Spring naar inhoud

- - - - -

Misschien worden ze toch nog vriendjes

• Log in om te reageren
200 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#181 Geplaatst 02 april 2013 - 14:06

Mn vriend was het overigens niet echt eens toen ik zei dat het toch wel jammer is dat dat ene mandje zo leeg is :d
En toen kwam hij met deze oplossing :louche: :
Geplaatste afbeelding

Bewerkt door Eibhlin, 02 april 2013 - 14:12.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#182 Geplaatst 02 april 2013 - 14:52

Je vriend heeft wel humor, vind het super :d
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#183 Geplaatst 02 april 2013 - 17:24

Raar hè dat ze soms toch wel lekker samen liggen of in elkaars' buurt.
Die nieuwe poes van jullie is wel een beetje aan de kleine kant, is ze nog jong? :ha

Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#184 Geplaatst 02 april 2013 - 19:39

Bekijk berichtEvyke81, op 02 april 2013 - 14:52, zei:

Je vriend heeft wel humor, vind het super :d
Jah haha, hij had me dat per mail gestuurd met als titel: de oplossing. Pffff :p

Bekijk berichtkiki, op 02 april 2013 - 17:24, zei:

Raar hè dat ze soms toch wel lekker samen liggen of in elkaars' buurt.
Die nieuwe poes van jullie is wel een beetje aan de kleine kant, is ze nog jong? :ha

Ja het is een babytje en hij heeft ze evil kitty genoemd, vandaar de rode kleur. :)

Vandaag zijn ze heel braaf geweest, geen geblaas of wat dan ook. Gewoon lekker rustig met zn allen op de krabpaal en elkaar normaal passeren. Misschien heeft fluffy gewoon soms beetje mood swings ofzo. Soms kan die wel eens humeurig lopen zonder dat daar echt een duidelijke reden voor is precies. Ze kunnen elkaar dus in elk geval toch niet haten lijkt me he :)

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#185 Geplaatst 02 april 2013 - 23:22

Bekijk berichtEibhlin, op 28 maart 2013 - 10:03, zei:

Ik hoop dat iemand misschien wat goede raad heeft voor deze situatie. Finn is dus nog steeds een enorme actieveling en die kan Fluffy nog steeds gewoon niet met rust laten. Van het moment dat hij haar ergens ziet liggen, lopen, springen gaat hij in zn aanvalshouding zitten en rent er naartoe om dan vervolgens gewoon boven op haar te springen. Geen idee of het spelen is of dat hij haar echt gewoon wil ambeteren. In elk geval zij kan er echt niet om lachen. Daarnet zag ik hem alweer voorbij duiken, blijkbaar lag ze onder de salontafel op het tapijt. Ze begint dan steeds enorm te krijsen en dan liggen ze daar wat te rollen waarna ze hem van zich af schopt maar zo gaat dat dus enkele keren per dag. Ik probeer ze gerust te laten zodat ze het onderling oplossen maar dat lijkt niet echt het geval. Het is niet dat ze echt ruzie maken of vechten, eerder Finn die irritant gaat doen en Fluf die even reageert maar ik kan me voorstellen dat ze hier stressig van word en dat wil ik nu ook niet, zeker met al die enge verhalen over die fip laatste tijd hier. :o

Kan ik best reageren op Finn als hij het weer doet of ze gewoon laten doen?

Dit verhaal is zo herkenbaar, lijkt wel of je de situatie van Balou en Taco beschijft. Taco springt ook regelmatig op Balou...Nou houdt Balou Taco wel in de gaten, maar als ze zich even wast, of een hoekje omloopt...dan grijpt Taco zijn kans. En krijsen dat Balou kan, nou is ze misschien een beetje kleinzerig ofzo, want Taco doet precies hetzelfde bij de buurtkat en die vind het niet erg. Probleem is dat Taco ook door blijft gaan en Balou niet loslaat, dus dan kom ik er wel tussen...maar anders probeer ik dat zoveel mogelijk niet te doen (is wel erg moeilijk hoor). Soms zit ik binnen en dan hoor ik buiten ineens een gekrijs, ik weet precies dat het Balou dan is, dus dan snel ik naar buiten toe (ben toch altijd bang dat er iets anders ergs aan de hand is). Maja voor Taco is het ook 1 en al spel, maar voor Balou absoluut niet!! Grommen en blazen doet Balou na 2,5 jaar nog steeds naar Taco...maja vorige week lagen ze dan wel weer ineens samen redelijk dichtbij elkaar te slapen, je snapt ze ook af en toe niet he...
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#186 Geplaatst 03 april 2013 - 09:48

Bekijk berichtchanatas, op 02 april 2013 - 23:22, zei:

Dit verhaal is zo herkenbaar, lijkt wel of je de situatie van Balou en Taco beschijft. Taco springt ook regelmatig op Balou...Nou houdt Balou Taco wel in de gaten, maar als ze zich even wast, of een hoekje omloopt...dan grijpt Taco zijn kans. En krijsen dat Balou kan, nou is ze misschien een beetje kleinzerig ofzo, want Taco doet precies hetzelfde bij de buurtkat en die vind het niet erg. Probleem is dat Taco ook door blijft gaan en Balou niet loslaat, dus dan kom ik er wel tussen...maar anders probeer ik dat zoveel mogelijk niet te doen (is wel erg moeilijk hoor). Soms zit ik binnen en dan hoor ik buiten ineens een gekrijs, ik weet precies dat het Balou dan is, dus dan snel ik naar buiten toe (ben toch altijd bang dat er iets anders ergs aan de hand is). Maja voor Taco is het ook 1 en al spel, maar voor Balou absoluut niet!! Grommen en blazen doet Balou na 2,5 jaar nog steeds naar Taco...maja vorige week lagen ze dan wel weer ineens samen redelijk dichtbij elkaar te slapen, je snapt ze ook af en toe niet he...
Hier laten ze gelukkig snel los :) maar inderdaad hij doet het zelfde naar Loki alleen kan die er wel de lol van zien. Ik krijg er ook echt noch kop noch staart aan. Gister avond vb liep Fluffy dan zelf achter hun aan te rennen en zich verstoppen om dan tevoorschijn te komen springen als er eentje passeerde. Zo hebben ze hier een uur rond gelopen alle 3 zonder veel gedoe. Soms denk ik dat fluf zoiets heeft van ik wil wel spelen maar enkel wanneer IK dat kies en hoe lang IK dat wil en ze die onverwachte aanslagen niet zo fijn vind.

Ik denk niet dat ze elkaar vb totaal niet kunnen uitstaan want echt vechten gebeurt er ook niet. Ze bezeren elkaar totaal niet of elkaar echt gaan aanvallen. Als het zonnetje binnen schijnt zitten ze ook gewoon gezellig alle 3 naast elkaar voor de ruit of zoals gistere samen op de krabpaal. :) Op momenten van paniek als vb de buren lawaai maken zitten ze zelfs in 1 troep onder mn bed.

Zo hebben we altijd wel leven in huis zeker :p

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#187 Geplaatst 03 april 2013 - 22:37

Bekijk berichtEibhlin, op 03 april 2013 - 09:48, zei:

Hier laten ze gelukkig snel los :) maar inderdaad hij doet het zelfde naar Loki alleen kan die er wel de lol van zien. Ik krijg er ook echt noch kop noch staart aan. Gister avond vb liep Fluffy dan zelf achter hun aan te rennen en zich verstoppen om dan tevoorschijn te komen springen als er eentje passeerde. Zo hebben ze hier een uur rond gelopen alle 3 zonder veel gedoe. Soms denk ik dat fluf zoiets heeft van ik wil wel spelen maar enkel wanneer IK dat kies en hoe lang IK dat wil en ze die onverwachte aanslagen niet zo fijn vind.

Ik denk niet dat ze elkaar vb totaal niet kunnen uitstaan want echt vechten gebeurt er ook niet. Ze bezeren elkaar totaal niet of elkaar echt gaan aanvallen. Als het zonnetje binnen schijnt zitten ze ook gewoon gezellig alle 3 naast elkaar voor de ruit of zoals gistere samen op de krabpaal. :) Op momenten van paniek als vb de buren lawaai maken zitten ze zelfs in 1 troep onder mn bed.

Zo hebben we altijd wel leven in huis zeker :p

Ja vanochtend was het hier ook heel raar hoor. Balou had ineens een actieve speelbui, sjeesde door de kamer heen, de krabpaal of en af...en Taco zat verstopt in het huis, gaat ze voor hem zitten en begint ze spelend met haar pootjes te slaan, zonder te grommen of blazen...dus nu gaf Balou aan dat ze wilden spelen. Maja als Taco dan te actief achter haar aan rent kan het snel voorbij zijn. En hier kunnen ze buiten soms ook gewoon met zn 2e naast elkaar zitten hoor, niets aan de hand...maja Taco moet niet naar Balou toe lopen dan gaat ze grommen en blazen, maar als Balou naar Taco toe loopt dan wast ze gewoon ff zijn kopje, al dan niet grommend hahaha....gekke wezen zijn het ook.
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#188 Geplaatst 04 april 2013 - 09:37

Bekijk berichtchanatas, op 03 april 2013 - 22:37, zei:

Ja vanochtend was het hier ook heel raar hoor. Balou had ineens een actieve speelbui, sjeesde door de kamer heen, de krabpaal of en af...en Taco zat verstopt in het huis, gaat ze voor hem zitten en begint ze spelend met haar pootjes te slaan, zonder te grommen of blazen...dus nu gaf Balou aan dat ze wilden spelen. Maja als Taco dan te actief achter haar aan rent kan het snel voorbij zijn. En hier kunnen ze buiten soms ook gewoon met zn 2e naast elkaar zitten hoor, niets aan de hand...maja Taco moet niet naar Balou toe lopen dan gaat ze grommen en blazen, maar als Balou naar Taco toe loopt dan wast ze gewoon ff zijn kopje, al dan niet grommend hahaha....gekke wezen zijn het ook.
Haha en dan zit je daar zo op te kijken, schiet er vanalles door je hoofd van oh het gaat goed, oei nu niet meer, ow kijk nu, zou het toch... :d
Hier is fluffy niet zo zeer in to sociaal wassen. Enkele uitzonderlijke gevallen daar gelaten dat ze een van de kleintjes toe liet haar te wassen voor heel even maar dat duurt vaak niet zo lang. Lijkt altijd wel alsof ze er eerst van geniet en dan het idee plots binnen komt "heee die andere kat zit aan mij" en dan gaat ze dus blazen of weg lopen.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#189 Geplaatst 04 april 2013 - 21:10

Bekijk berichtEibhlin, op 04 april 2013 - 09:37, zei:

Haha en dan zit je daar zo op te kijken, schiet er vanalles door je hoofd van oh het gaat goed, oei nu niet meer, ow kijk nu, zou het toch... :d
Hier is fluffy niet zo zeer in to sociaal wassen. Enkele uitzonderlijke gevallen daar gelaten dat ze een van de kleintjes toe liet haar te wassen voor heel even maar dat duurt vaak niet zo lang. Lijkt altijd wel alsof ze er eerst van geniet en dan het idee plots binnen komt "heee die andere kat zit aan mij" en dan gaat ze dus blazen of weg lopen.

hahaha ja zo zit ik er precies naar te kijken!! Balou is van het sociaal wassen, Taco absoluut niet...die ruikt weleens aan Balou dr koppie, maar haar wassen zal hij echt niet doen. Zo grappig als Balou Taco wast, als Taco teveel beweegt dat doet ze grommend een pootje op zijn kop van he stil zitten ik ben bezig!!
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#190 Geplaatst 04 april 2013 - 21:34

Bekijk berichtchanatas, op 04 april 2013 - 21:10, zei:

hahaha ja zo zit ik er precies naar te kijken!! Balou is van het sociaal wassen, Taco absoluut niet...die ruikt weleens aan Balou dr koppie, maar haar wassen zal hij echt niet doen. Zo grappig als Balou Taco wast, als Taco teveel beweegt dat doet ze grommend een pootje op zijn kop van he stil zitten ik ben bezig!!
Oh, best schattig eigenlijk. :d

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#191 Geplaatst 12 april 2013 - 14:38

Zie eens wat een propere poezen ik heb! Gezellig samen een waske placeren. Ja je kan niet slapen als je "vuil" bent he! :d

Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#192 Geplaatst 12 april 2013 - 15:00

is het nu het sperspectief of is hij al groter dan Fluffy?
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#193 Geplaatst 12 april 2013 - 15:11

Bekijk berichtEvyke81, op 12 april 2013 - 15:00, zei:

is het nu het sperspectief of is hij al groter dan Fluffy?
Beetje het perspectief maar hij is wel al even groot en zn kopje iets dikker. Ik denk dat hij haar nog gaat voorbij steken. Finn niet, die is iets kleiner dan haar, het zijn broertjes maar 2 totaal verschillende.

Ondertussen zijn ze mooi samen in slaap gevallen. :) Gelukkig kan Fluf hem wel verdragen dicht bij haar.
Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#194 Geplaatst 12 april 2013 - 15:15

En het mandje is nog steeds populair zo te zien.
Super, want jij hebt dat sinds de show in St Niklaas he?
Das toch al 8 maand en het ziet er nog goed uit. :)

perspectief dus, voelde al dat er iets mis was aan mijn woord :p
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#195 Geplaatst 12 april 2013 - 15:23

Bekijk berichtEvyke81, op 12 april 2013 - 15:15, zei:

En het mandje is nog steeds populair zo te zien.
Super, want jij hebt dat sinds de show in St Niklaas he?
Das toch al 8 maand en het ziet er nog goed uit. :)

perspectief dus, voelde al dat er iets mis was aan mijn woord :p
Ja er word nog steeds erg vaak in geslapen. :) Elk om beurt eens, te zien wie de eerste is. Ja ik heb dat toen op die kattenshow gekocht, ziet er inderdaad nog heel goed uit. Ongeveer zo oud als de katjes bijna he :d

Ik ben wel benieuwd hoe groot hij zal worden. Geen idee tot welke leeftijd ze groeien, khad ergens gelezen dat ze tot 1,5 jaar kunnen doorgroeien. Loki zal dus een grote worden denk ik, toch vergeleken met mn andere 2. :) Mijn grote knuffelbeer :love3: