Spring naar inhoud

- - - - -

Misschien worden ze toch nog vriendjes

• Log in om te reageren
200 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#166 Geplaatst 05 februari 2013 - 11:03

Bekijk berichtEvyke81, op 05 februari 2013 - 10:47, zei:

Feliway is enkel van nut bij stress en spanning.
Bij een kattengroep waar geen problemen zijn, is het niet aan te raden feliway te gebruiken.
Het zal de feromonen eerder verstoren als er geen problemen zijn.

Dus ik zou het niet gebruiken als er geen stress of problemen zijn ze

De dierenarts had gezegd dat het misschien goed was voor fluf om wat tot rust te komen omdat de kleintjes zo druk zijn. Kga het dan maar zo laten en die stekker niet meer in steken, gaat inderdaad prima zo ook. Er zijn vast altijd wel eens onenigheden tussen katten, zelfs tussen de beste maatjes.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#167 Geplaatst 05 februari 2013 - 11:22

Amai, ik heb 4 zinnen getypt en in 3 ervan staat het woord 'problemen' :catscratchhead
Sterk...

Het is nogal een duur grapje om het voor de lol wat in te steken he.
En het is nu niet dat het een lekker geurtje afgeeft ook niet.  Dus zelf heb je der ook niets aan :)

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#168 Geplaatst 05 februari 2013 - 11:30

Bekijk berichtEvyke81, op 05 februari 2013 - 11:22, zei:

Amai, ik heb 4 zinnen getypt en in 3 ervan staat het woord 'problemen' :catscratchhead
Sterk...

Het is nogal een duur grapje om het voor de lol wat in te steken he.
En het is nu niet dat het een lekker geurtje afgeeft ook niet.  Dus zelf heb je der ook niets aan :)

Haha ja veel problemen he :)

Daarom dat ik twijfelde :) , ik zag niet echt zo een verschil ofzo en dacht na 2 maand zou dat toch moeten. Nu is die stekker er uit en zie ik dus nog steeds niets veranderen, buiten dat fluf denk ik zelfs eerder meer ze opzoekt dan voorheen. Daarnet waren ze met zn 3 gewoon rustig aan het spelen aan de tunnel zonder noemenswaardig gekrijs of geblaas.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#169 Geplaatst 05 februari 2013 - 22:54

Wat je kan doen is bv zo 'n waterbol nemen die zogezegd lucht zuivert. Doe er lavendel of jasmijn in daar wordt iedereen rustig van.
Het zuivert de lucht wel niet maar bevochtigd en geeft een lekker geurke af. Ik doe dat hier ook af en toe als ze het zot in de kop hebben.

Feliway is duur water is een mooie appartaatje. ;)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#170 Geplaatst 06 februari 2013 - 08:04

Bekijk berichtcatherine, op 05 februari 2013 - 22:54, zei:

Wat je kan doen is bv zo 'n waterbol nemen die zogezegd lucht zuivert. Doe er lavendel of jasmijn in daar wordt iedereen rustig van.
Het zuivert de lucht wel niet maar bevochtigd en geeft een lekker geurke af. Ik doe dat hier ook af en toe als ze het zot in de kop hebben.

Feliway is duur water is een mooie appartaatje. ;)

Wat een goed idee! Doe jij er zo van die druppeltjes in dan? Waar koop jij dit?
Ik heb nog Feliway liggen, maar vind het ook wat kostelijk. Zou het niet erg vinden, mocht ik weten dat het effectief hielp!

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#171 Geplaatst 06 februari 2013 - 08:38

Ja misschien een goed idee, lavendel is ook nog eens handig tegen de mugjes in de zomer ook.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#172 Geplaatst 10 maart 2013 - 10:01

Amai zeg, ik weet niet hoe het komt maar de laatste tijd begint fluffy precies ook terug kitten streken te krijgen. :catnoknow  Ze pruts ook overal aan, loopt hier als een gek rond al dan niet achter die 2. Ze begint ook weer meer overal op te klimmen en springen. Komt misschien omdat ze wat afgevallen is ook denk ik. Ik moet er hier nu 3 in het oog houden terwijl fluf normaal een kat was die ganse dagen lag te slapen.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#173 Geplaatst 13 maart 2013 - 18:17

Puber streken nemen ze van mekaar over. ;)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#174 Geplaatst 28 maart 2013 - 10:03

Ik hoop dat iemand misschien wat goede raad heeft voor deze situatie. Finn is dus nog steeds een enorme actieveling en die kan Fluffy nog steeds gewoon niet met rust laten. Van het moment dat hij haar ergens ziet liggen, lopen, springen gaat hij in zn aanvalshouding zitten en rent er naartoe om dan vervolgens gewoon boven op haar te springen. Geen idee of het spelen is of dat hij haar echt gewoon wil ambeteren. In elk geval zij kan er echt niet om lachen. Daarnet zag ik hem alweer voorbij duiken, blijkbaar lag ze onder de salontafel op het tapijt. Ze begint dan steeds enorm te krijsen en dan liggen ze daar wat te rollen waarna ze hem van zich af schopt maar zo gaat dat dus enkele keren per dag. Ik probeer ze gerust te laten zodat ze het onderling oplossen maar dat lijkt niet echt het geval. Het is niet dat ze echt ruzie maken of vechten, eerder Finn die irritant gaat doen en Fluf die even reageert maar ik kan me voorstellen dat ze hier stressig van word en dat wil ik nu ook niet, zeker met al die enge verhalen over die fip laatste tijd hier. :o

Kan ik best reageren op Finn als hij het weer doet of ze gewoon laten doen?

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#175 Geplaatst 28 maart 2013 - 18:30

Als ze erbij gaat krijsen is het niet goed en zeker geen spel.
heb je eventueel de mogelijkheid om ze even apart te houden?

Je kunt overwegen om een gedragstherapeut in te schakelen als dit blijft gebeuren (hoe minder lang een probleem speelt hoe beter en hoe sneller het vaak op te lossen is ;) )

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#176 Geplaatst 28 maart 2013 - 18:36

Bekijk berichtginnie, op 28 maart 2013 - 18:30, zei:

Als ze erbij gaat krijsen is het niet goed en zeker geen spel.
heb je eventueel de mogelijkheid om ze even apart te houden?

Je kunt overwegen om een gedragstherapeut in te schakelen als dit blijft gebeuren (hoe minder lang een probleem speelt hoe beter en hoe sneller het vaak op te lossen is ;) )

Het probleem is beetje dat Finn het wel als spel ziet denk ik. 's nachts zitten ze sowieso meestal apart, fluffy slaapt in mijn kamer. Er is hier ook plaats genoeg om zich terug te trekken, mijn kamer staat vb de ganse dag open en daar staan mandjes. Soms trekt ze zich terug en komen ze ook niet naar boven achter haar aan. Het vreemde is dat ze nogal vaak in hun buurt gaat zitten en ze hun dus wel gaat opzoeken maar dan springt Finn dus in een zotte bui op haar en daar moet ze dan weer niet van weten. Ze zaten daarnet vb gewoon alle 3 voor de ruit, geen probleem maar ze mogen niet op haar springen. En dat weet ik dus niet hoe ik hem dat moet afleren. Als ik er op reageer geef ik hem vast negatieve aandacht.

Kan het niet zijn omdat de kleintjes aan het puberen zijn?

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#177 Geplaatst 28 maart 2013 - 18:42

Dat is lastig te zeggen zo, er kunnen zoveel factoren meespelen. Het is mogelijk, maar ik durf het nu niet met zekerheid te bevestigen ;)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#178 Geplaatst 28 maart 2013 - 18:42

Oja, geen idee of dit er iets mee te maken kan hebben. Toen ze klein waren heeft Fluf zich wel bezig gehouden met de opvoeding van Loki. Ze stelde duidelijke grenzen aan hem al op erg jonge leeftijd en hij heeft dat gedrag niet. Finn heeft ze altijd links laten liggen en maar laten doen. Hij kent dus moeilijk grenzen bij haar en lijkt te denken alles te mogen.

Dat krijsen ja, geen idee of dat iets persoonlijk is ook. Ze is altijd een heel vocale kat geweest. Ze gaat eerder zitten blazen of miauwen dan dat ze gaat uithalen of meppen. Ze doet hem dan ook totaal geen pijn ofzo. Ze mept hem niet echt of bijt hem niet.

Bewerkt door Eibhlin, 28 maart 2013 - 18:44.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#179 Geplaatst 30 maart 2013 - 20:29

Blijkbaar is Fluffy ook geen engeltje... Ze nam vandaag Finn zelf vast toen hij haar passeerde en toen hij op de bak zat om zn dingetje te doen ging ze hem ook gaan lastig vallen zoals hij bij haar deed vroeger. Lijkt wel alsof die 2 elkaar ambeteren. Haar staart zwaait nochtans niet wild heen en weer als ze dat doen. Enkel dat topje gaat zachtjes bewegen alsof ze in een speelse bui is als ik me niet vergis in kattentaal.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#180 Geplaatst 02 april 2013 - 14:01

Awwww!! Kijk nu toch eens wat ik net zag. Allemaal gezellig en vooral vredig samen op de krabpaal een dutje doen. :) Zo zien we dat graag! Het zonnetje zal misschien wat meer verdraagzaamheid brengen. :d

Geplaatste afbeelding