden maar kan een hele rotklus zijn eens je het in praktijk doet.

Ik heb een cat it van 2 liter en ben daar heel tevreden van. Moet 1 keer per week gekuist worden en de filter moet een keer elke drie weken vervangen worden. Elke dag moet ik hem wel bijvullen, maar da's gewoon water erin gieten. Hij staat hier constant in en ze drinken véél meer sinds ik hem heb! Ben alleen een beetje bang voor het electriciteitsverbruik ;)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#59 Geplaatst 28 april 2013 - 10:27

@Kate2: Hier zouden ze denk ik ook meer drinken. Telkens ik hun waterkommetjes ververs vliegen ze er als gek op. Het verbruikt inderdaad wel stroom, als zal dat misschien nog wel mee vallen. In sommige reacties op zooplus las ik dat er zijn die ze 's nachts uit trekken al weet ik niet of dat zo een goed idee is.

@Sarah:
-
Geplaatste afbeelding

Fresh Flow Deluxe drinkfontein

Geplaatste afbeelding
Hagen Catit drinkfontein 3 l

Geplaatste afbeelding

Drinkwell drinkfontein 1,5 l

Nog geen flauw idee welke het word.

Sarah*
Sarah*
  • 1.218 berichten

#60 Geplaatst 28 april 2013 - 10:34

Die eerste heb ik ook nog gehad, was de allereerste. Die vond ik eigenlijk wel een prima fontein, en makkelijk schoon te houden.

De 2de heb ik ook gehad, maar dat is eigenlijk de cat-it die ik niet fijn vond. Water liep niet vaak echt goed over de bol en het schoonmaken was ook niet erg fijn.
Maar misschien dat andere gebruikers wel een andere ervaring hebben.

De 3de ken ik niet.

Geplaatste afbeelding