Spring naar inhoud

- - - - -

Misschien worden ze toch nog vriendjes

• Log in om te reageren
200 reacties op dit onderwerp
Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#46 Geplaatst 11 september 2012 - 08:07

Oh wat een leuk tafereel. Ik wou dat de mijne zo al samen speelden, maar denk dat het nooit zo zal zijn.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#47 Geplaatst 11 september 2012 - 08:30

Taptrut zei:

Oh wat een leuk tafereel. Ik wou dat de mijne zo al samen speelden, maar denk dat het nooit zo zal zijn.

Dat dacht ik ook hoor. 3 weken lang was het hier elke dag meppen en blazen en grommen. Nu gebeurt dat nog wel eens maar echt stukken minder. Ze zitten nu samen voor de ruit buiten te kijken enzo. Daarnet wel nog eens mep gehad omdat ze te opdringerig deden maar voor de rest gaat het prima. De ene heeft misschien wat meer tijd nodig dan een ander?

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#48 Geplaatst 11 september 2012 - 08:39

wat een schatjes !! Wij willen nog meer van die filmpjes !! :LOL: :LOL: :) ;)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#49 Geplaatst 11 september 2012 - 08:40

marieke v. Damme zei:

wat een schatjes !! Wij willen nog meer van die filmpjes !! :LOL: :LOL: :) ;)

:d ze slapen nu, effe beetje rust haha. De buren stonden hier net ook allemaal aan de ruit van ooooh en aaaaah en zooo lieeeeef :LOL:

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#50 Geplaatst 11 september 2012 - 08:41

Dan heb ik nog hoop, hij is nu pas 3 weken bij ons. Ga ook eens proberen zoals jou om ze samen te krijgen en dan met hun speeltjes hun aandacht op een positieve mannier te krijgen.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#51 Geplaatst 11 september 2012 - 08:47

Taptrut zei:

Dan heb ik nog hoop, hij is nu pas 3 weken bij ons. Ga ook eens proberen zoals jou om ze samen te krijgen en dan met hun speeltjes hun aandacht op een positieve mannier te krijgen.

Tuurlijk :) ik heb gewoon zo veel mogelijk geprobeerd als de kleintjes rond liepen om fluffy te aaien en met haar te spelen terwijl ze in de buurt waren. En ja soms kregen ze wel klappen en maakte ik me enorm zorgen, als het te erg werd riep ik gewoon es op haar. Ook als ze dan eens iets goed deed, vb spelgedrag vertonen of rustig aan ze snuffelen, ze belonen met een snoepje of keer goed aaien ofzo :)

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#52 Geplaatst 11 september 2012 - 08:51

Een kat kan je best belonen met voer (als ze food-minded zijn toch)
Maar dan wel voer dat hij anders niet zou krijgen (bvb tonijn)

Dit leerde ik op de cursus kattengedragstherapie:

Je zorgt dat je een dekentje hebt van het nieuwe poesje waar zijn nieuwe geur al goed inhangt.
Dan geef je je oudste kat dat heel lekkere eten met het dekentje naast zijn voerbak.
Eten op -> dekentje weg.  Hij moet dus de link maken: die geur betekent lekker eten.

Later zet je je nieuwe poesje in dezelfde ruimte, ook met dat eten.  Eten op -> poesje ook weg.  En zo zet je ze steeds dichter naar elkaar.

Jouw nieuwe poesje wordt zo een positief punt in zijn leven.
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#53 Geplaatst 11 september 2012 - 08:57

Ik geef ze zo een snoepje die ze enorm lekker vind :) en gaaf dat nu enkel dus als ze echt braaf is :) en ze word heel graag geknuffeld dus dat gebruik ik dan ook als beloning :)

Ik heb een tijdje toen ze nog heel klein waren, het dekentje uit bun bakje in haar omgeving gelegd van haar mand. Zodat ze die geur ook al beetje had. Nu als ik ze aai probeer ik ze alle 3 door elkaar te aaien, zo verspreid ik die geur ook denk ik zo.

Lijkt wel handig zo een cursus, ons dierengedrag op school was vrij beperkt nog dit jaar, volgend jaar gedragsproblemen enzo.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#54 Geplaatst 11 september 2012 - 09:03

Ik heb ze hier gevolgd: www.felinova.be

Was heel leerrijk :)
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#55 Geplaatst 11 september 2012 - 09:20

Evyke81 zei:

Ik heb ze hier gevolgd: www.felinova.be

Was heel leerrijk :)

Interessante site ook :)

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#56 Geplaatst 11 september 2012 - 09:50

Bedankt voor de super tips. Dit ga ik alleszins vanavond al eens proberen. Heb nog tonijn staan en zal proberen met het kussentje ernaast te leggen.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#57 Geplaatst 11 september 2012 - 09:51

Taptrut zei:

Bedankt voor de super tips. Dit ga ik alleszins vanavond al eens proberen. Heb nog tonijn staan en zal proberen met het kussentje ernaast te leggen.

Veel succes er mee in elk geval :)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#58 Geplaatst 11 september 2012 - 12:04

Vinden jullie niet dat fluf beetje te wild doet of is dit normaal? Ze probeerde zelfs 2x hem op te pakken of weet ik veel met haar mond. Hopelijk geen poging tot bijten? Hij piepte niet ofzo dus goed zal ze hem niet gehad hebben. Misschien is dat ook gewoon spelen maar lijkt het beetje eng zo een grote kattenmond op mn finnetje

http://www.kattensit...html#bekijken  

Hij ligt nu trouwens buiten de bench te slapen op een kussentje, dus bang zal hij niet zijn veronderstel ik.

Bewerkt door Eibhlin, 11 september 2012 - 12:05.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#59 Geplaatst 11 september 2012 - 12:15

nee hoor, is niet te wild. en bijten hoort ook bij het spel ;)
fluffy lijkt helemaal opengebloeid!!! :love3: ze beleeft haar 2e jeugd :)
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#60 Geplaatst 11 september 2012 - 12:23

Nele zei:

nee hoor, is niet te wild. en bijten hoort ook bij het spel ;)
fluffy lijkt helemaal opengebloeid!!! :love3: ze beleeft haar 2e jeugd :)

Haha echt he, soms loopt fluf hier rond te springen gelijk zot en zitten die 2 naar haar te kijken :d
Soms stuift ze er wel vandoor met zo een dikke staart maar ik denk dat die kleintjes dat ook doen tijdens hun spel want die haartjes staan soms iets pluimiger op hun staartjes als ze zo van die vecht spelletjes doen. Goed zie je dat nog niet bij gebrek aan volwaardige behaarde staart haha. Tis allemaal nog erg mini :) Alé ben blij dat ze dan toch wat normaal speelt, soms ziet er er nogal onstuimig uit.

Als ik ze zo op film zie zijn ze groter dan ik het in mn hoofd heb. Kzie ze nog steeds beetje als die kleine hulpeloze muizekes dat ze eerst waren :onzeker: Eigenlijk had fluf al langer een vriendje kunnen en mogen hebben als je dit zo bekijkt. Altijd gedacht dat ze niet ging overeen komen met andere katten.