Spring naar inhoud

- - - - -

Misschien worden ze toch nog vriendjes

• Log in om te reageren
200 reacties op dit onderwerp
prittje
prittje
  • 4.655 berichten
  • 1 katten

#136 Geplaatst 14 december 2012 - 16:18

:lachen:  leuke foto's!
:hart:Het geluk ligt in een klein mandje :hart:
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#137 Geplaatst 14 december 2012 - 16:25

Inmiddels is de pauze net gedaan, nu lekker verder doen eer er een andere op mn cursus gaat liggen :d
Ze beginnen goed overeen te komen he. :) Hier en daar nog wel eens een grolletje of een blaasje maar algemeen kan ik niet klagen vind ik.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#138 Geplaatst 14 december 2012 - 18:52

:) :) :heart: :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#139 Geplaatst 02 januari 2013 - 14:22

Zie eens hoe lief. Al kreeg hij eerst wel een waarschuwende tik op zn koppie maar ze liggen hier nu al een uurtje gezellig samen naast me :)
Geplaatste afbeelding

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#140 Geplaatst 02 januari 2013 - 14:45

Cute :loveshower: :loveshower: :loveshower:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#141 Geplaatst 02 januari 2013 - 15:01

:) :) :heart: :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#142 Geplaatst 03 januari 2013 - 09:19

Ik vroeg me wat af en wou eens weten hoe jullie dat aanpakken. Bij fluffy staat haar humeur elke dag beetje anders. De ene dag kan ze veel verdragen, heel lief. Een andere dag is het al echt van vroeg in de ochtend mis en gaat ze zitten blazen, grommen, meppen naar de andere 2. Nu weet ik niet, moet ik ze laten doen, moet ik er op reageren? Tot nu toe laat ik ze zo veel mogelijk omdat ik ze ook geen negatieve aandacht wil geven. Het komt wel nooit tot een gevecht ofzo, hoogstens eens naar elkaar springen en een tik verkopen. Alleen dat eeuwig durende gegrom dan een ganse dag lang durft wel eens mij op de zenuwen gaan werken ook. En dan zou je denken, ok je wil hun companie niet, ga dan ergens anders zitten, liggen, slapen, eten. Plaats genoeg in huis. Maar nee, ze gaat dan echt de hele dag hun gaan opzoeken, naast hun gaan slapen, samen met hun op de zelfde plaats eten, ze volgen naar de kattenbak en dan zitten kijken hoe ze kaka doen. :p Kvind het echt heeeeel vreemd, je zou denken dat ze zo ver mogelijk van hun weg wil, toch trekt ze er naartoe, komen ze dan ook dichter bij haar is het mis.

Bewerkt door Eibhlin, 03 januari 2013 - 09:22.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#143 Geplaatst 03 januari 2013 - 10:03

zijn het haar eigen kindjes? (ik heb niet het hele verhaal in mijn hoofd en niet echt puf om alles te lezen, sorry)

Het is namelijk heel normaal dat een mama kat (of surrogaatmama) op de leeftijd die deze kittens (katertjes?) hebben de kittens gaat 'verstoten'. Ze gaat er dan echt voor zorgen dat de kittens op eigen benen gaan staan en niet meer op haar leunen. Katertjes trekken dan meestal weg uit de groep, poesjes blijven meestal wel bij mama, maar leren zo zelfstandiger zijn.

Het zou vanzelf op moeten houden. Tenzij het echt uit de hand loopt zou ik me er dus niet mee bemoeien. Als je dat gegrom echt even zat bent (wat ik me goed voor kan stellen!) hou dan de jongens even bij haar weg, speel in een andere kamer met ze ofzo. Een paar minuutjes is vaak al voldoende. Dan zul je zien dat het gegrom minder wordt.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#144 Geplaatst 03 januari 2013 - 13:51

Bekijk berichtginnie, op 03 januari 2013 - 10:03, zei:

zijn het haar eigen kindjes? (ik heb niet het hele verhaal in mijn hoofd en niet echt puf om alles te lezen, sorry)

Het zijn  vondelingetjes met de papfles groot gebracht ;)

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#145 Geplaatst 03 januari 2013 - 14:05

Bekijk berichtPeggyJ, op 03 januari 2013 - 13:51, zei:

Het zijn  vondelingetjes met de papfles groot gebracht ;)

aha! Dank je Peggy :)

het zou zomaar kunnen dat de poes als surrogaatmama optreed, en dan is het ook heel normaal dat ze rond nu de kleintjes een beetje zat is.
Is ze niet als surrogaatmama bezig geweest (met opvoeden) dan kan het zijn dat ze gewoon een beetje zat is van dat gedreutel om haar heen. Geef haar wat rust als ze er genoeg van heeft, vooral door met de jongens te gaan spelen. Dan zijn ze afgeleid en heeft poes even rust ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#146 Geplaatst 03 januari 2013 - 18:01

In het begin corrigeerde ze inderdaad wel, vooral Loki. Kan wel zijn dat ze inderdaad met momenten ze beetje zat is. Vandaag ging vrij goed tot Finn weer besloot om boven op haar te gaan springen en op haar hoofdje te gaan slaan. Vanaf dan was het weer gedaan voor vandaag dat "vriendjes zijn". Ze probeert ze eigenlijk op een afstandje te houden. Ze kan gerust verdragen dat ze vb bij haar op de krabpaal liggen in een mand verder, naast haar eten, in de zelfde zetel slapen, met een metertje tussen ergens zitten. Dichter dan dat wil ze ze wel niet. Kan ik ergens wel in komen want elke keer ze bij haar komen is het om op haar te springen. Kprobeer dan hun aandacht naar de laser te trekken en speel effe maar dat kan ik ook echt niet de hele dag gaan doen. Dus ja soms springt Finn op haar en is er hier eens veel kabaal want ze kan fel roepen.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#147 Geplaatst 03 januari 2013 - 23:21

Als hier er eentje een humeur heeft en loopt te grommen roep ik altijd eens "Ewel" en dan houdt het weer voor effe op.
Of ik stuur ze naar boven of naar buiten om effe wat af te koelen. Zolang er geen gevecht aan te pas komt is het allemaal niet erg.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#148 Geplaatst 04 januari 2013 - 08:46

Bekijk berichtcatherine, op 03 januari 2013 - 23:21, zei:

Als hier er eentje een humeur heeft en loopt te grommen roep ik altijd eens "Ewel" en dan houdt het weer voor effe op.
Of ik stuur ze naar boven of naar buiten om effe wat af te koelen. Zolang er geen gevecht aan te pas komt is het allemaal niet erg.

Ja doe ik ook wel als het echt al een halve dag is. "Awel, zalt gaan??" Al is ze niet echt onder de indruk. Soms gaat ze wel in haar eentje op mn kamer in de hang mat liggen en dan blijven de 2 kleintjes beneden. Dan heeft ze effe rust maar soms blijft ze gewoon echt een ganse dag hier beneden rond dwalen en hun zelfs opzoeken.

Gisteren vb zat Finn in de zetel, komt ze naast hem zitten, snuffelen aan zn rugje. Van het moment dat hij bewoog was het gegrom, zat hij stil en kon ze snuffelen was ze blij. :catscratchhead

Shivan
Shivan
  • 610 berichten
  • 2 katten

#149 Geplaatst 04 januari 2013 - 23:54

Zou ze bezig zijn om ze te leren dat als ze rustig zijn, ze wel in hun buurt wil wezen?
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#150 Geplaatst 05 januari 2013 - 09:43

Bekijk berichtShivan, op 04 januari 2013 - 23:54, zei:

Zou ze bezig zijn om ze te leren dat als ze rustig zijn, ze wel in hun buurt wil wezen?
Geen idee, misschien wel. Daarnet zaten ze alle 3 gewoon gezellig voor de ruit buiten te kijken. Helemaal niets aan de hand tenzij ze plotse bewegingen gingen maken, dan gromde ze eens. Gisteren avond lagen ze ook gewoon alle 3 zonder problemen bij ons in de zetel, links van mij fluffy, op mn schoot finn en rechts van mij loki (en daar naast mn vriend hahaha).