Spring naar inhoud

- - - - -

mooiste ras

• Log in om te reageren
91 reacties op dit onderwerp
Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#76 Geplaatst 16 augustus 2011 - 20:48

Ik heb het vooral voor de platsmoeltjes... Exotic & Pers
Maar eigenlijk zie ik alle rassen graag :)

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#77 Geplaatst 17 augustus 2011 - 00:54

ragdolls zijn voor mij het mooiste en liefste ras ,is een verslaving :love3: :love3: :love3:
Geplaatste afbeelding

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#78 Geplaatst 17 augustus 2011 - 09:36

Ik blijf toch bij de Maine Coon hoewel mijn Fiereke toch een ander karakter heeft dan vaak gezegd wordt van een Coon, maar dat maakt haar net weer zo speciaal! Ik vind ze ook zo ontzettend mooi, statig, fier en ... FLUFFY!! :)

Louise
Louise
  • 1.483 berichten
  • 4 katten

#79 Geplaatst 17 augustus 2011 - 11:59

Ragdoll natuurlijk :LOL:
Nee serieus, ik vind ragdolls vooral het *liefste* ras!
Blauwe Rusjes vind ik supermooi :love3:

Geplaatste afbeelding

anoeschka
anoeschka
  • 132 berichten

#80 Geplaatst 17 augustus 2011 - 12:03

elixeryen zei:

Ik ben benieuwd wat jullie het mooiste kattenras vinden.
Hebben jullie jullie lievelingsras ook of niet? Indien je je lievelingsras niet hebt, wat is de reden?

Mijn lievelingsras is een Perzisch Langhaar :love:  
Waarom? Omdat ik ze betoverend mooi vind en hun karakter zo fantastisch is.

Ik heb reeds persjes en er zullen er vast nog bijkomen. :)

bij mij ook !

Guest_Imelda_*
Guest_Imelda_*

#81 Geplaatst 18 september 2011 - 18:59

Ik vind eigenlijk alle katten mooi, maar als ik dan toch een lijstje "moet" maken ;)

1. HTK
2. Singapura
3. Maine Coon & Noorse boskat
4. Somali
5. Sphynx

Bewerkt door Imelda, 18 september 2011 - 19:01.

Guest_Dolores_*
Guest_Dolores_*

#82 Geplaatst 18 september 2011 - 19:56

Ik zou later heel graag een siamees en een britse willen maar een htk vind ook nog altijd heel schattig omdat ze juist zo divers zijn :)

Guest_timus_*
Guest_timus_*

#83 Geplaatst 18 september 2011 - 21:22

Ik heb twee lievelingen,
Ik weet dat de HTK geen echt ras zijn, maar toch, ik vind dat we hier maar eens verandering in moeten brengen :LOL: Haha, ze zijn toch prachtig, de variatie,.... Love them!
En men tweede ras, en ja dit is pas echt een ras, maar alweer een specialeke, volgens sommigen geen echte kat, volgens mij een op en top kat; De Sphynx, hun karakter, uiterlijk, kortom alles eraan is gewoon speciaal! :heart: :love3:

MiekeV
MiekeV
  • 787 berichten
  • 3 katten

#84 Geplaatst 18 september 2011 - 21:45

Elk ras heeft zijn charmes vind ik, ook de "gewone" HTK-tjes.
Ik heb 2 HTK-tjes en 1 Brits korthaar, en voor mij zijn ze alledrie even mooi op hun eigen manier.
Maar als ik dan toch echt 1 favoriet moet kiezen, dan zou ik toch de Brit zeggen. Ik ben dol op mijn Sammetje zijn hamsterwangetjes en fel-oranje ogen. :)
Maine Coones vind ik ook heel mooi, en de klassieke Pers (niet de "platsmoelen" die tegenwoordig zo populair zijn).

Guest_Tess_*
Guest_Tess_*

#85 Geplaatst 03 oktober 2011 - 20:51

Doen! Ik heb 2 Britse langharen en ze zijn super!

Ines zei:

Mijn lievelingsras is de Brit
Voor de moment woont er 1 brits korthaar hier, hopelijk komt er ooit (als ik niet meer thuis woon) nog een langhaar.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#86 Geplaatst 03 oktober 2011 - 23:46

Britt zei:

Ik vind alle katten mooi, behave naaktkatten, ik vind dat zo vreemd... niet dat ik iemand wil beledigen, maar tis gwn niet mijn ding. ik ben meer voor de boskatten, niet te lang haar, maar mooie manen in de nek, pluimenstaart en een zeer zachte vacht :)  al zou ik van elk ras eentje willen hebben..

zelf hebben we 4 sphynxen en ik vind het helemaal niet beledigend dat jij ze niet mooi vind en ze zo vreemd vind.
Heel eerlijk, heel in t begin toen ik begon te zoeken naar info over het ras toen vond ik ze ook gewoon lelijk.
De eerste paar foto's die ik zag daarbij dacht ik "amai, t zijn precies aliens, wat een lelijke beestjes"
Maar hoe meer foto's ik zag hoe mooier ik ze begon te vinden.
En nu ben ik gewoon straalverliefd en toppezot op sphynxen.
Ik vind ze echt mooi.
Je kan dat bij sommige mensen ook hebben.
Dat iemand een echt vreemd gezicht heeft zo op t eerste zicht
Maar hoe meer je die persoon ziet hoe minder dat uiterlijk je opvalt, je went er aan.
En uiteindelijk begin je ook mooie dingen te zien aan die persoon.
Ze hebben ook een fantastisch karakter (sphynxen bedoel ik dan).
Men zegt dat ze 1/4de kat, 1/4de hond, 1/4de aap en 1/4de kind zijn en ik kan dat alleen maar beamen.
Ik vind heel veel katten ontzettend mooi wat het uiterlijk betreft (ik vind eigenlijk geen enkele kat lelijk), maar ik zou alleen al voor het karakter steeds opnieuw kiezen voor een sphynx
De boskatten die je zo mooi vindt en waarvan je de vacht zo zacht vindt kunnen volgens mij niet tippen aan het zachte babyhuidje van een sphynx ;) :)
Geplaatste afbeelding

zzzaramia
zzzaramia
  • 1.003 berichten
  • 3 katten

#87 Geplaatst 04 oktober 2011 - 00:12

Mijn favoriet ras is en blijft de Oosters Korthaar/siamees!
De mevrouw van de cattery van Felin had mij gewaarschuwd, je geraakt verslaafd aan het ras! :louche:
Ze zijn wel zeer aanwezig en ze willen alle aandacht.  Of toch de mijne.  
Maar ze verovert iedereens hart.  Iedereen die haar voor de eerste keer ziet, noemt haar een alien omwille van haar grote oren, maar eenmaal ze kennisgemaakt hebben met haar zien ze dat het niet ehct een mager scharminkel is, maar eigenlijk een super elegante poes.

Abessijn zou mijn tweede keuze zijn, maar dat is enkel puur op basis van wat ik erover heb gelezen en gezien op tv. :oops:

En HTK in het zwart blijft natuurlijk ook een topper.  Ik zou mijn Geisha-poes niet meer kunnen missen. :love3: En ik vind ze zo stoer! Echt zo'n beetje overlevingsinstinct en beschermingsdrang zonder asociaal te zijn. Felin is weliswaar een kop groter, maar ze gaat toch steeds bescherming zoeken achter Geisha. :lachen:

Geplaatste afbeelding

Myrre
Myrre
  • 185 berichten
  • 1 katten

#88 Geplaatst 04 oktober 2011 - 12:30

Ik heb heel weinig verstand van kattenrassen, ben dan ook helemaal nieuw in de 'kattenwereld' :)
Maar door hier op de kattensite alle rassen eens bekeken te hebben, denk ik dat ik persoonlijk de Scottisch Fold de mooiste katten vind! :heart: (puur op vlak van uiterlijk dus)

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#89 Geplaatst 04 oktober 2011 - 12:35

tot voor kort stond de brit hier op nummer 1, maar hier op t forum foto's gezien van een bengaal en ik was op slag verliefd :heart:

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#90 Geplaatst 04 oktober 2011 - 12:44

voor mij alle katten met een stevige bouw, mooie kop een een mooie neus

Chartreux, Burmees, Asians, Ragdolls, HTK, Main Coon, Britjes die een niet al te platte snuit hebben en niet al te bolle ogen, ....

Liefst met een knuffelbeer karakter, kleur maakt niet zoveel uit alhoewel ik een voorkeur heb voor grijs (blue) of een combinatie met grijs (blue)