Spring naar inhoud

- - - - -

mooiste ras

• Log in om te reageren
91 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 20 februari 2009 - 19:43

Puur op uiterlijk, want heb enkel maar ervaring met de Ragdoll en de Ocicat wat ik natuurlijk ook superprachtige raskatjes vind.
Voor de rest, qua uiterlijk dan spreken een Somali, Heilige Birmaan, Nebelung, Brits langhaar, Noorse Boskat, Maine Coon mij vooral aan. Die met het langste haar zijn precies extra knuffelig, vooral de Ragdoll en Britse Langharen dan, het zijn precies levendige knuffeldiertjes :love3:
Van de kortharige, vind ik dan een Abessijn, Bengaal, Oosters Korthaar, Burmees, ... ook erg prachtig. Eigenlijk vind ik ze allemaal bijna mooi, ook de Scottish Fold met zijn platte oortjes, is zo schattig. Tegenwoordig begin ik ook meer en meer open te staan voor zelfs de welgekende bloterikjes, ze stralen echt wel iets uit en hun karakter lijkt zo mooi te zijn.
Zelfs een HTK kan erg mooi zijn omdat er zo speciaaltjes tussenzitten, juist die met een vlekje op een nogal zichtbare plaats dat nogal afwijkt van de overheersende kleur, vind ik minder mooi. Als ik 1 ras moet opnoemen dat ik wel helemaal niet zou nemen, dan is het een exotic.
Maar als ik echt moet kiezen op zowel uiterlijk als karakter, voorlopig de Ragdoll, als je er eentje hebt, wil je er gewoonweg meer :heart:

Bewerkt door Spanishke, 20 februari 2009 - 20:13.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_Britt_*
Guest_Britt_*

#32 Geplaatst 20 februari 2009 - 19:56

Ik vind alle katten mooi, behave naaktkatten, ik vind dat zo vreemd... niet dat ik iemand wil beledigen, maar tis gwn niet mijn ding. ik ben meer voor de boskatten, niet te lang haar, maar mooie manen in de nek, pluimenstaart en een zeer zachte vacht :)  al zou ik van elk ras eentje willen hebben..

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#33 Geplaatst 20 februari 2009 - 20:08

Mijn voorkeur gaat ook naar de Boskatten. Vooral dan de Maine Coon maar ook wel Noorse Boskat. Ze zijn groot, stoere katten maar oh zo'n knuffelaars.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#34 Geplaatst 21 februari 2009 - 00:54

poezemannen zei:

Goh..moeilijke vraag. Ik vind zoooveel katten mooi..raskatten én HTK's..zolang ze maar braaf en lief zijn en soms beetje ondeugend!

Idem dito!

Mijn lijstje met rassen die ik (uiterlijk dan) niet mooi vind, is wss sneller op te schrijven :ha

Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#35 Geplaatst 21 februari 2009 - 01:03

mightycats zei:

voor mij ook perzisch langhaar, htk katten zijn ook lief maar als ik mag kiezen op karakter alleen al, de pers. Htk katten zijn te koppig en eigenzinnig voor mij.

Ook niet altijd waar, ik heb hier een paar schatten van HTK's, en, de alom geprezen Ragdoll, daar heb ik er hier een paar die pas koppig en eigenzinnig, en niet zo knuffelig zijn.

Mijn Teddybeer, een Brit, is een schat en het clowntje van het huis, maar wil absoluut niet geaaid, niet gepakt, niet op schoot enz En daar heb ik nu zoveel tijd ingestoken, dat heeft allemaal niets uitgehaald. In elk ras zijn er sloefen en in elk ras zijn er eigenzinnige karakters. :LOL:

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#36 Geplaatst 21 februari 2009 - 01:16

Vosse zei:

Idem dito!

Mijn lijstje met rassen die ik (uiterlijk dan) niet mooi vind, is wss sneller op te schrijven :ha

Je kan daar misschien een ander topic over maken :p

Geplaatste afbeelding

Guest_mightycats_*
Guest_mightycats_*

#37 Geplaatst 21 februari 2009 - 11:37

ijammeke zei:

Ook niet altijd waar, ik heb hier een paar schatten van HTK's, en, de alom geprezen Ragdoll, daar heb ik er hier een paar die pas koppig en eigenzinnig, en niet zo knuffelig zijn.

Mijn Teddybeer, een Brit, is een schat en het clowntje van het huis, maar wil absoluut niet geaaid, niet gepakt, niet op schoot enz En daar heb ik nu zoveel tijd ingestoken, dat heeft allemaal niets uitgehaald. In elk ras zijn er sloefen en in elk ras zijn er eigenzinnige karakters. :LOL:

ja kan ik inkomen maar je noemt daar twee rassen op en alle typische eigenschappen erbij, ze zijn héél mooi, maar bv de ragdoll, mijn schoonmoeder heeft er al twee gehad en nog steeds één, koppig eingenzinnig, dat zijn ze van haar zeker, maar tegelijk ook lief en zacht en hechten hun enorm aan hun baasje, de hare moest zelf niet weten van andere katten enkel honden.
Britten idem, mijn broer heeft er ene, manman, wat een karakter, en typisch voor de brit, het zijn geen schootzittertjes. Daarmee geef mijn maar één lieve pers ;) met een hoog knuffelgehalte. Natuurlijk heeft iedere kat zijn kuren, maar algemeen ...ik spreek nu ook puur op karakter, er zijn veel meer katten die ik mooi vindt van perzen alleen maar het is enige ras dat ik van betoverd ben en men vent gelukkig ook. Maar ja smaken verschillen he...gelukkig maar anders zou het wat worden ;)

Bewerkt door mightycats, 21 februari 2009 - 11:40.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#38 Geplaatst 21 februari 2009 - 11:50

Eigenlijk vind ik gewoon alle katten leuk en zul je me ook nooit horen zeggen dat ik een kat echt lelijk vindt, ze hebben allemaal wel iets. Maar natuurlijk zijn er wel rassen die er toch net iets bovenuit steken. Mijn top 5 is:
1) Maine Coon
2) Noorse Boskat
3) OKH/Siamees
4) Heilige Birmaan - Ragdoll (vind ik even leuk!)
5) Bengaal

Geplaatste afbeelding

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#39 Geplaatst 21 februari 2009 - 12:31

ik vind veel rassen mooi, maar dan vooral katten met een middelmatige lichaamsbouw.

• somali - abessijn ;)
  • egyptische mau
  • korat
  • nebelung
  • maine coon (bij Johnny komt de maine coon al op nr 2, ik vindt ze ook schitterend maar dan meer in de zilverkleuren)
  • thai
  • singapura
  • bengaal
  • enz ... :ha

Geplaatste afbeelding

Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#40 Geplaatst 21 februari 2009 - 13:01

Wel, eigenlijk is het heel gemakkelijk;
Ik vind alle katten(rassen) mooi. :LOL:

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#41 Geplaatst 22 februari 2009 - 15:58

Uiteraard de ragdoll :) . Maar ik heb hier op het forum ook de Main Coon serieus weten apprecïeren :LOL: . De Britse kortharen vind ik ook wel heel leuk!
Naaktkatjes vindt ikzelf dan weer iets minder.

Gelukkig valt er over smaken niet te discussïeren :d

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#42 Geplaatst 22 februari 2009 - 16:21

Ik hou het toch bij de brits korthaar
omdat ze zo'n lief karakter hebben
maar de heilig birmaa en noorse boskat
vind ik ook super

Toothless
Toothless
  • 264 berichten
  • 3 katten

#43 Geplaatst 02 mei 2011 - 19:50

Mijn favorieten zijn (willekeurige volgorde):
- Noorse Boskat
- Ragdoll
- Maine Coon
- Britse Korthaar
- HKT

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#44 Geplaatst 02 mei 2011 - 19:53

Aangezien ik Maine Coon's heb, vind ik die uiteraard absoluut het mooiste ras. Het valt mij vooral op dat ik op alles val dat langhaar is ;) .
Geplaatste afbeelding

Toothless
Toothless
  • 264 berichten
  • 3 katten

#45 Geplaatst 02 mei 2011 - 20:04

Mieke zei:

Aangezien ik Maine Coon's heb, vind ik die uiteraard absoluut het mooiste ras. Het valt mij vooral op dat ik op alles val dat langhaar is ;) .

Je bent niet alleen. Zelfs mijn HKTje :loveshower: is (half)langharig. En mijn Noor :loveshower: sowieso..

Bewerkt door Toothless, 02 mei 2011 - 20:05.