Spring naar inhoud

- - - - -

Misschien worden ze toch nog vriendjes

• Log in om te reageren
200 reacties op dit onderwerp
Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten

#106 Geplaatst 26 oktober 2012 - 23:14

Volgens mij is het probleem idd dat ze te veel naar dierenarts ruiken. Komt volgens mij vanzelf wel goed wanneer die geur er wat af is :)

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#107 Geplaatst 26 oktober 2012 - 23:16

dat is idd het probleem! hen mss eens goed inwrijve met een oud tshirt van jou, of een dekentje van fluffy idd. komt wel goed :)
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#108 Geplaatst 27 oktober 2012 - 00:19

Ah oef, kga ze morgen dan eens goed in haar slaapdekentje draaien. :d Echt nooit gedacht dat zoiets kon gebeuren eerlijk gezegd, lijkt ergens logisch als je er bij stil staat natuurlijk vanuit kattenperspectief. Hoewel je dan toch zou denken dat ze ze herkent op zicht en toch weet dat er een uur geleden 2 kleintjes rond liepen. Alweer iets bijgeleerd se :)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#109 Geplaatst 27 oktober 2012 - 08:21

Deze morgen ze met het dekentje ui fluf haar mand ingewreven. Nadeel is dat ze nu statisch geladen zijn haha. Finn kwam bij Fluf flossen deze morgen maar de geur zit er precies nog beetje aan. Ze reageert niet zo agressief meer als gisteren maar slaat ze wel nog weg.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#110 Geplaatst 27 oktober 2012 - 09:01

En ze is weer beginnen grommen en lelijke geluiden maken. Best negeren of zet ik ze beter apart ofzo?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#111 Geplaatst 27 oktober 2012 - 16:20

Zolang ze niet uithaald zou ik het negeren.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#112 Geplaatst 01 november 2012 - 10:40

Na een dag of 3 was het gelukkig gedaan haar agressief gedrag. Maar ik heb nog een klein vraagje. Soms vind ze het prima dat de kleintjes tegen haar aan lopen en soms speelt ze met hun. Andere keren word ze kwaad en springt ze er boven op maar niet echt met speel motieven denk ik. Het lijkt beetje dat ze wel bij hun wil zijn en wel es spelen maar dat zij en enkel zij beslist waar en wanneer en ze hun anders dit nogal hardhandig duidelijk maakt. Ik weet niet of ik ze maar moet laten doen of er tussen komen? Kheb wel al eens gezien dat als hij lawaai maakt dat ze direct lost maar dat was meer tijdens spelen. Ze zijn nu ook 13 weken dus gelukkig niet zo mini meer.

Eigenlijk kan ik het het best omschrijven dat ze hun tolereert en ze niet gaat aanvallen ofzo, zo lang ze zelf niet (te vaak) naar haar toe komen.

Bewerkt door Eibhlin, 01 november 2012 - 10:42.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#113 Geplaatst 01 november 2012 - 13:07

Ik zou haar gewoon laten doen, ze geeft enkel haar grenzen aan. Voor haar leeftijd is dat jong geweld waarschijnlijk soms gewoon teveel. De kleintjes hebben ook nog elkaar om te spelen, dus als Fluf er genoeg van heeft zal ze het wel aangeven of elders gaan liggen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#114 Geplaatst 01 november 2012 - 13:13

Ja dat probeert ze wel maar Finn snapt het precies niet echt. Toen ze heeeel klein waren hield Fluf Loki heel kort. Ze gaf hem duidelijke grenzen en je zag en ziet nu nog dat hij die kent. Finn daarentegen heeft ze nooit veel tegen gedaan, die liet ze maar doen. Nu kent hij dus amper grenzen bij haar. Ze mept hem, hij komt terug, ze springt er boven op, hij komt terug, ze word heel kwaad en gaat dan met haar achterpoten zo kei hard tegen hem schoppen en hij blijft terug komen. Lijkt wel een vlieg op een lamp.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#115 Geplaatst 01 november 2012 - 13:16

Ook Finn zal het wel leren hoor ;)
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#116 Geplaatst 01 november 2012 - 13:59

Bekijk berichtPeggyJ, op 01 november 2012 - 13:16, zei:

Ook Finn zal het wel leren hoor ;)
Met de harde hand of poot in dit geval.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#117 Geplaatst 01 november 2012 - 14:45

Kdenk niet dat ze ooit gezellig samen met zn 3 gaan liggen slapen dicht op elkaar. Elk in een mandje op de krabpaal lukt gelukkig wel. Wat Fluf wel graag doet is ze liggen gade slaan. Nu zijn ze vb aan het spelen en ligt zij boven op de bench of krabpaal naar beneden te kijken wat ze allemaal aan het uitspoken zijn

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#118 Geplaatst 02 november 2012 - 21:22

Vandaag een leuk mandje voor Fluf gekocht en boven op het boekenrek geplaatst waar ze graag op zit.Voorlopig is ze er enkel es in gaan snuffelen maar ze is algemeen niet zo dol op nieuw gerief. Over een weekje ofzo zal ze er wel in kruipen. Ik dacht, dan heeft ze toch een knus plekje om rustig weg van de kleintjes te liggen. Eer die daar op gaan kunnen zijn we vast een half jaar verder en zijn ze misschien al wat kalmer :) hopelijk werkt dit. Zou ik het moeten vast hangen op het rek of zal dit er niet zo snel afvallen, het rek is 40cm breed.

Bewerkt door Eibhlin, 02 november 2012 - 21:23.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#119 Geplaatst 03 november 2012 - 19:45

Normaal blijft het uit zichzelf wel staan hoor. Tenzij Fluf er zotte kuren in zou doen, maar aangezien ze nogal rustig is zal je het niet moeten vast maken.
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#120 Geplaatst 03 november 2012 - 22:11

Bekijk berichtPeggyJ, op 03 november 2012 - 19:45, zei:

Normaal blijft het uit zichzelf wel staan hoor. Tenzij Fluf er zotte kuren in zou doen, maar aangezien ze nogal rustig is zal je het niet moeten vast maken.
Het is er eigenlijk net van gedonderd :d gelukkig zonder haar, geen idee wat ze gedaan had. Kheb dan maar de mand lager gezet maarja, dan heeft ze dus geen rust. Vreemd genoeg ligt ze wel erg graag in de reismand die we gebruiken voor naar de da te gaan. Kheb die dan maar boven op het rek gezet, net iets steviger en stabieler. Ze ligt er momenteel zelfs in :)