Spring naar inhoud

- - - - -

Misschien worden ze toch nog vriendjes

• Log in om te reageren
200 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#31 Geplaatst 06 september 2012 - 12:46

Ziet er toch al beter uit he :) volgens mij vind ze het echt wel stiekem leuk die kleine ukjes in huis. Kdurf ze nog niet echt onbewaakt samen laten spelen, als ze groter zijn zal ik het daar wat gemakkelijker met hebben, kunnen ze meer tegen een stootje. :d

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#32 Geplaatst 06 september 2012 - 14:03

Dat is gewoon een zotte Fluff inderdaad die wil spelen met het kleintje. Heel normaal gedrag. Ik heb hier dus een grote kater die op die manier wil spelen met ons jonger kattinnetje, maar zei schrikt daar vaak van en stopt dan met spelen. Het kan soms even duren voor ze elkaar wat beter leren kennen en inschatten.

Ik zou ze gewoon samen laten, je hoeft ze heus niet telkens in het oog te houden als ze spelen. Onze Rambo (rip) heeft de katten ook vaak op hun plaats gezet als ze kittens waren. Ik ben daar amper tussen hoeven te komen. Het is goed voor die kleine ukjes om door een volwassen kat te worden terecht gewezen af en toe.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#33 Geplaatst 06 september 2012 - 14:09

Hier zie je dat inderdaad ook dat ze beetje schrikken en twijfelen wat te doen. Ik denk omdat ze in het begin enkel maar blaasde en ze mepte telkens ze hun zag.

Alé fluf is een goede surrogaat mama voor hun dan :) Soms durft ze wel heeeeel erg op te gaan in dat spelen en begint ze wel nogal wind te doen. Ze zit ook vaak naar hun spel gedrag te kijken samen en dan gaat ze dat plots na gaan doen haha :d ze heeft nooit een speelmaatje gehad, misschien enkel als ze heeeel klein was. Dus denk dat ze niet goed weet hoe en wat en dat ze beetje naar die kleintjes kijkt.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 06 september 2012 - 14:12

Dat wild spelen kan zeker geen kwaad ;) Je hebt katten die rustig spelen, je hebt er die wild spelen, of die liever in hun eentje spelen. Het lijkt soms of ze elkaar pijn doen maar dat is vaak niet het geval hoor.
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#35 Geplaatst 06 september 2012 - 14:16

Ja als ik naar die kleintjes zit te kijken denk ik vaak aaaawwwtch, die poten op hun gezicht met klauwtjes, bijten in elkaars snoet en poten. Ben ik blij dat het mn been dan niet is. Daar zijn ze gelukkig al wat mee aan het stoppen met mn benen aan te vallen of beklimmen.

Als fluf mept hoor je dat wel goed, gaat echt zo pets pets pets op dat kopje. Ze piepen wel niet, enkel eens dwaas kijken en eens schudden met hun hoofdje. Dus geen idee hoe hard het aan komt. Als ze erg op gaat in het spel mept ze zelfs naar mij, dusja...

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#36 Geplaatst 10 september 2012 - 07:41

Het gaat steeds beter, fluffy begint meer en meer met hun te spelen :) gisteren waren ze alle 3 rond de kittenkrabpaal aan het spelen, elk om toer er op springen en naar de ander meppen. Daarnet kwam fluf naast Loki liggen en nam hem zachtjes vast :heart: het enige waar ik wat vragen bij heb is dat Loki vaak met fluffy mee gaat eten maar ik weet niet of het veel kwaad kan dat hij naast zn kitten eten ook volwassen katteneten binnen speelt.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 10 september 2012 - 11:34

Gewoon de kittenbrokjes mengen met de brokjes van Fluffy, dan krijgen ze allemaal binnen wat ze nodig hebben ;) Dat kan geen kwaad.
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#38 Geplaatst 10 september 2012 - 11:36

Tinne zei:

Gewoon de kittenbrokjes mengen met de brokjes van Fluffy, dan krijgen ze allemaal binnen wat ze nodig hebben ;) Dat kan geen kwaad.

Ok thx, kga straks eten gaan halen want fluf weigert de zakjes RC te eten die ik kocht :evil: en de kleintjes hebben enkel nog wiskas staan maar ik twijfel aan die kwaliteit dus ga ik wat beters zoeken en die wiskas houden als reserve.

Wel lief als ze alle 3 naast elkaar zitten te eten, 1 grote kont met 2 kleintjes naast :love3:

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#39 Geplaatst 10 september 2012 - 13:11

My god... ze zijn zonet in hun voederbakken gedoken. Snoetje vol, pootjes vol. Kheb ze kunnen wassen. Kmoet zeggen, zelfs fluf keek even raar naar hun. Straks toch maar voor paté gaan ipv brokjes in saus

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#40 Geplaatst 10 september 2012 - 13:29

Eibhlin zei:

ik twijfel aan die kwaliteit dus ga ik wat beters zoeken en die wiskas houden als reserve.

Je moet niet twijfelen, Whiskas IS rommel :)
Dat wordt bij ons gebruikt om zwerfkatten mee te vangen, voor meer niet.

Rc kittenmousse is goed en ook de mousse van Hill's eten ze hier graag.
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#41 Geplaatst 10 september 2012 - 13:46

Evyke81 zei:

Je moet niet twijfelen, Whiskas IS rommel :)
Dat wordt bij ons gebruikt om zwerfkatten mee te vangen, voor meer niet.

Rc kittenmousse is goed en ook de mousse van Hill's eten ze hier graag.

Haha :) ja fluffy eet dat ook niet. Ze hadden in de colruyt niets anders maar kheb nu de zoomarkt herontdekt in gentbrugge en ga daar vanaf nu voor het katteneten ;) veel meer keuze en goede kwaliteit. Wel effe rijden met de brommer vanaf wetteren maarjah... bijna even ver als dat ik naar school zou rijden. Vanaf nu krijgen ze enkel nog die merken zonder toevoegingen enzo. Kheb enkele merken opgeschreven van uit het topic over wat er allemaal in dat katteneten zit en kga die merken eens zoeken.

Die mouse van Rc ga ik ook halen :) die hadden ze in het begin maar wouden toen nog geen vast eten dusja... is nu op. En daar kunnen ze tenminste niet in gaan zwemmen.

Het huis staat hier de laatste dagen wel enorm op stelten zeg :trance: overal waar ik stap komt er mij een kitten of fluf of beiden tegelijk voorbij gestoven :d ze beginnen vlot te spelen met elkaar. Het lijkt hoe groter ze worden hoe meer interesse fluffy krijgt. Ze slaat er nu niet meer zo naar en het blazen is ook enorm geminderd. Enkel nog als ze onder haar door proberen kruipen of haar staart grijpen. Nu zijn het zachte tikjes en er achteraan lopen, als ze op de krabpaal zitten er proberen tegen tikken en de kattentunnel is ook speelplek bij uitstek :LOL:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#42 Geplaatst 10 september 2012 - 16:00

:LOL: :LOL: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#43 Geplaatst 10 september 2012 - 18:26

http://www.kattensit...3.html#bekijken
Hier zijn ze aan het klauteren op de krabpaal, Loki heeft al wat door hoe hij er beetje normaal af komt maar Finn dus niet. Ze komen gelukkig altijd op hun pootjes neer. Soms eens van de paal af slieren. En dan fluffy die even komt meedoen :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#44 Geplaatst 10 september 2012 - 19:43

:LOL: :LOL: :LOL: :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#45 Geplaatst 11 september 2012 - 07:56

Ze hebben weer eens een fluffygrens ontdekt :) ze mogen nu al tegen haar aan zitten/kruipen/liggen maar dus niet OP haar en laat dat nu net zijn wat er eentje probeerde deze morgen. Ze schrok zich rot ocharme :d

Kben toch blij dat het zo goed gaat hoor. Kan ze nu met een gerust hart samen laten rondlopen, ze eten samen. Jeej :)